علیرغم همه کم کاری ها هم چنان امیدواریم پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
سینمای خانگی جهالت و ابتذال را به جامعه تزریق می کند
دستگیری خریدار کلاهبردار درکیش
تاکنون ۶ حلقه چاه در میدان گازی کیش راه‌اندازی شده است

  آخرين اخبار
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ، 30 شوال 1445 ، 9 می 2024 ، شماره 4459 (1843 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مسیح اله صفا رئیس جامعه هتل داران کیش
علیرغم همه کم کاری ها هم چنان امیدواریم

برگزاری جام‌جهانی در قطر، فرصت مناسبی برای همکاری در زمینه‌‌‌های گردشگری و ارائه خدمات کشور فراهم کرده است و می‌‌‌تواند فرصت‌‌‌های خوب اقتصادی در اختیار ایران علی الخصوص جزیره کیش قرار دهد

  


برگزاری جام‌جهانی در قطر، فرصت مناسبی برای همکاری در زمینه‌‌‌های گردشگری و ارائه خدمات کشور فراهم کرده است و می‌‌‌تواند فرصت‌‌‌های خوب اقتصادی در اختیار ایران علی الخصوص جزیره کیش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ سال 2010 بودکه کشورقطربا رأی اعضای فیفابه‌عنوان اولین کشورخاورمیانه به‌عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2022 انتخاب شد،این رویداددرحالی قراراست ازتاریخ 30 آبان تا 27 آذرسال 1401 درهمسایگی ایران برگزارشودکه این کشورباصرف هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارددلاربرای ایجاد زیرساخت‌های لازم مانندایجادفرودگاه‌،افزایش وتوسعه ناوگان‌های حمل‌ونقل،ساخت واحداث هتل وامکاناتی نظیرتأسیس ورزشگاه وکمپ‌هایی برای تیم‌های فوتبال،تلاش کرده است تمام امکانات لازم برای برگزاریاین رویدادمهم درکشورخودرافراهم کند.

هرچنداین کشوردرطول 10 سال گذشته زیرساخت وظرفیت‌های لازم رامتناسب باتعدادتماشاگرانی که پیش‌بینی شده است وارداین کشورشوندبه وجودآورده است،اماانتظارمی‌رفت مسئولین ایران بادرک این مسئله که کشورساحل یوکوچک قطرمی‌تواندایران را نیزدراین امرسهیم کند؛آن‌هارابه مطالعه وبرنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات مقتضی وتوسعه زیرساخت‌های لازم وادارد،امامتأسفانه تاکنون اقدامی درخورتوجه دراین راستاانجام نشده است وبحث مشارکت ایران دربهره‌برداری ازفرصت بی‌نظیرجام جهانی قطردرحدهمان صحبت ها و سخنرانی ها باقیماند،این درحالی است که باتوجه به مساحت 11 هزارکیلومترمربع کشورقطرکه صرفاًچیزی درحدودوسعت یک استان ایران است وباتوجه به نبودتفریحات وجاذبه‌های متنوع وعدم برخورداری ازتنوع آب‌وهوایی،قطعاًتماشاگران جام جهانی ترجیح می‌دهندمدتی ازاقامت دوهفته‌ای خوددرقطررابه سفربه کشورهایاطرا ف اختصاص دهند.دراین میان کشورایران ازحیث برخورداری ازتنوع وجاذبه‌های ممتازگردشگری وهمچنین فاصله اندکی که بااین کشوردارد،به‌نظرمی‌رسداقبال بیشتری رادرجذب تماشاگران این رویدادنسبت به سایرکشورهای همسایه قطر،داشته باشد.

درهمین راستاتوجه به این نکته نیزضروری است کهبه‌دلیل فاصله زمانی 5روزه بین مسابقات تیم‌های مختلف درمرحله مقدماتی جام جهانی،تماشاچیان این رویداددربهترین حالت سه روزبرای سفربه ایران وبازدیدازجاذبه‌های گردشگری فرصت دارند.

نتیجه حاصل ازارزیابی‌های به‌عمل‌آمده ازبرگزاری سه جام جهانی گذشته حاکی ازاین است که هرتماشاگربه‌طورمیانگین مبلغی بین 1800 تا 2000 دلاررادردوهفته ماندگاری خود درکشورمیزبان هزینه خواهدکرد. باتوجه به این موضوع که ورودهرتماشاگرفوتبال به ایران تاچه‌اندازه می‌تواندموجب تحرک ورونق اقتصادگردشگری وانتفاع تمامی اجزای فعال درصنعتگردشگری شود؛علی‌رغم تاکید بر ضرورت لزوم لغوویزای گردشگری برای تماشاگران جام جهانی به‌منظورسهولت وترغیب آنان برای سفرایران،امامتأسفانه اقدام مهمی انجام نشده است.

مسیح اله صفا  رئیس جامعه هتل داران کیش در این خصوص ضمن پذیرفتن کم کاری مسئولان در این رابطه از آمادگی جزیره کیش برای پذیرایی از مسافران جام جهانی قطر خبر می دهد و می گوید: از سال 1397 که قرار بر این شد جزیره کیش فعالیت هایی برای جام جهانی قطر داشته باشد تا کنون علی رغم وعده های دولتمردان مرکزنشین هیچ مساعدتی انجام نشده و مسئولان تنها حرف زده اند و عمل نکرده اند. وی افزود: در جزیره کیش هم متاسفانه با تغییرمدیریت ها هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است و اخیرا هم  رئیس جامعه هتلداران ایران اعلام کرده که ما در جزیره کیش یک رزرو هم نداشته ایم . صفا گفت:نداشتن امکانات هتلداری، نبود هواپیما و پرواز و همچنین نداشتن کشتی کروز از جمله مواردی است که در رابطه با کیش مطرح می شود. رئیس جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه درصد بالایی از هتل های ما درحال  حاضر در حال بازسازی برای پذیرایی از مهمانان هستند، گفت: ما همیشه بایستی ضمن بیان واقعیت ها امیدوارانه به مسائل نگاه کنیم و من همیشه ضمن آنکه تمام تلاش خود را برای رقم خوردن بهترین اتفاق برای کیش به کار خواهم گرفت، به بازارایان،سرمایه گذاران،هتلداران، تجار و همه کسانی که دستی بر آتش دارند می گویم: ما باید امیدوار باشیم، امیدوار به برقراری  پروازها،برقراری هیا کارت،کشتی کروز و...شاید تا این لحظه هیچکدام محقق نشده و شاید بعد از این هم نشود اما همچنان باید تلاش کرد و امیدوار بود.

صفا افزود :مسافرانی که بلیط هواپیما خریده اند می توانند به جزیره کیش و دوحه در رفت و آمد باشنداین موضوع نشدنی نیست و این در حالی است که هزینه سفر و اقامت در جزیره کیش در مقایسه با دوحه یک پنجم خواهد بود. رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه هزینه 500 میلیونی برای یک مسافر به دوحه پیش بینی میشود و این در حالی است که برای دیدن سه بازی تیم ملی فوتبال ایران به همراه اقامت ، پذیرایی و صدور ویزا در جزیره کیش مبلغ صد میلیون تومان برآورد شده است. گفت: این یک فرصت استثنایی هم برای جزیره کیش و هم برای مسافران جام جهانی است و تنها باید به هر نحو ممکن این موضوع را با تبلیغات مفید و موثر اطلاع رسانی کرد. صفا با بیان اینکه نباید بذر ناامیدی در جامعه بپاشیم، گفت: از ماهها قبل اقدامات موثری انجام و برنامه هایی تدارک دیده شده است. از چهره های سرشناس فوتبالی دعوت گردیده و هتل ها در حال آماده سازی هستند. همه و همه دست اندرکاران در تلاشند تا با برقراری  چند پرواز رونق اقتصادی در جزیره کیش حاصل شود اما متاسفانه برخی با اظهار نظرات غیر کارشناسی و حتی کسانی هم که مسئولیتی ندارند با صحبت هایشان، به صنعت گردشگری آسیب و خسارت وارد می کنند. به درستی بایستی درک کرد که شاید فرصت جام جهانی قطر 2022 برای جزیره کیش همین یکبار اتفاق بیفتد و باید امیدوارانه و با تمام توان به آن پرداخت.

مسیح اله صفا در پایان جزیره کیش را مقصدی بسیار ویژه توصیف کرد و گفت: این اطمینان را خواهم داد که اگر با قدرت و با امکاناتحداکثری و آنچه در توان داریم معرفی شویم درصد اشغال هتل های ما در ایام جام جهانی قطر به دو برابر خواهد رسید.
 شماره خبر : 4284         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.