تاکید بر ترویج برنامه های فرهنگی و مذهبی در جزیره کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

در دیدار مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش مطرح شد،
تاکید بر ترویج برنامه های فرهنگی و مذهبی در جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هویت بخشی اجتماعی را نیازمند توجه به موضوعات فرهنگی و مذهبی در جزیره کیش عنوان کرد

  

به گزارش اقتصاد  کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز گذشته  در نشستی با محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش ؛ با تاکید بر این که اقدامات فرهنگی و اجتماعی از نظر مقام معظم رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش به عنوان نیروهای ارزشی نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی ایفا می کنند.

آهنگران در خصوص برگزاری مراسم شب خرمشهر که با استقبال پرشور فعالان فرهنگی و مذهبی در جزیره کیش همراه بود اظهار داشت: اهتمام ویژه به موضوعات فرهنگی و مذهبی بر هویت بخشی اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، نیروهای انتظامی و امنیتی در جزیره کیش به گونه ای عمل کردند که ضریب امنیت این منطقه به مراتب بیشتر از سایر مناطق در سطح کشور است و این مهم به عنوان یکی از ویژگی های بارز جزیره کیش محسوب می شود.

محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با بیان این که ماموریت های سپاه کیش بیشتر در حوزه های سخت دفاعی، امنیتی و مسائل فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: در حوزه دفاع سخت موضوع مهم دفاع، اطلاعاتی و امنیتی مطرح هست که موضوعات اطلاعاتی و ضد جاسوسی در دستور کار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش قرار گرفته  است.

میرزاده با اشاره به این که در حوزه های فرهنگی قرارگاه تحول محلات اقدامات موثری انجام خواهد شد، افزود: منطقه آزاد کیش در حوزه های فرهنگی و برگزاری مراسم های ملی و مذهبی بسیار قوی عمل کرده و اجرای چنین برنامه های متنوع فرهنگی در این منطقه اقدامی ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

وی نقش حمایتی سازمان منطقه آزاد کیش در موضوع برگشت دفاعی و آمادگی دفاعی برای بسیجیان در سطوح مختلف را مهم ارزیابی کرد و گفت: برنامه ریزی مدون در حوزه های  فرهنگی و اجتماعی به صورت جداگانه در قالب محلات،بسیج ادارات،اصناف، هنرمندان،جامعه پزشکان،فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزی با هدف مشارکت حداکثری ساکنان کیش مورد اهتمام ویژه  قرار گرفته است.

وی یکی از اقدامات مهم ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش را برنامه ریزی مدون برای حضور فعال در فضای مجاز بر اساس سیاست گذاری های سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و اظهار داشت: شاهد اقدامات خوبی در حوزه شهری هستیم از این رو برخی از برنامه های پیش بینی شده با صلاحدید سازمان منطقه آزاد کیش انجام خواهد شد.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش این منطقه در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برگزاری برنامه های متنوع قرآنی، مذهبی و دارای مساجد پر رونق؛ به عنوان منطقه ای الگو در سطح کشور مطرح است.  

 سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش موثر سپاه در تامین امنیت، رونق اقتصادی و ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی در منطقه آزاد کیش، گفت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری ارائه خدمات سپاه پاسداران در دفاع مقدس، مدافعان حرم، تامین سلامت آحاد جامعه بر گرفته از روحیه ایمانی، انقلابی و روحیه جهادی سپاه و بسیج است.

پورعلی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: میان مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش و ناحیه مقاومت بسیج این منطقه هماهنگی و هم افزایی قابل توجهی برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و تامین امنیت ایجاد شده است.

وی با اشاره به این مهم که جزیره کیش از تنوع نیروهای سپاه به ویژه سپاه فرودگاه، سپاه نیروی دریایی در قالب پایگاه شهید رودکی و ناحیه مقاومت بسیج با فعالیت های متفاوت برخوردار است، افزود: برای ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، تامین نظم و امنیت، فرهنگ سازی، مشارکت اجتماعی، خدمات مهارتی، تامین امنیت بهداشتی و سلامت مردم در جزیره کیش از ظرفیت های ناحیه مقاومت بسیج کیش استفاده می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص خدمات اجتماعی و اجرای طرح محله محور در جزیره خاطر نشان کرد: اجرای طرح محله محور جزیره کیش با تقسیم این منطقه به ۸ محله در کانون تحولات و فعالیت محلات قرار گرفته است.

سعید پورعلی بر نقش موثر بسیج در برگزاری مراسم ها و مناسبت هایی که جنبه فرهنگ سازی دارد اشاره داشت و گفت: برگزاری آموزش های عقیدتی، اجتماعی، ارائه خدمات سلامت به ویژه ارائه خدمات به افرادی که بخاطر ابتلا به کووید19 در قرنطینه به سر می برند از جمله اقدامات ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در کانون تحول محلات این منطقه است.

پورعلی در رابطه با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش به منظور ایجاد آمادگی دفاعی، مانورها و تامین تجهیزات بسیجیان فعال را کمک، مشارکت جمعی، ایجاد یک روایت ارزشی و مذهبی در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: تعامل بسیج با سازمان منطقه آزاد کیش و دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه در قالب بسیج ادرات و مشارکت مسولان محلی برای پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا بسیار کارآمد و موثر بود.

به گفته پورعلی یکی دیگر از محورهای مورد توجه استفاده از ظرفیت و ذخیره دفاع مقدس بود که با پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی "شب های تئاتر، سینما، شعر، خاطره و روایات دفاع مقدس و استفاده از ذخیره ارزشی، ایثار و فداکاری که در دوران دفاع مقدس شکل گرفته یک اقدام ارزنده ای برای حفظ انسجام اجتماعی، اقتدار و امنیت است.

 شماره خبر : 2292         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.