به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ اولین جلسه شورای
مشورتی بازاریابی و گردشگری در مرکز همایشهای بین المللی خلیج فارس برگزار شد. این
جلسه با هدف هم اندیشی و هم افزایی در خصوص فرایندهای بازایابی و تبلیغات گردشگری
وضرورت برنامه ریزی برای جذب حداکثری گردشگران در نیمه اول سال آینده با حضور جمعی
از مدیران حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، فعالان اقتصادی بخش خصوصی و برخی
از صاحبنظران حوزه گردشگری برگزار شد.
علی حسنلو؛ معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با بیان اینکه
همه ما در جزیره کیش زندگی می کنیم و منافع عمومی جامعه در صدر اولویت ها است گفت:
در کیش این سو و آن سوی میز معنا ندارد؛ جزیره کیشی وجود دارد که ما همه در آنجا
هستیم و هر اتفاق مثبتی رخ دهد هر کسی به سهم خود از این اتفاق منتفع خواهد شد. وی
افزود : این رویه فقط در کلام گفته نشده بلکه بنده در شروع مسئولیتم وقتی بحث نمایشگاه گردشگری تهران مطرح شد به
همکارانم گفتم اگر تنها سازمان منطقه آزاد کیش در این نمایشگاه حضور داشته باشد و تنها
مسئولان رفت و آمد کنند؛ آورده ای برای گردشگری جزیره نخواهد داشت به همین خاطر از بخش خصوصی دعوت
کردیم تا در کنار ما غرفه هایی داشته باشند و ارتباط دوسویه با حضور موثر بخش
خصوصی و بازوهای فعال گردشگری در طول برگزاری این رویداد بزرگ نمایشگاهی برقرار
شود و این امر محقق شد. حسنلو گفت: این موضوع رویکرد کلی ما است و بنده به عنوان متولی گردشگری کیش اگر ضعفی می بینم باید
آن مسئله را حل کنم و اگر این اتفاق نیفتد آرام نمی گیرم. وی با اشاره به این نکته
که ابتدای حضور ما است و مسائل بسیاری زمین مانده و حل نشده که این موضوع یکی از مشکلات جاری معاونت گردشگری
است؛ ادامه داد: بسیاری از مشکلات اگر در زمان خودش تصمیم گیری می شد در حد یک مسئله
بود و حل می شد اما امروز به مرز بحران رسیده و تعداد زیادی کارشناس و صاحبان
پروژه ها دور یک میز می نشینند و بحث هایی میکنند که حتی بعضادر شان هیچکدام از
طرفین نیست!
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: باید مسائل را بصورت قطعی حل کنیم
و چنین چرخه های باطلی را از کار بیندازیم تا وقتی آن چرخه معیوب؛ دو دو تا چهارتای
اقتصادی داشته باشد سوء استفاده کنندگان راهی برای انتفاع از آن پیدا می شود و
متاسفانه موضوعاتی که امروز با آن سروکار داریم جزئی و در زمان خود حل نشده و به
بحران رسیده است.
حسنلو با اعلام این خبر که یک سه ضلعی گردشگری در حال برنامه ریزی است و ایده
پردازی های خوبی داریم که باید تبدیل به رویه شود عنوان داشت: در کیش حتی در
برگزاری رویدادهای ساده بسیار سخت تر می گیرند و اصلاح این فرایند ها وقت گیر است.
هر چیز که باعث مراجعه حضوری به سازمان می شود باید کاهش پیدا کند و قدرت باید به
جوامع برون سپاری شود. وی با ذکر مثالی گفت: چیزی مانند امضای منوی رستوران را من که تخصصی
در آن ندارم چرا باید انجام دهم آن هم به صورت صوری! باید قدم به قدم باید از این
باتلاق روزمرگی با کمک بخش خصوصی رها شویم و به کارهای توسعه ای فکر کنیم.
حسنلو گفت: مذاکره با سازمان ها و صندوق ها آغاز شده و یکی از مهمترین اقدامات
ما به عنوان معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش این است که مجموعه های بزرگ و
بخش خصوصی را به بخش خصوصی متناسب متصل کنیم اگر چیزی به معاونت گردشگری بیاید و
در سیکل اداری بماند به معنای هدر رفت زمان خواهد بود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه برای کمک به کنسرسیوم گردشگری
که با حضور جوامع مختلف کیش تشکیل شده آمادگی داریم و تا 49 درصد مشارکت به شرکت
توسعه و سرمایه گذاری داده شده است اما به
دلیل ماندگار شدن آن باید به بخش خصوصی سپرده شود. چون اعتقاد دارم اگر نقطه اتصال
بخش دولتی باشد از ماندگاری آن کم خواهد شد چون وابسته به عمر مدیریتی شخص است مانند
ستاد مناسبت ها و جشنواره های کیش که شکست آن به دلیل آن بود که بخش دولتی در آن
عاملیت داشت .
حسنلو با تاکید بر اینکه علاقه نداریم قدرت و تصدی گری خود را بیشتر از این کنیم
گفت: چیزی که در سازمان جهانی گردشگری این روزها بحث می شود این است که اگر گردشگری
به جامعه محلی و اقتصاد محلی سود نرساند گردشگری پایدار نیست. به غیر از زمان
نوروز که مقوله اش جداست و اولویت در سرویس دهی به گردشگران است و برای بقیه سال
گردشگری کیفی را مد نظر داریم که به جامعه کیش سود رسانی کند. وی در پایان سخنان
خود با اشاره به تدبیر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برای افزایش پروازهای کیش
ایربه مقصد جزیره کیش؛ برقراری پروارهای خارجی بیشتر؛ در نظر گرفتن بسته های
تشویقی برای پروازها موضوع 52 هفته 52 رویداد را از کاری هایی عنوان کرد که مورد تاکید دکتر کبیری مدیر عامل سازمان می
باشد. حسنلو افزود: با اجرای این طرح هیج هفته ای بی رویداد نمی ماند و تراکنش
رویداد در طول سال مد نظر است.