وضعیت سهام‌داران عدالت در شرکت‌ سرمایه‌گذاری هرمزگان مشخص می‌شود پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
رعایت استاندارد‌های هشتاد و پنجگانه لازمه پلاک گذاری خودرو‌های وارداتی
سینمای خانگی جهالت و ابتذال را به جامعه تزریق می کند
دستگیری خریدار کلاهبردار درکیش
تاکنون ۶ حلقه چاه در میدان گازی کیش راه‌اندازی شده است

  آخرين اخبار
بروکراسی مناطق آزاد مانع رشد و توسعه این مناطق است
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
جزیره کیش میزبان جشنواره بین‌المللی گردشگری با محوریت هتل‌داری
صدور مجوز پرواز جایروکوپترهای کیش به جزایر و بنادر مجاور
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
امانت است و موقت!
عجیب است!
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
با رقابت ناسالم و غیر قانونی شاغلین در صنوف مختلف مقابله خواهیم کرد
جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند
شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 2 ذی القعده 1445 ، 11 می 2024 ، شماره 4460 (1844 دوره جدید)
نقش معلمان در پرورش نسل آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است
شرکت‌های نوآور حوزه گردشگری در کیش مورد حمایت قرار می‌گیرند
کمبود شدید نیروی کارمتخصص در جزیره کیش
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ، 30 شوال 1445 ، 9 می 2024 ، شماره 4459 (1843 دوره جدید)
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 ، 3 ذی القعده 1445 ، 12 می 2024 ، شماره 4461 (1845 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان :
وضعیت سهام‌داران عدالت در شرکت‌ سرمایه‌گذاری هرمزگان مشخص می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، یکی از اولویت‌های جدی اداره کل اقتصاد و دارایی این استان را تعیین وضعیت سهام‌داران عدالت به روش غیرمستقیم عنوان کرد که با برگزاری انتخابات و انتخاب اعضای هیات مدیره در شرکت سرمایه‌گذاری هرمزگان این امر محقق می‌شود.

  

مهدی دسینه در تشریح اولویت‌های اداره کل اقتصاد و دارایی استان هرمزگان اظهارداشت: یکی از اولویت‌های جدی اداره کل اقتصاد و دارایی استان هرمزگان در درحال حاضر تعیین وضعیت سهام‌داران عدالت است.

وی با بیان این اینکه استان هرمزگان پنجمین استان تعیین کننده بودجه کشور است، به وجود ظرفیت‌های اقتصادی استان هرمزگان و نقش این استان در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: وزارت اقتصاد سه راهبرد و استراتژی مهم "مردمی‌سازی اقتصاد"، "تامین مالی پایدار" و "شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد" را سرلوحه سیاست‌های کاری خود قرار دارد و این سه استراتژی مهم در استان‌ هرمزگان نیز با جدیت دنبال می‌شود و سهام عدالت نیز در راستای استراتژی مردمی‌سازی اقتصاد یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل محسوب می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان ادامه داد: از مجموع جمعیت در استان هرمزگان، یک میلیون و ۷۰هزار نفر دارنده سهام عدالت هستند که از این تعداد فقط ۳۰ درصد مردم استان هرمزگان روش مستقیم و ۷۰ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

به گفته دسینه، کسانی که روش غیرمستقیم انتخاب کرده‌اند، درواقع این اختیار را به شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری استانی داده‌اند که پنج نفر عضو هیات مدیره دارند و اعضای هیات مدیره آن از طریق رای مستقیم این ۷۰درصد سهام دار انتخاب می‌شوند و نحوه سرمایه‌گذاری این افراد دست این پنج نفر خواهد بود.

۷۴۰ نفر سهام دار هرمزگانی روش غیرمستقیم انتخاب کرده‌اند

نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان گفت: بعد ازانتخاب این پنج نفر و با توجه به اختیاراتی که به اعضای هیات مدیره داده شده، بخشی از سهام این سهام‌داران عدالت در طرح‌های اقتصادی استان سرمایه‌گذاری کنند که دستورالعمل و جزییات آن به زودی از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ می‌شود.

دسینه عنوان کرد: تعداد کسانی که در استان هرمزگان روش غیرمستقیم انتخاب کرده‌اند را ۷۴۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد برای اینکه شرایط برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری هرمزگان را داشته باشیم باید حدنصاب ۵۱ درصد ثبت‌نام سامانه سجام را رعایت کنیم.

وی، حدنصاب برای برگزاری انتخاب اعضای هیات مدیره در این استان را ۵۹ درصد عنوان کرد و افزود: سهام‌داران روش غیرمستقیم ۲۱ اسنفدماه از بین کاندیدا باید افراد متعهد و متخصص در زمینه فعالیت‌های مالی و اقتصادی و بازرگانی انتخاب کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان افزود: دلیل اینکه تاکید شده سهام‌داران روش غیرمستقیم به صورت مستقیم اعضای هیات مدیره را انتخاب کنند، به دلیل حساسیت کار است، بنابراین انتخاب اعضای هیات مدیره از سوی سهام‌داران بسیار مهم است.

دسینه با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری هرمزگان از سال ۸۵ راه‌اندازی شده است و امانتداری از سهام عدالت مردم مورد تاکید جدی رهبر انقلاب است، ضمن توصیه به انتخاب لایق‌ترین افراد از سوی سهام‌داران روش غیرمستقیم، یادآور شد: سهام‌داران جدا از نگاه‌های سیاسی کسانی را انتخاب کنند که امانتدار مال‌شان باشند.

وی همچنین تعداد کاندید فعلی برای اعضای هیات مدیره در استان هرمزگان تا امروز یک‌شنبه را ۴۱ نفر اعلام کرد و بیان داشت: کسانی که می‌خواهند به عنوان اعضای هیات مدیره ثبت‌نام کنند فقط تا پایان این ماه فرصت دارند و برای فرآیند رای‌گیری منتظر ابلاغ از سوی وزارتخانه هستیم.

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان تقویت شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در بخش دیگری اظهارداشت:  مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان به لحاظ اقتصادی بودن این استان برای اداره کل اقتصاد و دارایی بسیار مهم است.

دسینه گفت: فعالیت‌های این مرکز شامل سرمایه‌گذاری خارجی، تامین مالی سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران و روابط اقتصادی خارجی است.

وی یکی از هدف‌های بسیار مهم مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان در راستای رشد و توسعه اقتصادی برای این استان تقویت این مرکز عنوان کرد و ابرازداشت:براساس نوع فعالیت‌های این مرکز، برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان یک طبقه‌بندی ۹گانه با عنوان اطلس سرمایه‌گذاری انجام شده است.

 پیگیری پرداخت‌های مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی

نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان یکی دیگر از اولویت‌های اداره کل اقتصاد و دارایی استان هرمزگان به پیگیری پرداخت‌های مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی در این استان نام برد و افزود: برای ما مهم است که این نهادها را متقاعد کنیم که نسبت به پرداخت‌های مالیات‌های خود در همین استان اقدام کنند.

دسینه، در این رابطه به ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کرد و اضافه کرد: به عنوان مثال در سال ۹۶ ارزش افزوده پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ۸ هزار میلیارد ریال بوده است که امیدواریم مالیات این نمونه از بنگاه‌های اقتصادی در خود این استان پرداخت شود.

وی پیگیری اعتبارات تملک دارایی اختصاص یافته به استان هرمزگان را یکی دیگر از اولویت‌های اقتصاد و دارایی عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال برای سال جاری از محل سفر مقام معظم رهبری به استان، ۲۲۰ میلیارد تومان مخصوص این استان است که به دنبال این هستیم این اعتبار به استان هرمزگان اختصاص یابد و در چرخه اقتصاد هرمزگان قرار بگیرد.

پیگیری و اختصاص تسهیلات خارجی درطرح‌های سرمایه‌گذاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان ساماندهی و سنددار کردن تمامی اموال نهادهای دولتی را از دیگر اولویت‌های مهم نام برد و ادامه داد: اداره کل اقتصاد و دارایی استان به عنوان نماینده دولت با کمک قوه قضاییه و ثبت اسناد، به دنبال این است که نهادهای دولتی اموال تملیکی خود را تعیین تکلیف کنند و برای هرکدام سند تک برگی صادر شود.

دسینه پیگیری جذب و اختصاص تسهیلات خارجی درطرح‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان را به عنوان آخرین اولویت مهم اداره کل اقتصاد و دارایی اعلام کرد وافزود: در این حوزه نیز کار و فعالیت‌های تعریف شده با مشارکت سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی وفنی ایران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های خوبی در استان هرمزگان درحال انجام است،پیگیری جذب و اختصاص تسهیلات خارجی درطرح‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان کمک زیادی به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی خواهد بود.

 شماره خبر : 1645         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.