مشاوره های درست یا غلط می تواند به صعود یا افول ورزش کیش منجر شود پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مشارکت فعال بانوان کیش در کارگاه‌های روانشناسی و ذهن آگاهی
تجلیل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش
تداوم تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای احیاء مرجان های کیش
نامه اعتراضی جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در مورد انحصاری شدن فروش بلیط های گردشگری دریایی
اعزام بانوان تیم ترامپولین کیش به اردوی منتخب کشور
معرفی تیم‌های اعزامی به المپیاد جهانی رباتیک ۲۰۲۴
نقش چشمگیر رسانه ها در توسعه جوامع را نمی توان نادیده گرفت
الزام به تهیه بلیت های خدمات گردشگری از سامانه ای خاص آری یا خیر ؟!
مشاوره های درست یا غلط می تواند به صعود یا افول ورزش کیش منجر شود
تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای ثبت رسمی "روز کیش" در تقویم ملی کشور
ابقای بدریه بحرینی بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر کیش
دعوت ورزشکار بدنسازی کیش به تیم ملی
برای اولین بار بلاگرهای کیش بعنوان سفیران معرفی جزیره تجلیل شدند
رقابت 82 تیم در مسابقات انتخابی المپیاد جهانی روباتیک ۲۰۲۴ در جزیره کیش

  آخرين اخبار
مشارکت فعال بانوان کیش در کارگاه‌های روانشناسی و ذهن آگاهی
تجلیل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش
تداوم تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای احیاء مرجان های کیش
نامه اعتراضی جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در مورد انحصاری شدن فروش بلیط های گردشگری دریایی
اعزام بانوان تیم ترامپولین کیش به اردوی منتخب کشور
معرفی تیم‌های اعزامی به المپیاد جهانی رباتیک ۲۰۲۴
چهارشنبه 24 مرداد 1403 ، 9 صفر 1446 ، 14 آگوست 2024 ، شماره 4529 ( 1913 دوره جدید)
نقش چشمگیر رسانه ها در توسعه جوامع را نمی توان نادیده گرفت
الزام به تهیه بلیت های خدمات گردشگری از سامانه ای خاص آری یا خیر ؟!
مشاوره های درست یا غلط می تواند به صعود یا افول ورزش کیش منجر شود
  پربيننده ترين اخبار
تدبیرهای برتر در خدمت تغییر در تکریم محمد رضا یزدان پناه
بخشودگی 70 درصدی جریمه خودرو‌های پلاک ملی در کیش
شنبه 20 مرداد 1403 ، 5 صفر 1446 ، 10 آگوست 2024 ، شماره 4525 ( 1909 دوره جدید)
تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه های کیش در روز خبرنگار
رونمایی از کتاب اکو موزه سفین قدیم نوشته محمد جاسم پور مدیر خانه بومیان کیش
منتقد عملکرد ما و پیگیر مطالبات مردم باشید
بازدید رئیس و دبیر هیئت فوتبال کیش از روزنامه اقتصاد کیش
رونمایی از پلتفرم فروش بلیت تفریحات دریایی در سامانه جامع گردشگری کیش
بازدید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایستگاه آتش نشانی کیش
برای اولین بار بلاگرهای کیش بعنوان سفیران معرفی جزیره تجلیل شدند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

علی خدیور قهرمان دوو میدانی کیش در گفت و گو با اقتصاد کیش؛
مشاوره های درست یا غلط می تواند به صعود یا افول ورزش کیش منجر شود

حضور علی خدیور از جوانان شایسته جزیره کیش و از قهرمانان دو و میدانی در شاخص بودن جزیره کیش در این ورزش تاثیر زیادی داشته است. او افتخارات زیادی را در دو و میدانی کیش و در سطح کشور و مسابقات بین المللی بدست آورد و توانست رکوردها و مدال های ارزشمندی را برای دو و میدانی و ورزش جزیره کیش و ایران به ارمغان آورد. وی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا ۲۰۱۸، ۲ مدال برنز کسب کرده ‌است و از آنان به عنوان مدال های ارزشمند زندگی اش یاد می کند. او که مدتی است به دلیل مصدومیت از میادین ورزشی دور است در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش اظهار امیدواری کرد: با حضور احسان حدادی در مقام ریاست فدراسیون دو و میدانی حال و روز رشته دو و میدانی بهتر شود.

  

خدیور امیدوار است با بهره گیری از راهنمایی های فردین محمد زاده مربی بنام جزیره کیش به مدالی که همیشه آرزویش را داشته دست پیدا کند و پس از آن در کسوت مربی به جزیره کیش خدمت کند.خدیور در بخشی از سخنان خود دادن مشاوره های درست و یا غلط به مسئولان را از عوامل مهمی ذکر می کند که می تواند به صعود یا افول در ورزش منجر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ هر کشوری برای دستیابی به مزایای ورزش در عرصه های داخلی و همچنین کسب سکوهای قهرمانی در عرصه های بین المللی برای سربلندی نام و ملیت خود، به دنبال دستیابی به ورزشی برپایه علم، اصول و همچنین داشتن برنامه ریزی مدون است تا بتواند به طور مداوم از مزایای ورزش بهره برداری کند. پیتر دراکر معتقد است آن کس که نمی داند به کجا میرود، در آن صورت از هر مسیری که برود، به جایی نخواهد رسید بنابراین اگر در برنامه هدف مشخصی وجود نداشته باشد، مقصد شناخته نخواهد شد؛ حتی اگر هدف سیستم مشخص باشد، ولی برنامه ریزی وجود نداشته باشد، باز هم هدف حاصل نخواهد شد.  برای دستیابی به موفقیت در ورزش های رقابتی چندین عامل مهم وجود دارد که یکی از مهمترین این عوامل، استعداد ذاتی افراد است. شناسایی به هنگام افراد مستعد یا همان استعدادیابی مهمترین و مؤثرترین عامل موفقیت در ورزش های رقابتی محسوب می شود . انتخاب و هدایت مناسب ورزشکار با وجود مربی کاربلد یکی از مزایای استعدادیابی است که موجب صرفه جویی های زیاد در مصرف منابع خواهد شد که این منابع شامل زمان، انرژی مربی و هزینه های انجام شده ای است که به تدریج بر میزان آن افزوده می شود و همچنین عمر، انرژی و سرمایه گذاری های اجتماعی خود ورزشکار را دربرمی گیرد. تشخیص استعدادها، تعیین میزان آنها و شناسایی تفاوت های فردی در استعدادهای مختلف، مهمترین کار مربیان و مشاوران است و مربیان باید قبل از آموزش از میزان استعدادهای افراد اطلاع داشته باشند بنابراین ضرورت مطالعه تفاوت های افراد ازنظر استعداد مطرح می شود. شناسایی استعدادها همیشه موضوعی سؤال برانگیز در بین مربیان و محققان ورزشی بوده است.

دوومیدانی یکی از رشته های ورزشی است که نه تنها رشته پایه و مادر ورزش ها است و رشد آن در هر کشوری به توسعۀ دیگر رشته های ورزشی منجر می شود، بلکه ازنظر قهرمانی در مسابقات رسمی مدال های متعددی را نصیب کشورها می کند. با توجه به تنوع وفراگیربودن رشته دوومیدانی که بیش از 57 رشته قهرمانی مجزا 85 ماده آقایان و 88 ماده برای خانم ها در برنامه المپیک دارد،هرکشوری با برنامه ریزی و نگاهی عمیق به این رشته، می تواند مدال های زیادی را نصیب خود گرداند.

 با توجه به اهمیت ورزش دوومیدانی اکثر کشورها به این رشته ورزشی توجه ویژه ای دارند و برای ارتقاء و پیشرفت در آن، به برنامه ریزی و سرمایه گذاری کلان روی می آورند. طی سالیان سال، با افزایش حساسیت مسابقات دوومیدانی در سطوح مختلف و بهبود در کیفیت همه جانبه عملکرد ورزشکاران به خصوص در رده های پایه، شناسایی به موقع استعدادهای ورزشی در نوآموزان به نحو روزافزونی اهمیت یافته است. این امر باعث شده است که پدیدۀ استعدادیابی در ورزش دوومیدانی عامل موفقیت در کسب نتایج بهتر و خلق رکوردهای زودهنگام و حیرت انگیز مطرح شود. بررسی وضع موجود نشان می دهد که فرایند استعدادیابی در ایران، ضعیف تر از بسیاری از کشورهای صاحب نام در عرصه ورزش قهرمانی انجام می شود. برخی پژوهشگران بیان می کنند که افراد مستعد باید در زمان مناسب شناسایی و به طور مداوم حمایت شوند تا بتوانند به سطوح بالای عملکرد ورزش دست یابند.

در طول سالیان گذشته وضعیت دو و میدانی کیش نسبت به کل کشور از وضعیت بسیار بهتری برخوردار بود، حضور ورزشکاران دو و میدانی در سطح قهرمانی ایران و آسیا و شرایط ویژه آب و هوایی کیش این جزیره را به عنوان یکی از مناطق پر مدال و قهرمان پرور در فدراسیون دو و میدانی کشور مطرح کرده بود تا جایی که رییس فدراسیون دو و میدانی چندین بار برای بررسی وضعیت موجود و دیدار با مسئولان هیئت دو و میدانی به این جزیره سفر کرد. امروز اما وضعیت اینگونه نیست و علیرغم اینکه پیست دو و میدانی جزیره کیش مطابق با استانداردهای جهانی آماده سازی شده است بهره برداری لازم از آن نمیشود و بسیاری از مدال آوران کیش در این رشته دور از میادین روزگار می گذرانند.

در همین راستا با علی خدیور به عنوان یکی از مدال آوران این رشته، گفت و گویی ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:

 

هر چند مردم کیش و مخاطبان ما با شما آشنایی دارند اما اگر بخواهید زندگی ورزشی خودتان را از کودکی که به ورزش علاقمند و وارد دنیای فوتبال شدید اما بعد از چند سال استعداد و علاقه خودتان را در دو و میدانی پیدا کردید و با تلاش وافر موفق به کسب عناوین مختلف ملی و بین المللی شدید چه می گویید. در واقع  زندگی ورزشی خودتان را در چند خط چگونه برای مخاطبان ما تعریف می کنید؟

 بله؛ چه در زمانی که فوتبال بازی می کردم و چه زمانی که بصورت حرفه ای وارد رشته دو و میدانی شدم به لطف خدا توانستم در این رشته موفق شوم. اما تمام پیشرفت خود کسب عناوین مختلف قهرمانی را مرهون زحمات آقای فردین محمد زاده  مربی ام هستم.

 

بهترین رکوردی که از خودتان به جای گذاشتید چه بوده  و در کدام ماده است ؟

مهمترین مدال هایی که گرفتم مدال برنز مسابقات آسیایی در ماده  400 متر و برنز مسابقات کشورهای اسلامی در 400 متر بود که سطح خیلی بالایی داشتند و رکوردهای خوبی کسب کردم. بطور کلی حضور در 4 تورنمنت آسیایی ؛ بازیهای کشورهای اسلامی، 5 فینال آسیایی و مسابقات بسیار داخلی باعث شد که تجربیات زیادی کسب کنم و در برخی از آن ها هم شکست خوردم و البته برد و باخت بخشی از ورزش است خوشحالم که در آوردگاههای مختلف دویدم و در تلاش هستم این مدال آوریها در آینده ادامه داشته باشد.

موفقیت خود در دو و میدانی را به طور کلی مدیون چه کسانی هستید در واقع در طول دوران ورزش خودتان از چه کسانی بسیار آموختید؟

غیر از خانواده ام در دوران ورزش حرفه ای در دو و میدانی موفقیت هایم را مدیون آقای فردین محمد زاده هستم که مسیر درست و حرفه ای را به من یاد داد و کمک های شایانی به من کرد و همچنین آقای میلاد سیار از قهرمانان 110 متر با مانع کشور که ایشان هم مثل یک مربی ، دوست و برادر در کنارم بودند و خیلی چیزها از او آموختم.

می دانیم که پیش از برگزاری یکی دو مسابقه مهم و حساس دچار مصدومیت شدید شدید و نتوانستید در آن تورنمنت  ها حضور پیدا کنید. در آن دوران چه وضعیتی  را تجربه کردید؟

دوران سختی برایم بود و حدود سه سال از مسابقات فاصله گرفتم و به دلیل آسیب های زیادی که دیدم نتوانستم به بخشی از آرزوهای خودم جامه عمل بپوشانم اما بهرحال برد و باخت و توان حضور یا عدم حضور جزء لاینفک ورزش است و باید  آن را پذیرفت. اما همواره دغدغه های ذهنی زیادی داشته ام و می دانیم که در ورزش تمرین کافی نیست اگر دغدغه های ذهنی داشته باشید و آرامش نداشته باشید بازی خوبی هم نخواهید داشت  و من در طول این مدت فشار زیادی را متحمل شدم و بنا به برخی دلایل دیگر این فاصله از میادین ورزشی زیاد شد اما این اطمینان را می دهم که از زمان ورود آقای احسان حدادی به فدراسیون انگیزه من برای ورود دوباره چند برابر شد ه است و تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت که مدال های بیشتری بدست  بیاورم. دغدغه فکری برای یک ورزشکار سمی مهلک است و اگر غیر از تمرین و ورزش دغدغه دیگری داشته باشد قطعا تمرکز خود را برای دستیابی به اهداف متعالی خود از دست می دهد و ورزشکاران همواره باید مراقب این موضوع  باشند.

از استعدادهای دو و میدانی در بخش بومی کیش برایمان بگویید؛از آنجا که خود بومی کیش هستید و  با بسیاری از بومیان کیش در ارتباط تنگاتنگ هستید.

من هیچوقت خودم را از بومیان و دوستانی که دارم جدا نکردم و همیشه موفقیت خود را مدیون آن ها هستم و همیشه به من کمک می کردند. باید بگویم کشف استعدادهای بومیان کار سختی است اما نه تنها در دو و میدانی بلکه در همه رشته ها پتانسیل بالا و خیلی حرف ها برای گفتن دارند، فقط تنها چیزی که می خواهند توجه است و ان شااله با حضور آقای احسان حدادی  در راس فدراسیون و شناخت و علاقه ای که خود ایشان هم به جزیره دارند این اتفاق خواهد افتاد که بتوانیم دو میدانی کاران زیادی را از جزیره کیش به ورزش کشور معرفی کنیم و این روزها هم در حال رکورد گیری از علاقمندان و کشف استعدادها و تدارک برای برگزاری مسابقات هستیم .

چه اهدافی را در آینده دنبال می کنید؟

امیدوارم در 2 سال باقیمانده از ورزش حرفه ای که البته به زعم کارشناسان بیشتر از دو سال خواهد بود بتوانم به بهترین شکل دوران ورزش حرفه ای خودم را به پایان برسانم و به مدالی که می خواهم دست پیدا کنم و بعد از آن هم بصورت تمام وقت در خدمت هیئت دو و میدانی و فدراسیون دو و میدانی باشم و همانطور که پیشتر هم اشاره کردم یقین دارم با حضور احسان حدادی در فدراسیون روزهای خوبی را در آینده در کیش خواهیم داشت

از نگاه شما که دوران نوجوانی و جوانی خود را در این آب و خاک سپری کردید و همیشه در ورزش حضور داشته اید و مسئولیت هایی هم بر عهده شما بوده است. حال ورزش کیش را به طور کلی چگونه می بینید؛ آیا ورزش کیش آنطور که شایسته و بایسته است به جایگاه خود در کشور رسیده است؟

کیش پتانسیل های خیلی زیادی دارد و متاسفانه در چند سال گذشته توجه و حمایت آن چنانی از ورزشکاران و قهرمانان  صورت نگرفته  است و این موضوع برای کیش خوب نیست . من فکر کنم عمده این بی انگیزگی ها مشاوره های غلطی است که به مدیران داده شده و موجب شده بسیاری از ورزشکاران از میادین دور شوند ،  من  امیدوارم در آینده به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش کیش در هر زمینه ای هر کمکی از دستم بر می آید  بدون چشمداشتی انجام دهم . ناگفته نماند که مسئولان وقت موسسه ورزش کارهای زیادی برای بالابردن پرچم کیش انجام دادند ولی من باز هم دریافت مشورت های  غلط از مشاوران غلط به مدیران بالادستی را دلیلی می دانم بر اینکه کیش به جایگاه واقعی خود تا کنون نرسیده است.ورزشکاران، افرادعجین با ورزش و آنان که تجربه ورزشی دارند و پیشکسوتان بهترین مشاوره را می توانند به مدیران بدهند.

 

امروز ورزش کیش با چه چالشهایی روبروست و به نظر شما برای عبور از این چالش ها چه باید کرد؟

امروز و در همه جای دنیا چالشهایی برای ورزشکار وجود دارد اما اگر ما چیدمان افراد در رده های مختلف را بر اساس بکار گیری افراد  متخصص در هر رشته ای قرار دهیم و مربی و مسئول همگی سر جای خود باشند امکان موفقیت بسیار بالا می رود. وقتی مربی ناراضی است ، ورزشکار ناراضی است در نتیجه نارضایتی عمومی شکل میگیرد. بکارگیری متخصصین در هر رشته ای در جای خودش می تواند ضعف ها را به نقاط قوت تبدیل کند. ورود متخصصین با راهنماییهای درست و به موقع می توانند جلو هدر رفت انرژی در هر مجموعه ای را بگیرد و هر جا کسی اشتباهی مرتکب شد در سریع ترین زمان ممکن متوجه اشتباهش شود . امیدوارم با تغییر و تحولاتی که اخیرا در ورزش کیش صورت گرفته است  از مشاوران خوب و دلسوز  که منافع ورزش جزیره را در نظر گرفته باشند کمک گرفته شود  و هیئت های ورزشی فعال شوند و این پتانسیل بزرگی است و به جرات می توانم بگویم جزیره کیش می تواند در نوع خود یک وزارت ورزش باشد و حتی می توانیم از کیش متخصصینی در سطح  کشور صادر کنیم  و بنده این امیدواری را در دوره مدیریت جدید ورزش کیش احساس میکنم

سخنی با مسئولین ورزش کیش داشته باشید.

ورزشکاران زیادی در کیش هستند که دیده نشده اند؛ ورزشکارانی که علیرغم تلاشی که دارند حمایتی از آن ها نمیشود و این موضوع باعث سرخوردگی و بی انگیزگی ورزشکار خواهد شد. امیدوارم بزودی شاهد این تغییر رویه باشیم. به نظر من همه ورزشکاران باید دیده شوند و مسئولان امر با آن ها صحبت کنند و مشکلات را حل کنند. به نظر من اگر مشکلات هیئت ها و مربیان حل شود؛ باقی کارها را خود هیئت ها اتوماتیک وار انجام خواهند داد فقط در موسسه باید مدیریت و نظارت  درستی وجود داشته باشد.

سپاس که در این گفت و گو شرکت کردید.

سپاس فراوان از روزنامه اقتصاد کیش که در همه دوران ها چه زمانی که ورزشکار بودم  چه زمانی که دوران مصدومیتم را سپری می کردم همیشه جویای احوال من بوده اند و مایلم بگویم دو سال پیش روی من دو سال طلایی زندگی من است و انگار تازه وارد ورزش دو و میدانی شده ام و تمام سعی و تلاشم را بکار خواهم گرفت تا در کنار آقای محمد زاده به عنوان دوست و یار و رفیق و مربی در مسابقات آتی حضور داشته باشم و مدال های خوبی را بگیرم و این مسیر را با قدرت و انرژی زیاد به پیش برم و امیدوارم با همدلی و هم افزایی ورزش کیش را در کنار هم به جایی که شایسته اش است، برسانیم.


 شماره خبر : 6907         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.