در رویکرد جدید موسسه ورزش شاهد اقدامات خوبی در حوزه ورزش جزیره خواهیم بود پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

  آخرين اخبار
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 10 ذی القعده 1445 ، 19 می 2024 ، شماره 4467 (1851 دوره جدید)
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
عجیب است!
امانت است و موقت!
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

امیری خراسانی مدیر عامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش:
در رویکرد جدید موسسه ورزش شاهد اقدامات خوبی در حوزه ورزش جزیره خواهیم بود

محمد تقی امیری خراسانی گفت : با رویکردهای جدید موسسه ورزش و تفریحات سالم و سیاست های ابلاغی سازمان منطقه آزاد کیش و تغییر روند سیاست های گذشته می توان به ساماندهی منابع درآمدی، استقلال هیئت های ورزشی ، استفاده حداکثری از ظرفیت های نهفته و همچنین گذر از تحولات اقتصادی و درآمد زایی تا رسیدن به نشاط و سرزندگی اجتماعی در حوزه ورزش رسید. وی گفت: در رویکرد جدید موسسه ورزش ابعاد اجتماعی ورزش بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

  



به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش، موسسه ورزش و تفریحات سالم سازمان منطقه آزاد کیش با در اختیار داشتن حدود 183.932 مترمربع فضای ورزشی شامل 15.685 متر فضای سرپوشیده و 168.247 متر مربع فضای روباز امور ورزشی جزیره کیش را مدیریت می کند. سرانه فضای ورزشی در جزیره زیبای کیش به ازاء هرنفر 7 مترمربع می باشد که بالاتر از استاندارد جهانی و 11 برابر سرزمین اصلی می باشد و این موضوع بیانگر پتانسیل های ورزشی بالای جزیره کیش است.

از جمله اهداف تاسیس موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش می توان به آشنا نمودن اقشار مختلف با اثرات ورزش به منظور برخورداری از سلامت جسمی ، روحی و روانی؛ ایجاد هماهنگی در فعالیتهای ورزشی؛ تاسیس ، توسعه و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی به منظور استفاده کیشوندان و مسافران؛  جذب سرمایه گذاری خصوصی جهت احداث فضاهای ورزشی؛ تاسیس مرکز آموزش و تربیت نیروی انسانی فنی، مربی،داور، ورزشکاران با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان؛  مشارکت و مساعدت با تیم های ورزشی جزیره و استخدام مربیان داخلی و خارجی؛  برگزاری مسابقات و اعزام تیم های ورزشی به مسابقات استانی ، کشوری و برون مرزی و  فراهم نمودن امکانات ورزشی جهت اردوی تیم های خارجی ، ملی و باشگاهی اشاره نمود.

با گذشت بیش از یک سال از سکانداری محمد تقی امیری خراسانی، سیاست های اداره موسسه ورزش در آستانه تغییر و تحولاتی اساسی قرار دارد. تغییراتی که به گفته وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های نهفته و گذر از تحولات اقتصادی و در آمد زایی تا رسیدن به نشاط و سرزندگی اجتماعی در حوزه ورزش خواهد انجامید.

مقوله واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، تغییر روند همکاری با مربیان ورزشی، رویکردهای جدید موسسه ورزش در موضوع فعالیت هولدینگی شرکت توسعه و سرمایه گذاری کیش و زمان از سرگیری فعالیت های ورزشی از جمله محورهای گفت و گوی خبرنگار ما با امیری خراسانی؛ مدیر عامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش بود.

امیری خراسانی در پاسخ به سوالی در ارتباط با نامه اخیر موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در مورد واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی و نگرانی هایی که در جامعه وجود دارد؛ گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی جدیدی که از سوی سازمان منطقه آزاد کیش برای موسسه ورزش تعریف شده است و طی نامه ای که به هیئت های ورزشی ارسال شد ، موسسه ورزش وتفریحات سالم کیش قرار است در قالب شرکت هولدینگ وارد بورس گردد و برای این موضوع بایستی آورده های اقتصادی خود را به روز نماید  تا بتواند با تراز مالی مثبت وارد عرصه شود و یکی از این مسیرها ساماندهی منابع درآمدزایی برای رسیدن به این هدف است.

امیری خراسانی به دو حوزه در موسسه ورزش اشاره کرد و گفت: موسسه ورزش  یک سری منابع درآمدی در حوزه تفریحات در اختیار دارد که  باید ساماندهی شوند و بصورت قانونمند فعالیت نمایند، این اقدام از طرفی برای آن واحد و از طرف دیگربرای ما به عنوان متولی مثمر ثمر است که بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مدیر عامل موسسه ورزش  و تفریحات سالم کیش در ارتباط با حوزه دوم ادامه داد: علاوه بر آن اماکن ورزشی دیگری داریم که در قالب هیئت های مختلف ورزشی فعالیت می کنند . وی افزود: در جهت مدیریت و نگهداری بهتر، استعداد یابی، استعداد پروری و قهرمان پروری از این هیئت های ورزشی خواسته شد که طرح های توسعه ای خودشان را ارائه کنند . براساس سیاست های جدید اماکن به صورت کلی و یا بخشی از سالن که مربوط به رشته ورزشی خاص است؛ توسط هیئت مربوطه مدیریت می شود تا بتواند راسا درآمد زایی داشته باشد. در این بخش نگاه به عملکرد هیئت ها و مربیان با نگاه گردشگرمحور متفاوت است و نگاه اجتماعی و کیشوندی با رویکرد اجتماعی در اولویت خواهد بود.

وی تاکید کرد: بحث اصلی ما این است که بتوانیم با منابع اقتصادی مناسب به رسالت و مسئولیت اجتماعی بهتر از گذشته دست پیداکنیم . در این حوزه  قطعا موسسه ورزش مسئولیت و فعالیت های اجتماعی  خود را در اولویت قرار خواهد داد.

امیری خراسانی افزود:  در این نظم دهی میخواهیم نقش هیئت های ورزشی پررنگ تر و مستقل شود چرا که در این رویکرد در هر رشته ای متخصصان روی کار خواهند آمد و می توانند راسا مدیریت کنند.

امیری خراسانی همچنین در ارتباط با ابهامی که در مورد قطع همکاری با مربیان ورزشی و بحث آموزش وجود دارد، تشریح کرد: قطع آموزش صحبت نادرستی است، در سرزمین اصلی متولی ورزش یعنی اداره کل ورزش و جوانان، آموزش ورزشی ندارد و این هیئت های ورزشی و باشگاه های خصوصی هستند که مسئولیت آموزش را بر عهده دارند. تصمیمی که گرفته شده نیز دلالت بر آن دارد و تاکید می کنم که این رویکرد در جهت مدیریت بهتر و بالاتر بردن کیفیت  خدمات آموزش در امور ورزشی از طریق مربیان و هیئت ها است که خودشان بتوانند در آمد زایی و مدیریت کنند و فعالیت های ورزشی را ادامه دهند.

امیری خراسانی در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد موسسه ورزش با توجه به فعالیت در قالب هولدینگ شرکت توسعه و سرمایه گذاری کیش گفت: ورزش  دارای رویکرد اجتماعی است و با توجه به اینکه شرکت توسعه و سرمایه گذاری در قالب هولدینگ فعالیت خواهد کرد تلاش ما بر این است که بخش اقتصادی ورزش نیزدر بسیاری از حوزه ها که از ظرفیت لازم برخوردار است  پررنگ فعالیت نماید، مهم این است که بتوانیم از مسیر اقتصادی به سرویس دهی بهترخدمات  اجتماعی برسیم .

امیری خراسانی در پایان با بیان اینکه تمام موارد و گمانه زنی ها و مصوبات با مطالعات گسترده کارشناسی صورت می گیرد و بعد از تصویب در هیئت امنا و تایید سازمان ابلاغ خواهد شد، گفت: تمام تلاش مسئولان و همکاران بر این است که بهترین اتفاقات در سطح جزیره کیش و بخش ورزش رقم بخورد.
 شماره خبر : 282         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.