توجه به فرهنگ نقد،آتش نشانان زن، شناسنامه ساختمانها ،هوشمند سازی امور ، حوادث دریایی، ساماندهی حمل و نقل و بازار میوه و لزوم نوسازی ناوگان عمومی جزیر پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
برگزاری نشست علمی "خلیج فارس هویت ملی و تاریخی" در جزیره کیش
پسا انتخابات و انتظارات
برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
ظرفیت های سرمایه گذاری کیش در اکسپو تهران معرفی می شود
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
تاکید وزیر کشور بر توجه به رفع مشکلات بومیان مناطق آزاد
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
حضور فعال جزیره کیش در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران
رقابت بیش از 700 داوطلب در آزمون سراسری در کیش
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش

  آخرين اخبار
برگزاری نشست علمی "خلیج فارس هویت ملی و تاریخی" در جزیره کیش
پسا انتخابات و انتظارات
برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
ظرفیت های سرمایه گذاری کیش در اکسپو تهران معرفی می شود
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ، 20 شوال 1445 ، 29 آپریل 2024 ، شماره 4451 (1835 دوره جدید)
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
تاکید وزیر کشور بر توجه به رفع مشکلات بومیان مناطق آزاد
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
حضور فعال جزیره کیش در ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران
رقابت بیش از 700 داوطلب در آزمون سراسری در کیش
  پربيننده ترين اخبار
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ، 16 شوال 1445 ، 25 آپریل 2024 ، شماره 4448 (1832 دوره جدید)
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

آنچه در نشست مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با خبرنگاران مطرح شد :
توجه به فرهنگ نقد،آتش نشانان زن، شناسنامه ساختمانها ،هوشمند سازی امور ، حوادث دریایی، ساماندهی حمل و نقل و بازار میوه و لزوم نوسازی ناوگان عمومی جزیر

مراسم تجلیل از خبرنگاران جزیره کیش توسط شرکت عمران؛ آب و خدمات کیش برگزار شد.

  

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ مراسم گرامیداشت روزخبرنگار با حضور دکتر محسن نظر پور؛ مدیرعامل شرکت عمران؛ آب و خدمات کیش، جمعی از معاونان و مشاوران این شرکت و با حضورخبرنگاران محلی کیش در سالن رازی مرکز همایش های خلیج فارس جزیره کیش برگزار شد. در ابتدای این نشست  تنی چند از خبرنگاران با طرح موارد و موضوعات روز شهری پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص موضوعات مختلف شهری مطرح کردند و در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات  کیش به آنها پاسخ گفت .

 

فرهنگ سازی و نقد منصفانه؛ وظیفه خطیر خبرنگاران

محسن نظرپور در این نشست ضمن خیرمقدم و تبریک به خبرنگاران جزیره کیش گفت: تعامل دوسویه شرکت عمران آب و خدمات  کیش با رسانه های فعال در جزیره کیش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی با اشاره به لزوم نقد منصفانه عملکرد ها و فرهنگ سازی این موضوع گفت: متاسفانه انتشار برخی از اخبار به طور کامل و درست صورت نمی گیرد و موجب می شود عملکرد و زحمات بسیاری از پرسنل شرکت از جمله کارگران فضای سبز، بازیافت، فاضلاب و... نادیده گرفته شود و آنطور که شایسته است دیده نشود.  وی از خبرنگاران خواست به شرکت عمران آب و خدمات کیش در راستای معرفی بهتر چهره کیش به کسانی که خارج از جزیره کیش هستند  کمک کنند. دکتر نظر پور گفت: توسعه کیش نیازمند مشارکت همگانی و همراهی همه فعالین در حوزه های مختلف منجمله خبرنگاران می باشد و انتظارداریم همه به سهم خود در این راه یاریگر ما باشند  .وی از خبرنگاران خواست در رفع عیوب و اشکالات فعالیت های شرکت عمران آب و خدمات کیش راهکار ارائه دهند، چرا که این شرکت از طرح چنین مباحثی استقبال خواهد کرد.

 

فعالیت آتش نشان بانو در کیش

مدیرعامل شرکت عمران؛ آب و خدمات  کیش در ادامه سخنان خود  ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت عمران، آب و خدمات یکی از مباحث و موضوعات جاری شرکت  خدمات را فراهم آوردن مقدمات جهت فعالیت آتش نشان زن در جزیره اعلام کرد و گفت : این شرکت در نظر دارد برای توسعه خدمات و استفاده از ظرفیت بانوان، آتش‌نشان زن در این جزیره استخدام کند.برای این منظور ابتدا از توان بانوان شاغل در شرکت عمران، آب و خدمات جزیره که داوطلب فعالیت در بخش آتش نشانی باشند استفاده خواهد شد. وی افزود: هدف‌گذاری برای بکارگیری آتش نشانان بانو در این جزیره انجام شده چرا که نیاز به این نیروها به خوبی احساس می‌شود و در این راستا ابتدا باید زیرساخت های حضور آنان در ایستگاه ها فراهم شود.

اعتراضاتی که رو به کاهش است

وی رسیدگی به امور کارگران زحمتکش جزیره کیش را از جمله اولویت های شرکت عمران؛ آب و خدمات کیش عنوان کرد و گفت: رسیدگی به امور کارگران در دستور کار قرار گرفت و بخش عمده ای از مشکلات این قشر از جمله : اجرای طرح طبقه بندی، بیمه تکمیلی، فراهم کردن لوازم و مایحتاج مورد نیاز اسکان و ... مرتفع شده است و درصد اعتراضات به طرز چشمگیری کاهش پیدا نموده است. نظر پور برگزاری جلسات ماهیانه با کارگران و رسیدگی به وضعیت آنان را از دلایل عمده کاهش اعتراضات برشمرد و از این قشر بابت تمامی خدماتی که برای ایجاد زیبایی بصری در کیش انجام می دهند تشکر و قدردانی کرد و گفت: جامعه کارگری جزیره کیش انصافا در پیشبرد اهداف و رسیدن به نقطه ایده آل به مجموعه شرکت عمران، آب و خدمات کمک  شایانی می کنند.

 

شناسنامه دار کردن ساختمانها و منظر شهری کیش

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش همچنین در خصوص ایمن سازی اماکن عمومی جزیره کیش از جمله بازارها برای جلوگیری از حوادث احتمالی و آتش سوزی گفت:  آتش نشانی جزیره این هدف را به صورت ویژه دنبال می کند اما تحقق کامل آن نیازمند فرهنگ سازی و همکاری جوامع مختلف بصورت ویژه است. وی با اشاره به دو اتفاق مهم که در آینده نزدیک در جزیره کیش اتفاق خواهد افتاد گفت: در نظر داریم ساختمانهای جزیره کیش را شناسنامه دار کنیم که بواسطه آن و با سازو کارهایی که مشخص شده مهندسین ناظر به ساختمان های جزیره  امتیاز دهی داشته باشند  و ارزیابی دقیق فنی داشته باشند این موضوع در خرید و فروش ها هم قطعا تاثیرگذار خواهد بود. وی با اعلام اینکه کارشناسی دقیقی روی این کار انجام شده که بزودی رونمایی  خواهد شد ، افزود: در بحث سیما و منظر شهری هم شیوه نامه خاصی تدوین شده که در آینده ساخت و سازها به صورت سلیقه ای و شخصی که نازیبایی بصری را به دنبال خواهد داشت اتفاق بیفتد . نظر پور همچنین به بحث هوشمند سازی ارائه خدمات در شرکت عمران، آب و خدمات کیش اشاره کرد و گفت: در جهت سهولت انجام کار مراجعین در بحث شهرسازی اقداماتی برای هوشمند سازی انجام شده تا مردم بدون مراجعه حضوری بتوانند خدمات خود را دریافت نمایند که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

ساماندهی بازار میوه و تره بار

ساماندهی بازار میوه و تره بارکیش و تشریح هدف اولیه از برپایی آن که در واقع کاهش قیمت ها بود موضوع مورد اشاره دیگری بود که نظر پور درباره آن گفت: پیمانکاری در ابتدای امر مدعی بود که می تواند این بازار را به خوبی سرو سامان دهد که متاسفانه بعد از گذشت چند ماه نتوانست به وعده های خود عمل کند و حتی در برهه ای به او گفتیم اصلا نیاز به درآمدزایی برای شرکت ما نیست و فقط به فکر منافع مردم و کاهش قیمت ها باشید که البته این موضوع هم نتیجه لازم را نداشت. دکتر نظر پور گفت: در نهایت برای ساماندهی بازار میوه و تره باردو راهکار داریم: اول آنکه به صورت انفرادی غرفه ها را به افراد متقاضی واگذار کنیم و یا می توانیم به صورت یکپارچه این کار را انجام دهیم. وی افزود: در ساماندهی بازار میوه و تره بار باید بهترین اتفاق برای کیشوندان بیافتد و قیمتهای میوه و صیفی جات با حداقل قیمت در دسترس قرار گیرد و  در این راه به دنبال به سر انجام رساندن یکی از این دو راه حل هستیم.

 

 

معرفی متولی حمل و نقل عمومی کیش

نظر پور  در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی و معرفی متولی این بخش اشاره کرد و گفت: مذاکراتی با اشخاص مختلف جهت برعهده گرفتن مدیریت حمل و نقل عمومی جزیره کیش انجام شده  و حتی تا واگذاری حکم هم پیش رفت که وجود برخی مشکلات خاص مانع از آن شد اما در نهایت برای سپردن امور به فردی به جمع بندی رسیده ایم  و مدیر جدید به سازمان منطقه آزاد کیش هم معرفی شده است که بزودی بعد از طی مراحل اداری به اطلاع  مردم خواهد رسید. وی با بیان اینکه اقدامات موثری با کمک جامعه تاکسیداران در حال انجام است ادامه داد: تجربه نشان داده است که تاکسیداران هر گاه با مردم همراه شده اند نتایج خوبی حاصل شده  و اگر در تقابل با آنها قرار گیرند خودشان متضرر خواهند شد.

ضربه سنگین به کیش به علت عدم واردات خودرو

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات در ادامه سخنان خود بیان داشت: برخی از مشکلات حوزه حمل و نقل جزیره کیش نتیجه عدم واردات خودرو به جزیره است که البته مصوبه دولت  می باشد. به همین خاطرحمل و نقل عمومی کیش نوسازی نشده و امیدواریم راه حلی برای آن پیدا شود. نظر پور گفت: از افتخارات جزیره کیش این بود که ناوگان حمل و نقل عمومی کیش با سایر  مناطق کشور فرق داشت، مصوبه عدم واردات خودرو به کیش ضربه سنگینی را وارد کرد و این موضوع به یکی از معضلات جدی کیش تبدیل شده است . وی با اشاره به اینکه تاکسیداران در برخی از موارد حق دارند چون به علت فرسودگی هزینه تعمیرات تاکسی ها و مینی بوس ها زیاد شده و در آمدف کفاف هزینه هایشان را نمی دهد افزود:  اگر ناوگان نوسازی شود بسیار کمک کننده خواهد بود زیرا تاکسیداران برای مدت  طولانی هزینه تعمیرات ندارند و درآمد خوبی خواهند داشت و همین موضوع باعث خواهد شد که کرایه ها هم کاهش پیدا کند .

حوادثی که جلوگیری از آن نیازمند توجه مردم است

وی  در خصوص حوادث دریایی و لزوم توجه مردم به تابلوهای اطلاع رسانی برای کاهش این حوادث گفت: تابلوهای اطلاع رسانی و علائم هشدار دهنده زیادی در مکان هایی که نیاز به هشدار و اطلاع رسانی به مردم بود نصب شده است اما در بسیاری از مواقع متاسفانه مردم رعایت نمی کنند و حوادث تلخی رخ می دهد.  وی افزود: در زمان شرایط نامساعد جوی پیامک های هشدار به صورت سراسری ارسال می شود اما بازهم می بینیم مردم در مناطق ممنوعه حضور فیزیکی دارند. بکار گیری قایق های امداد رسانی و ایستگاههای دریایی هم موضوع مورد اشاره یکی از خبرنگاران بود که نظر پور در پاسخ به آن گفت: تا محدوده خشکی حوزه خدمات دهی ما محسوب می شود و بعد از آن مربوط به اداره بنادر و دریانوردی است اما ساختمان امور دریایی مربوط به شرکت عمران؛ آب و خدمات در حال فعال شدن است که در ساحل دریا بتوان تذکرات لازم را در محدوده معین داد. وی با تاکید بر اینکه جان انسان ها اولویت ما است گفت: در محدوده پلاژها که در حوزه ورزشی و مربوط به ما است امداد دریایی صورت می گیرد. از زمانی که غریق گرفتار آب می شود تا زمان نجات دادن او تنها چند دقیقه محدود طلایی فرصت نجات خواهیم داشت و باید به آن توجه کرد .امیدواریم مردم به تذکرات توجه کنند و بتوانیم امن ترین سواحل را داشته باشیم.

در پایان این نشست با اهدای لوح و هدایا از اصحاب رسانه جزیره کیش تقدیر شد.

 شماره خبر : 4049         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.