آموزش مشاوران ؛ استراتژی املاک مرکزی کیش در سال 1401 پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
اعتماد را پاس داریم
پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در منطقه آزاد کیش
نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران شرکت های هواپیمایی
رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری دیگر در مناطق آزاد توسط عبدالملکی
مجلس شروط اخذ مالیات بر سرمایه در مناطق آزاد را تعیین کرد

  آخرين اخبار
فرهادی نه ، میرزایی معرفی شد
برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات کارگری کیش
شیوه‌های نادرست مالیات‌ستانی کنونی ،اثرات منفی در مناطق آزاد داشته است
پنجشنبه13 اردیبهشت 1403 ، 23 شوال 1445 ، 2 می 2024 ، شماره 4454 1838 (دوره جدید)
حضور سفیر عربستان سعودی در تهران در غرفه منطقه آزاد کیش
مچ‌اندازی قهرمانی آسیا از کیش به تاشکند رفت
رسوب کالا در گمرک جزیره کیش صفر است
معرفی برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده
قدردانی از کارگران خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر
ابراز تمایل هیات های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  پربيننده ترين اخبار
اعتماد را پاس داریم
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ، 19 شوال 1445 ، 28 آپریل 2024 ، شماره 4450 (1834 دوره جدید)
منطقه آزاد کیش متولی همکاری با سازمان بریکس شد
رتبه‌ برتر روابط عمومی مناطق آزاد کشور برای کیش
توزیع کتب درسی در کیش براساس محل تحصیل دانش آموزان
برگزاری نشست علمی
معرفی مناطق برتر سال 1402 در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ، 20 شوال 1445 ، 29 آپریل 2024 ، شماره 4451 (1835 دوره جدید)
افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک در کیش
کیش و قشم مناطق آزاد برتر در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری
شنبه 8 اردیبهشت 1403 ، 18 شوال 1445 ، 27 آپریل 2024 ، شماره 4449 (1833 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

آموزش مشاوران ؛ استراتژی املاک مرکزی کیش در سال 1401

از آنجا که آموزش در پیشرفت و موفقیت سازمانی اهمیت ویژه ای دارد واگر کارکنان به خوبی آموزش ببینند، کارایی و بهره‌وری بیشتری خواهند داشت املاک مرکزی کیش در اقدامی تحسین برانگیز با بهره گیری از اساتید مجرب قدم در این راه نهاده است . املاک مرکزی کیش به مدیریت احمد بصیری بعنوان پیشگام در این حوزه یکی از استراتژی های کاری خود در سال 1401 را بر اصل آموزش برای مشاورانش بنا کرده است.

  

اقتصاد کیش - سرویس گزارش و گفت و گو- مشاوره املاک و مستغلات بازاری رقابتی و دنیایی گسترده از مهارت‌ها، دانش‌ها و فنون مختلف است. اگر قرار است مدیری دانش و مهارت‌های خود و مشاوران املاک خود را ارتقاء دهد حضور در دوره های آموزشی ضروری است.

حرفهٔ مشاور املاک مبتنی بر اصول و دانش فنی و رفتاری است. برخلاف تصور عمومی، شغل مشاور املاک آنقدرها هم راحت نیست. برای حرفه‌ای شدن در این شغل و در نتیجه موفق شدن، همواره باید آموزش دید. از این رو برای موفق شدن و متمایز شدن باید فراتر از یک شغل به این کار نگریست و با گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توان فرصت‌ها را به خوبی شناسایی کرد.

از آنجا که آموزش در پیشرفت و موفقیت سازمانی اهمیت زیادی دارد واگر مشاوران به خوبی آموزش ببیند، کارایی و بهره‌وری بیشتری خواهند داشت در اقدامی تحسین برانگیز املاک مرکزی کیش قدم در این راه نهاد. املاک مرکزی کیش به مدیریت احمد بصیری یکی از استراتژی های کاری خود در سال 1401 را بر اصل آموزش برای مشاورانش بنا کرده است.

مشاوران املاک؛ کارشناسانی که در  تحقق معاملات ملکی نقش اساسی دارند

در این رابطه رئیس اتحادیه املاک کیش و مدیر املاک مرکزی کیش در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه آموزش باعث می شود که مشاوران املاک فرصت مناسبی را برای رشد دانش خود و ارتقاء مهارت‌های شغلی داشته باشند، گفت : برنامه‌های آموزشی به پیشرفت دانش و مهارت مشاوران، کمک می‌کند. این پیشرفت‌ها به طور مثبتی بر بهره‌وری مشاوران املاک تأثیر می‌گذارد. این امر سبب افزایش سود و کارایی بنگاه یا آژانس املاک هم می‌شود. برنامه‌های آموزشی همچنین به آماده‌سازی مشاورانی که مسئولیت‌های بیشتری را در بنگاه املاک به عهده خواهند گرفت، کمک می‌کند.

رئیس اتحادیه املاک کیش ادامه داد: اجرای برنامه‌های آموزشی در محل کار به مشاوران این احساس را می‌دهد که بنگاه روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده است. این امر باعث بهبود روحیه و همچنین سبب ایجاد قابلیت‌های جدید در محل کار می‌شود. مدیران بنگاه هم از برگزاری برنامه‌های آموزشی برای مشاوران خود فواید زیادی می‌برند، به ویژه هنگامی که این برنامه ها را به طور مداوم انجام دهند. از همین رو آموزش مشاور املاک حرفه‌ ای مزایایی همچون افزایش بهره‌وری و عملکرد، بهبود روحیه، ایجاد امنیت و رضایت شغلی، کاهش نظارت و اتلاف وقت، کاهش اشتباهات و هزینه را در پی خواهد داشت .

بصیری افزود: آژانس املاکی که در همکاری با چند مشاور املاک حرفه‌ای اداره شود، قطعا اعتبار و برند بهتری  خواهد داشت. دست‌یابی به این گروه کارمندی حرفه‌ای، علاوه بر آموزش مشاوران تازه‌کار و مبتدی، با استخدام مشاوراملاک حرفه‌ای هم ممکن می‌شود. به‌همین دلیل است که امروزه آژانس‌های بزرگ و معروف ، به‌دنبال مشاورانی با تحصیلات و مدارک آموزشی حرفه‌ای هستند.

مدیر املاک مرکزی کیش با اشاره به اینکه تمام افرادی که وارد صنعت املاک شده‌اند، از یک سری آموزش‌ها و اصول پیروی کرده‌اند بنابراین برای ایجاد جایگاه مناسب در این حرفه نباید بدون دانش و آگاهی قدم برداشت، افزود:  در گذشته تنها تصویری که از مشاوران املاک وجود داشت، واسطه‌گری بود  اما در حال حاضر مشاوران مسکن به مثابه کارشناسانی هستند که در  تحقق معاملات ملکی نقش اساسی دارند. مشاوران املاک باید به عنوان کارشناس، توانایی مقایسه و دسته‌بندی ارزش‌ و شرایط املاک در منطقهٔ بومی و دیگر مناطق را داشته باشند. آنچه باعث اعتبار بخشیدن به کار یک مشاور املاک در طولانی مدت می‌شود، آگاهی بالا و دانش است. از طرف دیگر مشاوران املاک باید به قوانین و مقررات معاملات ملکی به خوبی اشراف داشته باشند. چراکه فرایند عقد قراردادهای ملکی بسیار پیچیده است و مشاوران املاک باید زیر و بم آن‌ها را بدانند و یکی از دلایل برگزاری این دوره های آموزشی نیز دقیقا آشنایی مشاوران با مباحث حقوقی است.

رئیس اتحادیه املاک کیش در پایان گفت : مشاوران املاک چه مبتدی و چه با سابقه، باید مدام در حال آموزش باشند. به عبارتی آموزش مشاوران املاک امری مقطعی نیست، برای یادگیری اصول کار یک مشاور املاک حرفه‌ای باید از تجربیات،‌ منابع آموزشی و دوره‌های آموزشی تخصصی بهره برد. مدیران هم همواره باید به نحوه آموزش مشاور املاک توجه داشته باشند که خوشبختانه املاک مرکزی کیش با بهره گیری از اساتید مجرب و با تجربه و همچنین مدرسین دوره های آموزشی، مهارتی  شغلی این مهم را در دستور کار دارد.

لزوم ایجاد واحد حقوقی با محوریت پیشگیری در حوزه املاک کیش

دکتر عباس عنصری فرد؛ مدرس دوره های مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته آموزشی، مهارتی  شغلی با سالها تجربه در حوزه های حقوقی با گرایش پیشگیری نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره ها برای مشاوران املاک جزیره کیش در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طبقه بندی می شود؛ گفت: تجربه 20 ساله وکالت و آمار پرونده های قضایی نشان می دهد بسیاری از مشکلاتی که مردم در دادگاهها با آن مواجه می شوند ناشی از ناآگاهی از حقوق شهروندی و قراردادی است که بدون اطلاع کامل از بندها و عواقب حقوقی آن امضاء می شود. وی افزود:  از جمله پر تکرار ترین قراردادها در طول زندگی هر شخص قراردادهای اجاره، خرید، فروش، رهن مسکن و ... است و هدف ما از برگزای این دوره ها برای مشاوران املاک این است که در کوتاه مدت با ارائه آموزشهای لازم به مشاوران کاری کنیم که اتفاق و اختلالی در روند قرارداد رخ ندهد و منجر به مراجعه به مراجع قضایی نگردد. در حقیقت پیشگیری از وقوع جرم از اهداف اصلی ما در این دوره ها است. عنصری فرد گفت: مخاطرات و ریسک حقوقی در هنگام امضای قرارداد در دفاتر املاک بالا است و باید اقداماتی وضعی انجام داد که خلف وعده، جعل، کلاهبرداری و ...صورت نگیرد . از آنجا که محل امضای قرارداد دفاتر املاک است با نگاهی به آن ها در می یابیم که حضور فارغ التحصیلان حقوق و وکلایی که در این حوزه متخصص هستند را در زمان انعقاد قرارداد نداریم و افرادی که جذب می شوند اطلاعات و آموزشهای لازم برای آنکه بتوانند بستر یک معامله امن را انجام دهند، ندیده اند. البته در سالهای اخیر آموزشهای محدودی داده  شده اما باید بگویم من به عنوان کسی که 27 سال مشغول خواندن حقوق بدون وقفه هستم  هنوز 5  درصد از حقوق کشورم را یاد نگرفته ام زیرا سالیانه چهار هزار صفحه قانون جدید در مجلس شورای اسلامی وضع می شود و نمیتوان از مشاوری که  تحصیلات حقوقی ندارد و به صورت تجربی کار می کند انتظاری داشت تا از بسیاری از این قوانین مطلع باشد.

این مدرس دوره های آموزشی رسته های مختلف شغلی گفت:  اگر جامعه حقوقدان را که آموزش اصولی و کاربردی دیده اند وارد فرایند املاک کنیم و با حضور یک وکیل که تجربه کار قراردادی دارد آموزش های لازم را بدهیم و واحد پیشگیری حقوقی املاک را راه بیندازیم در برنامه کوتاه مدت به مقصود خود رسیده ایم که در واقع ایجاد واحد حقوقی با محوریت پیشگیری در حوزه املاک خواهد بود. حضور در این کلاسها اجباری نیست اما پس از مدتی مشاورانی که اینگونه کلاسهای آموزشی را به صورت مستمر گذرانده اند قطعا از جایگاه بالاتری برخوردار خواهند بود و پس از مدتی می توان مشاوران را بنا بر آموزش هایی که دیده اند ستاره دار کرد و این مخاطب است که انتخاب می کند از کدام مشاور خدمات بگیرد. حتی دفاتر املاک هم بدین سان می توانند رتبه بندی و ستاره دار شوند.   

 وی با بیان اینکه این طرح از سوی املاک مرکزی و اتحادیه املاک کیش در بستر آموزش اختیاری بصورت مستمر و با قابلیت در اختیار گذاشتن به مشتری و مخاطب مطرح شد با این ویژگی که این آموزش در دل کار تعریف و به صورت مستمر رصد و پایش می شود. بر این اساس کلاس ها با عنوان دوره های آموزشی، مهارتی، شغلی پیشگیری به سه سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برگزار خواهد شد و تنها آموزش صرف نیست، پروژه محور خواهد بود و دانش پذیران در جلسه پایانی به صورت عملی تمرین خواهند کرد.

دکتر عنصری فرد ادامه داد: هدف میان مدت ما با نگاهی دانش بنیان افتتاح دبیرستان غیرانتفاعی با ویژگیهای خاص خواهد بود و کسب و کارها می توانند نیروها و استعدادهای مد نظر خود را در آنجا بورس کنند و از مزایای آن می توان به  ایجاد اشتغال، آموزش مستمر و هدفمند و الگویی که بتوان نیروی انسانی 25 سال آینده از خود جزیره تامین شود، اشاره نمود.  

وی با اشاره به اینکه در بلند مدت ایجاد ساختاری برای آموزش از مهد کودک،دبستان، دبیرستان، اشتغال، بازنشستگی، سالمندی تا مرگ مد نظر است که با تعریف یک مدل می توان در کیش اجرایی نمود.

عنصری فرد آموزش برای رسته های شغلی مختلف و در این مقال در حوزه مشاوران آملاک را در سه سطح دوره مقدماتی آموزشی مهارتی شغلی با محوریت پیشگیری، دوره های تکمیلی و پیشرفته معرفی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که تداوم روند این آموزش ها چه تاثیری در جذب سرمایه گذار در کیش خواهد داشت؟ گفت: سرمایه گذار با رویکرد پیشگیری در یک حاشیه امن می تواند سرمایه گذاری در کیش را آغاز کند. سرمایه گذار با ایده جذب می شود و اگر نگاهی بلند مدت داشته باشد به دنبال برگشت سرمایه است و این بازگشت سرمایه نیاز به راهکار و استرانژی بلند مدت و نیاز سنجی دارد و این موضوعات تنها در بستر آموزش مداوم محقق می شود و یکی از اهداف ما در آموزش رده های مختلف شغلی نیز ایجاد این حاشیه امن برای سرمایه گذار در جزیره کیش است.

این مدرس دوره های آموزشی در پایان از مدیران و کارمندان همه رسته های شغلی خواست  با اهمیت دادن به حضور در دوره های آموزشی بتوانند با مهارت افزایی در جهت ارتقای برند سازمانی خود گام بردارند.

6 اردیبهشت 1401

 شماره خبر : 3530         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.