رونمایی از سامانه هوشمند درمعاونت معماری وشهرسازی شرکت عمران ، آب و خدمات کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
سینمای خانگی جهالت و ابتذال را به جامعه تزریق می کند
دستگیری خریدار کلاهبردار درکیش
تاکنون ۶ حلقه چاه در میدان گازی کیش راه‌اندازی شده است

  آخرين اخبار
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ، 30 شوال 1445 ، 9 می 2024 ، شماره 4459 (1843 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت
رونمایی از سامانه هوشمند درمعاونت معماری وشهرسازی شرکت عمران ، آب و خدمات کیش

به همت شرکت عمران، آب و خدمات کیش از سامانه هوشمند معماری و شهرسازی جزیره کیش رونمایی شد.

  

به گزارش  خبرنگار اقتصاد کیش سامانه هوشمند معماری و شهرسازی جزیره کیش با حضور مهدی کشاورز؛ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ محسن نظر پور، مدیر عامل شرکت عمران آب و خدمات کیش ؛ حجت الاسلام علیرضا بی نیاز؛ امام جمعه جزیره کیش، حمید رضا طبی مسرور؛ سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش برگزار شد. این سامانه ضمن بهره مندی از تجارب جامعه مهندسین کشور و با بهره گیری از تجربیات 25 ساله در مناطق آزاد با هدف سهولت در صدور مجوزها، تسریع در انجام کارها، جلوگیری از دخالت نظرات شخصی و  دسترسی آسان مردم در جزیره کیش رونمایی شد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

رضایتمندی ارائه هوشمند خدمات را در نهایت باید در چهره مردم ببینیم

مهدی کشاورز؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با بیان اینکه  خیلی خوشحالم که یکی دیگر از قول و قرارهایی که با مردم گذاشتیم توسط شرکت عمران آب و خدمات کیش در حال محقق شدن است گفت: بحث علمی نگاه کردن به مسائل و ایجاد شهر هوشمند همیشه یکی از دغدغه های کیشوندان بوده و هست. شهر الکترونیک آرزوی همه کشورها و دولت ها و آرزوی دیرینه ای است  که متاسفانه قسمت شعاریآن  بیشتر طرح  شده تا قسمت واقعی آن! مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از مشکلاتی که ما در کل کشور داریم این است که زود قانع و راضی می شویم. همین که دستاوردی را کسب می کنیم آن دستاورد در مرحله ای هم در خود موضوع و هم سایر موضوعات رها می شود که  این موضوع بسیار به مجموع کارهایی است که در حال انجام است آسیب می رساند .وی افزود: برای هر کار و در هر حوزه ای باید موضوعاتی را تعریف کنید و نباید انجام یک پروژه ما را از سایر نیازمندی ها در حوزه های دیگر  غافل کند. کشاورز افزود: یکی از موضوعاتی که از روز اول با آن دست و پنجه نرم کردیم نداشتن یک جریان  مشخص کار بود. وی ادامه داد:  در این حکایت هم مردم و هم دولت ضرر می کنند.  کشاورز افزود: هر چیزی که شفاف نباشد و نقطه صفر تا صد آن معلوم نباشد، در آن هم حقوق بیت المال ضایع می شود و هم مردم ناراضی اند. وی با اشاره به این سامانه گفت: راه اندازی این سامانه اقدام خوب و ویژه ای است که برای اولین بار در جزیره اتفاق می افتد اما زیر ساخت ها باید تکمیل شود و باید به صد در صد آن برسد. وی گفت : زمانی  می توانیم بگوییم شهر هوشمند که به سایر سامانه های مرتبط هم وصل باشیم و آن موقع است که می توان در بحث هوشمندی رو به جلو حرکت کرد.

کشاورز در سخنان خود تاکید کرد: روش کار این سامانه را به صورت کمی و کیفی در قالب گزارشی که بتوان به مردم ارائه داد باید آماده شود   تا مزیت های مستقیم و غیر مستقیم سامانه برای مردم روشن  شود. هم چنین  تبیین بحث زمان هم برای مردم مهم است و باید قابلیت اتصال به سایر سامانه هم در دستور کار قرار گیرد . کشاورز گفت: در بحث هک شدن و مباحث امنیتی هم بایستی بسیار دقت شود و آموزش افراد هم در سیستم بسیار مهم است تا آموزش در انحصار شخص نباشد. پشتیبانی از سامانه هم بسیار حائز اهمیت است و در نهایت هدف از این سامانه ارائه بهتر، دقیق تر، شفاف تر و پاسخگوتر بودن به ذینفع است . این سامانه باید این موارد را به اذهان بیاورد و نباید از این هدف دور شد . این سامانه با هدف ارائه خدمات به کیشوندان انجام می شود و همه حوزه های سازمان باید کمک کنند تا این رضایتمندی ارائه هوشمند خدمات را در نهایت در چهره مردم ببینیم.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش:

حرکت کیش به سوی شهر هوشمند در دستور کار است

محسن نظر پور، مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در این جلسه  با اشاره به تذکرات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت:  اوایل امسال با توجه به زلزله هایی که در جزیره رخ داد مدیر عامل محترم سازمان  دستور دادند که وضعیت نظام مهندسی ساختمان های جزیره و بازدید های دوره ای را جدی بگیریم و گزارشات دقیقی از کیفیت ساختمان های ساخته شده و در حال ساخت در سطح جزیره داشته باشیم که برای تصمیم گیری مدیران ارشد سازمان راهگشا باشد. دومین توصیه ایشان هم این بود که سریعتر به سوی شهر هوشمند گام برداریم که سرمایه گذاران بتوانند به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند، نیاز به مراجعه در ساعات اداری نداشته باشند چون این تسهیلات باعث می شود که سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای ادامه کار پیدا کنند . نظر پور افزود : این دو مورد سرلوحه کار ما شد و در مذاکره با شرکت "صفا رایانه" که مشابه این کار را در شهر های مختلف انجام داده بودند شروع شد. تا قبل از این مشخصات دقیقی از اطلاعات فنی ساختمانها در جزیره ثبت نمی شد اما با راه اندازی این سامانه اطلاعات دقیق در بخش های مختلف ثبت می شود که می تواند شناسنامه همه واحد ها را به طور دقیق ارائه دهد و افراد می توانند در زمان خرید ملک به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و بدانند چه ملکی را با چه شرایطی خریداری می کنند و نقاط ضعف و قوت  ملک چیست.مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات  کیش با بیان اینکه این سامانه می تواند بعنوان  پایلوت برای استفاده سایر نهادها و ارگان ها در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد گفت: این سامانه برای اولین بار در سطح جزیره مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مهمترین نتایج آن عدم مراجعه حضوری و ایجاد سهولت در کارها است که در نهایت رضایتمندی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

 

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش:

سامانه حاضر 14 فعالیت اصلی و اساسی را پشتیبانی می کند

حمید رضا طبی مسرور؛ سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز در این نشست ضمن تشریح اهداف و سیاست های کاری شرکت عمران آب و خدمات  کیش که در راستای سیاست های سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد اتفاق می افتد گفت: همه این اقدامات  در راستای ایجاد سهولت در نحوه ارائه خدمات به مردم است که در کوتاهترین زمان بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه نماییم تا بتوانیم به صورت هوشمند ارتباط اقشارمختلف مردم را با مدیران و کارشناسان برقرار کنیم و ارتقای خدمات را داشته باشیم . وی گفت: جزیره کیش بالغ بر 96 کیلومتر مربع وسعت دارد و از حیث مباحث شهرسازی حدود 70 درصد این منطقه شامل مناطقی است که تحت نظارت سازمان منطقه آزاد کیش است و حدود 30 درصد تحت مدیریت فرودگاه و یگان هوایی است . از 70 درصدی که تحت مدیریت شهری قرار دارد و فعالیت های طرح جامع در آن اتفاق می افتد  40 درصد تحت طرح تفکیک قرار گرفته است  و از این 40 درصد، 20 درصد تحت ساخت و ساز است . از سال 1365 که صدور پروانه و مجوزات شروع شد بالغ بر 12 میلیون مترمربع پروانه صادر شده و جمعا 63500 واحد با کاربری های متفاوت دارای مجوز در جزیره هستند و از این تعداد 48500 واحد مجوزها را اخذ کردند و پایان کار گرفته اند. 15000 واحد نیز یا در حال ساخت و یا به دلایل مشخص و نامشخص فاقد پایان کار هستند. سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات کیش افزود : سامانه هوشمند شهرسازی جزیره کیش در راستای اهداف و سیاست های کلان کشوری در جهت احقاق شهر الکترونیک رخ می دهد و در جهتی به پیش می رود که بتوانیم بدون مراجعات فیزیکی، ارتباطات مورد نیاز افراد را با سیستم آنلاین به سرانجام برسانیم . حدود 9 هزار نفر مراجعه به طور متوسط در سال به معاونت شهرسازی داریم و شاید روزانه به طور متوسط بین 60 تا 180 مراجعه به واحد شهرسازی اتفاق می افتد که 40 تا 50 درصد آن منجر به نتیجه می شود و در مورد بقیه، اطلاعات اخذ میشود و مقدمه ساز مراجعات بعدی خواهد شد. سالیانه یک میلیون و دویست هزار متر مربع انواع مجوز در معاونت شهرسازی جزیره صادر می شود که حدود 500 هزار متر مربع مربوط به پروانه است و این نشان می دهد که گام بلندی در جهت نوسازی بهسازی و تعیین تکلیف اراضی جزیره که از طرف سازمان، معاونت عمرانی و واحد jis برداشته شده است. وی گفت: سرعت و دقت در ارائه خدمات و خود کنترلی و همچنین کنترل از بیرون واحد های مختلف مدیریت شهر سازی، مدیریت صدور پروانه، مدیریت امور مهندسی و مدیریت پایان کارهای ساختمانی در واقع تحت نظارت کلی سازمان و دستگاههای نظارتی هم با این مدیریت هوشمند قرار خواهد گرفت. با این امکانات  کارشناسان و گروه  مهندسین ما  به گزارشات مرحله ای و روزانه که هم حق و حقوق متقابل شهروندی و دستگاه حاکمیتی را دنبال می کند به طور همزمان دسترسی پیدا می کنند . وی گفت : با توجه به اینکه جزیره فاقد نظام سازمان مهندسی است این سامانه به کمک خواهد آمد که شبه نظام مهندسی و جایگزینی مناسب نسبت به آن چیزی که در سرزمین اصلی اتفاق می افتد داشته باشد.

مسرور گفت: در این سامانه کنترل مدیران ارشد به راحتی و با سهولت اتفاق می افتد و صحت کار، کاهش مفاسد ، افزایش و ارتقای نوع و کیفیت خدمات ارائه شده را در پی خواهد داشت. مدیریت طرح جامع و انطباق با آن و سیاست های بالا دستی از نیز مزایای این سامانه است و مدیران ارشد به راحتی می توانند جامعه را تحت کنترل داشته باشند. در این نرم افزار در هر ساعتی از شبانه روز می توانیم مدیریت شهر را بواسطه دوربین هایی که در سراسر جزیره نصب شده رصد نماییم. با این ابزار مدیریت خدمات شهری و ایمنی و امنیت با نظارت مستمر اتفاق می افتد.وی افزود :  سامانه حاضر 14 فعالیت اصلی و اساسی را پشتیبانی می کند. این خدمات 14 گانه از مراجعه ارباب رجوع شروع می شود و با تشکیل پرونده و ارائه مجوزهای لازم، مجوزات تعمییرات و ادامه عملیات و در نهایت منجر به صدور پروانه های ساختمانی می شود. با این سامانه جدید همچینین به سرمایه گذاران مشاوره خواهیم داد که به موقع و تحت زمانبندی مشخص شده برای انجام کارها مراجعه کنند.

مسرور بیان داشت: هدف این سامانه تسهیل و حذف مراجعات حضوری است و اینکه ما بتوانیم مدیریت کلان روی فعالیت ها  داشته باشیم و ظرفیتی خوبی است برای اینکه چشم انداز آینده در ده یا  بیست ساله جزیره را مشاهده کنیم.  مسرور افزود: یکی از امکانات ویژه این سامانه این است که ما به صورت مجازی از داخل منازل و محل کار خدمات مورد نیاز خود اعم از تمدید و پرداخت عوارض سالیانه را بدون اطاله وقت و در تمام ساعات شبانه می توانیم  انجام دهیم. کمک به ایجاد امنیت و ایمنی در جزیره و کمک به دستگاههای حاکمیتی ، نظارتی و ضابطین قضایی هم از اهداف این سامانه است که می توانند از بخش هایی از این اطلاعات استفاده کنند که همگی در جهت ارتقای فعالیت های عمرانی و خدمات شهری خواهد بود .  معاون معماری و شهرسازی کیش افزود: بعد زمان یکی از مباحث مهمی است که در این سامانه دیده شده  چون در برگیرنده ابعاد مادی و معنوی پروژه است می دانیم که با رعایت نکردن ابعاد زمانی میلیاردها تومان ضرر و زیان به اشخاص و عموم وارد می شود و کاهش زمان و ارتقای دقت از مزایای این سامانه است .

وی گفت: این سامانه آنی و لحظه ای اطلاعات و اتفاقات را ثبت و ذخیره سازی می کند.

امام جمعه جزیره کیش:

این سامانه موجب  ایجاد رضایتمندی مردم را فراهم می کند

حجت الاسلام علیرضا بی نیاز؛ امام جمعه جزیره کیش در این نشست  گفت: امروز شاهد رونمایی از سامانه ای تاثیر گذار برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم عزیز و شریف جزیره  کیش هستیم . وی افزود: از عوامل نارضاینی خدماتی که ارائه می شود عدم شفافیت، عدم دقت، تاخیر در انجام کار ها و احیانا نوع برخوردها و تعاملی که با مراجعه کنندگان می شود. اینها عواملی است که باعث نارضایتی می شود و این سامانه هوشمند ارائه خدمات شهری می تواند تاثیر مثبتی در همه این موارد داشته باشد. وی گفت :  کم کردن عوامل نارضایتی و ایجاد رضایتمندی برای مراجعین و کسانی که به دنبال این خدمات هستند. در حقیقت هدف این سامانه است. حجت الاسلام بی نیاز گفت:  زمینه های اشتباهات  و تخلفات  هم با راه اندازی این سامانه های هوشمند کم می شود و برای نظارت بهتر و بیشتر و دقیق تر نسبت به انجام کار کمک می کند و اگر کسی هم گلایه و شکایتی داشته باشد چون همه امور الکترونیکی است  بهتر قابل بررسی و پیگیری خواهد بود. وی گفت:  در مجموع قدم مثبت و کار ارزشمندی است که بقیه لوازم این کار هم باید در کنار آن دیده شود و در آینده نزدیک شاهد طرح ها و برنامه های کاملتری در ابعاد مختلف باشیم و در نتیجه زمینه و مقدمه ای باشد که کیش در آینده بتواند الگویی در ایران برای حکمرانی اسلامی و ارائه خدمات و تسهیلات مناسب با سرعت و دقت به شهروندان عزیز و رضاینمندی مردم و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شود.

 

مدیر شرکت صفارایانه:

کامل شدن دیتا لازمه ورود به فاز 2 و شهروند سپاری است

مهندس علیپور، مدیر بخش شیراز شرکت صفارایانه که بعنوان مجری این طرح   در این جلسه گفت: شرکت صفا رایانه با 250 شهرداری کشور در حال همکاری است و به تبع نیاز های شهرداری ها برنامه ریزی می کند و در حال حاضر شرکت 35 زیر سیستم دارد که بسته  به نیاز شهرداری ها زیر سیستم معرفی و پیشنهاد راه اندازی می دهد .علیپور گفت: در حال حاضر در فاز اول در حال راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی جزیره کیش هستیم که در این فاز بومی سازی اطلاعات را انجام می دهیم و اطلاعات را در قالب سامانه یکپارچه شهر سازی بالا خواهیم آورد . در فاز یک تمامی گردش کارهای شرکت عمران آب خدمات را با تمامی اطلاعات و مراحل مختلف پیاده سازی می کنیم. بعد از کامل شده دیتا در فاز 2 به مرحله  شهروند سپاری خواهیم رفت که در آن ،هر شهروند کارتابل خودش را خواهد داشت . علیپور در ادامه با ارائه مباحث فنی این سامانه گفت: پیگیری درخواستهایی که در سامانه ثبت شده قابل پیگیری است و گردش پرونده قابل رویت است.کل جزیره تصویر برداری شده و هر ملکی قابل رویت است و در سال های مختلف تصویر برداری های مختلف انجام شده که قابل مقایسه با یکدیگر خواهد بود و در مراحل بعدی می توان تصویربرداری سه بعدی از سطح شهر را هم انجام داد. علیپور در ادامه مراحل کار را با ارائه نمونه هایی در سامانه به مدعوین توضیح داد و اظهار امیدواری کرد این سامانه در فاز اول با کامل شدن دیتا بتواند جزیره کیش را هر چه سریعتر یه سوی شهر هوشمند به پیش ببرد.
 شماره خبر : 4314         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.