سایت پرورش میگو بندرچارک رسما آغاز بکار کرد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

طی مراسمی بصورت ویدیو کنفرانس و به دستور رییس جمهور ،
سایت پرورش میگو بندرچارک رسما آغاز بکار کرد

برنامه طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با محوریت اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی در سراسر کشور روزگذشته (دوشنبه) در قالب پویش "تدبیر و امید برای جهش تولید" با فرمان رییس جمهوری به بهره برداری رسید

  

به گزارش اقتصاد کیش طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با ارزش سرمایه گذاری ۱۱ هزارمیلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید و ضمن آن، به تفکیک  ۳ طرح آب و خاک به مساحت ۶۶ هزار هکتار، ۴۴۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۱۸ واحد طرح گلخانه ای و ۷ واحد طرح زیربنایی افتتاح شد. 

۱۴ طرح آبزی‌پروری و زیربنایی شیلات از دیگر طرح های امروز بود که در استان‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین و سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

 همچنین۶۶ هزار هکتارطرح‌های آب و خاک کشور شامل ۲۵هزار هکتار طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، ۲۵ هزار هکتارطرح سامانه‌های نوین آبیاری و ۱۶هزار هکتار سایر طرح‌های آب و خاک در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسید؛ میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح‌ها ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان است و اجرای این طرحها برای۱۳ هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

همچنین امروز ۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان شامل پنج طرح مزرعه پرورش میگو در مجموع با ۹۵۲ هکتار مساحت، ۲ طرح پرورش ماهی، یک طرح تکثیر میگو و طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه با وسعت ۱۹ هکتار با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.این طرح‌ها برای ۹۰۱ نفر به صورت مستقیم، ایجاد اشتغال کرده است.

 حجت الاسلام حسن روحانی در آیین  افتتاح طرح ها با اشاره به تلاش کشاورزان برای امنیت غذایی کشور گفت: کارنامه دولت در بخش کشاورزی قابل قبول است و امیدوارم دولت بعد بتواند در این زمینه گام‌های بیشتر بردارد.

رییس جمهوری افزود: امیدوارم در کار بسیار مهم کشاورزی همه مسوولین بتوانند گام‌های بیشتری در دولت بعد بردارند. کارنامه این دولت کارنامه قابل قبولی است که امروز به مردم ارائه می شود.

روحانی اضافه کرد: برای مردم مهم است که از نظر کشاورزی و محصولات حتی الامکان خودکفا باشند. در این دوران کرونا حس کردیم که ارزش محصولات کشاورزی بسیار بالا است.  کشورهای صادرکننده الان کمتر محصولات خود را صادر می کنند. قیمت محصولات کشاورزی در دنیا حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد بنابراین این کاری که امروز در زمینه کشاورزی شده بسیار مهم است. امیدواریم همین روند در دولت سیزدهم ادامه پیدا کند که مردم شاهد ثمره کار خوداتکایی و خودکفایی در بخش کشاورزی باشند.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی گفت: آمار و ارقامی که وزیر اعلام کردند نشان می دهد کشاورزان و مسئولین کشاورزی و مهندسان و همه تلاشگران در بخش کشاورزی و آب ، وزارت نیرو در مجموع کار عظیم و بزرگی را به انجام رسانند که محصول آن را مردم در زندگی خود و در خودکفایی و خوداتکایی مشاهده می کنند.

به گفته وی در برنج، شکر و روغن و نباتاتی که روغن از آن می گیریم و هم در گندم و آبزیان محصولات ما قابل ملاحظه است و امروز می توانیم این محصولات را با ۸ سال گذشته مقایسه کنیم و این نشان تلاش همه کشاورزان برای امنیت غذایی کشور است.
رییس جمهوری با اشاره به طرح‌هایی که به بهره برداری رسید، ادامه داد: ۲۵ هزار هکتار طرح جامع در استان‌های مختلف و ۴۱ هزار سامانه آبیاری نوین که همه این طرح ها می‌تواند باعث تحول مثبت در زمینه کشاورزی باشد.

۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۵۸میلیارد ریال از طرح هایی است که در بیست و چهارمین آیین افتتاح به صورت ویدئوکنفرانسی به دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل پنج طرح مزرعه پرورش میگو در مجموع با ۹۵۲ هکتار مساحت، ۲ طرح پرورش ماهی، یک طرح تکثیر میگو و طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه با وسعت ۱۹ هکتار توسط بخش خصوصی بود.

از این ۹ طرح، چهار طرح مربوط به شهرستان بندرلنگه(طرح پرورش ماهی در قفس در منطقه چیروییه، طرح مرکز تکثیر میگو، طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه و طرح پرورش میگو ۵۴۰ هکتاری) است.

۲ طرح پرورش میگو در بندرعباس، ۲ طرح پرورش میگو در میناب و یک طرح پرورش ماهی در قفس در منطقه ریکو جزیره قشم از دیگر طرح‌هایی بود که همزمان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

استاندارهرمزگان در این مراسم در خصوص طرح‌های شیلاتی شهرستان بندرلنگه گفت: این طرح در عمق ۳۰ متری دریا و در فاصله پنج کیلومتری تا خشکی با ظرفیت ۵۰۰ تن در منطقه چیروییه بندرلنگه قرار دارد.

فریدون همتی افزود: این طرح در مرحله نخست با ۲ قفس ۵۰ تنی با ظرفیت ۱۰۰ تن به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، میزان سرمایه گذاری انجام شده تا کنون ۴۰ میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از این مرحله برای چهارنفر شغل ایجاد می‌شود.

استاندارهرمزگان پیش‌بینی کرد با نهایی شدن و تکمیل این طرح شیلاتی در این منطقه از استان هرمزگان، سالیانه ۵۰۰ تن محصول به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال تولید شود.

سایت میگوی بندر چارک  که  بعنوان بزرگ‌ترین سایت پرورش میگوی ایران  در این روز با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان توسط سرمایه گذاری  بخش خصوصی در مساحت 2هزار هکتار افتتاح شد  قادر است سالانه 11 هزار تن میگوی صادراتی تولید کند.

این سایت  در مساحتی به وسعت 2 هزار هکتار و دارای  640 استخر 1.8 هکتاری می باشد.

این سایت عظیم پرورش میگو از ویژگی‌های منحصربفردی برخوردار است که آن را در کشور متمایز ساخته و یک الگوی منحصربفرد از فعالیت بخش خصوصی در این حوزه را به جلوه نهاده است به گونه‌ای که برای احداث آن بیش از 14 میلیون مترمکعب خاک‌برداری صورت گرفته و بیش از 10 هزار مترمربع ساختمان‌های مدیریتی و کارگری در آن احداث شده است.

تأمین لارو سالم و مطمئن، ایجاد یک مرکز تکثیر لارو به ظرفیت 2.4 میلیارد قطعه در سال را در دل این پروژه با وسعت 27 هکتار ضروری ساخته است که در 16 سوله با مساحت بیش از 24 هزار مترمربع صورت می‌گیرد.

با بهره‌برداری از رنجیره کامل این پروژه بزرگ، بیش از 2 هزار نفر شغل مستقیم و پایدار برای ساحل‌نشینان ایجاد می‌شود و جالب این که بدانید با بهره‌برداری از این مجتمع در فاز نهایی، در هر بار برداشت میگو در این مجتمع به  بیش از 250 تریلی یخچال‌دار برای حمل محصول تولیدی این مجتمع عظیم نیاز است.

این مجتمع عظیم پرورش میگو و آبزیان دریایی مجموعه ای شامل  مرکز تکثیر لارو ماهی و میگو، سایت پرورش 2000 هکتاری، پرورش ماهی در قفس، کارخانه خوراک آبزیان و کارخانه فرآوری و بسته‌بندی است.

از ویژگی‌های خاص این مجتمع عظیم، آن است که از صفر و تا صد پرورش ماهی و میگو در درون این مجتمع انجام می‌گیرد و دیگر نیازی برای انتقال سخت و پرهزینه لارو میگو و مواد غذایی مورد نیاز برای پرورش میگو به آن وجود ندارد.

سرمایه گذاری این پروژه عظیم توسط تجارتخانه جنوب ( شرکت جنوب تدارک کیش) انجام شده است و راه اندازی آن همراه با تحول بزرگی در صنعت و اشتغال در منطقه همراه خواهد بود.

روزگذشته در مراسم آغاز بهره برداری رسمی از این مجموعه بزرگ  دکتر خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان ، مدیر کل شیلات هرمزگان ، ابراهیم خسروانی سرمایه گذار پروژه  و جمعی از مقامات و مسئولین محلی حضور داشتند . در حاشیه این مراسم لوح تقدیر ی از سوی  معاون وزیر واستاندار هرمزگان به پاس تلاش های انجام شده برای راه اندازی این مجموعه ارزشمند به ابراهیم خسروانی اعطا شد که ایشان نیز به پاس خدمات ارزشمند شادروان عبدالله بی نیاز این لوح را به فرزندان شادروان که در مراسم حضور داشتند اعطا کردند .

نکته - برای مردم منطقه افتتاح این پروزه بزرگ تحت الشعاع درگذشت ناگهانی شادروان عبدالله بی نیاز قرارداشت . شادروان بی نیاز از مدیران ارشد شرکت جنوب تدارک کیش ( تجارتخانه جنوب) سرمایه گذار پروژه بودند که در کنار ابراهیم خسروانی  نقشی قابل توجه در راه اندازی و فعالیت این پروژه داشتند و 3 روز قبل بعلت ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند . فرزندان شادروان  علیرغم عزادار بودن به پاس تلاش های پدر در این عرصه در مراسم آغاز بهره برداری آن شرکت نمودند.

 

 شماره خبر : 2320         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.