انتقاد امام جمعه کیش از هزینه تراشی های وزیر فعلی گردشگری در کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه

  آخرين اخبار
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
شرکت در انتخابات، در انتظار نتیجه
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

انتقاد امام جمعه کیش از هزینه تراشی های وزیر فعلی گردشگری در کیش

امام جمعه کیش گفت: کار امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر و محدود به موضوع حجاب و عفاف نیست بلکه حوزه بسیار وسیع تر و بزرگتری را در بر می گیرد. وی افزود باید اولویت بندی کرد و به همه امور معروف و منکر جامعه پرداخت.

  

حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده روز گذشته  در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش گفت: همگرایی خوبی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در بین اصناف و نهادها و صنوف جزیره شکل گرفته است.

وی افزود: ما نمی خواهیم فقط گردشگران و حتی کیشوندان را مجبور به رعایت حجاب و آنها را اذیت کنیم،‌ بلکه اصل کار در این موضوع خود نهادها و ادارات هستند. اگر از خود شروع کنیم، قطعا میهمانان و گردشگران نیز رعایت می کنند .

حجت الاسلام حسن‌زاده وظیفه  ستاد را محدود به عفاف و حجاب ندانست و گفت: در آینده باید به همه مسائل معروف و منکر در سطح جزیره بپردازیم و آنها را اولویت بندی کنیم؛ ما در مسایل مهمی مانند رانت خواری یا تضییع حقوق مردم، وظیفه داریم از کیش دفاع کنیم.

حجت الاسلام  حسن زاده هم چنین در سخنان خوداز هزینه های گزاف برای احداث فرودگاه  در جزیره هندورابی انتقاد کرد و  خواستار محاکمه علی‌اصغر مونسان وزیر گردشگری و بازگشت خسارات مالی در خصوص هزینه‌های گزاف و غیرقانونی احداث فرودگاه هندورابی  به کیش شد. وی گفت :   مسببان این موضوع نه تنها مورد مواخذه و سوال قرار نگرفته اند که ارتقا هم پیدا کرده اند. وی افزود: مونسان در زمان مسئولیت مدیر عاملی سازمان  منطقه آزاد کیش بدون اخذ مجوزهای قانونی از سازمان هواپیمایی کشوری، این فرودگاه را ساخته است و جالب‌تر از آن تاکنون حتی یک هواپیما هم در آن فرود نیامده است و فقط هزینه های گزافی بر دوش مردم کیش و بیت المال  گذاشته شده است. امام جمعه کیش این موضوع را زیبنده نظام جمهوری اسلامی ندانست و خواستار ورود ستاد امر به معروف به موارد این چنینی و دفاع از حقوق مردم و بیت المال شد.

وی در ادامه به سه موضوع اصلی در زمینه عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: ما باید ابتدا از حوزه ادارات و نهادها شروع کنیم. حراست ادارات برای اجرایی شدن و نظارت این موضوع مسئولیت دارند. ما باید بتوانیم الگوی پوششی به همکاران ارائه دهیم. حوزه دوم اصناف است؛ بسیاری از   اصناف می بایست آداب و احکام معامله و تجارت را فرا گیرند و در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی در این خصوص ستاد می‌تواند همه هزینه‌های آموزش و استاد را تامین کند.  

حسن‌زاده از انجام برنامه‌های اقناعی به عنوان سومین حوزه یاد کرد و افزود: متاسفانه اقدامات اقناعی زیادی در موضوع حجاب در جزیره صورت نمی پذیرد. باید در رابطه با تبلیغات فضاهای مناسبی را به موضوع عفاف و حجاب اختصاص دهیم. ما باید سعی کنیم الگویی از کیش مدرن اسلامی عرضه کنیم.

در ابتدای جلسه نیز معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر این که وظیفه این ستاد نظارتی است گفت: در خصوص موضوع حجاب و عفاف سیاست های اقناعی در مرحله اول قرار گرفته و  باید در این زمینه به شکل اقناعی ورود کرد تا نیازی به اقدام های کنترلی نباشد. کاهش بار اقناعی به افزایش اقدامات کنترلی منجر می‌شود.

سعید پورعلی افزود: تکیه ما در اقناع‌سازی بر قانون است. یکی از کدهای رفتاری که در حوزه گردشگری پیش‌بینی شده،‌ رعایت ضوابط و قوانین و مقررات جامعه میزبان است که می‌بایست مورد توجه و احترام قرار گیرد. به باور من مفهوم سفر و رفتار در سفر یکی از نکاتی است که باید روی آن کار اقناعی صورت پذیرد.

در این جلسه فرمانده نیروی انتظامی از افزایش تذکرها در سال جاری خبر داد و افزود: با وجود آن که امسال به واسطه کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن،‌ با کاهش  400 هزار مسافر  روبه‌رو بوده‌ایم، اما تذکرهای ما نسبت به گردشگران 40 درصد افزایش یافته است که این نشان‌دهنده تغییر نوع گردشگر ورودی به جزیره است.

سرهنگ جمالی افزود: همه دستگاه‌ها نسبت به پرسنل خود و نسبت به وضعیت بیرونی وظیفه دارند. هر دستگاه متولی را خودش معرفی کند و نقش خودش را انجام دهد تا حضور پلیس کمرنگ‌تر شود.

وی با بیان این که متاسفانه همه دستگاه‌ها کنار کشیده‌اند خاطرنشان کرد: در موضوع حجاب و عفاف تصور می شود فقط نیروی انتظامی وظیفه دارد؛ در حالی که پلیس آخرین مرحله در برخورد سلبی است. ما نمی‌خواهیم جو پلیسی حاکم باشد و باید در این رابطه هم افزایی داشته باشیم.

سرهنگ جمالی همچنین بر تغییر دیدگاه نسبت به منطقه آزاد تاکید کرد و گفت: ما باید ذهنیت گردشگران و تعریفی که از منطقه آزاد دارند را اصلاح کنیم.

 

 شماره خبر : 1408         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.