سالی از کیش انگلستانم را سفر بود و راه از بی انصافان پرخطر، باری به خدمت
جناب آقای پرفسور جنکینز( Jenkins ) صاحب کرسی گردشگری رسیدیم و عرض کردم ماجرای این پانزده درصد
سرویس که در کشور شما هم بعضاً متداول است چیست؟!
لبخند معنا داری زد و گفت: مقرر بود این مبلغ به سه تا پنج درصد دلالت کند.
_ پنج درصد اول برای جبران خسارت شکست اثاثه و ملزومات که چنانچه سهواً مشتری
( که ناموس ماست به تعبیر حاج آقا دریانی ) چیزی شکست یا خسارت جزئی رساند از این
محل جبران شده و میهمان آسایش داشته باشد.
_ پنج درصد دوم برای آموزش کارکنان هزینه شود و جهت اعزام آنها به آکادمی ها،
نمایشگاه ها در نظر گرفته شود همچنین دعوت از اساتید مختلف جهت آموزش حین خدمت و
بالابردن مهارت کارکنان و آموزش آداب معاشرت.
_ پنج درصد سوم هم برای جبران خدمات مضاعف و
غیرمتعارف که بعضا جهت جلب رضایت هر چه بیشتر میهمان ارایه میگردد نظیر شستن
اتومبیل میهمان ( car wash ) ،
نگهداری از کودک، تیمار حیوانات و امثالهم صرف شود که البته این سیاست منحرف شد و
اصل موضوع به چیز دیگری تبدیل شد و مبلغ هم جای دیگری رفت. الغرض ما هم پانزده
درصد را پرداختیم و جان بسلامت بردیم.
|