کیش گمیز تلاشی برای رویداد سازی خلاقانه برای تقویت رونق کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری

  آخرين اخبار
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 ، 11 ذی القعده 1445 ، 20 می 2024 ، شماره 4468 (1852)دوره جدید
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
  پربيننده ترين اخبار
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ، 7 ذی القعده 1445 ، 16 می 2024 ، شماره 4465 (1849 دوره جدید)
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 10 ذی القعده 1445 ، 19 می 2024 ، شماره 4467 (1851 دوره جدید)
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

در نشست خبری و رونمایی از نخستین دوره بازی های ساحلی کیش مطرح شد
کیش گمیز تلاشی برای رویداد سازی خلاقانه برای تقویت رونق کیش

نشست خبری و رونمایی از نخستین دوره بازی های ساحلی کیش گیمز 2023 شنبه هفته جاری در پردیس سینمایی میکامال کیش برگزار شد. این نشست با حضور مرتضی رمضانی گالشی؛ معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، رحمان سادات نجفی؛ مدیر عامل جامعه بازاریان و بارزگانان کیش ، مسیح اله صفا؛ رئیس جامعه هتلداران کیش؛ رضا شجیع؛ سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی ایران وجمعی از مدیران بخش خصوصی کیش و حامیان این رویداد برگزار شد.

  

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛با توجه به ظرفیت های جزیره زیبای کیش به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری ،  لزوم بهره مندی از صنعت ورزش در جهت ارتقای گردشگری ورزشی و ضرورت تقویت برندینگ این جزیره آرمانی از طریق ورزش در حوزه های ملی و بین المللی بیش از پیش احساس می شود. حالا فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی ایران با مشارکت میکا مال  یک رویداد متفاوت و هیجان انگیز را به عنوان اولین دوره مسابقات ساحلی کیش گیمز در کیش برگزار خواهند کرد . شرکت کنندگان در رشته های مختلفی چون: ماهیگیری ورزشی، تنیس ساحلی، والیبال ساحلی، سپک تاکرای ساحلی، فوتبال ساحلی، تک بال، بولینگ، سنگ نوردی، شطرنج، کالیستینکس و پارکور از تاریخ 26 اردیبهشت ماه تا یکم تیرماه 1401 باهم رقابت خواهند کرد . در این رویداد 1200 ورزشکار، مربی و داور به طور رسمی حضور دارند و تا به امروز حضور 11 رشته ورزشی با مشارکت 8 فدراسیون قطعی شده است.رویداد کیش گیمز در جزیره کیشبه مدت 36 روز میزبان گردشگران زیادی از جای جای ایران خواهند بود کهبا همراهی 1200 ورزشکار و دست اندرکار  قرار است که در کیش حضور داشته باشند.اولین رویداد ملی در این حوزه با حمایت مجموعه بزرگ میکامال و از طرف فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی  ایران رقم خواهد خورد. مسابقات کیش گیمز فرصت مناسبی است تا جزیره کیش میزان آمادگی خود را برای  برگزاری رویدادها ی مشترک در زمان واحد بسنجد و تقویت نماید.

در نشست خبری فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی جمهوری اسلامی ایران و مراسم رونمایی از نخستین دوره بازی های ساحلی کیش گیمز 2023 برخی از مدیران و مجریان برگزاری به سخنرانی پرداختند و اهداف و نحوه برگزاری این رویداد را تشریح نمودند. در پایان مراسم رضا شجیع سرپرستفدراسیونورزشهایدریاییوساحلی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

 

سادات نجفی؛ سرپرست هیئت ورزش های دریایی و ساحلی کیش:

جشنواره های تکراری دردی از کیش را دوا نمی کند

رحمان سادات نجفی؛ مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش و سرپرستهیئتورزشهایدریاییوساحلیکیش در این مراسم گفت: خیلی خوشحالم که آغاز رویدادی را رقم میزنیم که سال ها بود آرزویش را داشتیم. باید بگویم:"خواستیم و توانستیم" و این مرهون زحمات دکتر شجیع به عنوان رئیس فدراسیون در شرف تاسیس ورزش های دریایی و ساحلی کیش است که به ایشان تبریک می گویم. سادات نجفی ضمن تقدیر از  مجموعه بزرگ و زیبای میکامال و شخص آقای کشتکار که این رویداد را حمایت کردند گفت:  قطعا این رویداد آغاز برگزاری رویدادهای متفاوتی خواهد بود. ساحل و دریا یکی از ظرفیت های بی بدیل جزیره کیش است که از این ظرفیت به درستی تا به امروز استفاده نشده است.سرپرستهیئتورزشهایدریاییوساحلیکیشبا بیان اینکه قطعابهصورتانفرادیاتفاقی در حوزه گردشگرینخواهدافتاد افزود: امیدواریم با همگرایی و همکاری تمامی تشکل های صنفی دست به دست هم دهیم و با حضور گروههای مردمی و اصحاب رسانه شاهد اتفاقات خیلی خوب در این برگزاری این رویداد باشیم . سادات نجفی گفت : این رویداد با 11 رشته ورزشی برای اولین بار در سطح ملی برگزار می شود و می تواند آغازی بسیار قوی برای برگزاری باقی رویدادها باشد.وی گفت : فصل رکود گردشگری برای برگزاری این رویداد انتخاب شده است و امروز رکود یکی از چالش های اساسی مناطق آزاد به ویژه جزیره کیش است و تنها برگزاری رویدادهای جذاب می تواند ما را از رکود نجات دهد، یعنی ما با برگزاری جشنواره های تکرای و طولانی مدت نمی توانیم موفق عمل کنیم .کیش باید رویداد محور شود؛ امروز رویداد ورزشی،فردا رویداهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می تواند ناجی کیش باشد اما رویدادهایی که بتواند مخاطبانی که جزیره کیش به آن ها نیاز دارد را جذب نماید . سادات نجفی در پایان گفت: امیدواریم با همگرایی این رویدادها را در کیفیت بالا رقم بزنیم و کیش را در مدار پیشرفت ببینیم  و شاهد روزهای بهتری باشیم.

عباسی؛ نماینده مجموعه بزرگ میکامال:

"خلاقیت" و "نوآوری" میکامال را همپای این رویداد کرد

سینا عباسی؛نمایندهمجموعهبزرگمیکامال به عنوان سخنران بعدی این نشست گفت:مجموعه میکامال با تکیه بر دانش روز و با الگو برداری از آن چیزی که در سطح بین المللی نیاز سنجی شده و با حضور متخصصین اعم از مشاوران و پیمانکاران ده ها کشور امروز در سخت ترین شرایط اقتصادی به بهر ه برداری رسیده است. رویکرد مجموعه میکامال خلق ارزش با تلفیقی از تفریح و خرید با آیتم های متنوع تفریحی و تجاری است و سعی کرده ایم که تفاوت را خلق نماییم. امروز با افتخار می گوییم میکا مال جزء ده مرکز خرید برتر خاورمیانه است و می تواند موجب مباهات و در خدمت  کیشوندان و مردم عزیز کشور باشد. عباسی افزود : آن چیزی که امروز برای میکامال از اهمیت برخوردار است موضوعی که آن را در کنار فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی قرار داده همین خلاقیت و نوآوری است که در این رویداد با مدیریت دکتر شجیع وجود داشته است. وی گفت : ازبازه زمانی که برای این رویداد انتخاب شده تا نوآوری و خلاقیتی که در بخش های مختلفوجود دارد باعث شده تا مجموعه میکامال با رغبت و اشتیاق در کنار آن باشد و در جهت رشد و رونق صنعت گردشگری کیش نقشی را بر عهده بگیرد. نماینده مجموعه میکامال با بیان اینکه هدف میکامال این است که در دراز مدت و یا در میان مدت بعد از افتتاح تمام مراکز مدت زمان حضور مسافر در جزیره را افزایش دهد و میانگین مدت اقامت دو و نیم و یا سه شب گردشگر در جزیره را بیشتر نماید گفت: خوشحالیم که امروز با طرح خلاقانه بازیهای ساحلی کیش گیمز می توانیم میزبان شرکت کنندگان عزیز باشد و این مراسم سفیری برای معرفی جزیره و استمرار این رویداد در سال های آینده خواهد بود. عباسی در پایان اظهار داشت: میکامال از این رویداد و سایر رویدادهایی که به رشد و توسعه صنعت گردشگری جزیره کمک می کند همیشه استقبال خواهد کرد.

رمضانی گالشی؛ معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش :

معاونت گردشگری همواره در کنار بخش خصوصی خواهد بود

مرتضیرمضانیگالشی؛معاونگردشگریسازمانمنطقهآزادکیشدر این نشست با اشاره به این نکته که ما به عنوان حاکمیت باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و به آن اعتقاد داشته باشیم گفت: جوامع و تشکل های جزیره کیش همواره دلسوز آن بوده اند. ظرفیت های آبی و دریایی جزیره می تواند به رشد گردشگری ورزشی ختم شود و همگام  با سیاست ها و برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش و اسناد بالادستی از سوی وزارت ورزش و جوانان و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که به حوزه گردشگری ورزشی و سایر بسته های گردشگری توجه دارد قدم بردارد.معاونگردشگریسازمانمنطقهآزادکیشبا تقدیر از جوامع مختلف برای تلاش در جهت رشد و توسعه گردشگری جزیره گفت: باید به بخش خصوصی اعتماد داشته باشیم و اگر حمایت های معنوی و مالی به کمک بخش خصوصی بیاید جزیره کیش همیشه "های سیزن" خواهد بود وامیدوارم برنامه های مجامع در قالب رویدادهای تابستانه به نحوی شایسته با حمایت معاونت گردشگری سازمان برگزار شود.وی با اعلام اینکه سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت گردشگری همیشه در کنار شما خواهد بود، گفت :از همین جا اعلام می کنم هر کدام از جوامع ، رسانه  ها و شرکت های تک برند پیشنهاداتی در خصوص برگزاری رویدادها، فستیوال ها و جشنواره ها دارنداین معاونت در کنارشان خواهد بود و به دور از هر گونه بروکراسی اداری مجوزات لازم را صادر می کند و پوشش تبلیغاتی و بود جه ای را برایشان در نظر خواهد گرفت و امیدواریم که بتوانیم در ایم حوزه عملگرایانه به پیش برویم.

شجیع؛ سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی کیش:

 

رضا شجیع؛سرپرستفدراسیونورزشهایدریاییوساحلی کیش نیز در بخش دیگری از نشست گفت: باعث افتخار است که امروز شاهد رونمایی از این رویداد هستیم. وی گفت :  شاید این تصور وجود دارد که اگر در سال گذشته در حوزه ورزش جزیره اتفاقی افتاد به خاطر ارتباط و نزدیکی بنده با سازمان منطقه آزاد کیش بود اما شاهدیم که این اتفاق با جدا شدن من از سازمان  بازهم در حال رقم خوردن است، چرا؟ چون ظرفیت های ورزشی جزیره کیش مانند چرخی برفراز قله است فقط یک اشاره  میخواهد که چرخ را به طرف پایین هدایت کند. شجیع گفت: سرانه ورزشی جزیره کیش 16 برابر کشور و استثنائی و بی نظیر در کل جهان است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. بنده کار خاصی نمی کنم و تنها ظرفیت های موجود را فعال خواهم کرد اگر  سازمان و هر نهاد دیگری در زمان مناسب و مکان مناسب به این چرخ تلنگری بزند این چرخ خواهد چرخید و رونق خود را ایجاد خواهد کرد. سرپرستفدراسیونورزشهایدریاییوساحلی ایران افزود: در جایی شنیدم این رویداد با حضور 1200 ورزشکار و مربی و داور رویداد بزرگی نیست و مگر گردشگری با 1200 نفر  حل خواهد شد؟ در پاسخ باید بگویم بازیهای المپیک توکیو از 10 سال قبل 26 میلیون دلار هزینهداشت و 11 هزار نفر مهمان داشت پس اگر اینطور باشد باید بگوییم 11 هزار نفر هم عددی نیست! اما تصویری که از این رویداد و از جزیره کیش به سرزمین اصلی بازتاب داده می شودبرند، امید و نشاطی را که ایجاد می کند که قابل توصیف نیست.  ظاهر این رویداد حضور دو سه هزار گردشگر است ولی باطن آن این است که چه بسیار رویدادهای دیگری در جزیره رقم خواهد خورد و بسیار برگزار کنندگانی که برای برگزاری رویداد در جزیره کیش اقدام خواهند کرد.شجیع با اشاره به اینکه  در جزیره کیش با همین شرایط سخت اجتماعی  و اقتصادی هم می شود کار کرد و ما می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم ادامه داد: کارهای بزرگ نیازمند حامیان بزرگ است و اگر فکر بلند آقای کشتکار نبود ، قطعا ما نمی توانستیم این رویداد را برگزار کنیم، ایشان بزرگ فکر کردند؛ اعتماد کردند؛ ایده های نو را پذیرفتند آن هم در جایی که آدم ها ترجیح می دهند ایده های تکراری گذشته را دوباره تکرار کنند ! وی با تقدیر از سایر دست اندرکاران برای همکاری و همیاری در برگزاری رویداد کیش گیمزگفت: بدون حمایت ها و قوت قلب ها این کار شدنی نبود،اصحاب رسانه امادر این میان بازیگران اصلی میدان هستند چون اگر ما بهترین رویداد را هم برگزار کنیم اما بازتاب داده نشود کسی نخواهد فهمید و اصحاب رسانه هستند که اجازه می دهند مردم آگاه شوند و مشارکت کنند .سرپرستفدراسیونورزشهایدریاییوساحلیایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوالی که پرسیده می شود این است که چرا رونمایی این رویداد اول در تهران برگزارشد ؟ در پاسخ باید گفت: این رویداد یک رویداد ملی و بر اساس بخشنامه وزارت ورزش و جوانان مسابقات در سطح قهرمانی کشور است و کسی که مقام می آورد قهرمان ملی محسوب می شود. بر اساس پروتکل های وزارت ورزش باید 8 فدراسیون ملی در رونمایی از این ورزش حضور داشته باشند و ورزشکاران از چند ماه قبل آماده شوند ، تمرین کنند و تیم ها را شکل دهندف بنابراین ما باید با اطلاع رسانی ملی کار خودمان را آغاز می کردیم اما حسب وظیفه و تعهد امروز در خدمت شما هستیم تا اجازه بگیریم و این رویداد را رقم بزنیم. شجیع افزود : جزیره کیش دارای بزرگانی در بخش خصوصی است که بسیار حامی هستند و از همه حامیان برگزاری تشکر می کنم. وی با بیان اینکه برای برگزاری این رویداد کسی از خارج از کیش نیامده و از تمامی ظرفیت های داخلی استفاده می کنیم،گفت: این رویداد با حضور 11 رشته ورزشی برگزار می شود و می شد این رویداد را به صورت موازی طوری برگزار کرد که در یک هفته به اتمام برسد اما به خاطر لو سیزن و برقراری جریان رسانه ای این رویداد 36 روز به طول خواهد انجامید و بازیهای یک رشته ورزشی که به اتمام برسد رشته بعدی آغاز خواهد شد . این بازیها با رویداد ماهیگیری ورزشی آغاز می شود و تا کنون 8 استان اعلام آمادگی کردند و اولین رویداد ساحلی ما در زمین ساحلی مصنوعی مقابل درب Dمجموعه میکا مال آغاز می شود. وی در توضیح برگزاری رویدادهای ساحلی گفت: برگزاریاین رویداد برای اولین بار در کشور درزمینساحلیمصنوعیخواهد بود که قابلیت بازی در شب را دارد . می خواهیم بیرون از مجموعه میکامالو در این زمین ساحلی مسابقات را برگزار کنیم و با توجه به گرمایهوا و ساعت برگزاری بازی ها از ساعت 4 بعد از ظهر تا 12 شب اتفاق ویژه ای است و امیدوارم تجربه موفقی باشد چون این تجربه اگر جواب دهد می توانیم همین زمین را در بازارهای دیگر هم  داشته باشیم.وی افزود:  بعد از 13 روز بازی در زمین های ساحلی وارد داخل مجموعه میکامال خواهیم شد و باقی بازیها مثل پارکور، بولینگ و سایر رشته های جذاب را خواهیم داشت. شجیع با اشاره به اینکه وقتی رشته کُشتی رو به افول گذاشت سیاستگذاران به این فکر کردند که زمانی می شود کشتی را نجات داد که تشک کشتی را به داخل مردم بیاورند و این موضوع کشتی را نجات داد گفت: اگر ورزش ها را در دل مردم بیاوریم می توانیم شور و نشاط خلق کنیم ، جذب گردشگر نماییم و خود ورزش ها را مطرح کنیم. در سال گذشته در فینال والیبال ساحلی بیش از سی نفر تماشاگر نداشتیم ولی پیش بینی می کنیم با این اتفاق جریان دیگری رقم بخورد .سرپرستفدراسیونورزشهایدریاییوساحلیدر پایان سخنان خود گفت: اگر همه باهم این رویداد را موفق به جلو ببریم یک قدم برای اتفاق بزرگتر آماده خواهیم شد با افتتاح پیست یخ ایران مال ورزش های یخی هم به این رویداد اضافه می شود و سال آینده برخی رشته ها قطعا بین المللی خواهد شد ضمن اینکه با فعال شدن فدراسیون بادبانی رشته های بادبانی هم به این رویداد افزوده می گردد.

پس از برگزاری این نشست رضا شجیعسرپرستفدراسیونورزشهایدریاییوساحلیبه سوالات خبرنگارانپاسخ گفت. شجیع در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد کیش  در خصوص نحوه اطلاع رسانی، تبلیغاتو معرفی جزیره کیش در تهران و سایر شهرها برای معرفی رویداد کیش گیمز و معرفی این برند گفت: فدراسیون ورزش های ساحلی و دریایی دارای 22 هیئت استانی است که برگزاری این مسابقات به آن ها ابلاغ شده است ، در رشته ماهیگیری ورزشی 8 استان تیم داده اند و این نشان دهنده اطلاع رسانی خوب در سطح استان ها است. ضمن اینکه 7 فدراسیون دیگر بخش نامه های خود را به استان ها ابلاغ نموده اند بنابراین فکر نمی کنم  امروزه در حوزه ورزش کسی باشد که نام" کیش گیمز" را نشنیده باشد.شجیع ادامه داد: در حوزه عمومی واطلاع رسانی مردمی هم تبلیغات دررسانه ها و فضای مجازی  و سایر ظرفیت های موجود آغاز شده و با هماهنگی و حمایت های صدا و سیما به یاری خدا اطلاع رسانی خوب و موثری در سطح کشور برای معرفی رویداد کیش گیمز 2023 خواهیم داشت.

 شماره خبر : 5081         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.