مشکلات کشور را باید با تفکر و اندیشه و بردباری حل کرد پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری

  آخرين اخبار
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 ، 11 ذی القعده 1445 ، 20 می 2024 ، شماره 4468 (1852)دوره جدید
پیشنهاد مادام العمر کردن معافیت‌های مناطق آزاد
تمدید و بلند مدت کردن قراردادهای بهره برداری مهم ترین مطالبه رستوران ها و مراکز پذیرایی کیش
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد
«روابط عمومی‌»ها، نهادی تصمیم‌ساز و مشاورانی مطلع هستند
کارگروه گردشگری دوچرخه تشکیل شد
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
  پربيننده ترين اخبار
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 10 ذی القعده 1445 ، 19 می 2024 ، شماره 4467 (1851 دوره جدید)
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

دکتر محمد ابراهیم انصاریلاری مدیر عامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش:
مشکلات کشور را باید با تفکر و اندیشه و بردباری حل کرد

جاذبه های جزیره کیش باید متفاوت با داخل کشور باشد

  

دکتر محمد ابراهیم انصاریلاری مدیر عامل پیشین  سازمان منطقه آزاد کیشدر نشستی با حضور  فعالان فرهنگی و اجتماعی کیش  در خانه بومیان جزیره  انجام اصلاحات در بسیاری از زمینه های اجتماعی ، فرهنگی  و اقتصادی در جامعه  و دوریازاتخاذتصمیماتبدونتفکررالازمهبازگشتآرامش، امنیتوثباتبهکشوردانست.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری؛ مدیرعامل پیشین  سازمان منطقه آزاد کیش در سفر به جزیره کیش پس از حضور در آیین بهره برداری از مسجد ثامن الائمه( ع) و پیشنهاد تبدیل این مرکز به محلی بین المللی برای  گفتگوی ادیان در خانه بومیان جزیره کیش و در جمع فعالان فرهنگی  و اجتماعی کیش حضور یافت .

دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری در نشستی با فعالین  فرهنگی و اجتماعی کیش  گفت: خوشحال هستم و توفیقی برای من است که در این جمع صمیمی و به میزبانی شیخ یعقوب شمس حضور داشته باشم. انصاری لاری ضمن بیان خاطره ای از سال 1388و نشستی که با مرحوم آیت اله حائری شیرازی  داشته اند دوری از اتخاذ تصمیمات بدون تفکر را لازمه بازگشت آرامش و امنیت و ثبات به کشور دانست.

مدیر عامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش گفت :  اردیبهشت ماه سال 88پروفسور "یورگن هابر ماس" متفکرو فیلسوف معاصر آلمانی به دعوت مرکز گفت و گوی تمدن ها به ایران سفر داشت و سه روز هم در شیراز میهمان ما بود . جو رسانه ای سنگینی هم در آن زمان بر علیه حضور ایشان در ایران به راه افتاده بود . انصاری لاری افزود : با همکاری دانشگاه علوم اجتماعی و علوم انسانی شیراز جلسات بسیار خوبی با هابرماس برگزار شد و شبی هم قرار شد با حضور مرحوم آیت اله حائری شیرازی و پروفسور هابر ماس جلسه ای داشته باشیم . در این محفل پروفسور هابر ماس با توجه به روی کار بودن دوره اصلاحات در ایران  در آن مقطع صحبت از مقوله اصلاحات کرد و گفت: اصلاحات در کشور باید تدریجی، با متانت وبا  اولویت سنجی پیش برود و در عرضه نو آوری هایی که مد نظر اصلاحات خواهد بوددر حوزه تحولات حوزه های فرهنگی، اجتماعی باید تدریج را رعایت کرد و صبوری داشت.در بخش دیگری از آن جلسه آیت اله حائری ضمن تایید صحبت های هابرماس به سنت نبوی، رفتار و اخلاق کریمانه پیامبر بزرگ اسلامدر  برخورد با موضوعات مختلف اشاره کردند و به شفقت و دلسوزی بیش از اندازه ایشان اشاراتیداشتند. اشاره آیت اله حائری به مثال هایی از متانت و تدریجی که در سنت و سیره رسول خدا نسبت به اموری که باید اصلاح می شد و در جامعه ترویج پیدا می کرد  برای هابر ماس هم جالب بود و بنده  هم در آن محفل شعری از مولوی به خاطرم آمد که در تکمیل صحبت های این دو عالم و متفکر دانشمند مطرح کردم که می فرماید:

دیگ را تدریج و استادانه جوش

کار ناید قلیه دیوانه جوش

حقنهقادربودبرخلقفلک

دریکیلحظهبهکنبی‌هیچشک

پسچراششروزآنرادرکشید

کلیومالفعامایمستفید

خلقتطفلازچهاندرنهمه‌است

زانکتدریجازشعارآنشه‌است

خلقتآدمچراچلصبحبود

اندرآنگلاندک‌اندکمی‌فزود...

انصاری لاری افزود : واقعا صبوری و تدریج بسیار امر مهمی است و همه شواهد هم نشان میدهد که سنت الهی هم بر مدار تدریج است. هر جا بدون مقدمه چینی و بدون فراهم کردن مقدمات لازم، انتظار بهره برداری و ثمر دهی داشته باشیم کار به نتیجه نخواهد رسید. امروز هم که به اتفاقات اخیر و 40 ساله گذشته نگاه می کنیم ونوع حکمرانی فرهنگی را از نظر می گذرانیم،به این نتیجه می رسیم که در برخورد با موضوعات و حل مشکلات تدریج و مقدمه چینی را رعایت نکرده ایم  و به یکباره برخی از منویات خودمان را با این نگاه که می خواهیم برخی ارزش های دینی را حاکم کنیم (که البته اصل ایده بسیار هم خوب است ) بدون فراهمکردن مقدمات و زمینه های لازم به خصوص در دل و ذهن جوانان انجام داده ایم کهبا واکنش هایی روبرو شده است. در کنار آن روش هایی که ما استفاده کرده ایم ظاهر مسلکانه، قشری مابانه و آلوده به یکسری از تظاهر ها است وروش های ما روش های خوبی نبوده است.

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش افزود:اگر قرار است دین اینگونه تبلیغ شود بهتر است که دین را تبلیغ نکنیم. امروز باید به این نتیجه رسیده باشیم که لازم است روش ها را عوض نماییم و در دل جوانان راه پیدا کنیم. اگر به زبان محبت ، لطافت و ظرافت با جوانان برخورد نشود همین جریانی ادامه خواهد یافت که امروز وجود دارد و روشن است که تا به امروز ما نتیجه خوبی از آن نگرفته ایم.

انصاری لاری با اشاره به اینکه چه کردیم که از همه چیز رد می شویم ازسرود ملی گرفته تاتیم ملی و ...ادامه داد: باید ببینیم ریشه و علت این موضوع کجاست ؟ تحقیر و تهدید و نادیده گرفتن راه حل نیست و باید با گفتگو و اندیشه به راه حلی برسیم تا کشور به آرامش، ثبات، امنیت و آرامش باز گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معماری زیبای مسجد ثامن الائمه و اینکه این مسجد  می تواند به عنوان مرکز بین المللی مطرح شود،افزود : همه چیز در کیش باید ممتاز باشد و اتفاقات رخ داده در حوزه های مختلف عمرانی، گردشگری و ... باید امتیاز ویژه ای در کیش داشته باشد که از شهر های مختلف برای دیدن آن، به جزیره بیایند . در مقطعی  بازار و تجارت در کیش  جاذبه ای برای آمدن مردم شده بود اما آیا واقعا هنوز همین بازارها جاذبه است؟! وقتی که از خصوصیت اصلی کیش یعنی محصور بودن یک تکه زمین در دریا استفاده کنیم یعنی کار موثری انجام داده ایم و فقط پیوند با آب و این امکان خدادادی جزیره است که می تواند جاذبه ایجاد نماید. اگر قرار است که در کیش مسجدیبا معماری سنتی اصیل اسلامی ساخته شود باید به عنوان یک جاذبه گردشگری اسلامی مطرح شود. این مسجد باید محلی باشد که اندیشمندان بزرگ در آن رفت و آمد داشته باشند و تعامل فکری با ایرانیان و جهان وجود داشته باشد و مباحث آزاد، صریح و پی پرده انجام شود و از تظاهر و ریا و ترس و... اثری نباشد و جوانان مخاطب قرار بگیرند.

انصاری لاری در بخش پایانی سخنان خود گفت: این ظرفیت در جزیره کیش وجود دارد و باید به شکل ویژه روی آن برنامه ریزی شود، شکر کردن یک نعمت یعنی استفاده درست کردن از آن و امیدواریم به همت همه مسئولان فرهنگی از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده شود.

 شماره خبر : 4646         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.