حال ورزش بانوان کیش خوب نیست! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های بنادر همجوار در راستای رونق گردشگری کیش
معرفی دادستان جدید کیش و تجلیل از محمد عباسی دادستان مردمی
امام جمعه اهل سنت کیش، گفت: رئیس جمهور منتخب با تدبیر مشکلات مناطق آزاد از جمله کیش را برطرف کند.
: تعارض قوانین و دوگانگی مدیریتی مناطق آزاد چالشی جدی برای مردم، مسئولان و دستگاه قضایی است
برپایی نمایشگاه جامع دریایی ایران در کیش
تصمیمات مدیران باید در راستای تفکر توسعه جامعه صورت پذیرد
تلنگر و نقد دکتر انصادی لاری در مورد شیوه انتخاب وزراء کابینه
برگزاری نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ در جزیره کیش
قدم اول انتخاب کابینه وفاق ملی است مملکت با یک دسته و جناح اداره نمی شود
تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر تقویت زیر ساخت های شهری کیش
کیش «اکسپو» می تواند فضای کار و فعالیت در کیش را متحول کند
دبیرخانه سومین جشنواره نی‌انبان کیش در پی استقبال گسترده از دومین دوره، آغاز به کار کرد.
حال ورزش بانوان کیش خوب نیست!
ورزش کیش از کمبود سالن ورزشی به شدت رنج می برد

  آخرين اخبار
تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های بنادر همجوار در راستای رونق گردشگری کیش
معرفی دادستان جدید کیش و تجلیل از محمد عباسی دادستان مردمی
امام جمعه اهل سنت کیش، گفت: رئیس جمهور منتخب با تدبیر مشکلات مناطق آزاد از جمله کیش را برطرف کند.
: تعارض قوانین و دوگانگی مدیریتی مناطق آزاد چالشی جدی برای مردم، مسئولان و دستگاه قضایی است
برپایی نمایشگاه جامع دریایی ایران در کیش
تصمیمات مدیران باید در راستای تفکر توسعه جامعه صورت پذیرد
شنبه 6 مرداد 1403 ، 21 محرم 1446 ، 27 جولای 2024 ، شماره 4516(1900 دوره جدید)
تلنگر و نقد دکتر انصادی لاری در مورد شیوه انتخاب وزراء کابینه
برگزاری نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ در جزیره کیش
قدم اول انتخاب کابینه وفاق ملی است مملکت با یک دسته و جناح اداره نمی شود
  پربيننده ترين اخبار
تلنگر و نقد دکتر انصادی لاری در مورد شیوه انتخاب وزراء کابینه
یکشنبه 31 تیر 1403 ، 15 محرم 1446 ، 21 جولای 2024 ، شماره 4512 ( 1896 دوره جدید)
پاسخ سازمان منطقه آزاد کیش به ابهامات : هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی شود
اعلام نرخ شهریه سرویس مدارس کیش پس از تایید شورای شهر
هفتاد و هشتمین دوره مسابقات جهانی پرورش اندام در کیش برگزار می شود
دوشنبه 1 مرداد 1403 ، 16 محرم 1446 ، 22 جولای 2024 ، شماره 4513 ( 1897 دوره جدید)
سه شنبه 2 مرداد 1403 ، 17 محرم 1446 ، 23 جولای 2024 ، شماره 4514 ( 1898 دوره جدید)
دبیرخانه سومین جشنواره نی‌انبان کیش در پی استقبال گسترده از دومین دوره، آغاز به کار کرد.
چها رشنبه 3 مرداد 1403 ، 18 محرم 1446 ، 24 جولای 2024 ، شماره 4515 ( 1899 دوره جدید)
ورزش کیش از کمبود سالن ورزشی به شدت رنج می برد
تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر تقویت زیر ساخت های شهری کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

حدیثه رئوف دونده ملی پوش کیش در گفت و گو با اقتصاد کیش عنوان کرد؛
حال ورزش بانوان کیش خوب نیست!

باید بگویم دو و میدانی کیش خصوصا در حوزه بانوان حال خوبی ندارد و خیلی ناراحت کننده است! انشااله این روند برای ورزشکاران پس از من ادامه نداشته باشد.

  

این بخشی از گفت و گوی حدیثه رئوف قهرمان ملی پوش کیش در گفت و گو با اقتصاد کیش است ....

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ بانوان ورزشکار ایران با وجود اینکه اکثر اوقات در حاشیه هستند و توجه کافی به آن‌ها نمی شود اما همیشه و در اغلب  میادین بین‌المللی ثابت کرده‌اند که توانایی بالایی دارند و می‌توانند با وجود نامهربانی‌های مسئولان باز هم مدال آور باشند.

دختران دوومیدانی کار نیز مانند تمامی بانوان ورزشکار ایران در هر مسابقه‌ای با تلاش مثال‌زدنی و غیرت تاکنون حاضر شده اند  و تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه انجام داده‌اند جزیره کیش هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیست ، حدیثه رئوف دونده ملی پوش کیش که در اوایل خرداد ماه 1403 در قالب تیم ملی دو و میدانی کشور به مسابقات غرب آسیا اعزام  و موفق به کسب مدال طلا شد و در اواخر خرداد ماه 1403هم  در مسابقات قهرمانی کشور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران، قهرمانی 3 هزار متر با مانع و نایب قهرمانی 1500 متر را بدست آورد در گفت و گو با خبرنگار ما از نحوه ورود خود به دنیای ورزش و مسیر ناهمواری که طی کرده است، می گوید. رئوف از برخی  بی مهری هایی که در این مدت تجربه کرده است در این گفتگو سخن گفت.

گفت و گوی ما با این بانوی ورزشکار را در ادامه می خوانید:

 از نحوه ورودتان به دنیای ورزش برایمان بگویید؟ علاقه مندی تان به دو و میدانی از چه سنی و از کجا شروع شد؟

از دوران کودکی به ورزش بسیار علاقمند بودم. طناب زنی،هندبال و والیبال از ورزش های مورد علاقه ام بود و همیشه به دویدن علاقه خاصی داشتم. اما ورود به دنیای دو و میدانی برای من از کلاس ششم شروع شد وقتی که از سوی مدرسه فراخوان استعداد یابی دادند و من شرکت کردم. اولین مسابقه ام را هم در همان سال یعنی در سن 12 سالگی دادم آن هم در مسابقاتی که در ناحیه 2 مدرسه بیهقی برگزار شد از سوی مدرسه اعزام شدم و شرکت کردم.

 

اولین مربی که در زندگی ورزشی شما نقش عمده ای داشت و مشوق اصلی تان در این راه چه کسی بود؟

اولین مربی من همان معلم ورزش سال ششم خانم اعتمادی بودند که مسیر زندگی من با وجود ایشان تغییر کرد. اما مشوق اصلی ام را خانواده ام می دانم  که در هر ورزشی که قدم می گذاشتم همراه و حامی من بودند.  از روزهایی که سر تمرین بودم و در زمستان و تابستان ساعت ها منتظرمن می ماندند تا اواسط دوران قهرمانی که همزمان به مدرسه می رفتم ... خاطرات بسیاری دارم که پدرو مادرم با صبر و حوصله همپای من زحمات فراوانی کشیدند و از آن ها سپاسگزارم .

چه مقام هایی را تا کنون کسب کرده اید؟ رکورد شما در ماده ای که در آن تخصص دارید چقدر است؟  

رشته تخصصی من 1500 و 3000 متر بامانع است، اما توانستم بهترین رکورد شخصی 1500 متر و سومین رکورد برتر ایران در این ماده که 4 دقیقه و سی و چهار ثانیه  بود را بدست آورم و در 3000 متر با مانع هم رکورد دار 11 دقیقه و 3 صدم ثانیه هستم. اگر بخواهم به طور خلاصه مقام هایی راکه بدست آورده ام برایتان بگویم می توانم به کسب عنوان چهارمی مسابقات آسیایی هنگ کنک 2019، مقام چهارمی دانش آموزام جهان، مقام سومی مسابقات بین المللی تهران، قهرمانی بزرگسالان کشور، قهرمانی جوانان کشور، قهرمانی نوجوانان کشور اشاره کنم و خوشحالم که بگویم  رکوردار نوجوانان و جوانان ماده 1500 متر ، 800 متر و 3000 متر با مانع کشور هم هستم.

کمی بیشتر راجع به افتخاری که اخیرا در مسابقات دو و میدانی غرب آسیا برای جزیره کیش کسب کرده اید برایمان بگویید.

در خردادماه 1403 در پنجمین دوره از مسابقات غرب آسیا در کشور عراق و شهر بصره توانستم مقام اول و قهرمانی در 3000 متر با مانع را کسب کنم و این مسابقه جزء بهترین نتیجه هایی بود که در زندگی ورزشی ام کسب کردم . برای آمادگی در این مسابقات از چهارم فروردین ماه 1403 در اردو و در شهر کرمانشاه بودم و تحت نظر آقای همایون همتی به عنوان مربی تمرین کردم. بطور کلی ورزشکاران در رشته های استقامت باید در جایی تمرین کنند که ارتفاع از سطح دریا زیاد باشد و کرمانشاه هم در ارتفاع 2000 متری مکان مناسبی برای تمرین بود و دو ماه در این اردو حضور داشتم تا برای این مسابقات آماده شوم. مسابقات دو و میدانی غرب آسیا واقعا در شرایط جوی نامساعد برگزار شد و هوای شهر بصره بسیار گرم و برای دویدن در آن هوا، شرایط سختی داشتیم. مسابقه من ساعت 10 شب بود و دمای هوا به 43 درجه رسید اما شکر خدا با آن شرایط جوی توانستم مقام قهرمانی را کسب کنم و مدال طلای پنجمین دوره از مسابقات غرب آسیا را کسب کنم.

بعد از اینکه مسابقات تمام شد و به ایران برگشتیم تیم برای تقدیر به تهران اعزام شد و بعد از آن قرار شد من به خاطر کسب مدال به جزیره کیش بیایم. در همین جا باید از همه کسانی که  به استقبال من آمدند و از من حمایت کردند و پیگیر مسابقات من بودند، تشکر کنم . دوست دارم همینجا به این نکته اشاره کنم که ورزشکاری که مدال می گیرد سختی های بسیاری را متحمل می شود اما دلش گرم حمایت های مسئولان است . من با هزینه شخصی بلیط تهیه کردم و به جزیره آمدم . البته انتظار داشتم برای کسی که برای جزیره افتخارآفرینی کرده و مدال طلا آورده است استقبال بهتری صورت می گرفت !

اواخر خرداد ماه  امسال هم در مسابقات قهرمانی کشور در تهران افتخار آفریدید، در باره آن توضیح دهید.

بله؛ در 28 و 29 خردادماه سالجاری هم در مسابقات قهرمانی کشور که در تهران برگزار شد قهرمان 3000 متر با مانع و نایب قهرمان 1500 متر بامانع کشور شدم. متاسفانه با توجه به بی مهرهایی که از سوی مسئولان  کیش دیدم با اسم خراسان رضوی در این مسابقات شرکت کردم  در این مورد  چیزی نمی توانم بگویم و خودم از این موضوع بسیار ناراحت هستم.

این روزها چه می کنید و نزدیکترین مسابقه پیش روی تان چیست و چقدر آمادگی دارید؟

مسابقات لیگ باشگاهی که در سه ماهه تابستان برگزار می شود پیش روی من است و آمادگی کامل دارم که در رشته های تخصصی خودم به میدان بروم.

راجع به  تلخ ترین خاطره در زندگی ورزشی تان بگویید.

اولین مسابقات برون مرزی و مسابقات آسیایی که اسفند ماه سال 97 برگزار شد به هنگ کنگ اعزام شدم و توانستم در 1500 متر رکورد 4 دقیقه و 36 ثانیه بزنم و با 9 صدم ثانیه مقام دوم و سه صدم ثانیه مقام سوم را از دست دادم و این اتفاق جزء خاطرات تلخ زندگی من است و بعد از آن در اردیبهشت 98 به مسابقات دانش آموزان کرواسی اعزام شدم و در ماده 1500 متر همین تجربه تلخ تکرار شد و با 4 صدم ثانیه چهارم شدم . آن سال برای من سخت ترین سال بود. یک آسیب ورزشی هم دیدم و تمام این اتفاقات در دوران استراحتم برایم مرور می شد و فکر می کردم که چقدر به مدال نزدیک بودم و چه شد که از دستش دادم!

 و اما شیرین ترین خاطره تا به امروز...

خاطره شیرین من برمیگردد به مدال مسابقات غرب آسیا که واقعا لحظه شیرینی بود. وقتی مدال طلا را میگیرید و زمانی  که روی سکو می ایستید و سرود ایران در کل ورزشگاه پخش می شود، حس غرور در آن لحظه غیر قابل توصیف است بسیار تمرین و تلاش کردم که چنین روزی فرا برسد و خدا را شکر می کنم.

هدف و چشم انداز پیش رو برای زندگی آینده تان چیست و دوست دارید به چه جایگاهی برسید؟

دوست دارم بتوانم به مقام های بیشتر آسیایی و جهانی و انشاالله المپیک راه پیدا کنم و همچنین بتوانم امسال رکورد دار بزرگسالان در 3000 متر و 1500 متر بامانع شوم که دور از ذهن نیست و بتوانم نتیجه 8 سال دویدن و تمرین و تلاش را ببینم.

یک ورزشکار دارای چه خصیصه های رفتاری و اخلاقی است و این ورزش تا چه حد بر روند زندگی شخصی شما تاثیر داشته است؟

در دنیای ورزش اخلاق ورزشی است که حرف اول را می زند و اولویت است و ورزشکار اگر حتی جایگاه بزرگی داشته باشد اما اخلاق ورزشی و اخلاق مناسبی را نداشته باشد؛ عنوان "قهرمان" شایسته اش نیست. به قول معروف می گویند: هر چقدر درخت پر بارتر باشد سرش پایین تر است چون یک قهرمان در جایگاهی قرار می گیرد که الگوی بقیه می شود و به نظر من حس اجتماعی بودن و به دور از غرور و  مهربانی با اطرافیان بهترین کار و اولویت است. باید گفت: ورزش برای کسانی که حرفه ای تمرین می کنند در زندگی شخصی شان بسیار تاثیر گذار است . طوری که در همه احوال ورزش برای شخص  اولویت دارد و تمامی ابعاد زندگی شخصی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. زود خوابیدن ها و زود بیدار شدن ها و حضور نداشتن در جمع های خانوادگی تقریبا  80 درصد زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد، حداقل برای من اینگونه بوده است.

حال و روز دومیدانی کیش خصوصا در بخش بانوان چگونه است؟ چه تعداد دو و میدانی کار خانم در جزیره حضور دارند؟

باید بگویم خیلی بد است و من از این موضوع بسیار ناراحت هستم . دوست دارم دو و میدانی جزیره کیش مخصوصا در حوزه بانوان رشد کند و حمایت شود چون خانم ها را دست کم می گیرند. دو و میدانی کاران خانم که بصورت حرفه ای ورزش می کنند اندک هستند  و البته حمایتی هم وجود ندارد  و امیدوارم که برای دونده ها و ورزشکارانی که قرار است در جزیره حضور داشته باشند و نماینده جزیره در میادین ملی و بین المللی باشند، حمایت ویژه صورت گیرد و انگیزه برای ادامه دادن داشته باشند .

از نظر زیر ساخت های ورزش دو میدانی (سالن تمرین و ...) جزیره کیش را چگونه ارزیابی می کنید؟

از نظر زیر ساخت کارهای خوبی انجام شده و پیست دو و میدانی جزیره کیش جزء بهترین پیست های ایران است و از نظر سایر  امکانات مثل سالن ها، بدنسازی و ... کیش وضعیت بسیار خوبی دارد اما امیدوارم کیش بتواند میزبان مسابقات دو و میدانی هم باشد و غیر از تمرین برای ورزشکاران خودش در این پیست، تجربه خوبی برای باقی ورزشکاران هم باشد.

به عنوان یک قهرمان چه انتظاری از مسئولین ورزش کیش دارید؟

واقعا باید از ورزشکارانی که مدال آوری می کند و مقام قهرمانی کسب می کند حمایت کنند . حمایت معنوی و مالی بسیار مهم است تا یک ورزشکار در ادامه راه انگیزه لازم را داشته باشد و بطور کلی حال خوبی داشته باشد و با خودش نگوید انتهای این مسیر چیزی نیست ! مسئولان باید مشوق ورزشکاران خصوصا در حوزه بانوان باشند که بسیار مظلوم واقع شده اند.

برای علاقمندان به دو و میدانی در جزیره کیش چه پیامی دارید؟

تعلل نکنند و زودتر در مسیر مورد علاقه شان قدم بگذارند این راه مسیر سختی است اما لحظات شیرنی دارد که به همه سختی ها می ارزد .هر موقع شروع کنند دیر نیست و تنها باید بخواهند!

اگر صحبتی هست ، بفرمایید ...

تشکر می کنم مجددا از خانواده ام که در هر شرایطی حامی من بودند از مربیانم آقای همایون همتی که خودشان مدال آور آسیایی و قهرمان هستند و در شرایط سخت همراهم بودند تشکر ویژه دارم.

ممنون از شما که در این گفت و گو شرکت کردید.

من هم از شما و همه همکارانتان سپاسگزارم.


 شماره خبر : 6824         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.