فصل ورزش های آبی در کیش ؛ جای خالی رویدادها و فدراسیونی که نیامده منحل شد! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
گرامیداشت روز جهانی خدمات عمومی و پشتیبانی در سازمان منطقه آزاد کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش

  آخرين اخبار
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دوشنبه 4 تیر 1403 ، 17 ذی الحجه 1445 ، 24 ژوئن 2024 ، شماره 4494 (1878 دوره جدید)
مناطق آزاد و دولت آینده
محفل انس با قرآن با حضور نابغه خردسال و قاریان ملی در کیش
شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد با آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
تجلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملکرد دادگستری کیش
اجرای آزمایشی ریال دیجیتال بانک مرکزی در کیش
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای جذب ایده های نو در حوزه گردشگری
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

فصل ورزش های آبی در کیش ؛ جای خالی رویدادها و فدراسیونی که نیامده منحل شد!

پس از برگزاری موفق بسیاری از رویدادهای ورزشی و ساحلی ۲۶ آبان ماه سال ۱۴۰۱ بود که همزمان با گردهمایی روسای فدراسیون های ورزشی در جزیره کیش، فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در دوران وزارت سید حمید سجادی، تشکیل شد و در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با دستور کیومرث هاشمی، منحل شد تا عمر فعالیت این فدراسیون به بیش از ۱۶ ماه نکشد؛ فدراسیونی که بنا بود با مرکزیت و محوریت جزیره کیش فعالیت کند اما...

  


این روزها آسیب انحلال این فدراسیون بیش از هر زمان دیگری احساس می شود؛ فدراسیونی که می توانست در فصل تابستان با برنامه ریزی مجموعه ای از رویدادهای ساحلی و ورزشی را راهبری کند و یکی از دلایلی شود تا لوسیزن جزیره کیش کمی کمتر به چشم بیاید ...

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ دریا یکی از بی‌ نظیر‌ترین پدیده‌ های خلقت است که بسیاری از کشور‌ها از این نعمت الهی بی ‌بهره‌ اند حال آنکه ایران از شمال و جنوب دارای دریا و با جغرافیایی کاملا متفاوت است، جزیره کیش به لحاظ موقعیت طبیعی دارای جاذبه های منحصر به فردی است که برخی از این جاذبه ها در فصول خاصی مورد استفاده قرار می گیرند اما برخی دیگر محدودیت فصلی نداشته و در همه فصول قابل استفاده هستند. 

جزیره کیش در امتداد خط ساحلی ۱۳۵۹ کیلومتری ایران در شمال خلیج فارس و در یک‌چهارم اول ورودی هرمز به خلیج فارس قرار دارد. طول جزیره از ساحل غربی تا ساحل شرقی آن ۱۵٫۴۵ کیلومتر است. حداکثر عرض آن نیز از سواحل جنوبی تا سواحل شمالی ۷٫۵ کیلومتر است. همین موقعیت ممتاز جزیره کافی است تا از آن بتوان بیشترین بهره برداری را برای برگزاری انواع رویدادهای ورزشی ساحلی به عمل آوریم. فصل؛ فصل تابستان است و وقت؛ وقت برگزاری رویدادهای ساحلی اما چیزی که وجود ندارد مجموعه و مرکزی  است برای برنامه ریزی  این موضوع که نیامده منحل شد!

 

انحلال پس از ۱۶ ماه!

 پس از برگزاری موفق بسیاری از رویدادهای ورزشی و ساحلی ۲۶ آبان ماه سال ۱۴۰۱ بود که همزمان با گردهمایی روسای فدراسیون های ورزشی در جزیره کیش، فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی  در دوران وزارت سید حمید سجادی، تشکیل شد و در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با دستور  کیومرث هاشمی، منحل شد تا عمر فعالیت این فدراسیون به بیش از ۱۶ ماه نکشد؛ فدراسیونی که بنا بود  با محوریت و مرکزیت در جزیره کیش فعالیت کند اما...

بر اساس ابلاغیه سید محمد پولادگر، معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی و توسعه حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان فهرست اولیه رشته‌های تحت پوشش فدراسیون دریایی و ساحلی مشخص و به رضا شجیع، سرپرست وقت این فدراسیون  به این شرح اعلام شد:

- انجمن اسکی روی آب (انتزاع از فدراسیون انجمن‌های ورزشی)

- انجمن جت اسکی و جت بت (انتزاع از فدراسیون انجمن‌های ورزشی)

- انجمن موج سواری (انتزاع از فدراسیون انجمن‌های ورزشی)

- رشته قایق های تندرو

- انجمن ماهیگیری ورزشی (انتزاع از فدراسیون ورزش‌های همگانی)

اما عمر فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی طولانی نبود و در نهایت ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ بود که پس از گزارش کارشناسی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در خصوص عملکرد  فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در دوران فعالیت ، با دستور  کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان با پایان فعالیت فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی موافقت شد.

در پی اعلام پایان فعالیت این فدراسیون، قرار شد با دستور وزیر ورزش و جوانان، رشته‌های دریایی و ساحلی به انجمن‌ها و کمیته‌های زیر مجموعه فدراسیون‌های مرتبط منتقل شوند.

 

رویدادهای دریایی از محور های اصلی برگزاری جشنواره تابستانی کیش  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پیش از این در دیدار با جامعه کلوپ داران از رویدادهای دریایی به عنوان یکی از محورهای اصلی برگزاری جشنواره تابستانی  کیش یاد کرد.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ارزشمندترین ظرفیت های جزیره کیش تفریحات دریایی است که دراین حوزه نیز جزیره کیش درکشور پیشرو است.

وی افزود: این ظرفیت خدادادی فرصت مغتنمی برای جذب گردشگر به جزیره کیش به ویژه در تابستان است اما این موضوع نیازمند برگزاری رویدادهای جذاب تفریحی و ورزشی است تا انگیزه سفرگردشگران درفصل تابستان افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برنامه ریزی به موقع و هدفمند با مشارکت بخش خصوصی برای جذب گردشگر یکی از اولویت های در دست اقدام در سازمان منطقه آزاد کیش است تاکید کرد: درخصوص جشنواره تابستانی نیز از سال گذشته بررسی ها وتبادل نظر با جوامع واصناف کیش آغاز شده است و مقررگردیده  با تشکیل کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص برگزاری جشنواره و رویدادهای تابستانی برنامه ریزی شود.

 

کیش؛ سرآمد ورزش مناطق آزاد کشور

غلامرضا خلیلی نیا؛ سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی نیز در گفت و گویی معتقد است  که کیش توانسته است که سرآمد ورزش مناطق آزاد کشور باشد.

وی در این خصوص گفت : کیش امروز توانسته با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود و تقویت آنان، به هاب ورزش مناطق آزاد کشور تبدیل شود.

وی عملکرد حوزه ورزش جزیره کیش را در جذب نیروهای متخصص و تقویت آنان و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی مناسب و جذب سرمایه گذاری در این راستا را، نقطه عطفی در توسعه ورزش و تفریحات دریایی در مناطق آزاد دانست.

«خلیلی‌نیا» با تاکید بر رویکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بر توسعه پایدار مناطق به وِیژه در حوزه سلامت ساکنان، بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و برنامه ریزی در خصوص فعالیت‌های ورزشی در ابعاد همگانی و قهرمانی نقش بسزایی در ارتقاء سلامت شهروندان بر عهده دارد و کیش در حوزه ورزش و تفریحات ساحلی و دریایی آن را عملی کند.

 

توجه به موقعیت کیش؛ ارتقای سطح کیفی ورزش‌های دریایی در ایران

حمید شمالی کارشناس حوزه دریا و دریابانی نیز پیش از این در گفت و گویی به اهمیت توجه به ورزش‌های دریایی در خلیج فارس تاکید کرد و گفت: توجه به ورزش‌های دریایی در این منطقه، باید به عنوان ابزاری مهم برای ارتقای سطح سلامت و نشاط جامعه ساحل نشین، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه قرار گیرد؛ ضمن اینکه برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دریایی مانند قایقرانی، بادبانی و غواصی، نه تنها می‌تواند به رونق صنعت گردشگری در منطقه تحت برافراشتن نام خلیج همیشه فارس و جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک کند، بلکه این مسابقات می‌توانند زمینه‌ای برای کشف و پرورش استعدادهای جوان در حوزه ورزش‌های دریایی باشد.

این کارشناس حوزه دریا و بادبانی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دریایی در سطح ملی و بین‌المللی را فرصتی برای معرفی فرهنگ و هویت دریایی ایران به جهانیان و تقویت غرور ملی در بین نسل جوان دانست و افزود : میزبانی از مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی ورزشی دریایی، فرصتی برای معرفی فرهنگ و تمدن دیرینه ایران به جهانیان و تقویت روابط فرهنگی و دیپلماتیک با سایر کشورها است؛ همچنین، این مسابقات می‌توانند به افزایش غرور ملی در بین نسل جوان و تقویت حس میهن‌پرستی در آنها کمک کند.

شمالی اضافه کرد: همچنین برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دریایی در سطح بین‌المللی با حضور کشورهای منطقه و جهان، به تبادل دانش و تجربیات در این حوزه و ارتقای سطح کیفی ورزش‌های دریایی در ایران کمک می‌کند که در نهایت به افزایش اعتبار و جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی در حوزه ورزش‌های دریایی منجر خواهد شد.

 

در آخر ...

اظهار نظرهای مختلفی که درباره لزوم توجه به برگزاری انواع رویدادهای ورزش ساحلی در فصل تابستان از سوی مسئولان مطرح می شود از یک سو و اهمیتی که وجود مجموعه ای مستقل برای این کار دارد ، می تواند با برنامه ریزی ها  بخش زیادی از کارها را به عهده بگیرد از سوی دیگر کافی است . امیدواریم با درایت مسئولان رویدادهای با کیفیت ساحلی در جزیره کیش که قبلا امتحان خود را به خوبی پس داده اند دوباره فعال شود آن هم زیر نظر متخصصان و افراد با تجربه که در جزیره کیش کم نیستند!

 

 

 

 شماره خبر : 6610         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.