به گزارش اقتصاد
کیش سرگئی میلوشکین گزارشی
از برنامه های توسعه ای در حوزه های زیرساختی حمل و نقل و لجستیک مشتمل بر احداث اسکله
ها و انبارهای غلات و پایانه های کانتینری ارائه کرد و افزود: بهترین راهکار برای فعال
سازی راهگذر و گسترش مبادلات دریایی، ایجاد اپراتور مشترک کشتیرانی با حضور سه
کشور اصلی روسیه، ایران و هند است که در ادامه کشورهای دیگر نیز به عضویت آن
درآیند.
وی با تصریح
براینکه هدفگذاری روسیه در این کریدور محدود به هند نیست بلکه توسعه این راهگذر به
کشورهای عربی نیز هدفگذاری شده، اضافه کرد: توسعه امکانات حمل و نقل و انبارداری
کانیتنری و غلات در طرف ایرانی یکی از مهمترین محورهای توافقنامه پیش روی می تواند
باشد.
مدیرعامل منطقه
ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان ظرفیت های حمل و نقل واگنی را هم اکنون 100 هزار تن
اعلام کرد که در سال آتی این میزان به یک میلیون تن در سال افزایش پیدا می کند، و
گفت: با احداث اسکله های جدید طی سالهای آتی، وزن ترانزیت ریلی به 5 تا 6 میلیون
ارتقاء می یابد.
مدیرعامل منطقه
ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان، اظهار امیدواری کرد که تفاهم نامه در حاشیه مجمع
اقتصادی خزر و یا کمیسیون اقتصادی مشترک منعقد گردد و افزود: تأسیس اتحادیه بین
المللی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد عضو کریدور، زمینه ساز توسعه همکاری های منطقه
ای در حوزه حمل و نقل با محوریت مناطق آزاد کشورهای منطقه می شود.
سرگئی میلوشکین، فناوریهای نوین را
دیگر فرصت همکاری میان دو کشور و اعضای کریدور اعلام کرد و افزود: در چارچوب تفاهم
نامه مورد نظر تسهیل قوانین و مقررات به نفع تسهیل و تسریع مناسبات فعالین اقتصادی
باید در اولویت همه کشورها قرار گیرد، که بعد از امضاء یادداشت تفاهم نامه؛ ما
شروع به همکاری با مناطق آزاد دیگر خواهیم کرد، و در این میان منطقه آزاد انزلی به
دلیل سابقه و ظرفیت های متنوع بسیار مورد توجه ما قرار دارد.
|