مردم می گویند: پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
مناطق آزاد باید در استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس پیشگام باشند
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مردم می گویند:

برای مهار گرانی ها چاره اندیشی کنید!

  

خودرو گران شد»،«نان گران شد»، «لبنیات گران شد»، «ماکارونی گران شد»، «روغن گران شد»، «مسکن گران شد» و ...این روزها گوش مان به شنیدن خبرهایی از این جنس عادت کرده است، خبرهایی که در چندماه گذشته  هر روز و هر روز شنیده می شود و جالب تر واکنش رئیس دولت و دولتمردانش است؛ «یارانه می دهیم»، «تقصیر دولت روحانی است»، «دستور می دهم که...» و.... وضعیت آنقدر اسفناک  و غیرقابل پیش بینی شده است که حتی حامیان سفت و سخت دولت را هم شاکی کرده و صدای آنها را هم درآورده است اما علت این نابسامانی اقتصادی در چیست ؟ این نابسامانیها قطعا جزیره کیش را هم متاثر کرده است تا آنجا که بازار ملتهب خرید و مایحتاج خانواده امروز بیشتر از همیشه دغدغه خانواده های کیش است. بازاری که هر روز و شاید هر ساعت با تغییر قیمت‌ها باعث کلافگی و سردرگمی مردم شده است و فشارهای زیادی به خصوص به قشر متوسط و ضعیف جامعه  وارد کرده است.

سرویس گزارش و گفت و گو- مسئله گرانی از قیمتهای بالای مواد غذایی به عنوان اصلی ترین نیاز مردم گرفته تا اجاره بهای مسکن و سیاستهای اقتصادی کلان دولت که مناطق آزاد و جزیره کیش را تحت تاثیر قرار داده است باعث شده که این روزها مردم کیش حال و روز خوشی نداشته باشند. وضعیت کیش قطعا تابعی از وضعیت کل کشور است و تمام مردم اعم از کیشوندان و فعالان اقتصادی منتظر هستند تا ببینند اوضاع چه خواهد شد. اوضاع نابسامان امروز بسیاری را ناچار به ترک کیش و رفتن به شهرهای دیگر کرده است .

 مردم جزیره در گفت و گو با خبرنگار ما به موضوعات مختلفی اشاره کرده اند که  بویژه گرانی ها زندگیشان را سخت تحت تاثیر قرار داده است. آقایی میانسال که به دنبال جابجایی خانواده اش در دفاتر املاک رفت و آمد می کند به گرانی مسکن در کیش اشاره می کند می گوید: دغدغه عمده مردم کیش در حال حاضر، بحث مسکن است قیمت اجاره مسکن در این جزیره، به طور بی قاعده ای در حال افزایش است؛ گرانی مسکن، مشکلات بسیاری برای مردم کیش به خصوص اقشار کم درآمد به وجود آورده است؛ گروه‌های بسیاری از شهروندان این جزیره دیگر نمی‌توانند از پس اجاره‌های بسیار سنگین بربیایند. وی ادامه داد: هیچ دستگاه نظارتی بر این مساله نظارت نمی‌کند؛ هرکدام از طرفین ماجرا توجیهات خود را دارند و ما واقعا به آینده امیدی نداریم. اینکه آیا می تواند این گرانی ها را مهار کرد یا خیر پاسخی است که باید مسئولانی بدهند که تا امروز با اتخاذ سیاست های غلط کار را به اینجا رسانده اند و باید بگویم مشکلات امروز مردم کیش ناشی  از سیاست های غلط  در بسیاری از امور بوده است و از جمله مهمترین آنها عدم دغدغه اسکان برای مردم است.

خانمی هم که در سوپرمارکت مرکز شهر در حال خرید است با اشاره به اینکه قیمت اقلام خوراکی در کیش به صورت باور نکردنی بالا است گفت: حتی بعد از گرانی های سرزمین اصلی در کیش باز هم بیست تا سی درصد مواد غذایی را گرانتر می خریم و هیچ نظارتی هم وجود ندارد. یک خرید معمولی و روزمره برای گذران زندگی 400 هزار تومان به بالا است و کارگرانی که با حقوق ثابت و با وجود زن و فرزندان زندگی خود را اداره می کنند واقعا باید چکار کنند؟ !

مسافری که به جزیره آمده بود و در یکی از بازارهای کیش مشغول خرید بود با بیان اینکه متاسفانه  نرخ خدمات ارائه شده در کیش، بالاست و دود این مساله به چشم کیش می‌رود؛ گفت: مسافری که برای سفر چند روزه به کیش می آید هزینه ای معادل سفر خارج از کشور  را پرداخت می کند  .وی گفت : باید به این دغدغه‌ها رسیدگی شود تا کیش بتواند توریست جذب کند و چرخ اقتصادی آن  به حرکت در آید.

 با ادامه این روند گرانی ها از قیمت بالای بلیط هواپیما  تا خدمات هتلی ، تاکسی ، رستوران ها و خدمات گردشگری و ... آینده روشنی برای این جزیره زیبا دیده نمی شود و مردم کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمی کنند چون با همین هزینه می توانند در ترکیه، دبی و با کشورهای دیگری به سفر بروند.

 داستان گرانی میوه در کیش هم داستان دیروز و امروز نیست و سالهاست که ساکنان کیش از گرانی میوه رنج می‌برند و البته صدایشان هم به جایی نمی رسد. میوه تازه روزانه از شیراز و تهران با هواپیما و کامیون‌های حمل بار وارد جزیره می‌شود و داستان گرانی از اینجا آغاز می‌شود و قصه سریالی افزایش قیمت‌ها آن هم در فصل برداشت میوه‌های فصل همچنان ادامه دارد یکی از مغازه داران در گفت و گو با خبر نگار ما اجاره مغازه، حقوق کارگر، هزینه حمل بار، هزینه حمل و نقل، آب وبرق و دورریز و البته .واسطه گری  دلالان را دراین افزایش قیمت بی رویه موثر می‌داند و می گوید: با نگاهی به نرخ میوه‌ها در کیش به راحتی می‌توان متوجه شد که این اوضاع طبق سیاست هایی اشتباه که سال ها تکرار شده افتاده است و به صورت خودجوش در مسیر سربالایی و بدون توجه به قدرت خرید مردم حرکت میکند.

اینها تنها گوشه ای از مشکلاتی بود که مردم کیش با آن دست به گریباییند مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاران و مشکلات  متعدد صنوف مختلف  از جمله بازاریان،  هتلداران،  ارائه کنندگان خدمات گردشگری و ... ازحوصله  این گزارش  خارج است اما به طور کلی به نظر می رسد علاوه بر اتخاذ سیاست های بلند مدتی که باید تدبیر شود و از مشکلات مردم بکاهد نیاز مند مسکنی کوتاه مدت برای مردم هستیم تا مرهمی بر دردها یشان شود. هر تصمیمی که گرفته میشود باید خود را در سر و سامان دادن به اوضاع کنونی و بر سر سفره های مردم خود را نشان دهد . وعده و وعیدهایی که در سخنان مسئولان کشور روزانه شنیده  می شود دوای درد مردم نیست باید راهکار عملی اندیشیده شود و مردم اثرات آن را در زندگی روزمره خود لمس کنند.  مردم همه منتظر چاره جویی اساسی هستند تا این همه دغدغه  تامین مخارج اولیه و ابتدایی زندگی  خود را نداشته باشند آیا امیدی هست؟! مردم فقط یک چیز را می خواهند ، تدبیری بیاندیشید ، مشکلات اقتصادی حل شود.

 

 شماره خبر : 3595         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.