قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت‌های جام بین‌ قاره‌ای آن هم با شکست دادن تیم‌های بزرگی مثل برزیل، آمریکا و ... بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخلی و پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
سینمای خانگی جهالت و ابتذال را به جامعه تزریق می کند
دستگیری خریدار کلاهبردار درکیش
تاکنون ۶ حلقه چاه در میدان گازی کیش راه‌اندازی شده است

  آخرين اخبار
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ، 30 شوال 1445 ، 9 می 2024 ، شماره 4459 (1843 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

در ستایش ساحلی بازان فوتبال ایران
قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت‌های جام بین‌ قاره‌ای آن هم با شکست دادن تیم‌های بزرگی مثل برزیل، آمریکا و ... بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخلی و

. ساحلی‌بازان ایران که همواره افتخارات زیادی کسب کرده‌اند،‌ یک‌بار دیگر قدرت خود را در سطح دنیا به رخ کشیدند و همین موضوع باعث شد تا برخی مقامات ارشد سیاسی کشور نیز پیام‌های تبریک صادر کنند. رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و برخی دیگر از مقامات از جمله افرادی بودند که این قهرمانی را تبریک گفتند تا بزرگی کاری که ساحلی‌بازان ایران انجام دادند، بیشتر به چشم بیاید

  

فوتبال ساحلی ایران اگرچه در داخل کشور چندان مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، اما  همواره در سال‌های گذشته مایه افتخار کشور بوده و بارها نام ایران را سربلند کرده است..

تیمی که فقط ١۶ سال قدمت دارد

فوتبال ساحلی در کل دنیا قدمت چندانی ندارد. ٢٢ سال قبل بود که فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم به راه‌اندازی رشته‌ای تحت عنوان «فوتبال روی ماسه» گرفت. قوانین خاص این رشته ورزشی هم تدوین شد و فدراسیون‌های عضو فیفا نیز مجاب شدند تا کمیته‌ای تحت عنوان فوتبال روی ماسه مثل فوتسال راه‌اندازی کنند.

در دورا فدراسیون داریوش مصطفوی  برای اولین بار ، کمیته فوتبال ساحلی تشکیل شد و تیم ملی این رشته نیز کار خود را شروع کرد. در آن سال‌ها منتخبی از بازیکنان باتجربه فوتبال چمنی از جمله بهزاد داداش‌زاده، رضا حسن‌زاده و... برای تیم ملی فوتبال ساحلی انتخاب شدند و فرشاد فلاحت‌زاده، ملی‌پوش قدیمی فوتبال، هدایت این تیم را بر عهده گرفت. جالب اینکه این تیم برای اولین‌بار در سال ٢٠٠۶ در رقابت‌های قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا شرکت کرد و علاوه بر کسب عنوان سومی، یکی از سهمیه‌های آسیا برای دومین دوره جام جهانی این رشته را نیز به دست آورد.

از آن زمان تاکنون فوتبال ساحلی طی ١۶ سال گذشته افتخارات زیادی کسب کرده و بارها مایه سربلندی مردم ایران شده است.

لیگ فوتبال ساحلی با بازیکنان شهرهای جنوبی و شمالی

بعد از چند سال و افتخارآفرینی‌های متعدد تیم ملی فوتبال ساحلی، فدراسیون تصمیم به تاسیس لیگ این رشته ورزشی گرفت. برخی دستگاه‌ها و نهادهایی که بیشتر در جنوب و شمال کشور و شهرهای ساحلی فعالیت می‌کردند با تیم‌داری در لیگ ساحلی سرمایه‌گذاری خوبی انجام دادند و همین موضوع باعث جذب ستاره‌هایی از شهرهای دارای ساحل، به فوتبال ساحلی شد.

بسیاری از بازیکنان نامدار فوتبال ساحلی ایران از استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان هرمزگان ، مازندران و گیلان هستند و این موضوع به خوبی سرمایه‌گذاری روی این رشته در شهرهای جنوبی و شمالی کشور را نشان می‌دهد.

جالب است که بدانید کم‌کم استان‌های مرکزی کشور هم تصمیم به تاسیس زمین‌های ماسه‌ای و حتی تیم‌داری گرفتند. به عنوان نمونه همین حالا یزد یک قطب جدید در فوتبال ساحلی است که چند زمین اختصاصی دارد و تیمی به نام گلساپوش را تشکیل داده که سابقه قهرمانی در لیگ این رشته را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

 

١۶بار روی سکو؛ ۶ جام قهرمانی

در ١۶ سالی که فوتبال ساحلی در ایران راه‌اندازی شده، ملی‌پوشان این رشته توانسته‌اند افتخارات بسیاری به دست بیاورند که شاید در بین همه رشته‌های ورزشی تیمی، بی‌نظیر باشد. ملی‌پوشان فوتبال ماسه‌ای ایران تاکنون ٩ بار در رقابت‌های آسیایی این رشته شرکت کرده‌اند که حاصل کار آنها ٢ قهرمانی و ۵ عنوان سومی بوده است. ٧ حضور در رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی دیگر عنوانی است که برای این رشته در ایران ثبت شده است. از این تعداد حضور، یک‌بار هم ساحلی‌بازان ایران در جام ٢٠١٩ با شکست ایتالیا به مقام سومی جهان رسیدند.

جام بین قاره‌ای دیگر تورنمنت مهم فوتبال ساحلی است که هر چند وقت یک‌بار در دوبی امارات برگزار می‌شود. این تورنمنت برای ساحلی ایران همیشه خوش‌یمن بوده و شاهد کسب افتخارات زیادی بوده‌ایم. ٤ عنوان قهرمانی، ٢ عنوان نایب‌قهرمانی، ٢ عنوان سومی و یک عنوان چهارمی افتخارات فوتبال ساحلی ایران در تورنمنت بین‌ قاره‌ای بوده است.

به عبارت بهتر، می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که در مدت ١۶ سال فعالیت تیم ملی فوتبال ساحلی در ایران، ۶ جام قهرمانی در رقابت‌های بین‌المللی برای ساحلی‌بازان به دست آمده و آنها ١۶ بار روی سکوی افتخار رفته‌اند و یکی از عناوین اول، دوم یا سوم را از آن خود کرده‌اند.

فوتبال ساحلی افتخار ایران

فوتبال ساحلی در میان رشته های مختلف ورزش ایران در واقع یکی از افتخارات ورزش کشور بشمار می رود .کاری که بازیکنان شایسته فوتبال ساحلی ایران  پس از فینال  این رقابت ها در امارات انجام دادند و کاپ قهرمانی را از برزیل حریف صاحب نام خود ربودند شایسته تجلیل و ستایش است و موجب شد دل ایرانیان را شاد کنند . این قهرمانی در کنار سایر افتخارات کسب شده توسط این تیم  نشان از توانایی بالای این ورزش در ایران دارد.

کیش خاستگاه فوتبال ساحلی ایران

جزیره کیش در واقع خاستگاه اصلی فوتبال ساحلی در ایران است.ورزشی که از این جزیره شروع شد و فعال شدن آن به بدنه فدراسیون وقت فوتبال تزریق شد و پس از آن بعنوان یکی از رشته های جذاب ورزشی در کشور رونق  گرفت . گرچه ورزش کیش در سال های فعالیت این رشته ورزشی خود  بهره ای از آن نبرد ولی می توان  فوتبال ساحلی  را هدیه جزیره کیش به ورزش ایران عنوان کرد
 شماره خبر : 4353         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.