مشارکت بخش خصوصی و دولتی در کیش ، نقطه عطفی در مبارزه با بحران کرونا و ارایه الگوی قابل قبولی از مدیریت مردمی و جهادی بود پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

  آخرين اخبار
رامتین روشن باردیگر مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش شد
انسجام، همکاری، تعامل و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، رونق گردشگری را به ارمغان می آورد
تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از مشاغل بومیان در مناطق آزاد کشور
کمبود شیر خشک در کیش نداریم
تمامی جایگاه‌های سوخت در کیش فعال است
توانمندی شیلاتی مناطق آزاد برای تحقق شعار سال
پیگیر برگزاری دیدارهای دوستانه فوتسال برای تیم ملی در جزیره کیش هستیم
برای ارزان‌سازی سفر، تعداد بومگردی‌ها و خانه کاشانه‌ها در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ، 10 ذی القعده 1445 ، 19 می 2024 ، شماره 4467 (1851 دوره جدید)
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
عجیب است!
امانت است و موقت!
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

دکتر محمدحسینی؛ مدیرعامل شرکت کیش مدیفارم؛
مشارکت بخش خصوصی و دولتی در کیش ، نقطه عطفی در مبارزه با بحران کرونا و ارایه الگوی قابل قبولی از مدیریت مردمی و جهادی بود

دکتر مجید محمدحسینی مدیرعامل شرکت داروسازی کیش مدیفارم با بیان اینکه کنترل اپیدمی کرونا در جزیره کیش حاصل یک کار بزرگ تیمی و همکاری موثر بخش دولتی و خصوصی بود و می تواند به عنوان یک الگوی مدیریت جهادی و مدیریت بحران در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: مدیریت جهادی در روزهای اول اپیدمی کرونا در کیش پدیدار شد و این خدمات علاوه بر جزیره کیش در سایر استان های جنوبی نیز عرضه گردید. وی با اشاره به اینکه هنوز برای اعلام شکست ویروس کرونا زود است و در میانه راه هستیم، گفت: این هماهنگی در عملکرد و کنترل ویروس همچنان ادامه دارد و تدابیر ویژه ای برای پساکرونا اندیشیده شده است.

  


به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ ویروس کرونا علی رغم مشکلاتی که برای بخش های مختلف کشور بوجود آورد یک اثر بزرگ داشت و آن هم اعتماد دولت و پا گذاشتن بخش خصوصی به عرصه بود. بخش خصوصی از قبل آمادگی لازم را داشت و با چابک سازی توانست در این شرایط حساس کمک شایانی به دولت نماید و در این اوضاع به داد دولت و سیستم بهداشتی و درمانی برسد. بخش خصوصی توانست باری را از دوش دولت بردارد که نمونه های آن این روزها بسیار شنیده می شود.

در این شرایط بغرنج، منطقه کوچک توریست پذیری به نام جزیره کیش کیش به دلیل گردشگر پذیری می توانست به طرز وحشتناکی درگیر ویروس کرونا و به تعبیری قطب صادرات کرونا باشد اما توانست با مدیریت صحیح جلو این فاجعه را به خوبی بگیرد و حتی به کمک جنوب کشور جهت کنترل ویروس بشتابد. این موضوع اتفاقی نیست و خوشبختانه با اجماع دولت و بخش خصوصی کار به درستی پیش رفت و ویروس را به کنترل درآورد. 

شرکت کیش مدیفارم به عنوان یکی از شرکت های خصوصی فعال در کیش از جمله شرکت هایی بود که به موقع وارد این عرصه شد و به عنوان یک الگوی خوب برای دیگر حوزه ها مطرح گردید، این شرکت به واسطه سابقه درخشان در تولید انواع داروهای مورد نیاز کشور و همکاری با شرکت های خارجی در شرایط کرونا  شروع به تولید انواع مواد بهداشتی مورد نیاز مردم جزیره و مناطق همجوار نمود . کیش مدیفارم علاوه بر بومی سازی بسیاری از داروها که به دلیل تحریم ها امکان واردات نداشت با ظهور کرونا بدون فوت وقت پا به عرصه مبارزه با این ویروس گذاشت و خوشبختانه نتایج خوبی به دست آورد. این شرکت در آینده می تواند به عنوان یک مرجع و الگو به عنوان یکی از نمونه های موفق در همکاری دولت و بخش خصوصی مثال زده شود . 

به گفته دکتر مجید محمدحسینی؛ مدیر عامل شرکت داروسازی کیش مدیفارم، این شرکت در سال 1381 در منطقه آزاد کیش آغاز به کار کرد و در ابتدا با مشارکت یک شرکت خارجی اقدام به سرمایه گذاری مشترک نمود. مبنای کار و برنامه اصلی کیش مدیفارم تولید تحت لیسانس داروهای شرکت خارجی، اهداف صادراتی و گرفتن بازار های منطقه ای بود.

دکتر محمدحسینی در این باره گفت: به دلیل بروز مشکلاتی در عرصه سیاسی کشور، کم کم متوجه شدیم که شاید نتوانیم با ادامه همکاری با شرکت خارجی به اهدافمان برسیم و نهایتا شروع به ساخت فرمولاسیون های داخلی برای رسیدن به خودکفایی محصولات کردیم تا اینکه با همت متخصصان، داروسازان و کارشناسان توانستیم طی چند سال بیش از 120 قلم انواع دارو را فرموله کنیم و بعد از قطع همکاری رسمی با شرکت خارجی شروع به تولید و عرضه محصولات تولیدی خودمان به بازار کردیم.

مدیرعامل شرکت کیش مدیفارم افزود: با مشکلاتی که به واسطه تحریم ها با آن مواجه شدیم به سمت بالابردن سطح کیفی محصولات ، تقویت سیستم تحقیق و توسعه، خطوط تولید و بخش های مختلف شدیم و ظرف اندک زمانی با حمایت مستقیم سازمان غذا و دارو که همواره سیاست هایش در جهت حمایت از تولید داخل بوده و هست، بلافاصله خطوط تولید انواع قرص، کپسول، خط جامدات و نیمه جامدات، محلول های موضعی و ... وارد گردونه کار شد.

دکتر محمدحسینی در پاسخ به این سوال که درصد استفاده از نیروهای شاغل بومی در مجموعه به چه میزان بوده است، گفت: اصولا یکی از سیاست های اصلی ایجاد مناطق آزاد بالا بردن ظرفیت های اشتغال و فرصت های شغلی بومی است و قطعا ما هم به عنوان یکی از مجموعه هایی که در منطقه آزاد کیش شروع به فعالیت کردیم به نفع ما و این جامعه کوچک بود که از این ظرفیت ها استفاده کنیم . لذا در سطوح مختلف مردم بومی جزیره و جنوب کشور در اولویت استخدامی ما هستند، اما قطعا نیاز است که در این حوزه از متخصصان داروساز از دیگر نقاط کشور استفاده کنیم و خوشبختانه امروز تعدادی از متخصصان از نقاط مختلف به جزیره کیش آمدند و با تحمل شرایط سخت فعالیت می کنند. همیشه نیروی انسانی به عنوان یکی از ارزش های سازمان ما مطرح بوده و سعی کردیم در کنار خطوط تولید مجهز، نیروهای زبده ای را هم داشته باشیم و آنها را برای مجموعه حفظ کنیم . بسیار خوشحالم که امروز مجموعه کیش مدیفارم 160 نفر نیروی متخصص و مشغول به کار دارد که با احتساب پرسنل شرکت های اقماری دیگر که بنا به مقتضیات زمانی و مکانی راه اندازی شده است، حدودا 350 نیروی کار را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کار گرفته است.

دکترمحمدحسینی ادامه داد: با برنامه های توسعه ای سهم خیلی خوبی را در صادرات و همچنین ارسال کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی داریم و در طی چند سال گذشته هم با کمک همکاران توانستیم افتخاراتی از جمله یک بار به عنوان صادر کننده نمونه استانی و دو بار جایزه ملی غذا و دارو را در اهتمام به کیفیت در کنار جوایز متعدد دیگر، اخذ کنیم.

مدیرعامل شرکت کیش مدیفارم با بیان اینکه در آینده برنامه های توسعه ای را در بخش توسعه دارویی جدید  در نظر داریم و مشارکت و همکاری مطلوبی را با شرکت های دارویی خارجی دیگر آغاز کرده ایم، افزود: به عنوان شرکتی که خدمات تولید و تحقیق و توسعه را ارائه می کند با شرکت های متعدد داخلی قرادادهای همکاری خوبی داریم و در حال تولید تعداد زیادی از محصولات آنان  به صورت قراردادی در حوزه های مختلف هستیم .

وی با اعلام این خبر که بخش جدیدی که طی دو سال گذشته  راه اندازی شده، بخش تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بود، گفت: در این حوزه  به هم به توفیقات خوبی رسیدیم.

مدیر عامل شرکت کیش مدیفارم در خصوص فعالیت های شرکت متبوع خود در جزیره کیش و در روزهایی که کل کشور درگیر ویروس کرونا بود ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمانی کشور که با وجود مضیقه های مالی سنگ تمام گذاشتند، گفت: می توانیم ادعا کنیم در جزیره کیش در همان ساعات اولیه شروع بحران، با همکاری که میان بخش دولتی و بخش خصوصی شکل گرفت همه تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا دیده شد. تیم های تخصصی با نظارت مستقیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان ایشان و بخش های دیگر سریعاً شکل گرفت و این تیم یکپارچه توانست مدیریت بحران شایسته ای را از خود نشان دهند و ما هم بخش کوچکی از این تیم بودیم.

دکترمحمدحسینی گفت: شرکت کیش مدیفارم بلافاصله بعد از ابلاغ های رسمی از سوی مراجع دولتی، خطوط تولید محصولات بهداشتی را برای عرضه محصولات کرونایی ظرف 48 ساعت راه اندازی کرد و تغییر کاربری خطوط را با همکاری سازمان غذا و دارو و بعد از صدور مجوزها و هماهنگی در تحویل مواد اولیه در دستور کار قرار داد و شروع به تولید اقلام ضد عفونی و بهداشتی  نمود.

وی با بیان اینکه این اقدام یک کار تیمی بزرگ بود و می تواند به عنوان یک الگوی مدیریت جهادی و مدیریت بحران در کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: مدیریت جهادی در روزهای اول اپیدمی کرونا به یادگار گذاشته شد و این خدمات علاوه بر جزیره کیش با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به سایر استان های جنوبی نیز ارسال گردید.

دکترمحمدحسینی با اظهار امیدواری در خصوص بکار بردن این الگو در بخش های دیگر یادآور شد: خوب بود مسئولان، جزیره کیش را به عنوان یک پایلوت موفق مورد ارزیابی دقیق قرار دهند. وی با اشاره به اینکه هنوز برای اعلام  شکست ویروس کرونا در جزیره کیش زود است و در میانه راه هستیم، گفت: این هماهنگی در عملکرد و کنترل ویروس همچنان ادامه دارد و تدابیر ویژه ای برای پساکرونا اندیشیده شده است.مدیریت سازمان از هیچ کمکی دریغ نکرده و تمامی امکانات را برای گذر از این بحران در اختیار بخش خصوصی قرار داده و توانستیم نتایج بسیار خوبی هم کسب کنیم.

مدیر عامل شرکت کیش مدیفارم در پاسخ به این سوال که آیا در آینده با اتفاقات اخیر "جهش تولید" را در مجموعه کیش مدیفارم شاهد خواهیم بود یا خیر؛ گفت: واقعیت این است که در مقوله های اقتصادی فقط نگاه به یک مولفه نمی تواند ما را به آن هدف برساند. وقتی صحبت از جهش تولید می شود، تولید به معنای در کنار هم جمع شدن مولفه های اقتصادی است که بایستی همه بخش ها در کنار هم کار انجام دهند. ما در نقطه ای در تولید هستیم که زحمات و سیاست هایی که به دست مسئولان است متبلور و محصول نهایی وارد بازار می شود. با توجه به اینکه امروز در بحران هستیم،اگر بخواهیم به صنعت دارو نگاه اقتصادی داشته باشیم ادعا می کنم که صنعت دارویی در کشور ما یکی از پرافتخارترین صنایع دارویی است. به خصوص بعد از انقلاب شاهد پویایی این صنعت هستیم و این نتیجه سیاست های درست و تلاش تلاشگرانی است که در این عرصه هستند و سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: از ابتدا تا زمان تحریم تیمی که در این صنعت با همراهی سازمان غذا و دارو حضور داشتند، اجازه نداده اند کشور با بحران ها و کمبودهای شدید مواجه شود. همانگونه که مستحضرید کمبود دارو در همه جای دنیا وجود دارد و این چیزی نیست که  مختص به کشور ما باشد. با در نظر گرفتن نسبت ها و درصد اقلام مهم و ضروری باعث خوشحالی است که بگوییم صنعت داروی کشور در مرز دانش روز دنیا در حرکت است. خوشبختانه در زمان کرونا به علت چابک بودن بخش خصوصی توانستیم موفق عمل کنیم .در برهه های حساس، کشورهایی ساختار اقتصادی موفقی دارند که بخش خصوصی قوی تری داشته باشند.

مدیر عامل شرکت کیش مدیفارم در خصوص انتظارش از دولت گفت: همانگونه که دولت از بخش های خصوصی و فعالان اقتصادی انتظار دارد تا شفافیت لازم را داشته باشند، دولت هم برنامه های حمایتی و پشتیبانی خود از مردم و فعالان اقتصادی را به صورت شفاف اعلام نماید و آن را به صورت ملموس انجام دهد . وی با اشاره به کمک 750 میلیارد ریالی دولت، گفت: لازم است تا دولت در مورد هزینه این بودجه در بخش های مختلف گزارش دهد و این کمک ها را کوتاه مدت نبیند. با تدابیری که دولت در جهت حمایت از بخش خصوصی خواهد داشت نباید اجازه دهیم بخش تولید هر روز نحیف تر شود.

دکتر محمد حسینی در پایان سخنی نیز با جوانان داشت؛ وی گفت: نگذاریم امید در ما از بین برود. کشور ما  در طی هزاران سال تاریخ و تمدن، جنگ ها، مصائب و مشکلات بسیاری را دیده و از آن گذر کرده است. به یاری خدا و تلاش دولت، مسئولان، بخش خصوصی و مردم از این برهه نیز به سلامت عبور خواهیم کرد. 

 

 شماره خبر : 236         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.