یادداشت روز پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

یادداشت روز

لرزان تر از پیش

  


ابراهیم ارزانی

با تغییرات جدید انجام شده در راس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد احتمالا  بزودی شاهد تغییرات گسترده ای در راس مدیریت سازمان های مناطق آزاد کشور خواهیم بود تا واژه پایداری و تثبیت مدیریت در مناطق آزاد که از آرزوهای چند سال گذشته فعالان در این مناطق و بویژه منطقه آزاد کیش  بوده است بدرستی رنگ ببازد و دوباره شاهد آمد و رفت مدیران در راس سازمان های مناطق آزاد کشور و به تبع آن تغییرات گسترده در بدنه مدیریتی سازمان ها و شرکت های وابسته باشیم.  بویژه اینکه این بار نوع تغییرات صورت گرفته در راس دبیرخانه  متفاوت است و احتمالا  دبیر جدید برای هماهنگ سازی و همراه سازی   مدیران شاغل در مناطق آزاد با سیاست ها و دیدگاههای خود دست به تغییرات گسترده ای خواهد زد و کاملا روشن است منطقه آزاد کیش هم به لحاظ اهمیت و جایگاه آن در بین مناطق آزاد و هم به سبب وجود بیشترین حجم مدیران و نیروهای منتسب به دبیر سابق در تیررس بیشترین تغییرات قرار خواهد گرفت.

سعید محمد اوایل مهر سال گذشته بعنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد و بمدت یکسال و چند روز مسئولیت اداره امور مناطق آزاد را برعهده داشت ، دوره ای که با حواشی فراوانی ازنظر  نوع مدیریتی و دیدگاه محمد نسبت به مناطق آزاد همراه بود ، قول ها و وعده های بسیار زیادی برای ارتقاء جایگاه مناطق آزاد و حل و فصل مشکلات فراوان فعالین و شاغلین در این مناطق از زبان ایشان شنیده شد که کمتر تحقق پیدا کرد! برخی بویژه چالش های ایشان با برخی مقامات و دستگاههای اجرایی ارشد کشور و سران قوا را از علل اصلی ناکامی ایشان در تحقق خواسته های مناطق آزاد می دانند از سوئی رویکرد و سیاست خاص  ایشان در نوع نگاه به مناطق آزاد  از جمله حمله با مناطق آزاد در بعد فرهنگی در حضور مراجع و علمای قم، صدور بخشنامه محدود کننده اختیارات مدیران عامل مناطق آزاد در اوایل شروع مسئولیت ، ورود و دخالت در عزل و نصب مدیران سازمان های مناطق آزاد حتی در رده های میانی و حتی هیئت های ورزشی(!)برخی مناطق ، برگزاری مراسم معارفه یکی از اصلی ترین و مهم ترین مدیران عامل مناطق آزاد پشت درهای بسته و به سبک پادگانی ،  اظهارات و  بیانات غیر کارشناسی و مطالعه نشده در خصوص مناطق آزاد،  تکرار و ترویج برخی  واژه ها در مخالفت با سرمایه گذاری و خصوصی سازی توسط معاونین زیر مجموعه دبیرخانه   و.... و... از جمله عواملی بود  که این دوره را بر خلاف انتظاری که از ایشان بعنوان یک چهره ای ملی و اجرایی متصور بود  در دسترسی به اهداف ناکام گذاشت.

اکنون با پایان گرفتن این دوره و آغاز بکار دبیر جدید در شورایعالی مناطق آزاد ، هر لحظه انتظار آغاز تغییرات وسیع در سطح مناطق آزاد و بویژه جزیره کیش می رود ، تغییراتی که این بار شاید بعلت مطلوب نبودن عملکرد دبیرخانه  در حوزه کیش حداقل در این جزیره ،  موضوع تاکید بر  تثبیت مدیریت  را تحت الشعاع خود قرار دهد و رنگ ببازد .واز این رو  در کیش مجددا شاهد رفت و آمد مدیران در سطح سازمان باشیم . موضوعی که بخصوص طی چند سال گذشته به کرات دیده شده است و دیگر برای ساکنان این شهر به موضوعی کاملا عادی تبدیل شده است . این بار،  باردیگر مدیرانی که کمتراز یکسال در مسئولیت های خود حضور داشته اند و هنوز که هنوز است خیابان ها  و مناطق کیش را بخوبی نشناخته اند باید رخت سفر بر بندند و جای خود را به نفراتی جدید و دیگر بدهند. موضوعی که جدا از بحث کارآمدی و ناکارآمدی افراد بزرگترین آسیب را به کیش و ساکنان و فعالان آن خواهد رساند.

صندلی های لرزان مدیریتی در کیش یکی از بزرگترین چالش ها و معضلات کیش طی سالهای گذشته بوده است که بزرگترین آسیب را به فعالیت ها و رونق این منطقه وارد کرده است . صندلی هایی که حالا بیش از پیش لرزان  تر شده است! حتی لرزان تز از کشتی یونانی در غروب کیش!

 شماره خبر : 4262         آرشيو یادداشت روز         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.