یاداشت روز پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
شاهنامه، نامه‌ی فرهنگ و منش و اندیشه‌ی ایرانی است
برگزاری باشکوه شب فردوسی در میکا مال کیش
حضور 10 شرکت دانش‌بنیان هرمزگان در رویداد بین‌المللی همتایابی «اقتصاد دریامحور»
شهر جدید آفتاب با کارکرد گردشگری و پشتیبانی جزیره کیش ایجاد خواهد شد

  آخرين اخبار
گردش و سیر و سیاحت ، موزه ها و لزوم توجه به مبانی مردم شناسانه و تاریخی گردشگری
معاون جدید فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منصوب شد
تجلیل معاونین سازمان منطقه آزادکیش از تلاش های کارکنان روابط عمومی منطقه آزادکیش
برگزاری جشن الفبای پسران پایه اول دبستان الغدیر کیش
تاکید مدیران سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت توسعه زیرساخت ها در کیش
پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک سرپرست روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
خلقِ زبان حماسه، هدیه فردوسی به ایرانیان بود
کشمکش‌های بی‌فرجام، تباه‌کننده‌ی جانِ آدمیان است
در جست‌وجوی خِرَد و نقد بی‌خردی
  پربيننده ترين اخبار
جعبه ابزاری برای ارتقاء قابلیت سیاستی و اجرایی سازمان های مناطق آزاد
بازدید از آثار ملی کیش در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی
عجیب است!
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ، 4 ذی القعده 1445 ، 13 می 2024 ، شماره 4462 (1846 دوره جدید)
امانت است و موقت!
خطوط مسافری دریایی از کیش و قشم به دبی و عمان راه اندازی می شود
آغاز فعالیت کانون بازنشستگان جزیره کیش
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ، 5 ذی القعده 1445 ، 14 می 2024 ، شماره 4463 (1847 دوره جدید)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ، 6 ذی القعده 1445 ، 15 می 2024 ، شماره 4464 (1848 دوره جدید)
به مطالبات جامعه مراکز پذیرایی توجه شود
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

یاداشت روز

نگرانیم برادر محمد ، نگرانیم

  

 

نگرانیم برادر محمد ، نگرانیم

ابراهیم ارزانی

جزیره کیش بعنوان اولین و مهم ترین منطقه آزاد تجاری جمهوری اسلامی ایران بویژه طی چند سال گذشته همراه با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور روزهای پر تلاطم و دشواری را گذرانده است . در کنار شرایط نامناسب اقتصادی کشور، عدم ثبات مدیریتی  بویژه طی یکی دو سال اخیر مشکلات این منطقه را دوچندان ساخته  بخصوص اینکه در ماههای اخیر شاهد نابسامانی عجیبی در رفت و آمد مدیران رده های مختلف در سازمان منطقه آزاد کیش از مدیر عامل تا معاونین و مدیران رده های مختلفبوده ایم ،  بطوریکه ثبات مدیریتی که  همواره یکی از آرزوهای دیرینه کیشوندان برای توسعه و پیشرفت این منطقه بوده بکلی از جزیره رخت بر بسته و منطقه به محلی از بی ثباتی کامل مدیریتی و آمد و رفت های غیر معمول و نسنجیده مدیران  تبدیل شده بود تا جائیکه بخش های مهم و زیادی از مسئولیت ها با عنوان "سرپرست"  گذران امور می شد و این موضوع تاثیرات مستقیم و زیادی را برکند شدن  روند جاری امور جزیره در حوزه های مختلف گذاشته بود .

پس از اعلام پایان ماموریت دکتر مظفری در کیش ، گذراندن دوره انتقالی با دکتر آهنگران وپشت سر گذاشتن  دوران پر استرس بی ثباتی وپراحساسی  با محمد رضا لواسانی ( با آن حرکت نمادین تخریب پلاژبا لودر !)اعلام حکم مدیر عاملی مهدی کشاورز ، گرچه با حواشی درشروع کار وجلسه معارفه همراه بود ،اما انتظار این بوده و هست  که با انتخاب گزینه ای که منتخب و  مطلوب دبیر شورایعالی مناطق آزاد می باشد، جزیره پس از پشت سر گذاشتن ناملایمات  مدیریتی گذشته ، به دوران ثبات مدیریتی پا بگذارد وتشکیلات سازمان با قدرت و  آرامش  و سیاست گذاری جدید جزیره را به سوی پیشرفت و رونق رهنمون سازد.

کیش در حال حاضر سرشار از ظرفیت های مغفول مانده ای است که کمتر مورد توجه است، پروژه های نیمه تمام زیادی یا راکد مانده یا دارای حرکت لاکپشت واری هستند که نیاز به نگاه جدی و قوی تری  دارند ،بسیاری از پیشنهادات و درخواست های سرمایه گذاران در حوزه های مختلف گردشگری ، خدماتی ، اقتصادی منتظر تصمیم  و ابلاغ مدیران هستند و.... کارهای برزمین مانده زیادی که باید تصمیم ،  ابلاغ و اجرا شوند.

اما در این بین بسیاری از وعده های دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد در بدو حضور در مسئولیت مناطق آزاد  ودر کیش  نیز هنوز تحقق نیافته و بر زمین مانده و یا بعد از گذشت حدود یکسال هم چنان فقط در حال تکرار شدن است . موضوع بازگشت و تعیین تکلیف کیش ایر ،  فعالیت بانک های بین المللی در کیش  ، بورس بین الملل کیش ، حل موضوع نوسازی حمل و نقل عمومی کیش با واردات خودرو یا واگذاری خودروهای موجود در گمرکات کشور ، تعیین تکلیف شرکت آب و برق کیش ، ورود موقت خودرو کیشوندان  از منطقه آزاد به سرزمین اصلی ، مشکل مسکن کیشوندان و اشتغال جوانان  و امور رفاهی ساکنان و شاغلین در کیش ، و همه آن وعده هایی که در مراسم  روزهای اولیه در مرکز همایش ها و مسجد خاتم الانبیاء  به مردم و فعالین کیش داده شد با آن سخنان غرا و آتشین برخی بزرگواران در مورد اقدام برای  رفع تبعیض های اجتماعی و ارتقاء ارزش های اجتماعی و حل مشکلات مردم بومی و ساکن  در کیش و.... فقط در حد شعار و وعده باقی ماند!

آن وعده ها که مردم هم چنان منتظر عملی شدن آنها هستند ،  نه تنها تحقق پیدا نکرد که در بسیاری از موارد نگرانی های جدیدی در کیش پدیدار شده است ، بدنه تشکیلاتی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های وابسته گرچه همگان بر پر حجم بودن آنها نظر مشترک دارند و با راه حل منطقی و عدالت محور  نیازمند  چابک سازی است ،  اما نه تنها چابک سازی نمی شود که فقط در حال جابجایی نفرات و در حال ریزش و از دست دادن نیروهای توانمند و با تجریه و جایگزینی نفرات جدید می باشد . شاید یکی از ویژگی های بارز کیش که علیرغم رفت و آمدها و تغییرات پی در پی مدیران ارشد تاکنون  از آسیب های بیشتر آن جلوگیری کرده است برخوردار بودن از نیروهایی  دلسوز ،کاردان ، کاربلد و آشنا و مسلط به منطقه در درون بدنه تشکیلاتی خود  است که با پشتوانه  دلسوزی و تعهدات آنها آسیب ها را به حداقل رسانده است ، اما مدتی است خبرهایی از تغییرات  پی در پی در حوزه های مختلف بدنه تشکیلات سازمان و شرکت های وابسته  به گوش می رسد و نگرانی این است که سازمان با از دست دادن این نیروها که به منطقه اشراف و تسلط کامل دارند و سالها برای دست یابی آنها به این موقعیت هزینه شده و دوران آزمون و خطا را پشت سر گذاشته اند ،با  ورود  نیروهای جدید و نا آشنا به منطقه و شرایط کار در مناطق آزاد ، منطقه بازهم فرصت  های زیادی را از دست بدهد و از قافله توسعه و پیشرفت عقب بماند.

نگرانی که همواره توسط مسئولین دلسوز و محلی کیش  همانند ائمه محترم جمعه بر آن تاکید شده است و اصرار بر حفظ و بهره گیری از نیروهای توانمند بومی و محلی ساکن در کیش بوده است . موضوعی که مقام محترم ریاست جمهوری نیز در سخنان خود در  نشست مدیران  مناطق آزاد بر آن تاکید کردند و استفاده از نیروهای بومی و محلی بویژه جوانان  بومی مناطق را بعنوان اولویت  دولت اعلام کردند  اما  در حال حاضر متاسفانه این موضوع کمتر مورد توجه قرار دارد و ظاهرا قرار است با هر تغییر مدیریتی شاهد تغییرات گسترده در بدنه سازمان و شرکت هادر جایگاه های مختلف از مدیران ارشد تا میانی و هم چنان پر حجم تر شدن این بدنه  باشیم. موضوعی که برای هر تشکیلاتی می تواند خطرناک باشد و روند حرکت آن را بشدت کند کند.

به همین جهت در مورد کیش اعلام نگرانی می کنیم

نگرانی از این بابت که گسترش و پیشروی دامنه این تغییرات و فراوانی جابجایی ها بدنه حکمرانی کیش را از افراد کارشناس ، کاربلد و اَشنا به منطقه تهی سازد و تشکیلات  حاکم بر کیش بویژه در جایگاههای حساس صاحب نیروهایی شود که فقط  برای آشنا شدن آنها با قوانین کیش و مناطق آزاد نیازمند زمان زیادی باشیم و این گذراندن زمان یعنی باز هم از دست دادن  فرصت های رشد و توسعه !

به همین جهت از دبیر محترم  شورایعالی مناطق آزاد  که اشراف کاملی بر ریز اتفاقات تحت مدیریت خود در مناطق آزاد دارند  می خواهیم روند حرکت مناطق آزاد بویژه جزیره کیش را به سمت استفاده بهینه از ظرفیت های مغفول مانده آن  بخصوص  در حوزه بین المللی وحفظ و  بکار گیری نیروهای  توانمند  محلی رهنمون سازند.

23 خرداد 1401

 

 شماره خبر : 3728         آرشيو یادداشت روز         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.