از انجام تغییرات مدیریتی شائبه ساز پرهیز شود پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
شاهنامه، نامه‌ی فرهنگ و منش و اندیشه‌ی ایرانی است
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد

  آخرين اخبار
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
عجیب است!
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
امانت است و موقت!
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

امام جمعه کیش با توجه به رو به پایان بودن دوره دولت فعلی:
از انجام تغییرات مدیریتی شائبه ساز پرهیز شود

امام جمعه کیش گفت : با توجه به رو به پایان بودن دوره دولت فعلی و مدت زمان اندک باقیمانده در خصوص واگذاریها و عزل و نصب مدیران دقت لازم بعمل آید تا برای مردم ایجاد شائبه نشود.

  

به گزارش اقتصاد  کیش،  امام جمعه کیش که روز گذشته  درنخستین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدردرسال1400 در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش سخن می گفت  با اشاره به رو به  پایان  بودن دوره دولت فعلی گفت : باید خیلی دقت داشته باشیم که برخی واگذاریها ایجاد مشکل نکند و امور دقیقا طبق قانون مخصوصا در این چند ماه باقیمانده انجام شود. وی هم چنین در مورد تغییرات مدیریتی با اشاره به اینکه تغییرات حق هر مدیر ارشدی  هست اما با توجه به شرایط فعلی  باید آن ها را بخاطر مصالح و منافع جزیره و مردم به حداقل برسانیم  گفت: برخی اوقات برخی تغییرات شائبه هایی ایجاد می کند که شاید نتوانیم پاسخگوی آن باشیم . امیدواریم این شائبه ایجاد نشود که برخی تغییرات  در حوزه های مدیریتی کیش با اهداف خاصی صورت می گیرد  چرا که این موضوع برای مصالح مردم و نظام زیبنده نمی باشد و باید از انجام آن پرهیز کنیم. وی  هم چنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تلاش گسترده درجهت ریشه کنی اعتیاد در کشور اسلامی گفت: اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است و جزیره کیش به عنوان یک جزیره پاک باید در حیطه اقدامات پیشگیرانه نمونه و الگو باشد.

امام جمعه کیش  با ابراز خرسندی از برگزاری مستمر جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت پایش خروجی این جلسات و پیگیری اجرایی شدن مصوبات ان تاکید کرد.

امام جمعه کیش تاکید کرد: مسئولان باید در شهری پیشرفته و پیشرو همچون جزیره کیش برای تامین تجهیزات نظارتی از جمله دستگاه های ایکس ری کامیونی و دوربین های چهره زن اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با به حداقل رساندن واگذاری ها در ماه های پایانی دولت  افزود: اتمام کارهای نیمه تمام و شفاف سازی روند فعالیت ها مهم ترین مسئولیت خدمتگزاران مردم در ماه های پایانی دولت است .

توجه به مقوله مسکن اقشار کم درآمد و بومیان جزیره و پیگیری برای اجرایی شدن سریع طرح مسکن بومیان از دیگر مواردی بود که امام جمعه کیش بر آن تاکیدکرد.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره نیز با اشاره به تاثیر آموزه های دین مبین اسلام درسعادتمندی جوانان و با تاکید بر ایجاد جامعه سالم برای پیشگیری از فساد و تخلفات افزود: چنانچه جوانان ما در جامعه سالم پرورش یابند کمتر به اعمال خلاف جلب می شوند، وظیفه متولیان امرنیز این است تا با پربار ترکردن اوقات فراغت جوانان، زمینه انحرافات و کشش به سمت مواد مخدر را از میان ببرند.

شیخ یعقوب شمس تفریحات سالم را عامل شادابی و سلامتی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: جزیره کیش علاوه بر طبیعت زیبا و موهبات الهی ، امکانات ورزشی مطلوبی نیز دارد و هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی و دریابانی در جزیره، امنیتی پایدار را فراهم آورده که باید به آن افتخار کنیم، این امر موجب کاهش مصرف مواد مخدر در کیش نسبت به دیگر شهرهای کشور شده و از این جزیره به عنوان شهری سالم یاد می شود.

امام جمعه اهل سنت جزیره کیش در بخش دیگر سخنان خود انتخابات را از ارکان مهم و اساسی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: اولین حکومتی که امام خمینی (ره) تشکیل داد، برخلاف حکومت موروثی شاهنشاهی ،نظامی مبتنی بر رای مردم بود . پس ازانقلاب نیز مقامات کشوردرتمام سطوح با رای مردم انتخاب می شوند .

هم چنین سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش، با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت مناسب جامعه فرهنگی ، دانشگاه ها، مدارس و مساجد برای تحقق اهداف شورا درجهت فرهنگسازی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی گفت: خانوده موثرترین عامل در پیشگیری از بروز اعتیاد و محور سیاست های نظارتی و پیشگیرانه است .

وی افزود: درحال حاضر امکان تولید محتوا فراهم است تا به خانواده ها برای تامین فضای امن و صمیمی و شناخت نیازهای روحی جوانان و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد فرزندان کمک کرد.

پور علی با بیان اینکه 97درصد افراد معتاد در جزیره شاغل بودند گفت : با توجه به نقش بخش خصوصی در رونق همه جانبه کیش باید کوشید تا نیاز این بخش به نیروی کار سالم با نظارت کافی ممکن شود.

وی استفاده از ظرفیت های جزیره کیش درحوزه ورزشی ، هنر، موسیقی ، انجمن های خودجوش و تشکل های مردمی فعال در زمینه درمان معتادان ، تقویت باورهای دینی و رویداد های مذهبی و تقویت نشاط اجتماعی رامهم ترین راهکارهای حفظ سلامت جامعه و پیشگیریاز بروز اعتیاد عنوان کرد.

علی فائقی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش نیز با ارائه آمار مقایسه ای مصرف مواد مخدر از سال های گذشته تا کنون همچنین تشریح رده های سنی و جنسیت مصرف کنندگان گفت: خوشبختانه کمترین میزان مصرف مواد توهم زا را در کیش داریم و معتاد متجاهر به معنای سرزمین اصلی در جزیره جایگاهی ندارد.

وی افزود: مواردی که مسافران سایر شهرها بودند، با همت نیروی انتظامی جمع آوری و به خارج از جزیره منتقل می شوند.

فائقی از کاهش آمار جرائم در جزیره پس از اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: تمهیدات لازم برای کاهش هرچه بیشتر تعداد معتادان به خوبی انجام می شود. درمان اعتیاد افراد ساکن کیش، جانمایی دستگاه ایکس ری در مبادی ورودی برای بازرسی کامیون ها ، همچنین طرح اشتغالزایی و کارآفرینی برای معتادان نیز در دستورکار قرار گرفته تا پس از درمان، مشغول به کار شوند.

مطهری زاده رییس دادگستری کیش نیز از اهتمام جدی دستگاه قضا در جزیره کیش برای مقابله با معضل اعتیاد خبر داد و تصریح کرد: اگرچه برخورد بامعتادان متجاهر وظیفه و اولویت ما است اما همه فعالیت ها بر مدار قانون ضروری است و دستگاه های نظارتی ، امنیتی و پلیس نیز باید درچارچوب قانون حرکت کنند و با ارائه گزارش درخصوص معتادان متجاهر برای صدور حکم قضایی روند قانونی مقابله با این افراد را تسریع کنند.

وی از تغییر رویکرد دادگستری کیش و اولویت برنامه های پیشگیرانه در مقایسه با برخوردهای قهری خبر داد و گفت: اگرچه با معتادان متجاهر برخورد قاطع خواهیم داشت اما اولویت ما صدور احکام سنگین برای توزیع کنندگان و فروشندگان مواد با هدف کاهش عرضه در سطح جزیره کیش است.

سرهنگ جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه آمار مقایسه ای کشفیات مواد مخدر درسال 98و 99 مبین تقویت فعالیت های مقابله ای برای ریشه کنی اعتیاد و افزایش نظارت در بخش های مختلف است گفت: برای مقابله موفق باید به ابزار پیشرفته مجهزبود ازاین رو تهیه ایکس ری ویژه کامیون ها ، پشتیبانی وتعمیر ایکس ری ویژه خودروهای سواری در بندرگاه علاوه بر افزایش رضایتمندی مسافران به دلیل تسریع عملیات نظارت گمرکی ، دقت نظارت را هم افزایش خواهد داد وباید به جدیدت پیگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن راهکارهای ارائه شده دراین شورا و همچنین برنامه ریزی برای حمایت از معتادان پس از دوره های بازپروری ، سلامت محیط اجتماعی جزیره کیش حفظ و تقویت شود.

 

 شماره خبر : 2127         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.