به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛
علی نصیریان، بازیگر، نمایشنامهنویس و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون در سال ۱۳۸۰، بهعنوان چهره ماندگار ایرانی
در رشتهٔ
بازیگری شناخته شد و نشان درجهیک هنری را دریافت کرد. وی همچنین در چهلویکمین دوره
جشنواره فیلم فجر، برای بازی در فیلم «هفت بهار نارنج» برنده سیمرغ بهترین بازیگر
نقش اول مرد و مسنترین برنده جایزه سیمرغ بلورین شد. زندگی
استاد علی نصیریان به بلندای تاریخ سینمای ایراندر بررسی سیر تاریخ سینمای ایران و
سیر زندگی استاد علی نصیریان در مییابیم که
اولین فیلم ناطق سینمای ایران که بسیاری به عنوان مطلع سینمای ایران میشناسند با نام
«دختر لر» ساخته شده است. بهعبارت دیگر، اولین تجربه تاریخ سینمایی که مبدائی برای
تاریخ سینمای ایران در نظر گرفته میشود، در سال 1312 با دختر لر است و یک سال بعد
از آن و در سال 1313، استاد علی نصیریان پا به عرصه وجود میگذارد؛ یعنی عمر این
استاد بزرگ با قدمت تاریخ سینمای ما برابری میکند. بررسی دوران درخشان بازیگری
استاد علی نصیریان و سیر تاریخ سینمای ایران از 1312، که اولین فیلم ناطق ساخته میشود
و در بهمن ماه 1313 که استاد متولد میشوند، خالی از لطف نیست. در دهه 20، آغاز به
کار کمپانیهای فیلمسازی در ایران بوده است و در 1324 در محله لالهزار تهران،
«سینما کریستال» افتتاح میشود که اولین سینمایی بود که فیلمهایی با صدای دالبی
پخش میکرد. در سال 1325، اولین فیلم خارجی دوبله شده در سینمای ایران به نمایش در
میآید. در سال 1329، فیلمی به اسم «شرمسار» از کمپانی کوشان توسط اسماعیل کوشان
ساخته میشود و میتوان گفت آغاز مهمترین سه دهه بعدی سینمای ایران است و در همین
دهه استاد نصیریان مجذوب نمایش ایرانی میشود. استاد در آن دوران، با توجه به
تجربه زیستهای که از تماشای تعزیه ، معرکهگیری، پردهخوانی، نقالی و خیمهشببازی
داشت، شیفته و دلباخته هنر نمایش شد. استاد نصیریان به دبیرستانی میرود که به نظر
میرسد خیلی شبیه دبیرستان نیست و با کنسرواتوار بزرگ هنری و با کسانی مثل مهدی
فتحی، بهمن فرسی، اسماعیل داورفر، جمشید لایق ارتباط برقرار کرده و با این همکلاسیهای
بزرگ، نخستین پروژههای تجربی مشترک رقم میخورد. استاد از همان اول به کار اقتباس
نمایشی و کارگردانی و بازیگری پرداخته بهگونهای که گویی این امر را مأموریت خود
میدانست. علی نصیریان در سال 1329، در کلاسهای «جامعه باربد» اسماعیل مهرتاش ثبتنام
میکند؛ آنجا که همزمان موسیقی و تئاتر و ادبیات هم آموزش داده میشود و بخشی از
علاقمندی و دلباختگی استاد به آواز خواندن هم از همانجا شکل میگیرد. در دهه 1330،
در عنفوان جوانی، شکوفایی در فعالیتهای هنری استاد دیده میشود. در همین دهه،
فیلم «مرجان» به عنوان اولین فیلم به کارگردانی یک زن در سینمای ایران توسط شهلا
ریاحی، بازیگر سرشناس ایرانی، ساخته میشود. در سال 1336، اولین انیمیشن ایرانی به
نام «ملانصرالدین» هم توسط اسفندیار احمدیه ساخته میشود و در همین سال، اداره
هنرهای دراماتیک افتتاح میشود و در سال 1339، تلهتئاترها تولید میشوند. در همین
حین و در اوایل دهه 1330، استاد با مطالعه کتاب هنر تئاتر، با جهان وسیع تئاتر
آشنایی پیدا میکند و در کلاسهای تئاتر سعدی حضور پیدا میکند. نصیریان در اولین
و تنها مدرسه حرفهای آموزش تئاتر ایران بهعنوان هنرستان هنرپیشگی ثبتنام میکند
و با بزرگان همعصر خود نظیر شاهین سرکیسیان، آشنا میشود که تأثیرگذاری ایشان در
تئاتر ایران مثالزدنی است. استاد با همکارانش گروه هنر ملی را شکل میدهد و بهعنوان
نویسنده و بازیگر نقشآفرینی میکند. در سال 1335، اولین جایزه حرفهای کارش را
برای نویسندگی نمایش «بلبل سرگشته» کسب میکند. در سال 1336، پس از تأسیسشدن
اداره هنرهای نمایشی و گروه تئاتر مردم، استاد نیز به استخدام آن اداره درآمده و
با عزتالله انتظامی، جعفر والی، رکنالله مختاری، عباس جوانمرد و... به اجرای
نمایشنامههای تلویزیونی میپردازد که تا سال 1354 بالغ بر 50 اثر تولید شده از
ایشان و همکارانشان به صورت تلهتئاتر ثبت شده است. دهه 40 یکی از چالشبرانگیزترین
دهههای حیات هنر نمایش ایران است. در سال 1344، در زادگاه استاد انتظامی،
تماشاخانه سنگلج افتتاح میشود و با تأسیس تماشاخانه سنگلج، گروه هنر مردم به آنجا
نقل مکان میکند. همزمان جریان فیلم فارسی با فیلم «گنج قارون» نیز شکل میگیرد.
در همین سال، دو فیلم بسیار مهم ساخته میشود؛ «شب قوزی» فرخ غفاری و «خشت و
آیینه» ابراهیم گلستان، که با ساخت این دو فیلم، رشد سینما بهوضوح دیده میشود.
سال 1348 با ساخت فیلم «قیصر» مسعود کیمیایی و «گاو» داریوش مهرجویی، جریان موج
نوی سینمای ایران تثبیت میشود که فیلم گاو آغاز حضور استاد نصیریان بر پرده سینما
است. در سال 1348، پلتفرم کانون پرورش فکری کودکان هم افتتاح میشود و یکی از
توفیقهای آن معرفی عباس کیارستمی است. در دهه 50، سینمای ایران مهمترین جشنواره
آسیایی به نام «جشنواره بینالمللی فیلم تهران»، که در دوران خودش زبانزد اهالی
هنر بود، راهاندازی میشود. کارگردانان نامی تاریخ سینمای ایران همچون سهراب شهید
ثالث، بهرام بیضایی، عباس کیارستمی، علی حاتمی، داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی،
کامران شیردل، مسعود کیمیایی، خسرو سینایی و بسیارانی دیگر در همان دوره مشغول کار
میشوند. استاد علی نصیریان در همین دوره در همکاری با مرحوم داریوش مهرجویی، نمایشنامه
«آقای هالو» را بر پرده میبرند و این همکاری را با «پستچی» و «دایره مینا» با او
ادامه میدهد. با علی حاتمی در «ستارخان» با فریدون گله در «مهر گیاه» و خسرو
هریتاش در «سرایدار» همکاری میکند و به یکی از مهمترین چهرههای هنری و یا موج
نوی سینمای ایران تا پیش از انقلاب بدل میشود.دو سال بعد از انقلاب اسلامی یعنی
سال ۱۳۵۹
در۴۴ سالگی
با بزرگترین پروژه تلویزیون سریال«هزار دستان» به قاب تصویر بازگشت. در سال۱۳۶۲ ایشان در نقش قاضی شارح در
سریال سربداران، نقشآفرینی کرد؛ نقشی که در بین تمام نقشهایش منحصربهفرد بود.سال
۱۳۷۲
با دعوت مجامع جهانی به تئاتر برمیگردد و نمایش بلبل سرگشتهاش را در آمریکا،
کانادا و آلمان به روی صحنه میبرد. سال ۱۳۷۸ در یکی ازپرکارترین سالهای
زندگی، ۹ تئاتر
تلویزیونی، ۳
سریال، یک فیلم سینمایی و یک تئاتر صحنه را بازی میکند. تئاتر سلطان و سیاه در
تالار سنگلج، رکورد فروش تئاتر را شکست.علی نصیریان در سال ۱۳۸۱ در اولین دوره انتخاب چهرههای
ماندگار، به عنوان چهره ماندگار عرصه هنر معرفی میشود و در سال ۱۳۸۴ نشان درجهیک فرهنگ و هنر را
دریافت میکند. علی نصیریان در سال ۱۳۸۶، با بازی در سریال «میوه
ممنوعه» در نقش حاج یونس نقشآفرینی میکند. این مجموعه را شاید بتوان بنا به
توصیف کارگردانش حسن فتحی راوی آدمهای خاکستری دانست. علی نصیریان در سریال نمایش
خانگی شهرزاد، اثر حسن فتحی که در سال۱۳۹۴ پخش شد نیز حضور یافته و نقش
بزرگآقا دیوانسالار وی، یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین نقشهای او بوده
است.علی نصیریان در سن ۸۸ سالگی
در چهلویکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر (۱۴۰۱)، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر
نقش اول مرد را برای بازی در فیلم هفت بهار نارنج کسب کرد؛ نصیریان پیشتر در سن ۸۴ سالگی در سیوهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷)، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر
نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم مسخرهباز کسب کرد و تبدیل به مسنترین فردی شد
که این دو جایزه را دریافت کرده است. نقش آفرینی این هنرمند هنوز هم ادامه
دارد...
محسن خباز؛ مدیرعامل گروه سینمایی هنر شهر آفتاب:
به
احترام مردی میایستیم که آبروی سینمای ایران است
تاریخ پربرکت زندگی استاد علی نصیریان همزمان با
زیست سینمای ایران است و چه خوشحالیم و خوشبخت که در 90 سالگی عمر با برکت ایشان
سینمای ایران را هم گرامی میداریم. آنچه که درباره ایشان باید گفت در قامت کلام
نمیگنجد مگر که ساعتها وقت سپری شود و روزها زمان گذاشته شود تا مجاهدتهای
نجیبانه و بزرگمنشانه جناب نصیریان ارج نهاده شود؛ تلاشهایی که با همراهی نسلی
بسیار کوشا همزمان شد تا تاریخ سینمای ایران تبدیل به نگارهای ارزشمند شود که بر
تارک هنر این سرزمین مورد احترام است. علی نصیریان مجموعهای ارزشمند و گنجینهای
ذیقیمت در تاریخ این هنر به یادگار گذاشتهاند. بعد از انقلاب، اساساً پرداختن به
سینما کار دشواری بود و عملاً حیات سینما در هالهای از ابهام بود، اما وجود
بزرگوارانی که صاحب آبرو برای این سرزمین بودند باعث شد چرخه فرهنگ ایران زمین که
پیشران آن سینماست حرکت کند. سینمای جریانسازی در دهه 40 و 50 با معیارهای فرهنگی
تولید شد تا نسلهای بعدی توانستند سینمای ایران را در جهان مورد تاثیر قرار
دهند.امروز به احترام مردی میایستیم که آبروی سینمای ایران است و به بزرگآقای
سینمای ایران میبالیم.وی در پایان سخنرانی خود با اشاره به ساخت پردیس سینمایی به
عنوان بخشی از فضاهای فرهنگی مجموعهی میکامال توسط نادر کشتکار، از ایشان به
عنوان سازندهی مجموعهای فرهنگی در دل یک مجموعهی تجاری تفریحی تشکر
کرد و این امر را در راستای
ترویج فرهنگ ایران زمین دانست.
داریوش
مودبیان بازیگر سینما و تئاتر، کارگردان و فیلمنامهنویس :
ابعاد
شخصیتی علی نصیریان ستودنی است
برای من برخورد با آقای نصیریان
دو زمینه را فراهم آورد؛ یک: در کار هنری زبان گشودم دوم: برای ادامه راه جان
گرفتم. دوستی من با آقای نصیریان به سبب کار فراهم آمد و ادامه پیدا کرد. ابعاد
شخصیتی علی نصیریان در عرصههای مختلف ستودنی است. او در عرصه نمایشنامهنویسی از
سال 1334 در سن 21 سالگی آغاز به کار میکند؛ آن هم در زمانی که نمایشنامهنویسی
نداشتیم و ایشان با مطالعه و پشتکار در این راه فعالیت کردند. سرآغاز کار ایشان با
اقتباس آغاز میشود. برمبنای آنچه به خوبی آموختند، دست به اقتباس میزند؛ از
داستانهای کوتاه صادق هدایت آغاز میشود و در 23 سالگی، نقل کوتاه صادق هدایت با
عنوان «افسانه بلبل سرگشته» بهصورت نمایشنامه نوشته میشود و برنده جایزه نخست
نمایشنامهنویسی میشود. در این عرصه، کار ایشان ستودنی است. وی راهی را گشود که
بسیاری متأثر از آن در این مسیر قدم برداشتند. ما نمایشنامهنویسی ایران را به پیش
و پس از بلبل سرگشته تقسیم میکنیم. در بازیگری هم در 14 سالگی ایشان را روی صحنه
دیدم و از همان سال در کنار ایشان بودم آنچه که دیدم بازیگری تمام عیار است و به
غیر از نبوغ بازیگری، شخصی است که به معنای واقعی کار میکند و هر نقشی را از نقطه
صفر آغاز میکند، فیلمنامه را یکبار دیگر خودش مینویسد تا با جانش آمیخته شود.
ارتباط عمیق ایشان در روی صحنه با مردم اوج بازیگری او را بهرخ میکشد. کارگردانی
تئاتر هم از نوآورانهترین کارهای نصیریان بوده است که با شناخت درست زبان و هویت
سینما، به بازیگری عمق بخشید. در عرصه مدیریتی هم از بهترین مدیران هنری بود و با
مدیریت خود بهترین زمینهها را در تئاتر فراهم کردند، اما جدای همه اینها، انسان
بسیار شریف، صادق، دوست و همراه واقعی است.
علیرضا
نوری؛ فعال اقتصادی جزیره کیش
:حضور بزرگانی چون شما توأم
با خیر و برکت برای کیش است
دوران خوبی را در بخش خبر رادیو
تلویزیون کار میکردم و بزرگانی مانند استاد نصیریان، مرحوم داود رشیدی و علی
کشاورز را میشناختم و از نزدیک میدیدم که دوستان با چه عشق و علاقهای به رادیو
و تلویزیون میآمدند و جوانان آن دوره مشتاق برای دیدن اینها بودند. جناب نصیریان
کیش مفتخر به حضور شماست و حضور بزرگانی چون شما توأم با خیر و برکت برای کیش است.
چندین سال پیش در کیش برای قدردانی از بزرگانی چون شما مکانی به نام گذر هنرمندان
ساخته شد که نشانه احترام مردم کیش به جایگاه هنر است. من از طرف سرمایهگذاران و
مردم کیش از شما سپاسگزارم و از آقای کشتکار متشکرم که این امکان را برای ما بهمنظور
بزرگداشت شما و سینما فراهم کرد؛ امیدوارم سینمای ایران هر روز پررونقتر از پیش
به راه خود ادامه دهد. نادر کشتکار؛ مدیر عامل میکامال:
«میکا»با وجود همین مردم راهش را قوی، مستحکم
و با صلابت ادامه خواهد داد
افتخار بزرگیست برای میکامال
که بزرگداشت یکی از تکرارنشدنیترین هنرمندان تاریخ سینمای ایران را اینجا در
پردیس سینمایی میکامال و در این جمع ارزشمند تجربه میکند.هنر ناب و شخصیت بیبدیل
استاد نصیریان و دههها وفاداری توأم با عشق و تعهد به هنر نمایشی، از شما نه تنها
یک بازیگر خلاق، بلکه یک معلم، راهنما و الهامبخش بیمانند در حوزه هنر ساخته
است.
استاد
نصیریان عزیز!
شما با هر نقش، جهانی نو را پیش
روی ما گشوده و با هر اجرا، مرزهای هنر نمایش را گسترش دادهاید. در نقشهای
ماندگاری که از شما به یادگار مانده از «بزرگآقای دیوانسالار در سریال شهرزاد»
تا «مستر فرحان ناخدا خورشید»، هر بار نهتنها تجربهای نوین از درک انسان و زندگی
به دست آوردهایم بلکه شاهد تعریفی تازه از استانداردهای هنر بازیگری بودهایم.
دوست دارم در این فرصت کوتاه از وجوه تمایز شما جناب نصیریان عزیز و استانداردهای
بینظیری که در هنر نمایشی ایران خلق کردهاید صحبت کنم؛ صحبت من را نه به عنوان
کارشناس سینما و عنصر هنری بلکه به عنوان شهروند عادی به حساب بیاورید:
1. تسلط بر فنون بازیگری: کمتر کسی مثل استاد
نصیریان تاکنون توانسته با درک عمیقی از اصول و فنون بازیگری، به عمق شخصیتها
نفوذ کند و مانند شاهکارش در نقش «پستچی»، به بیان احساسات و پیچیدگیهای شخصیتی
یک نقش بپردازد.
2. تنوع در انتخاب نقشها: استاد نصیریان نه
تنها در تئاتر کلاسیک، بلکه در آثار مدرن و تجربی نیز حضور فعال داشته و توانستهاند
هنر نمایشی را به یک سطح جدید از بیان هنری برسانند و همواره مخاطبان را شگفتزده
کردهاند. تنوع نقشهای استاد در آثار سینماییشان نیز، از نقش «مش اسلام» در
شاهکار «گاوِ» داریوش مهرجویی گرفته تا نقش بینظیر «شمس» در «هفت بهار نارنج»،
نشاندهنده جسارت هنری ایشان برای پذیرش چالشهای جدید است.
3. حضور مؤثر در آثار ماندگار: نقشآفرینیهای
ایشان در نقشهایی که همه برگرفته از عمق تاریخ و فرهنگ ایرانزمیناند، نه تنها
به عنوان نمونههایی از بازیگریِ درخشان شناخته میشوند، بلکه به عنوان بخشی از
میراث فرهنگی ایران نیز محسوب میشوند.
4. تأثیرگذاری بر نسلهای بعدی:
استاد نصیریان با دلسوزی و تعهدی که به آموزش نشان دادهاند، توانستهاند نسلهای
متعددی از بازیگران و هنرمندان را تحت تأثیر قرار دهند. این ارتباط نسلی، تأثیر
عمیقی بر رشد و شکلگیری هنر نمایشی در ایران داشته است.
5. شخصیت و اخلاق حرفهای:
احترام استاد به همکاران و هنرمندان و مردم الگویی برای سایرین است. جناب نصیریان
آثار شما سرمشقهایی برای هنرمندان جوان است و نقشآفرینیهای شما همچنان الهامبخش
برای آنان. فرهنگ و هنر جایی برای تمجید و تملق نیست و تنها برای انتقاد سازنده
است. جمعیت حاضر در سالن و بیرون از سالن برای حضور شما پیامی برای ما در پی دارد
و من امروز افتخار میکنم با کیشوندان و همشهریانم باعث شدیم مسیر فرهنگ و هنر را
به دور از تشریفات و تملق پیدا کنیم. مفتخرم که بگویم میکا با وجود همین مردم راهش
را قوی، مستحکم و با صلابت ادامه خواهد داد و امیدوارم متولیان فرهنگ و هنر این
شهر در نیمه دوم سال تغییراتی را ایجاد کنند تا به مسیر واقعی دوستداران این راه
بازگردیم.
استاد نصیریان سایه تان مستدام باد ...
استاد
علی نصیریان:
توجه
مجموعه میکامال به فرهنگ و هنر ایران شایسته احترام است
استاد نصیریان در آغاز و پیش از ایراد سخنرانی،
با زمزمهی نوای دلنشین آوازش، مخاطبان و برگزارکنندگان برنامه را شگفتزده
کرد.ایشان در ابتدا با ادای احترام به برگزارکنندگان این بزرگداشت گفت:از محبت شما
و از محبت بنیانگذاران میکامال و انجام این حرکت زیبا در ساختن سالنهای سینما
بسیار متشکرم. توجه این مجموعه به مقوله فرهنگ و هنر سرزمین ایران شایسته احترام
است . فرهنگ و هنر غذای روح و جان جامعه است؛ ما انسانها فقط به نان و آب نیاز
نداریم و به غذای روح، روحیه و محلی که هوای تازهای به غیر از روزمرگی به ما
بخوراند و لذت ببریم نیاز داریم. سلیقه ما را در زیباییشناسی و لذت بردن از
زیبایی ارتقا دهد و معنا و مفاهیم زندگی را بیان نماید. معانی شعر حافظ را شجریان
با هنر آواز به ملت و مردم هدیه داد؛ آنجا که میگوید: چو غنچه گرچه فروبستگی است
کار جهان؛ تو همچو باد بهاری گره گشا میباش... همانطور که باد بهار غنچه را باز
میکند، تو هم در زمان حیات، گره کار مردم را باز کن!بزرگان فرهنگ و هنر ما چه
کسانی بودهاند که به این زیبایی پیامی به این مهمی را به انسانها بدهند؟ پیامهایی
که بسیار تاثیر گذار است! در یک بیت به زیبایی، کمال معنا و تصویری ارائه میدهد
که خودش یک فیلم است. مولانا هم در جایی میفرماید: ای سلیمان درمیان زاغ و باز؛
حلم حق شو با همه مرغان بساز! اینها هویت ماست؛ شناسنامه ماست؛ و هویت ما فرهنگ
ماست. سینمای ایران بواسطه حضور استعدادهای جدید امروز در دنیا شناخته شده است در
کن، برلین و ونیز درخشیده است و بازیگران و کارگردانان ما برندگان جوایز بسیاری
بودهاند. میخواهم بگویم فرهنگ و هنر بهترین معرف یک جامعه به دنیاست، اما
متأسفانه آنچنان که باید و شاید جایگاهی در ایران ندارد. امروز دو نمایش سیصد و
رستم و سهراب در کاخ سعدآباد و باشگاه انقلاب در سالن تئاتر رو باز چهارهزارنفری
هر شب مملو از جمعیت است. این نوع اقتباسها علاقهمندان بسیاری دارد چون نمایش
فقط تئاتر نیست در واقع یک «شو» و «کنسرت نمایش» همراه با ماشینری است و بسیار
متنوع و زیباست. ما باید از ادبیات اقتباس
کنیم چون این فرهنگ ماست.بنیاد کار نمایشی متن است و سواد شماره اول برای کار هنر
است. کار خلاقانه سواد میخواهد تا بتواند حس کند و بفهمد. تعلیم و یادگرفتن یکطرفه
نیست و خودآموزی هم بسیار مهم است. در دوران جوانی ما یک کتاب تئاتر در تمام ایران
بود و درباره نمایشنامهنویسی چیزی وجود نداشت و ما خودمان به دنبالش رفتیم. امروز
اینترنت انقلابی در ارتباطات به وجود آورده است. من 75 سال در این کار هستم و هیچ
کار دیگری جز فعالیت در این حوزه نداشتهام (به غیر از یک سال معلمی در مقطع چهارم
ابتدایی آنهم فقط برای گذران زندگی). هر چه یاد گرفتم بیشترین تکیهام بر
خودآموزی بود. به نسل جوان که استعداد و علاقه دارند توصیه میکنم هنر مورد علاقهشان
را دنبال کنند و استمرار و تمرین داشته باشند، چون 50 درصد کار ما تمرین و تخیل
است تا بتوان شخصیت را از درون پرورانید. کار بازیگری بسیار سخت و پیچیده است و
زحمت دارد؛ من بعد از 75 سال کار برای یک متن تازه سر کلاس اول هستم و معتقدم کار
هنر درجه استادی ندارد، چون انتهایی برای هنر وجود ندارد! امروز زمانه عوض شده در
زمان جوانی ما به پول و به تشویق فکر نمیکردیم و تصور نمیکردم روزگاری مجسمه من
را بسازند و یا از من تجلیل کنند. همیشه دلبستگی و عشق به کار داشتم و عشق من ناشی
از ارتباط انسانی با مردم بود. وقتی با شما حرف میزنم ارتباط انسانی من با شما
بزرگترین لذتها را برای من دارد. بهترین لذت برای هنرمند لذت از کار است و وقتی
میبینم شما از بازیهای من خوشتان آمده و در ذهنتان باقی مانده است، همین موضوع
به من روحیه و جان میدهد و تمام لطف کار بازیگر ارتباط با انسانها و شما مردم
است.
همچنین در این مراسم، از سردیس استاد علی نصیریان
رونمایی شد. این اثر با دستان یکی از هنرمندان جزیره کیش آقای محمدعلی امینیفر
آفریده شده است.
پس از رونمایی سردیس استاد، هدایایی به ایشان به
رسم ادب و یادبود توسط نادر کشتکار، بنیانگذار و مدیرعامل میکامال کیش، مهرداد
تاوتلی، مدیرعامل هلدینگ هزاره سوم، محسن خباز، مدیر عامل مجموعه هنری - فرهنگی
هنرشهر آفتاب و پردیس سینمایی میکامال و سایه مصری مدیرعامل باشگاه مشتریان
میکامال به ایشان تقدیم شد.
شایان ذکر است پیش از آغاز رسمی مراسم بزرگداشت
استاد علی نصیریان در پردیس سینمایی میکامال کیش، بهپاس یک عمر فعالیت هنری
ایشان، نهال درخت لور (انجیر معابد) به نام این هنرمند بزرگ در زمین کاشته و با
پلاکی بهنام ایشان ثبت گردید.
این رویداد به نشانهی ارجنهادن به تلاشهای هنری
استاد نصیریان و با حضور نادر کشتکار، محسن خباز و استاد داریوش مؤدبیان، همزمان
با روز ملی سینما و در حاشیه مراسم بزرگداشت علی نصیریان در محوطه غربی میکامال
کیش برگزار گردید.