جستجوی راههای تعامل و همکاری برای پیشرفت کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
مناطق آزاد از جنس مشارکت جویی و مشارکت آفرینی هستند
وحید شجاعی سرپرست حوزه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
هادی خسروانی فراهانی سرپرست جدید معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
راه اندازی مرکز آموزشی پژوهشگاه رویان در جزیره کیش
نشست مشترک اعضاء شورای شهر با آموزش و پرورش کیش
تابستان کیش و اضطراب رونق یا عدم رونق گردشگری در کیش
جزیره کیش میزبان نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران
از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم
مجموعه ورزشی ،تفریحی ویژه کارگران در جزیره کیش ایجاد می شود

  آخرين اخبار
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ، 30 شوال 1445 ، 9 می 2024 ، شماره 4459 (1843 دوره جدید)
مناطق آزاد از جنس مشارکت جویی و مشارکت آفرینی هستند
وحید شجاعی سرپرست حوزه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
هادی خسروانی فراهانی سرپرست جدید معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
راه اندازی مرکز آموزشی پژوهشگاه رویان در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
انتصاب اعضای شورای حقوقی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
جزیره کیش میزبان نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ، 26 شوال 1445 ، 5 می 2024 ، شماره 4455 (1839 دوره جدید)
تقدیر از روسای دو کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1403
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ، 29 شوال 1445 ، 8 می 2024 ، شماره 4458 (1842 دوره جدید)
امضاءتفاهم نامه همکاری منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ، 27 شوال 1445 ، 6 می 2024 ، شماره 4456 (1840 دوره جدید)
امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کار و خدمات اشتغال و سندیکای صاحبان صنایع کیش
برگزاری نمایشگاه فرصت های متنوع یادگیری جهت دانش آموزان کیش
بایستی آگاهی های مردم نسبت به حقوق خود افزایش یابد
تاکید بر لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد
از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم
تابستان کیش و اضطراب رونق یا عدم رونق گردشگری در کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

آنچه در نشست مشترک مجمع توسعه ونوآوری سازندگان کیش با مدیر عامل منطقه و رئیس فراکسیون مناطق آزاد گذشت،
جستجوی راههای تعامل و همکاری برای پیشرفت کیش

در نشست مشترک رئیس فراکسیون مناطق آزادتجاری – صنعتی وویژه اقتصادی ومجمع توسعه ونوآوری سازندگان،نمایندگان بخش خصوصی خواستارنظارت کامل فراکسیون مناطق آزادمجلس بررعایت قانون چگونگی اداره مناطق آزادشدند

  

هم افزایی، اتحاد و هم دلی، استفاده از نظرات صاحب نظران و اقتصاددانان و رسیدن به راهکارهای برون رفت از مشکلات از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛نشست مجمع سازندگان کیش با حضور دکتر رحیم سرهنگی؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دکتر معصومه پاشایی بهرام؛رئیسفراکسیونمناطقآزادتجاریـصنعتیوویژهاقتصادیدرمجلسشورایاسلامی ومهدیادیبان؛عضو هیئت مدیره سازمانمنطقهآزادکیشبرگزار شد.در این نشست که با حضور برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار گردید ضمن طرح موضوعات و مشکلات نرتبط  به مناطق آزاد از سوی سرمایه گذاران پیرامون راهکارها بحث و تبادل نظر شد.

 

رئیس فراکسیون مناطق آزادتجاری ـصنعتی وویژه اقتصادی درمجلس شورای اسلامی:

باید بپذیریم در حوزه مناطق آزاد زمین خورده ایم

معصومه پاشایی؛ رئیسفراکسیونمناطقآزادتجاریـصنعتیوویژهاقتصادیدرمجلسشورایاسلامی در این نشست گفت: از زمانی که نماینده  مجلس شده ام ،آقای سرهنگی  ششمین مدیرعاملی هستند  که در منطقه آزاد کیش دیده ام و برای این عدم ثبات مدیریتی برای منطقه ای که آبروی کشور است، باید نگران بود. پاشایی گفت: پیشانی مناطق آزاد همین جا است و باید بگویم علی رغم تمامی مشکلاتی که وجود دارد امروز روز اتحاد و همدلی  است.وی با اشاره به این نکته که تنهامنطقهایدر بین مناطق آزاد کهثبات مدیریتیداشتهمنطقه آزاد ارسبوده تاکید کرد: حداقلباید کمک کنم تا مدیر عامل جدید در جزیره کیش چند سال در سمت خود باقی بماند. به هر حال راه توسعه از تعامل می گذرد و کار ما در منطقه ای مانند کیش کار اقتصادی است. برخی مدیران می آیند و تنها کاری که انجام نمی دهند کار اقتصادی است. پاشایی افزود: در حوزه مناطق آزاد باید بپذیریم که زمین خورده ایم اما با شناختی که ازپیشینه  دکتر سرهنگی دارم اطمینان دارم در این راه موفق خواهند شد اما بدون پشتوانه سرمایه گذاران هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد. پاشایی با بیان اینکههمه از یک جایی شروع می کنند و باید فرصت شناخت به یکدیگر بدهیم افزود: بسیاری از مشکلات و سوء تفاهمات به خاطرعدم فرصت دادن به یکدیگر است. وی افزود :امکان ندارد همه از ابتدا علامه دهر باشند. داشتن معاونان و مشاوران کاربلد و قدرتمند، انسان را بزرگ می کند. مشورت پذیری موضوعی است که به همه فرصت رشد می دهدمن خود از کسانی هستم که همیشه از گوش کردن سود برده ام.

وی افزود: کنار هم سه سال و اندی به جلو آمدیم من نماینده مردم هستم و از مردم به عنوان کارفرما حمایت کنم. کیش یعنی همه این سازه ها، هتل ها، کیشیعنی گردشگری و اگراین ها نباشند کیش معنایی ندارند. کیش را همین سرمایه گذاران آباد کرده اند وگرنه مثل بقیه جزایر امروز بیابانی بیش نبود.پاشایی با ذکر این نکته که برخی اوقات هم بخش خصوصی عجله می کنند و باید به هم فرصت دهیم تاکید کرد: امیدواریم مدیریت جدید باعث توسعه و آبادانی کیش شوند و نسل جدید از جوانان را بر سر کار بیاورد و و کیش را اینقدر بزرگ کنیم که با ظرفیتی که دارد ،ایده های برزمین مانده و پروژه های نیمه کاره را فعال کنیم.لازمه ثبات مدیریتی پشت سر گذاشتن همین سختیها است و اگر سختیها را مدیریت کنیم رشد رونق را در منطقه خواهیم داشت.

رئیسفراکسیونمناطقآزادمجلسشورایاسلامی در بخش دیگری از نشستازافزایشنظارتبراجرایقانونمعافیتمالیاتبرارزشافزودهدرمناطقآزادازسویمجلسشورایاسلامیخبردادوتاکیدکرد: وزیراموراقتصادیوداراییدرخصوصاصلاحقوانینمناطقآزادپیگیرهستندودرصورتاصلاحقانون،بسیاریازمشکلاتهمچونمالیاتبرارزشافزودهدر مناطقرفعخواهدشد.ویدرپایانبرتعاملوهمافزاییهرچهبیشتردبیرخانهشورایعالیمناطقآزادتجاریـصنعتیوویژهاقتصادیومجلسشورایاسلامیتاکیدکردوازجلسهمشترکچندجانبهجهتبررسیورفعمشکلاتمناطقآزادباحضوروزیراموراقتصادودارایی،دبیرشورایعالیمناطقآزاد،مقاماتارشدگمرکجمهوریاسلامیایرانومدیرانعاملمناطقآزاددرروزهایآیندهخبرداد و گفت: بنا داریم جلسه مشترکی با وزارت اقتصاد، گمرک، اداره مالیات و مدیران عامل مناطق داشته باشیم و احتمالا مجلس میزبان  این جلسه خواهد بود.  وی گفت : اراده برای انجام این قانون در کیش وجود دارد و در این صورت بقیه مناطق هم منتفع خواهند شد و اگر قانون ارزش افزوده را حل کنیم بسیاری دیگر از مشکلات هم به تبع آن حل می شود چون اصل چیزی که ما را به اینجا رساند همین بود.پاشایی در پایان گفت: دیدگاه نمایندگان و دولتمردان در سال های اخیر نسبت به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بسیار بهتر شده و امیدوارم در آینده نزدیک اتفاق خوبی را شاهد باشیم و کیش بیش از اینها بدرخشد.

 

مدیرعامل سازمانمنطقهآزادکیش:

همراه با  رشد سرمایه گذاری بهبود معیشت مردم مورد توجه است

دکتررحیم سرهنگی؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در نشست مجمع سازندگان کیش گفت: من سرمایه گذاران عزیز کیش را با پروژه هایشان می شناسم یعنی یادگار هایی که هر کدام در کیش بر جای گذاشتند. وی خطاب به سرمایه گذاران بخش خصوصی با اشاره به پروژه های تجاری و گردشگری جزیرهگفت : واقعا "زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست" هر کدام از شما اثری از خود به یادگار گذاشته اید که سال های سال ماندگار است. سرهنگی افزود: همه ما رفتنی هستیم و آن چیزی که از خود به یادگاری می گذاریمماندنی است. کیش به مجموعه ای از یادگاریهای شما تبدیلشدهو بیابان آن روز به کیش امروز تبدیل شده است.  وی گفت : کیش 15 سال پیش با توسعه فناوری ها دارای برند بود و با کیش امروز فاصله دارد باید بپذیریم که برند کیش تضعیف شده و یکی از دلایل اصلی آن عدم ثبات مدیریتیاست. هر منطقه ای که ثبات مدیریتی نداشته باشد پیشرفتنمی کند، پیشرفت عبارت از "گام مثبت هر چند کوچک و تکرار آن"است. وی خطاب به سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت : کیش را شما ساخته اید و از اینجا به بعد هم هر اتفاقی بیفتد باید شما در آن سهم داشته باشید. شما پستی ها و بلندیهای کیش را دیده اید و پای کیش ایستاده اید . امروز فرصتی برای من است و آن چیزی که عقبه ذهن من وجود دارد این است که چطور می توانم تغییر ایجاد کنم؟ روند موجود که همیشه وجود داشته است و اگر قرار باشد همان ادامه پیدا کند دلیلی بر حضور من نیست.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه روحیه من این است که وقتی قرار است کاری انجام دهم آن را به کمال انجام خواهم داد وزمانی که کار به اتمام می رسد عقب می ایستم از دیدن کار و نتیجه کار  خود لذت میبرم، با خود می گویم این حاصل چند سال زحمت من است! دوست دارم چنین اتفاقی در کیش هم بیفتد و سهمی در آن داشته باشم. اما به تنهایی کاری از دستم برنمی آید و اگر فعالان اقتصادی در کیش نباشند چرخه اقتصادی نمی چرخد. سرهنگی افزود:  اولین و محکمترین پایه هرجامعهایاقتصاد است و اگر اقتصاد نچرخد سنگ روی سنگ بند نمی شود . اقتصاد خوب باخودش امنیت و فرهنگ می آورد و در چنین جغرافیایی اصلا نمی توانرفتاری خارج از قاعده داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه رونق اقتصادی اولین اصل است و داشتن ثبات مدیریتی در فرایند ها اصلی ترین اقدام خواهد بود و بدین ترتیب اطمینان و اعتماد سرمایه گذار را جلب خواهد کرد. در واقع سرمایه گذار باید بداند با چه سیستم و قاعده ای طرف است و از سرمایه خود محافظت نماید. کیش به دلیل دارا بودن بسیاری از پارامترها پایلوت بسیار خوبی برای پیاده کردن قوانین، مقررات و فناوریهاییاست که در سرزمین اصلی امکان اجرا ندارد و این موضوع برای من بسیار جذاب است. مثلا بایستی در خصوصرتبه شاخص های سهولت در کسب وکارها در جزیره  کیش کار انجام دهیم و این رتبه را با دنیا مقایسه کنیم و ببینیم کجای کار هستیم.وی با اشاره به الگوهای موفق راه اندازی کسب و کار در کشوهایی مثل نروژ ( نیم روز) و گرجستان ( یک و نیم روز) گفت: کشورهایی که جغرافیای کوچکتری دارند الگوهای موفق تری از لحاظ رشد شاخص های اقتصادی هستند و باید جزیره کیش را نیز مانند یک کشور ببینیم و بدانیم در چه رتبه ای قرار داریم . سرهنگی ادامه داد: اگر در کیش نتوانیم چنین کاری انجام دهیم کم کاری کردیم و جذابیت حاکمیت در کیش همان محدود بودن و محصور بودن آن است. دکتر سرهنگی افزود: ثبات و سهولت در راه اندازی کسبو کار منجر به بازدهی بیشتر سرمایه می شود و در کنار آنسطح معیشت کیشوندان هم بسیار مهم است.تجربه نشان می دهدکه هر کجا سرمایه گذاری رشد نموده اما سطح معیشت مردم رشد نکرده باشد، جامعه پایداری نداشته ایم. بنابراین باید معیشت کیشوندان و سرمایه گذاری و بالابردن سرانه شهری توامان رشد نماید . مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش را به صنعت گردشگری می شناسند و یکی از مزیت های این منطقه موقیعت جغرافیایی آن است  و نیاز به برندینگ داریم این برندینگ از نحوه پروازهای ورودی که مختصات خاص خود را دارد شروعمیشودتا بحث اسکان و غذا و ... ادامه پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به الگوهای خوبی مثل ترکیه و دبی گفت: باید فکری برای آینده سرمایه گذاری در کیش کرد و در این راه با استمداد از سرمایه گذاران و همکارانم در سازمان تمام توان خود را بکار میگیرم تا هر آن چیزی که در سرزمین اصلی نشدنی است در کیش به "شد" تبدیل شود. دکتر سرهنگی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دوره جدیدی را در کیش رقم خواهیم زد گفت : حتما در ابتدای کار باید شناخت حاصل شود و انتظار دارم به صداهایی که از دور می آید زیاد توجه نکنید و بیشتر به اثر نتایج و تصمیمات دقت کنید، این جمع خیرعمومی و جمعی را می خواهد و من هم به دنبال خیر عمومی هستم.

 

کشتکاررئیسهیئتمدیرهمجمعسازندگانکیش:

دیرتصمیمگرفتنمانندتصمیمنگرفتندارایتبعاتمنفیاست

نادرکشتکار؛رئیسهیئتمدیرهمجمعسازندگانکیشوازسرمایهگذارانبخشخصوصیدرایننشستبااشارهبهپیشینهمجمعگفت: اینتشکلحدود 50 درصدساکنانکیشراتحتپوششخودداردوحدود 70 درصدسرمایهمایهگذاریهایکلاندرکیشباحضوراینسرمایهگذارانصورتگرفتهاست،سرمایهگذارانیکهکهبین  3  تا 4 دههازعمرخودرادراینراهگذاشتهاند . ویخطاببهدکترسرهنگیودکترپاشاییبهرامگفت : حضورشمادراینجمعنشانمیدهدکهسرمایهگذاری،حضورسرمایهگذارواقتصاددرجزیرهبرایشمامهماستوازاینبابتقدردانشماهستیم. کشتکاربابیاناینکهجداازشخصیتهایحقیقیِهرکدامازسرمایهگذاران،مجمعسازندگانکیشدرجهتهمراهیباسازمانمنطقهآزادکیشوباهدفهمراهیوهمفکریدراموراقتصادیوسرمایهگذاریتشکیلشده است ادامهداد: اینمجمعبهعنوانشرکتسهامیعامباسرمایه 300 میلیاردتومانوبامدیرعاملیآقایرضامسرورکهدرگذشتهمدیرعاملمنطقهآزاد انزلی بودندبهثبترسیدهاست. کشتکارخطاببهمدیر عامل جدید سازمان بااشارهبهاینکهدردوره 2 سالهدولتجدیدشماچهارمینمدیرعاملمنطقهآزادکیشهستیدادامهداد: دردورهقبلآقایپورزادیارادهونگاهبرایحلمشکلاتکیشداشتامامتاسفانهبهدلیلشرایطساختاری،اختیاراتوهمراهیلازمرابرایحلمسائلمشکلاتنداشت. امروزآنانتظاراتازشمابیشتراستچونارادهوهمراهیحاکمیتراداریدوالبتهمیدانیمکهکارسختیدرپیشرودارید. وقتیشمادرحکمانتصابتان 3 سالمدیرعاملیراپذیرفتیداینموضوعنشاندهندهشجاعتشمااست. مدیرعامل پروژهبزرگمیکامالکیشافزود: دردولتقبلوهمچنیندردورهدوسالهجدیدمناطقآزادسالهایخوبیراتجربهنکردهاندولازماستبهایننکتهاشارهکنمکهبهطورکلانمشکلاتوگرفتاریهامحصولمشترکهمهمااستوحلمشکلاتهمبرعهدهخودماخواهدبود. وی افزود  : بعدازسالهاتجربهبهایننتیجهرسیدهایمکهبهدنبالمقصرنگردیموی گفت : تمامسختیهاییکهبرسرراهماقرارداشتمارابزرگکرد. کشتکاربااشارهبهاینکهامروزجایطرحمصادیقمشکلاتنیستوماهماینرادرکمیکنیمافزود: علاوهبرمطالعاتیکهازقبلازجزیرهکیشداشتیدامروزنیازمنداینهستیدکهسردوگرممنطقهرابچشیدوبایدبگویمجامعهکیشبهدلیلاتفاقاتیکهدرحوزهاقتصادیدرآنرخداددچارنوعیانفعالگشتهومردمکیشظرفیتناملایمت های بیشتراقتصادیراندارند،قیمتهابالاتررفتهوگرانیچندبرابریملزوماتومایحتاجزندگیمتاسفانهظرفیتمردمکیشرامحدودکردهاست.

نادرکشتکارباتاکیدبراینکهگاهیدیرتصمیمگرفتنهممانندتصمیمنگرفتنتبعاتمنفیبرایجزیرهکیشداشتهاست،افزود: پیشنهادمی‌کنیماقتصاددانانومسئولاناقتصادیکشوربهجزیرهکیشدعوتوچاره‌ایاساسیبرایمناطقآزادوجزیرهکیشاندیشیدهشود. ویادامهداد: دردورانگذاریکهپیشآمدهمشکلاترادرجهتبهبودبهپیشببریدوهمهکمککنیمتامیانگینفرازونشیبهارابهسمتفرازببریم. ازشمابهعنوانبالاترینمقاماجراییتقاضاداریمبرایحلمشکلاتکیشهماندیشیکنیدچونوضعیتامروزکیششایستهمردم،مناطقآزادواقتصادکشورنیست. کشتکاربابیاناینکهمجلسبایدنقشنظارتیونهنقشحاکمیتیبرمناطقآزادداشتهباشد،ادامهداد: جمعسرمایهگذارانحاضردرمجمعبالای 1000 سالتجربهدارندوکسانیهستیمکهمیخواهیمدرکنارشمابهکیشکمککنیم. ویدرپایانبهآییننامههاودستورالعملهایدستوپاگیراشارهکردوگفت: شماآمدهایدتاباشجاعتودرایت،صداقتخودرابهمنصهظهوربرسانیدتادرنتیجهبههمگراییوهمافزاییبرایاعتلایکیشبرسیمومانیزآمادهایمتاباتمامقدرتدراینراهبهشماکمککنیم.

 

قاسمی؛دبیرکل مجمعسازندگانکیش:

مناطقآزاددرانتظاراصلاحبرخیرویههاومقرراتهستند

طهمورثقاسمی؛دبیرکل مجمعسازندگانکیشدرایننشستبهفصلمشترکمشکلاتهمهفعالانبخشخصوصیاشارهکردوراهحلآنراروانشدنصدورمجوزهایکسبوکار،مقرراتزدایی،سبککردنبوروکراسیهایاداریدرمناطقآزادوویژهاقتصادیدانست. دبیرکلمجمعتوسعهونوآوریسازندگانکیشبابیانمشکلاتاحتمالیحذفماده ۱۱ قانونچگونگیادارهمناطقآزادخواستاررسیدگیفوریبهاینموضوعشدوگفت: قوانینوضعشدهبرایمناطقآزادباهدفتسهیلاموروتوسعهسرمایهگذاریدرمنطقهودرکلآورده‌هایمثبتبرایکشوربوده،اماایناهدافباموازیکاری‌هاودرکنادرستازقوانینمناطقآزادمحققنشدهاند. ویافزود: داشتنچارچوبنظریمقدمبرهرچیزیاستوخوشبختانهتفکراتدکترسرهنگیدارایچارچوبنظریاستوایننکتهبسیارمثبتیدرنحوهمدیریتایشاناست.طهمورثقاسمیهمچنینخواستارتسهیلدرصدورمجوزهاوروانسازیامورمربوطبهبرخیمجوزهایصادرهازسویسازمانمنطقهآزادکیشواصلاحبرخیرویههاومقرراتشد.

 شماره خبر : 5231         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.