بریدن نفس یا احیاء دوباره؟! پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
سینمای خانگی جهالت و ابتذال را به جامعه تزریق می کند
دستگیری خریدار کلاهبردار درکیش
تاکنون ۶ حلقه چاه در میدان گازی کیش راه‌اندازی شده است

  آخرين اخبار
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ، 30 شوال 1445 ، 9 می 2024 ، شماره 4459 (1843 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

به بهانه بیستم آبان ماه؛ روز کیش
بریدن نفس یا احیاء دوباره؟!

سال 97 برای اولین بار بیستم آبان ماه به نام روز کیش نامگذاری شد و شور و اشتیاق زاید الوصفی را در میان اهالی کیش به ارمغان آورد در آن سال برنامه های متنوع و ویژه ای با هدف رقم زدن سه روز خاطره انگیز اول برای کیشوندان و بعد از آن برای گردشگران تدارک دیده شد.

  

در سال های بعد با تغییر و تحولات مدیریتی در بدنه سازمان گویی سال به سال شاهد افت کیفیت برگزاری بودیم و دو سال کرونایی هم مزید بر علت شد. آیا امسال و در فاصله دو هفته تا بیستم آبان شاهد فراموشی روز کیش و بریدن نفس آن و یا تنفس مصنوعی و احیای دوباره هستیم موضوعی است که افکارعمومی منتظر پاسخ آن هستند!  تا امروز و تا لحظه انتشار این گزارش که خبری نیست ...  

«فصل پاییز؛ فصل رنگها، زیبایی و عشق به معنای مهر و مهربانی و خورشید تابان و آغاز دانش آموزی است، ماه آبان در میانه این فصل زیبا به تعبیری ترکیبی از آب و نان و آبادانی، برکت و گشایش در زندگانی است. در بسیاری از نقاط کشور پاییز مقدمه عریانی درختان و آماده شدن برای استقامت در برابر زمستانی طولانی است اما در جزیره کیش پاییز پنجره ای به سوی بهار و آغاز یک بهار دلکش است. هوای کیش در این ماه رو به اعتدال رفته و دریا و آسمان یک رنگ شده و مجموعه ای بهشتی مانند برای گردشگران، فراهم می سازد. "20" عددی دوست داشتنی ونشانه تکامل و کامروایی است. 20 ترکیبی از اعداد 2 و 0 است که نشانه ای از یکانگی خداوند که می تواند فرد بماند و هم اوست که همه را زوج آفریده و زوج بودن یعنی مشارکت، همبستگی و همراهی بدین معنا که هر انسانی نیمه گمشده ای دارد که با او به کمال می رسد. نامگذاری 20 آبان به نام "روز کیش" فرصتی برای مصمم بودن براینکه رویدادها ورخدادهای کیش با مُهری از جذابیت و فردانیت باشد تا هیچگاه چشمی که بر آن می لغزد نتواند آن را نادیده بگیرد. روز کیش یعنی اندیشه زیبا، کار متفاوت و تلاش جمعی مردمان خوب جزیره کیش.همه باید متعهد باشیم روز کیش را نقطه عطفی برای زیبا اندیشیدن و متفاوت کار کردن بدانیم و تمامی ما بر این اصل اهتمام ورزیم که همه چیز باید در کیش دلربا باشد.»

سخنانی که از نظر گذشت سخنان یکی از مدیران وقت   سازمان منطقه آزاد کیش در پاییز سال 1397 بود، بر همین اساس بود که بیستم آبان ماه در تقویم جزیره به نام روزملی کیش (که البته قرار بود بین المللی هم باشد) به ثبت رسید. این روز در ذهن کیشوندان به عنوان روز کیش ثبت و ضبط شد و در همان سال برنامه های متنوعی برای پذیرایی از گردشگران و تلاش برای رونق جزیره برگزار گردید و البته با استقبال بسیار پرشوری هم روبرو شد. در این روز با هدف بالا بردن میزان آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با این جزیره دیدنی برنامه های متنوعی برگزار شد. اجرای جشن های مختلف با هدف تثبیت ظرفیت‌های این منطقه برای رویداد سازی، اول در فضای خود جزیره و بعد در سطح ملی از ۱۹ تا ۲۱ آبان جاری بود. فراخوان مشارکت همه کیشوندان در صنوف و حوزه های مختلف در برپایی مراسم، شور و هیجان بسیاری را در حال و هوای جزیره رقم زد. در آن سال ها مدیران اهداف بسیاری را برای برپایی با شکوه روز کیش بر می شمردند از جمله اینکه: «برپایی این روز، بیش از همه، هویت بخشی به زندگی و سبک زندگی در جزیره‌ای است که از تمدنی صد‌ها ساله برخور‌دار است و به‌عنوان نقطه ممتاز گردشگری، حرف‌های بسیاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد.» «روز کیش علاوه بر پیام محلی، پیامی ملی نیز دارد، در روز کیش می‌توانیم با الگوسازی ضمن معرفی توانمندی‌های کیش نقاط برجسته زیست شهری در این کهن دیار را بهتر و بیشتر به هموطنانمان معرفی کنیم.» «در سال‌های آتی روز کیش به یک جاذبه گردشگری آن‌هم در فصلی که ازنظر جغرافیایی یکی از مناسب‌ترین فصول برای سفر به کیش است بدل می‌شود و اگر می‌خواهیم کیش شهر خلاق شود، ساخت چنین آرمان‌شهری، نیاز به مشارکت همه شهروندان دارد و نیازمند این هستیم که شهروندانی مسئول داشته باشیم. این روز تمرینی برای ما است که همه با هم با تقویت همدلی، به توسعه جزیره کمک کنیم.»

 برنامه‌های متعددی در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در جزیره پیش‌بینی‌شده بود و در این روز ارائه خدمات عمومی به کیشوندان و گردشگران با تخفیف‌ها و تسهیلاتی همراه بود. فضای عمومی جزیره متناسب با این روز با رنگ آمیزی های شاد و فرح بخش تغییر کرد تا بازارها، هتل‌ها و اماکن عمومی، همه و همه در این روز بزرگ برای رونق کیش سهیم ‌شوند. روز کیش با پوستر و تصویر نمادین خاصی معرفی و اعلام شد، تصاویر و نماد ها همگی دارای مفهوم و معنای خاصی بودند. درواقع در طراحی این معرفی نامه تصویری، علاوه بر نکات زیبایی شناختی و جذابیت های بصری، از نماد های خاص مخصوص جزیره کیش هم استفاده گردید ، طوری که بیننده با دیدن آن در ذهن خود تمام نشانه های مربوط به جزیره کیش را مرور نماید.

از جمله فستیوال های فرهنگی و مردمی که در روز 20 آبان در جزیره کیش برگزار می شد، عبارت بود از:  شب شعر،  دوچرخه سواری، اجرای موسیقی های زنده ملی، محلی و شاد، پذیرایی از گردشکران با شیرینی های محلی جزیره،  اجرای برنامه تری دی مپینگ در اسکله تفریحی بر روی مجسمه مرد ماهی گیر، برگزاری کنسرت های مختلف به صورت رایگان، جشنواره های هنری ، ارائه مشاوره و مراقبت های ویژه درمانی رایگان، پیاده روی عمومی، جشنواره غذا، برگزاری مراسم نام آوران ماندگار جزیره کیش در شاخه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و اقتصادی، برگزاری جشنواره ها و پاتوق های ادبی در مرکز همایش ها،  برگزاری مسابقات بین المللی کبدی، برگزاری جنگ شادی و کنسرت خنده، اجرای برنامه های آیینی و هنری، اجرای تئاتر ساحلی، اجرای نمایشنامه های فاخر ملی به صورت زنده، نواختن نمادین زنگ روز کیش در مدارس و... علاوه بر این در نظر گرفتن تخفیف در ارائه انواع خدمات تفریحی، گردشگری، اقامتی و تا 50 درصد،   ارائه رایگان بلیت های تاکسی های فرودگاهی، تلفنی و خطی در بازارها، مسجدها و مدرسه ها،  استفاده از مینی بوس حمل و نقل شهری به صورت رایگان،  ارائه تخفیفات 20 تا 50 درصد برای محیط های اقامتی و هتل ها،  تخفیف 50 درصدی در تفریحات و ورزش های آبی،  توزیع سیم کارت های اعتباری رایگان و... پیش بینی شده بود.

همه این برنامه ها برای این بود که این روز بتواند در ذهن خصوصا گردشگران بماند تا دوباره در سال های بعد جزیره کیش را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند. اما متاسفانه در سال های بعد و با تغییر مدیریت ها که همواره از آفت های جزیره کیش بوده است و فراموشی مسئولان و مصادف شدن با دو سال سخت کرونا ( که البته قابل مدیریت بود) خبری از برگزاری روز کیش نشد و یا بسیار بی کیفیت و ابتدایی برگزار شد.

مطالبه عمومی مردم کیش نگهداشت روز کیش و تبدیل آن به یک روز در حد استاندارهای بین المللی با توجه به قابلیت های وصف نشدنی جزیره کیش  است امسال و در سال 1401 و مصادف شدن با جام جهانی قطر هم فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی جزیره به مسافران خارجی بود که به نظر می رسد از دست رفته است! اینکه تا چه زمانی باید این فرصت ها را یکی پس از دیگری با بهانه های مختلف از دست بدهیم سوال افکار عمومی از مسئولان است. ادامه این روند متاسفانه وجهه گردشگری جزیره کیش را زیر سوال می برد و بازگشت دوباره جزیره به روال سابق کار آسانی نیست!

حالا آیا امسال خبری از برگزاری روز کیش هست یا خیر؟ سوالی است که مسئولان باید بدان پاسخ دهند تا اینجای کار و با وجود گذشتن یک هفته از آبان ماه خبری از اطلاع رسانی و آمادگی برای برگزاری این روز در سطح شهر دیده نمی شود! باید منظر ماند و دید ...

 شماره خبر : 4312         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.