"موج" چهارم که به ساحل بین المللی شدن رسید پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
سینمای خانگی جهالت و ابتذال را به جامعه تزریق می کند
دستگیری خریدار کلاهبردار درکیش
تاکنون ۶ حلقه چاه در میدان گازی کیش راه‌اندازی شده است
در چارچوب قانون، منافع و مصالح جزیره و کشور، مطیع قانون هستیم
تجار و صاحب‌نظران جزیره را در تصمیم گیری‌ها، مشارکت می دهیم
توسعه زیر ساختها و تبلیغات مناسب دو مولفه مهم برای توسعه گردشگری در مناطق اراد
99۰داوطلب هلال احمر در کیش فعال است

  آخرين اخبار
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
سینمای خانگی جهالت و ابتذال را به جامعه تزریق می کند
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
هادی خسروانی فراهانی سرپرست جدید معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ، 29 شوال 1445 ، 8 می 2024 ، شماره 4458 (1842 دوره جدید)
وحید شجاعی سرپرست حوزه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شد
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
راه اندازی مرکز آموزشی پژوهشگاه رویان در جزیره کیش
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ، 30 شوال 1445 ، 9 می 2024 ، شماره 4459 (1843 دوره جدید)
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
مناطق آزاد از جنس مشارکت جویی و مشارکت آفرینی هستند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

دبیر جشنواره فیلم کوتاه "موج" کیش؛ در گفت و گو با اقتصاد کیش
"موج" چهارم که به ساحل بین المللی شدن رسید

ابراهیم حصاری؛ دبیر جشنواره فیلم کوتاه "موج" کیش در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کیش از چهارمین دوره این جشنواره به عنوان اولین دوره ای یاد کرد که وجهه بین المللی آن نمایان شد و گفت: بعد از اعلام فراخوان، از 122 کشور جهان حدود 5000 اثر به دبیر خانه ارسال شد که این خود یک موفقیت بزرگ در این دوره محسوب می شود.

  

به گزارش اقتصاد کیش؛ چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش در بخش مستند و داستانی از 30 بهمن ماه در جزیره کیش آغاز شد. سفر، گردشگری و به‌ویژه نگاه به قابلیت‌ها، زیبایی‌ها و اهمیت دریا همچنان موضوع محوری جشنواره فیلم «موج» کیش عنوان شده است.

ابراهیم حصاری؛ دبیر جشنواره فیلم کوتاه "موج" کیش  در این خصوص گفت: یکی از اهداف اصلی جشنواره فیلم کوتاه موج حمایت از فضای فیلم کوتاه و سینمای مستقل است که بخشی از این حمایت در راستای ارتقای دانش فیلم سازی هنرمندان و فیلمسازان جزیره کیش خواهد بود. وی افزود:این حمایت در دوره سوم خود را شفاف تر نشان داد به این دلیل که در این دوره "بخش ویژه فیلمسازان کیش" افزوده شد  که در آن بخش 20 فیلم تولیدی از جزیره کیش حضور پیدا کرد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه "موج" کیش افزود : سینما و تصویر به واسطه  جذابیتهای بصری همیشه جایگاه ویژه ای در میان مخاطبان داشته است و برگزاری چنین جشنواره هایی فرصتی است که از طریق سینما بتوانیم جزیره کیش را به عنوان یک منطقه گردشگری معرفی کنیم و به همین دلیل موضوعاتی که در جشنواره مطرح شده متناسب با سیاست های کلی منطقه و بخش سفر، گردشگری و خصوصا دریا از بخش های اصلی جشنواره است .

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقاتی که با ورود فیلمسازان و مهمانان به جزیره کیش بعد از برگزاری دوره اول افتاد این بود که بسیاری از فیلمسازان با دیدن فضای بکر، خاص و زیبای جزیره کیش برای فیلمسازی علاقمند  شدند تا از لوکیشن های زیبا ی کیش استفاده کنند.

حصاری در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت عمده این دوره با دوره های گذشته گفت: باید بگویم با توجه برگزاری مطلوب و رضایتمندی اقشار مختلف در اختتامیه جشنواره گذشته این موضوع باعث شد که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دستور به بین المللی شدن دوره چهارم دهند و بلافاصله برنامه ریزیها با این محوریت آغاز شد و پس از فراخوان خوشبختانه از 122 کشور برای دبیر خانه حدود 5000 فیلم ارسال گردید که خود موفقیتی بزرگ برای اولین دوره بین الملل جشنواره محسوب می شد.

دبیرجشنواره فیلم کوتاه "موج" کیش با بیان اینکه تفاوت دیگر این دوره با دوره های گذشته ارسال فیلم ها به صورت اینترنتی بود که در مقایسه با سال گذشته فیلمها به صورت فیزیکی و با پست ارسال می شد، افزود: ارتقای سایتها و خصوصا گنجاندن بخش بین الملل در سایت جشنواره، این امکان را فراهم کرد که فیلمها به صورت اینترنتی از سراسر دنیا دریافت شود.

حصاری ضمن اشاره به اشتراکات این دوره با دوره های قبل گفت: موضوعی که همیشه سعی بر آن داشتیم جاری شدن صمیمیتی است که همواره  در طول برگزاری جشنواره موج به آن تاکید داشته ایم و به یاری خدا تا کنون به این مقصود رسیده ایم. فیلمسازان شرکت کننده در این جشنواره بنا به اذعان خودشان ارتباط خوبی  با آن برقرار کردند، خاطرات خوبی دارند و همیشه به نیکی از آن یاد می کنند. وی گفت: فیلمسازان همواره با اشتیاق برای حضور در دوره های بعدی با دبیرخانه در تماس هستند و پیگیر دوره های بعدی جشنواره هستند و ایجاد این صمیمیت برای پیدا کردن اشتراکات و انتقال تجربه های فیلمسازان به یکدیگر به خصوص با هنرمندان جزیره زیبای کیش مثال زدنی است.

دبیرجشنواره فیلم کوتاه "موج" کیش در خصوص نحوه انتخاب داوران ادامه داد: هر سال خودمان را موظف به ارتقای کیفیت برگزاری جشنواره چه در بخش های اجرایی و چه در محتوای جشنواره کرده ایم. در خصوص داوران نیز همیشه اصل بر همین بوده و هیئت های انتخاب و داوری جشنواره ما را همراهی کردند. داوران مسلما از بهترین هنرمندان شناخته شده ایران هستند و در بخش بین الملل هم با توجه به اینکه اولین دوره است از ایده آل خودمان دور نشدیم و باز هم به سراغ بهترینها رفتیم. حصاری گفت:  دو داور بین الملل حاضر در جشنواره دارای سوابق اجرایی و سینمایی بسیار عالی هستند؛ امیلیو دیا چی یسا مدیر یکی از جشنواره های معتبر از کشور ایتالیا و ایرینا روئیز فیگه روآ از پاناما  و همچنین فاطمه معتمد آریا از ایران حضور دارند و این نشان می دهد که جشنواره موج به خوبی مسیر خود را طی می کند و این اعتبار را کسب کرده که بزرگانی را در حوزه سینما در بخشهای مختلف برای همکاری ترغیب نماید.  

حصاری افزود: خوشحالم از اینکه وقتی با بزرگانی در خصوص بحث داوری در حوزه سینمای حرفه ای و هنری ایران مذاکره می کنیم بدون تردید همکاری با ما را قبول می کنند و این دستاورد بزرگی است که بزرگانی مثل: استاد کیانوش عیاری، هومن سیدی ، فاطمه آریا،  تورج اصلانی، مهوش شیخ الاسلامی و محسن استاد علی در تیم  داوری امسال حضور داشتند و می دانیم که تک تک این عزیزان دارای کارنامه درخشانی در حوزه سینمای حرفه ای و مستقل ایران هستند. 

دبیرجشنواره فیلم کوتاه "موج" کیش درباره میزان استقبال فیلمسازان از جشنواه گفت: ما هر سال از دوره اول تا دوره چهارم از حجم آثاری که به دبیر خانه رسیده غافلگیر شدیم و حضور تعداد زیادی از فیلمنامه نویسان غیرمنتظره بود و روند داوری را بعضا سخت و دشوار کرد. اما این موضوع نشان از آن دارد که جشنواره میان فیلمسازان ملی و بین المللی شناخته شده و مطرح است و از این بابت خوشحالیم  و سعی می کنیم با برنامه ریزی درست آثار را انتخاب و پس از آن با اطلاع رسانی و حضور فیلمسازان جشنواره را به نحو مطلوبی برگزار نماییم.

حصاری به رعایت پروتکلهای بهداشتی به خاطر وضعیت کرونا در طول برگزاری جشنواره تاکید کرد و در پایان با اشاره با تاثیر برگزاری جشنواره در رشد و ارتقای فرهنگ جامعه گفت: مسلما رویداد فرهنگی و هنری پیامدهای فرهنگی نیز خواهد داشت که بعد از برگزاری اولین دوره فیلم موج پیامد های آن را در حوزه هنر دیدیم. برگزاری پاتوق های فرهنگی و هنری،  اکران فیلمهای و هنر وتجربه، برگزاری کارگاههای فیلم سازی و عکاسی و ... از جمله تاثیرات جشنواره در حوزه فرهنگ و هنر بود. وی گفت: اینکه کارگاههایی تشکیل شد و علاقمندان به این حوزه شرکت کردند می تواند نوید بخش این باشد که علاقمندان به فیلمسازی و شاخه های دیگر حرف هایی برای گفتن داشته باشند و معتقدم برگزاری این قبلی جشنواره ها مسلما در حوزه های دیگر هنر هم تاثیر گذار هستند و این موضوع به سایر بخش های جامعه نیز نفوذ می کند و از عایدات فرهنگی یک جشنواره است.

 شماره خبر : 1666         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.