 سعیدربیعی
با اشاره به ظرفیتهای ژئوپلیتیکی ایران در منطقه افزود: روابط عمومیها میتوانند با روایتسازی
هوشمندانه و جریانسازی رسانهای، به تقویت دیپلماسی اقتصادی مناطق آزاد کمک کنند.
ربیعی،
با انتقاد از نبود تصویر واحد از مناطق آزاد، بر ایجاد کمپینهای مشترک اطلاعرسانی،
انتشار چندلایه اخبار در رسانههای رسمی، شبکههای اجتماعی و رسانههای خارجی و
نیز گسترش ارتباطات بینالمللی تاکید کرد.
وی
افزود: رویدادهای نوآورانه مانند مسابقات بینالمللی بازیهای رایانهای میتواند
برند مناطق آزاد را جهانی کند.
قائممقام
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواستار پرهیز از تمرکز بر اخبار کوچک
و توجه به اخبار اثرگذار و سرمایهساز اجتماعی و استفاده مطلوب روابط عمومی ها از
ظرفیت رسانه ها شد و تصریح کرد: افکار
عمومی مناطق آزاد را یکپارچه قضاوت میکند و روابط عمومیها باید با اقدامات
هدفمند، تصویر مثبت و سرمایه اجتماعی برای کشور ایجاد کنند.
مشاور
امور اجرایی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست با اشاره
به ضعف موجود در حوزه بینالملل مناطق آزاد، بر ترسیم نقشه راه مشخص و حضور فعال
رسانههای خارجی در مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: افتخار ما نباید صرفا ایجاد
دفاتر رسانههای داخلی در مناطق باشد، بلکه باید رسانههای معتبر خارجی نیز در
مناطق آزاد ما دفتر نمایندگی داشته باشند.
ارمیا
مهدوی، مدیریت افکار عمومی را فراتر از اطلاعرسانی دانست و گفت: با فضاسازی رسانهای
میتوان اجرای پروژهها، سند تحول مناطق آزاد و اصلاح قوانین را به یک خواست عمومی
تبدیل کرد و از هم پاشیدگی مدیریتی در آینده جلوگیری کرد.
مشاور
امور اجرایی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بر لزوم معرفی و بهکارگیری
کارشناسان متخصص در رسانهها تاکید کرد و گفت: در حالی که در کشور کارشناسان حوزههای
خودرو، مالیات و سیاست خارجی حضور فعال دارند، مناطق آزاد نیز باید دهها کارشناس
شاخص معرفی کنند تا در رسانهها و فضای عمومی دیدگاههای تخصصی ارائه دهند.
|