کیش – قطر ، نه کشتی نه هواپیما! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
سینمای خانگی جهالت و ابتذال را به جامعه تزریق می کند
دستگیری خریدار کلاهبردار درکیش
تاکنون ۶ حلقه چاه در میدان گازی کیش راه‌اندازی شده است

  آخرين اخبار
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ، 30 شوال 1445 ، 9 می 2024 ، شماره 4459 (1843 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

رویا بافی با خوش خیالی مسئولان
کیش – قطر ، نه کشتی نه هواپیما!

روز گذشته خبری به نقل ازسرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور روی خروجی خبرگزاری های رسمی کشور قرار گرفت که همه را شوکه کرد! امکان پهلوگیری کشتی های ایرانی در بنادر قطر وجود ندارد. این یعنی اینکه همه شعارها و وعده هایی که برای راه اندازی کشتی در مسیر دریایی ایران – قطر برای انتقال مسافران و تماشاگران جام جهانی داده شده بود رفت رو ی هوا! تا باردیگر شاهد رویا بافی و خوش خیالی مسئولانی که پیش از این بدون مطالعه و تحقیق و کارشناسی این وعده ها را داده بودند باشیم.

  

این یعنی اینکه جزیره کیش که قرار بود از مسیر دریایی و هوایی پایگاه و مرکز انتقال مسافران ایرانی جام جهانی باشد از همه این شرایط محروم شد موضوعی که البته از پیش مشخص بود وتنها این اصرار و تاکید مسئولین بر یک کار نشدنی برای سرگرم ساختن مردم بود! تا همه هزینه سازیهایی که برای برگزار کردن جشنواره ها و برنامه های مختلف در کیش برای کشاندن مرم به کیش و انتقال آنها از کیش به دوحه تصور می شد، هدر رود و یک بار دیگر شاهد برنامه ریزی بیهوده و بی نتیجه باشیم . برنامه هایی که با این شرایط اعلام شده هیچ حاصلی برای جزیره کیش نداشته و امیدواریم متولیان آن پاسخگو باشند!

این دو خبر را بخوانید:

خبر اول امکان پهلوگیری کشتی های ایرانی  در بنادر قطر وجود ندارد ( تاریخ انتشار 18/8/1401

 

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد با وجود اقداماتی که برای انتقال تماشاگران ایرانی در ایام بازی‌های جام‌جهانی انجام شده بود، قطر در واپسین روزهای نزدیک به شروع بازی‌ها اعلام کرد نمی‌تواند امکان انتقال زمینی مسافر را از سایر بنادر این کشور به دوحه فراهم کند و به همین خاطر نتوانتستیم در این ایام کشتی‌ها را برای انتقال تماشاگران فراهم کنیم.

مهدی فرمهینی فراهانی روز گذشته  اظهار کرد: با توجه به اینکه دو کشور ایران و قطر از طریق دریا می‌توانند به هم متصل شوند، برای استفاده از پتانسیل سفرهای دریایی در سفرهای جام جهانی اقداماتی از اوایل سال جاری آغاز شد. این اقدامات شامل ساخت اسکله‌ها و پایانه‌های مسافری استاندارد در جزیره کیش و بندر بوشهر بود و همچنین با مالکان چند کشتی که در کشور وجود داشتند و سالیان گذشته در زمینه مسافربری و گردشگری فعال بودند، جلساتی برگزار کردیم و آز آنها خواستیم برای ایام جام جهانی کشتی‌هایشان را تعمیر و آماده فعالیت کنند.

وی ادامه داد: برآوردمان این بود که با آماده‌سازی دو کشتی، حدود ۱۵۰۰ مسافر می‌توانند در هر سفر جابه‌جا شوند. ما در حال اقدامات نهایی بودیم که در سفر اخیر مدیرعامل سازمان بنادر به قطر به‌همراهی وزیر راه و شهرسازی، قطر اعلام کرد وضعیت حمل‌ونقلش برای ایام بازی‌های جام‌جهانی از قبل برنامه‌ریزی شده و نمی‌تواند امکان انتقال زمینی مسافر را از بنادر حمد و بندر الرویس به دوحه فراهم کند.

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: قطر بندر دوحه را به یک سری از کشتی‌های کروز اختصاص داده‌ که قرار است در این بندر پهلوگیری کنند و پیش‌بینی کردند که حدود ۱۲ هزار تخت در این کشتی‌ها قرار دهند تا مسافرانی که تماشاگر بازی‌ها هستند بتوانند در این هتل‌های دریایی پذیرش شوند. قرار بود کشتی‌های ما به بنادر الرویس و حمد بروند که به‌علت بعد مسافتی که تا بندر دوحه دارند، الرویس حدود ۱۵۰ کیلومتر و حمد حدود ۲۵ کیلومتر از محل برگزاری مسابقات فاصله دارند، نهایتا قطر اعلام کرد اگر بخواهد کشتی‌های ایرانی را در این بنادر پهلو دهد، نمی‌تواند وسیله نقلیه‌ای برای انتقال مسافران به دوحه فراهم کند.

فراهانی افزود: اما برای ایام بازی‌ها، با وجود تمام آمادگی‌ها و اقدامات خوبی که برای انتقال تماشاگران ایرانی انجام شده بود، قطر در واپسین روزهای نزدیک به شروع بازی‌ها اعلام کرد که از پذیرش کشتی‌ها به‌دلیل عدم توانایی ترانسفر زمینی مسافران خودداری می‌کند و به همین خاطر نتوانتستیم در این ایام کشتی‌ها را برای انتقال تماشاگران فراهم کنیم.

وی درباره علت این بدعهدی قطر توضیح داد: در فروردین‌ماه سال جاری، جلسه‌ای در کیش برگزار شد و وزیر حمل‌ونقل قطر با آقای قاسمی دیدار کردند و یک سری از بنادر و فرودگاه‌های ایران به‌عنوان بنادر و فرودگاه‌های پشتیبان جام جهانی معرفی شدند، زمانی که ما از قطر این خواسته‌ را مطالبه‌ کردیم، اعلام کردند ستادی زیر نظر امیردر قطر وجود دارد که به‌تازگی شکل گرفته‌ و وظیفه‌اش هماهنگی برای بازی‌های جام جهانی است و تصمیماتی فراتر از وزارتخانه‌های قطر می‌گیرد و آنجا تصمیم گرفته شده که سرویس‌های حمل‌ونقل جاده‌ای ما نمی‌توانند انتقال مسافران را به دوحه پوشش دهند. البته ما همچنان این پیگیری را ادامه می‌دهیم

.

خبر دوم : کیش از برنامه پرواز مستقیم به قطر حذف شد

(تاریخ  انتشار: 12/8/1401)

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نحوه سفر از کیش به قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی گفت: در صورت تقاضا، امکان پروازهای شاتل از کیش به قطر وجود دارد تا به‌صورت محدود، هر یک ساعت یک پرواز به دوحه انجام شود.

مقصود اسعدی سامانی درباره اینکه با حضور در کیش چطور می‌توان برای تماشای بازی‌ها به قطر رفت، اظهار کرد: کیش از برنامه پروازی مستقیم به قطر حذف شده، اما همچنان امکان پروازهای شاتل از کیش به قطر وجود دارد تا در صورت تقاضا به‌صورت محدود با ۱۵۰ مسافر، هر یک ساعت یک پرواز به دوحه انجام شود؛  البته در حال حاضر ترمینال خارجی این جزیره هم پاسخگوی دو هواپیمای همزمان نیست و امکانات زیرساخت‌هایش آماده نشده است.

وی با بیان اینکه پروازهای قطرایرویز در سایت این شرکت قرار گرفته و بخشی از پروازهای ایران‌ایر هم روی وب‌سایت این شرکت موجود است، گفت: تعداد سهمیه‌ای که برای ایران مشخص شده محدود است، البته ۲۰۰ پرواز از ایران به قطر برنامه‌ریزی شده اما تقاضای زیادی وجود ندارد و حتی تعداد شهرها هم از شش شهر به چهار شهر کاهش پیدا کرده است.

 

اسعدی سامانی با بیان اینکه محدودیت‌هایی از جمله دریافت هیا کارت و بلیت بازی، برای ورود به قطر وجود دارد، افزود: به نظر نمی‌رسد آنطور که مسئولان تصور کرده بودند، تقاضایی برای حضور تماشاگران ایرانی در جام جهانی نباشد؛ البته اگر درخواست باشد، ایرلاین‌ها آمادگی دارند که برنامه پرواز بگذارند اما تا کنون که درخواست‌ها کم بوده است
 شماره خبر : 4357         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.