لزوم اولویت در بهره گیری ازشرکت ها و پیمانکاران بومی توسط سازمان منطقه آزاد کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

لزوم اولویت در بهره گیری ازشرکت ها و پیمانکاران بومی توسط سازمان منطقه آزاد کیش

افزایش حضور پیمانکاران غیربومی در جزیره کیش نشان از خارج شدن سرمایه از جزیره و گسیل شدن این سرمایه به سوی دیگر شهر ها ست که نشانه خوبی برای رشد و توسعه کیش نمی باشد.

  

 با بهره‌گیری بیشتر و گسترده تر  از توانمندی‌های شرکت ها و پیمانکاران داخلی در اجرای پروژه‌ها ی جزیره ، قطعا اقتصاد جزیره  کیش شکوفا تر خواهد شد و مسیر رشد را بهتر طی خوهد کرد .

به گزارش خبرنگاراقتصاد کیش؛ حمایت از تولید، سرمایه گذاری و اشتغال همواره جزء اولویت ها و تاکیدات جدی مسئولان است و بر مبنای ماده ٤٧ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی، ارجاع کار به پیمانکاران و نیروهای بومی منطقه باید در اولویت تصمیمات مدیران و دستگاههای اجرایی قرار گیرد. بر این اساس توجه  بیشتر در بکارگیری پیمانکاران بومی در جزیره کیش هم موضوعی است که دغدغه های زیادی را برای این قشر بوجود آورده و بایستی در اولویت سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های وابسته قرار گیرد. تلاش بی وقفه برای توسعه همه جانبه و رونق تولید با بهره گیری از توانایی ها  و ظرفیت های  بومی موجود در منطقه ، افزایش فرصت های شغلی برای جوانان تحصیلکرده جزیره، کاهش هزینه های اجرا، خدمات مشاوره و حمایت از پیمانکاران و مشاوران بومی با توجه به تسلط و برخورداری از  تجربه های مفید آن ها در فازهای مختلف پروژه های عمرانی و آشنایی بیشتر با اقلیم و شرایط منطقه و با عنایت به وجود پیمانکاران و مشاوران تایید صلاحیت شده در اکثر حوزه ها  و تخصص ها در جزیره، لازم است دستگاه های اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های وابسته در ارجاع کارها به عوامل نظام فنی و اجرایی (پیمانکاران و مشاوران) شرکت ها و پیمانکاران محلی  بومی را در اولویت قرار دهند. بخشی از اشتغالزایی در کشور از طریق همین فعالیت ها و پروژه های عمرانی که پیمانکاران در آن ها دخیل هستند شکل می گیرد؛ ضمن آنکه استفاده از پیمانکاران و مشاوران بومی در جهت حفظ اشتغال  و سرمایه جزیره نیز موثر خواهد بود.   

هر چند در برخی پروژه ها ضرورت دارد تا پیمانکاران دارای رتبه برتر  باشند که در این مورد خاص محدودیت هایی در منطقه داریم که قابل پذیرش است اما به طبع پیمانکاران بومی می توانند با ارتقای توان فنی و تجهیزات سخت افزاری خود زمینه مشارکت در بسیاری از پروژه های اجرایی  را در جزیره مهیا کنند.

پیمانکاران بومی سرمایه‌گذاران منطقه و بازوان توانمند جزیره هستند و بدون وجود این بازوان پیشرفت و ترقی در کیش رخ نمیدهند . قطعا چنانچه  پیمانکاران  محلی تقویت شوند جزیره کیش از لحاظ اجرای پروژه‌های عمرانی پیشرفت چشمگیری پیدا می‌کند به طوری که در بحث اشتغال، این پیمانکاران می‌توانند کمکی موثر باشند.

حرکت در این مسیر با سر و سامان دادن به فعالیت‌های پیمانکاران و نتیجه‌بخش بودن خدمات آنها میسر می شود و در نهایت در جهت اصلاح ساختار جامعه و سازندگی کشور بر اساس سبکی که در چارچوب قانون در حوزه اجرا و حمایت از فعالیت‌ها پیش بینی شده حرکت مفید و موثر و پرباری را در پیشرفت و توسعه منطقه آزاد کیش شاهد خواهیم بود.

پیمانکاران جزیره چه می گویند...

 در همین راستا شماری از پیمانكاران بومی جزیره کیش  در نادیده گرفتن ظرفیت های آنها و واگذاری عمده كارها به پیمانكاران غیر بومی گلایه مند بوده و معتقدند این وضعیت موجب مجال نیافتن توان اجرایی پیمانكاران بومی منطقه شده است.

آنان در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش معتقدند:

مسئولان اغلب  استان ها  و شهرهای مختلف کشور عمدتا از پیمانكاران بومی حمایت  می کنند اما این نگاه حمایتی در کیش مدتی است در حال کم رنگ شدن است .

یك پیمانكار حوزه ساختمان در این باره گفت: به همین علت پیمانكاران جزیره کیش در مناقصه های سایر استان ها برنده نمی شوند زیرا مسئولان استان های دیگر با استفاده از ظرفیت ها و انعطاف بخشیدن به قوانین تلاش دارند تا كارها توسط بومی ها انجام شود.

یك پیمانكار در حوزه ساختمان هم گفت: پیمانكاران بومی کیش درصورتی كه میدان و مجال برای فعالیت داشته باشند توانمند هستند و توانایی لازم برای اجرای پروژه های بزرگ  را دارند.

وی افزود: پروژه های خاص توسط پیمانكاران غیربومی به دست گرفته شده است اما همین پروژه ها اكنون توسط پیمانكاران جزء و كوچك تر كه بومی کیش هستند اجرا می شود.

وی اظهار می دارد: اگر پیمانكاران محلی  توان ساخت پروژه ها را ندارند چگونه است كه اكنون پیمانكار کیش آن را انجام می دهد؟ اگر پیمانكاران ما توان ندارند چرا اجرای این پروژه ها در نهایت  اما با واسطه به پیمانكاران بومی واگذار می شود؟

وی افزود  در این زمینه نیازمند نگاه حمایتی مسئولان هستیم، نگاهی كه در سایر شهرها سبب شده تا پیمانكاران  هر شهر توانمند تر شوند و به توسعه و پیشرفت  شهر خود کمک کنند .

وی تصریح می كند: جای تعارف ندارد كه پیمانكار به دنبال سود است و هر جا نتواند به سود برسد به اجبار از كیفیت كار می زند و متاسفانه دستگاه های اجرایی به این امر توجه ندارند و به همین لحاظ برنده مناقصه پیمانكاری است كه پایین ترین قیمت را داده است و از این نمونه ها زیاد است.

وی می گوید: باید بر این موارد نظارت صورت گیرد  كه چرا و با چه قیمتی  برخی حاضر به كاهش هزینه ها می شوند؟ نباید به خاطر كاهش هزینه ها كیفیت كارها را زیرسئوال برد و از مصالح غیراستاندارد و نامرغوب استفاده كرد    .

 

دوشنبه 13 تیر 1401

 شماره خبر : 3840         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.