عدم درک مصائب سرمایه گذاران و کارآفرینان از مشکلات اساسی در مناطق آزاد است پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
کیش میزبان نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و مروارید
شناگران برتر دختر کیش معرفی شدند
ریال دیجیتال می‌تواند ظرفیتی برای توسعه کیش باشد
برای "قشم"درحال اجرا، برای "کیش" ممنوع!
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش

  آخرين اخبار
اخراج هیئت های ورزشی کیش از مجامع فدراسیون ها آیا صحت دارد؟!
تبلیغات گسترده بزن بریم کیش در شهرهای مختلف کشور
آغاز پلاک گذاری خودروهای سواری وارداتی در جزیره کیش
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد
با تعهد و همکاری می توانیم مکانی سالم تر برای زندگی ایجاد کنیم
سه شنبه 12 تیر 1403 ، 25 ذی الحجه 1445 ، 2 جولای 2024 ، شماره 4500 (1884 دوره جدید)
صدور مجوز حرکت شبانه کشتی مسافربری برای جزیره کیش
گرمای هوا بهترین فرصت برای مقابله با پشه آئدس
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
اعمال تخفیف مدیریت مصرف از دوره خردادماه سال جاری برروی قبوض مشترکین شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش
  پربيننده ترين اخبار
اشک های مهندس یزدان پناه ، استدلال های مرعشی و تفکرات انصاری لاری برای انتخاب پزشکیان
دکتر پزشکیان در صدر آراء جزیره کیش
مهندس یزدان پناه در شب اکران فیلم "قصه های کیش":
سهم 25 درصدی مناطق آزاد از رشد اقتصادی کشور
یکشنبه 10 تیر 1403 ، 23 ذی الحجه 1445 ، 30 ژوئن 2024 ، شماره 4498 (1882 دوره جدید)
ایجاد شبکه ارتباطی بین نهادها وارگانهای مختلف کیش دستاوردهای ارزشمندی برای جزیره به همراه دارد
182 قانون متناقض درباره مناطق آزاد وجود دارد
رسیدگی به 37000 پرونده در سال گذشته
برگزاری جشن عید غدیرخم در کیش
به شرکت های هواپیمایی برای تقویت سفر به کیش مشوق هایی داده می شود
آماده برگزاری انتخاباتی با شکوه در جزیره کیش هستیم
شنبه 9 تیر 1403 ، 22 ذی الحجه 1445 ، 29 ژوئن 2024 ، شماره 4497 (1881 دوره جدید)
مریم محبی صاحب برنز مسابقات قهرمانی کشورشد
رئیس جدید پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران معرفی شد
ضرورت ارتقای جایگاه دبیر شورایعالی مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری
دوشنبه 11 تیر 1403 ، 24 ذی الحجه 1445 ، 1 جولای 2024 ، شماره 4499 (1883 دوره جدید)
کشتی مسافربری مریم به ناوگان دریایی کیش پیوست
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با اعضا انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش:
عدم درک مصائب سرمایه گذاران و کارآفرینان از مشکلات اساسی در مناطق آزاد است

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش: کارآفرینانی که هر سال ایده نو ارائه و اجرا کنند از امتیاز تسریع در امور بهره مند می شوند

  

به گزارش اقتصاد  کیش، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با  اعضا انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان  این دو گروه را رزمندگان جبهه اقتصادی در شرایط تحریم های کنونی کشور عنوان کرد و گفت: حضور شما عزیزان تنها به دلیل دارایی و سرمایه مادی نیست بلکه معتقدم هریک ازما که کاری را خلق کند و بیافریند بعد از به سرانجام رسیدنش دو دستاورد مهم خواهد داشت، نخست سرمایه مادی و دیگری فن کارآفرینی که فنی نایاب و تخصصی است.

وی تجربه، تخصص و قدرتمندی انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران را دلیل اصلی برگزاری این نشست برشمرد و اظهار داشت: مسیرهای طی شده توسط هریک از افراد این جمع می تواند راهنما خوبی برای فعالیت های پیش رو باشد.

لواسانی با بیان اینکه خداوند متعال درهر یک از انسان ها جوهر کارهای متفاوتی از جمله کارآفرینی، ریاست، علمی، تحقیقی و هنری خلق کرده است افزود: هریک از انسا نها با جوهر متفاوت باید در جایگاه خود قرار گیرند تا به موفقیت دست یابند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جنگ اقتصادی بین حق و باطل در دنیا، به تشریح تفاوت جنگ اقتصادی با جنگ نظامی پرداخت و گفت: تخریب ها در جنگ اقتصادی به اندازه ویرانی های جنگ نظامی مشهود نیست.

لواسانی در بخش دیگر سخنان خود یکی از مشکلات اساسی در مناطق آزاد را عدم درک مصائب سرمایه گذاران و کارآفرینان از سوی مدیران و تکیه بر تئوری ها عنوان کرد و افزود:عالم عمل با عالم تئوری بسیار متفاوت است و این موضوع باید به جد مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه عدم رعایت برخی قوانین در مناطق آزاد را دارای مشکل شرعی برشمرد و بیان داشت:ترغیب سرمایه گذار با قول و عهد قانونی و در نهایت عدم رعایت قوانین و عهد شکنی یا تضعیف آن، موجب بی اعتمادی خواهد شد که باید به طور قطع با آن برخورد شود و از قوانین مناطق آزاد صیانت کنیم.

محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گرفتن برخی مجوز ها در مناطق آزاد را دشوارتر از از سرزمین اصلی عنوان کرد و اظهار داشت: این امر موجب آسیب به سرمایه گذاران و کارآفرینان خواهد شد که بدین ترتیب باید تلاش مضاعف کنیم تا مناطق آزاد به مسیر اصلی خود بازگردد.

وی ضمن ابراز امیدواری از روزهای خوبی که با همراهی انجمن کارآفرینان برای جزیره کیش رقم خواهد خورد گفت: ما در کنار شما با تمام توان و تلاش خود را به کار می گیریم و از انجام کارهای نو و ارائه ایده های جدید به عنوان مهمترین عوامل پیشرفت در منطقه حمایت می کنیم.

لواسانی با استقبال از راه اندازی کارگروه "ایده های نو" با مشارکت سازمان و انجمن کارآفرینان ، نوآوری را لازمه ماندگاری نام کیش در اذهان برشمرد و بیان کرد: کارآفرینانی که هرسال ایده نو ارائه و اجرا کنند امتیاز تسریع در امور را دریافت خواهند کرد، این ایده های نو حتی در هتل سازی ها نیز برای ایجاد جاذبه بیشتر باید اعمال شود .

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر حمایت و صیانت از تولیدات و کالاهای داخلیاز صاحبان مراکز تجاری و بازارها خواست تا برای فروشندگان کالاهای ایرانی امتیاز ویژه و تخفیف قائل شوند که اجر دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: تسهیل و تسریع روند صدور مجوز ها برای کارآفرینان و سرمایه گذاران به منظور جلوگیری از هدر رفت زمان آنان در بروکراسی های اداری توسعه هرچه بیشتر کسب و کارها را به دنبال دارد و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم .

تسهیل اخذ مجوز های کسب و کار همچنین سالم سازی فرایندهای سازمانی و سیستماتیک شدن تصمیم ها برای جلوگیری از فساداحتمالی از جمله موارد مطرح شده از سوی لواسانی  در این نشست بود.

در ادامه این نشست برخی اعضا انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش دیدگاهها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

محسن قریب دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش :

باید از قوانین مناطق آزاد صیانت شود

محسن قریب بر صیانت از قوانین مناطق آزاد با مشارکت سرمایه گذاران، کارآفرینان و سازمان تاکید کرد.

محسن قریب دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش در  این نشست برگزاری این جلسات را آغاز خوبی برای هماهنگی های آتی در راه جذب سرمایه و ایجاد کسب و کارها عنوان کرد و گفت:حدود 15 سال از تشکیل فراصنفی انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران کیش به عنوان یک بازوی مشورتی برای سازمان، رفع چالش های وفرایند های دست و پاگیر همچنین رونق کارآفرینی در جزیره شکل گرفته است.

قریب افزود: اعضای این انجمن همگی از پیشکسوتان و سازندگان کیش هستند که هریک با گذشت بیش از 30 سال از حضور خود در این منطقه آزاد بخشی از کیش را آباد و سرمایه گذاری و کارآفرینی کردند و همچنان فعالیت های آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت ها در راستای رونق کیش و بستر سازی برای ورود سرمایه گذاران و رفع موارد پیش رو انجام شده اظهار داشت: اعضا طی 15 سال گذشته جلسات متعددی در خصوص مشکلات آب و برق، دانشگاه، جرایم، ساخت و ساز و بسیاری موارد دیگر با حضور مقامات کشوری، وزرا، نمایندگان مجلس و مدیران عامل و معاونان سازمان داشتند که هدف آن همراهی و کمک به تصمیم سازی های کارآمد و کارشناسانه بوده است.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش ضمن ارائه گزارشی از چالش های سرمایه گذاران و کارآفرینان بیان داشت: بر اساس گزارشی از روزنامه همشهری، هزار و 586 مانع بر سر راه تولید و کسب و کار ایران وجود دارد که مهمترین آن وجود 230 امضا طلایی برای صدور مجوزها در کشور است و متاسفانه در کیش نیز این معضل وجود دارد.

محسن قریب همچنین با تشریح اهمیت فعالیت ها در دوران پسا کرونا گفت: انجمن تلاش مضاعفی پیش گرفته تا اقدامات حیاتی برای کسب درامد و ارز آوری به کیش انجام شود و شاهد روزهایی طلایی برای کسب و کارها باشیم.

وی در ادامه این مطلب اظهار داشت: طبق سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه تاکید بر افزایش ظرفیت 5 برابری گردشگر به کل کشور می باشد که این برنامه با هدف افزایش ظرفیت گردشگر ورودی کشور به 20 میلیون نفر در سال باید مورد توجه قرار گیرد.

قریب همچنین به حضور حدود 2 میلیون گردشگر ورودی کیش پیش از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: شاخصه اصلی ما در منطقه آزاد کیش امر گردشگری بوده و باید برای رساندن این ظرفیت به 5 برابر تلاش کنیم که این امر با ساخت پایانه جدید فرودگاه جزیره و بسیاری از موارد تاثیر گذار میسر خواهد شد.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با تاکید بر صیانت از قوانین مناطق آزاد افزود: هرچه مدیرعامل سازمان در اختیارات خود مقتدرتر باشد سایه انجام امور موثر بر کیش گسترده تر خواهد شد و تمامی کسب و کارها با قدرت مضاعف پیش می روند.

کتابفروش دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش

هدف همه ما یکی است

دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش سازمان و انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان را دو بال توسعه کیش خواند.

احمد  کتابفروش دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش در این نشست گفت: توسعه هدف مشترک بخش خصوصی و دولتی بوده و هیچ تفاوتی بین این دو بخش وجود ندارد، ما به عنوان دو بال توسعه باید به صورت همزمان و با هماهنگی حرکت کنیم، موفقیت مدیریت سازمان را موفقیت خود بدانیم که عدم موفقیت در امور بر همه ما تاثیر گذار است.

کتابفروش افزود: در کیش مشکلات متعددی بر سر راه صنعت وجود دارد و سرمایه گذار باید بداند چه مزیتی در این حوزه از کیش وجود دارد و ما برای ارائه اینگونه خواسته های سرمایه گذار باید حرفی برای گفتن داشته باشیم.اگر از ابتدای واردات کالات به مناطق آزاد به عنوان ضرورت کشور هدفمند انجام و تکنولوژی آن نیز وارد می شد و پس از پردازش به سرزمین اصلی می رفت ،پس از مدتی به جای واردات صادرات را تجربه می کردیم، اما به دلیل عدم حمایت این اتفاق رخ نداد.

وی تصریح کرد: در سال 72 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تصویب شد و کیش به عنوان پیشانی مناطق آزاد پیش تر از آن فعالیت های خود را آغاز کرده بود، اما پس از گذشت 28 سال از این اتفاق هیچ گاه ارزیابی نکردیم که این قوانین تا چه حدودی عملیاتی شده است، دلیل عملیاتی نشدن این قانون که به زعم ما یک قانون مترقی بوده و می توانسته رسیدن به مقصود را تضمین چه می تواند باشد، چه کسانی در این امر و مغفول ماندن آن موثر بوده اند و بخش دولتی و خصوصی در این میان چه نقشی ایفا کرده اند.

دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش اظهار داشت:هماهنگی مطلوبی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد و اگر در دولت جدید در خصوص مناطق آزاد به اجماع و اعلام کنند که آیا نیازی به ایجاد منطقه آزاد هست یا خیر این بلاتکلیفی برطرف خواهد شد.

وی به تهی شدن مناطق آزاد از محتوا اشاره کرد و بیان داشت: منطقه آزادی که واردات و تعامل اقتصادی با دنیا و همگرایی در عرصه بین المللی نداشته باشد چگونه نام منطقه آزاد بر آن گذاشته می شود و به تبع آن چگونه می توانیم در آن به تولید و صنعت فکر کنیم، صنعتی که می تواند مواد اولیه و درآمدزایی از صادرات داشته باشد.

کتابفروش عنوان کرد: خود تحریمی ها تاثیرات بسیار بیشتراز تحریم های بیگانه بر ما داشته است چراکه مزیت ها توسط هیچ دولت خارجی و استکبار جهانی از بین نرفته و ما خود موجب این اتفاقات شده ایم.اگر خود تحریمی صورت نبود بخش صنعت و تولید ما می توانست در شرایط تحریمی مقر کشور برای دور زدن  و کم کردن اثر تحریم ها باشد و بسیاری از کالاها در این مناطق تولید و به سایر نقاط کشور صادر می شد.

وی افزود: در حال حاضر بازار و صنعت ما به عنوان ارگان های بهم پیوسته که می توانستند به یکدیگر خدمات ارائه کند هر دو منفعل شده و قادر به هیچ فعالیتی نیستند. چاره ای بیندیشیم که اصلاح مناطق آزاد را با در نظر گرفتن الزامات آن باشد.

کتابفروش از وجود شرکت سهامی عام که توسط انجمن سرمایه گذاری تاسیس شده خبر داد و گفت:تمام مردم کیش اعم از پرسنل بخش دولتی و خصوصی،سازمان و شرکتهای تابعه با همه ارکان خود در توسعه کیش نقش آفرینی و تلاش کردند اما همه از منافع توسعه بهره مند نشدند، یکی از اهداف این است که همه به اندازه نقش خود در منافع توسعه نیز ذی نفع باشند.

دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش مطرح کرد: هدف دیگر این است که همه مناطق هشت گانه فعلی و پانزده گانه آینده را به صورت زنجیره به یکدیگر متصل کنیم تا بتوانند به یکدیگر خدمات ارائه دهند و در مسیر توسعه نقش مکمل یکدیگر باشند.

به گفته کتابفروش تجمیع سرمایه های کوچک و استفاده از آن برای طرح های ملی و بزرگ با استفاده از ابزارهای مالی از طریق شرکت های سهامی عام و صندوق ها در آینده رقم خواهد خورد. دو هدف بسیار مهم دیگر این انجمن نیز اشتغال جوانان و صادرات خدمات مهندسی به خارج ازکشور و ارز آوری است که ظرفیت بزرگی برای جوانان و درآمدزایی می باشد.

وی با اشاره به اینکه  نیمی از جمعیت کیش را بانوان تشکیل می دهند بر نقش صنایع دستی و هنر کیش به عنوان پایلوت تاکید کرد و بیان داشت:  در بسیاری از صنایع ها می توان از توانمندی بانوان استفاده کرد که این امر یکی از اهداف مهم شرکت سهامی عام مردم کیش است.

دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش از وجود 650 واحد صنعتی و تولیدی در زمینه های مواد غذایی،پوشاک،  آرایشی بهداشتی، دارویی، پزشکی و نفت و خدمات آن در کیش خبر داد که به دلیل مشکلات و موانع به ویژه مالیات بر ارزش افزوده هیچ یک با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند.

علیرضا نوری

قوانین ناصحیح اصلاح شوند

علیرضا نوری از سرمایه گذاران  پیشکسوت منطقه آزاد کیش خواستار حذف قوانین نادرست و کارشناسی های صحیح در تمامی حوزه های این منطقه شد.

علیرضا  نوری سرمایه گذار پیشکسوت کیش  در این  نشست ضمن ابراز امیدواری برای رقم خوردن اتفاقات خوب در آینده و رونق اقتصادی این منطقه آزاد بحث تحریم ها و ممنوعیت واردات کالا را از مشکلات اساسی بازاریان عنوان کرد و گفت: سازمان همیشه نهایت همکاری را در بخش بازرگانی با تجار و بازرگانان دارد اما متاسفانه قوانینی مانند ممنوعیت ورود خودرو در کیش ایجاد شده که خود زمینه ساز معضلات بزرگتری است.

نوری ظرفیت های جزیره کیش را برای جذب سرمایه ها، درآمد پایدار و رونق همه جانبه بسیار مطلوب خواند با بیان اینکه جذابیت های این منطقه آزاد باید هر روز روبه افزایش باشد اظهار داشت: طبق قانون، عمر مفید خودرو 10 سال است و استفاده بیش از این بازه موجب آلودگی هایی در جزیره خواهد شد و چهره نازیبایی برای شهر ایجاد می کند، بنابراین از مسئولان درخواست دارم تا با رای زنی های مثبت، حداقل ورود خودرو را برای جزیره کیش که راه های جاده ای ندارد آزاد کنند.

وی با اشاره به اتفاقات مالی وارزی پس از دوران جنگ که اجناس از طریق سرمایه های مردم وارد بازار فروش می شد این پیشنهاد را عنوان کرد و حذف قوانین ناصحیح وضع شده و اظهار نظرات غیر کارشناسی به عنوان موانع کسب و کارها را خواستار شد.

 

 

 قائم مقام مدیرعامل جامعه هتلداران کیش: پروژه های نیمه تمام یکی از معضلات کیش است

قائم مقام مدیرعامل جامعه هتلداران ایجاد جذابیت گردشگری جدید را بر افزایش زمان ماندگاری مسافران در کیش موثر برشمرد.

حاتمی قائم مقام مدیرعامل جامعه هتلداران  کیش نیز دراین نشست با اشاره به اینکه محور توسعه کیش بر اساس فعالیت های گردشگری ، تولید و صادرات برنامه ریزی شده عنوان کرد: در روند توسعه کیش 50 هتل ساخته شده که از این رقم 42 هتل فعال هستند و در حال حاضر15 هزار تخت آماده پذیرایی از گردشگران داریم و 5 هزار نفر نیرو در هتل ها مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه توسعه کیش به همین میزان هتل های در دست ساخت و تجهیز برای آینده داریم که با بهره برداری آنها ظرفیت پذیرایی ما به 20 تا 25 هزار تخت خواهد رسید.

حاتمی گفت: طبق آمار بین 5/1 تا 2 میلیون نفر گردشگر در سال به جزیره سفر می کنند، هدف ما از ساخت این هتل ها افزایش روزهای ماندگاری در کیش است که در این صورت رقم سفر به 3 میلیون نفر در سال های آینده می رسد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیط و هزینه های رفت و آمد این موضوع را مشکل اصلی در اقبال کمتر گردشگران از کیش عنوان کرد و افزود: ایجاد ماندگاری گردشگران از 3 روز به  7 روز با جاذبه های بیشتر به توسعه و آبادانی اقتصاد جزیره کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر رشد نامتوازن توسعه کیش بر ساخت و سازهای صحیح برای توسعه تاکید کرد و اظهار داشت: پروژه های نیمه تمامی در کیش وجود دارد که موجب نازیبایی چهره کیش شده بنابراین توجه به زمان و توان ساخت یکی از اصول فعالیت در این حوزه است. حمایت متولیان بخش گردشگری انگیزه ای ایجاد می کند تا پروژه ها را به سرعت آماده بهره برداری و از هدر رفت سرمایه ها و خروج آنها از کشور جلوگیری کنیم.

حاتمی با اشاره به زمان شیوع کرونا و زیان های مالی هتلداران تصریح کرد: تمامی هتل ها با وجود تعطیلی همه هزینه های پرسنل، آب و برق و اقساط خود را پرداخت کردند و حمایتی دریافت نکردند و اتفاقاتی از این قبیل موجب دلسردی آنها خواهد شد.از مسئولان درخواست دارم تا با نگاه ویژه تری به این بخش توجه کنند چراکه 60 درصد فعالیت های اقتصادی کیش بسته به این حوزه است.

محمد حقیریان

روابط بین المللی کیش تقویت شود

محمد حقیریان از امکان معرفی جهانی کیش در پلتفرمی بین المللی از طریق سفارتخانه ها خبر داد.

محمد حقیریان تاجر و فعال حوزه بین الملل نیز  مشکلات و معضلات پیش آمده به دلیل عدم رعایت قوانین اصلی مناطق آزاد را بر تمامی زمینه های جزیره موثر برشمرد و گفت: سال ها پیش 90 درصد لوازم یدکی ایران از کیش تامین می شد، سال 1374 که کیش قانونمند و اجازه فروش زمین و ساخت و سازها صادر شد، مردم حتی 4 ماه در انتظار بلیط برای سفر به کیش بودند.

وی افزود: توسعه کیش مرهون زحمت و تلاش سرمایه گذاران و کارآفرینان است و در حال حاضر با بی توجهی به برخی موارد و عدم حمایت های لازم  برخی از آنها نزدیک به ورشکستگی هستند.

محمد حقیریان تصریح کرد: منتفی شدن تجارت خارجی، موانع واردات و صادرات، عدم وجود پرواز های خارجی، نوسانات ارز و مشکلات سرمایه گذار در اجرای طرح و بسیاری موارد دیگر نشان از بی توجهی به جایگاه بخش خصوصی است و سرمایه گذار امیدی برای ادامه ندارد و دولت باید به جای ایجاد موانع بر سر راه مناطق آزاد ما را یاری کند.

وی با بیان اینکه اعضا انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان در تمامی حوزه های کیش دست به دست هم داده اند و عمر خود را صرف آبادانی کیش کرده اند تا کیش امروز به وجود آمده گفت: منفعل بودن بخش بین المللی صدمات جدی به ما وارد خواهد کرد و باید این مورد بازبینی شود.

فعال حوزه بین الملل تجارت کیش اظهار داشت: ما در حوزه تجارت بین الملل امکاناتی داریم که می توانیم از طریق سفارتخانه ها کیش را در پلتفرم بین المللی و جهانی معرفی کنیم، بنابراین به دنبال علل و چالش ها بگردیم و امید دارم با تفکر دکتر لواسانی بتوانیم راهکارهای خوبی برای صیانت از زحمات سرمایه گذاران و کارآفرینان  قدیمی کیش ارائه کنیم.

شیرازی منش

 شیوه نامه ها ی ابلاغی بازبینی شوند

شیرازی منش  جذب پول، سرمایه و رونق اشتغال را در گرو رفع موانع و بازبینی شیوه نامه ها عنوان کرد.

حسین شیرازی منش در این نشست  ضمن ابراز امیدواری از حضور مدیری جوان برای ایجاد تحول در کیش گفت: جزیره کیش در شرایطی از سوی سرمایه گذاران و کارآفرینان آباد شد که بسیاری تحمل سختی های این منطقه را نداشتند.

وی افزود: رشد 85 درصدی و آبادانی جزیره کیش توسط سرمایه گذاران و کارآفرینان شکل گرفته و دو اتفاق خوب با کمک سرمایه گذاران در کیش رخ داده که موجب تعادل در بدنه جزیره شده است.

شیرازی منش در تشریح این موضوع بیان کرد: نخستین اتفاق مثبت ایجاد تشکل های صنفی قدرتمند به عنوان بازوی مشورتی سازمان و پس از آن استفاده از سرمایه های خرد برای ساخت پروژه های بزرگ با تاسیس شرکت سهامی تجار کیش بود.

موسس تشکل های صنفی کیش اظهار داشت: متاسفانه در مبحث کارآفرینی نیز طی 4 سال گذشته مشکلی اساسی در شیوه نامه ها رخ داده و موجب شده تمامی افراد با نگاه کارآفرینی، پولسازی ،جذب سرمایه های خوب و اتصال افراد جامعه به توسعه و آبادانی از این امر هراس داشته باشند، که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای آن ارائه و از بازی بورس زمین و مسائل مشابه آن جلوگیری شود.

شیرازی منش همچنین به تاکید مقام معظم رهبری در بحث های تولید، اشتغال و رفع موانع اشاره کرد و افزود: در کیش نیز کمیته ای به همین منظور تشکیل شده اما هیچ اتفاق مثبتی برای آنها رخ نداده که خود دلیل معطل ماندن طرح های نیمه تمام می باشد در صورتی که فعال شدن چنین طرح هایی می توانند موجی اشتغالزایی و کار آفرینی شود.

وی  در پایان سخنانش فاصله طبقاتی ایجاد شده در کیش را یکی از امور قابل تامل خواند و گفت: قشر کارمند حقوق بگیران تحت فشار هستند بنابراین برنامه ریزی ها برای ساخت مسکن ملی انجام شده که از نظر من به دلیل مشکلاتی که به دنبال آن به وجود می آید طرحی اشتباه است و باید مورد بازبینی قرار گیرد.

 

مصطفی  ابراهیمی :

توجه به قوانین اصلی مناطق آزاد راهکار برون رفت از رکود است

رئیس هیات مدیره برج های پرشین توجه به فلسفه ایجاد منطقه آزاد را یاری گر اجرای امور در کیش برشمرد.

مصطفی  ابراهیمی از مدیران اسبق سازمان و رئیس هیات مدیره برج های پرشین در نشست با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش  ضمن تاکید بر توجه به فلسفه ایجاد منطقه آزاد این امر را یاری گر اجرای امور برشمرد و گفت: ظرف 28 سالی که قوانین مناطق آزاد به تصویب رسیده، بخش زیادی از قانون چگونگی اداره مناطق آزاد اجرایی نشده و آنچه به عنوان منطقه آزادی صنعتی پیشرفته با فعالیت های بالا آرزوی تمام دوستان بوده به دلیل برخی ناهماهنگی ها و موانع به مرحله عمل نرسیده است.

وی افزود: امروز با یک دست شدن مجلس و دولت فرصتی برای این حوزه پیش آمده تا قوانین مغفول مانده اجرا شودو مناطق آزاد در این قوانین اختیارات کامل دارند تا چابک حرکت کرده، سرمایه گذار و کارافرین جذب کنند و به ایجاد اشتغال و تولید بپردازند و این امور را توسعه دهند.

ابراهیمی بروکراسی های اداری را بلای جان جذب سرمایه و مانع ه جدی انجام امور در اجرای طرح سرمایه گذار برشمرد که به دنبال آن سرمایه گذار انگیزه خود را از دست خواهد داد.

رئیس هیات مدیره برج های پرشین بیان داشت: اگر مدیری صادقانه به کیش خدمت کند مردم نیز با وفاداری خود در همه امور سیستم را یاری می کند، ما نیز به عنوان اعضا انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران برای امور مشورتی آمادگی کامل خود را اعلام می کنیم.

وی دیدگاه کیش بهشت کارآفرینان را مایه امید مردم خواند و گفت: تمامی اقشار و صنوف برای انجام فعالیت های کارآمد قدردان مسئولان خواهند بود.

 

 

صدوق سرمایه گذار هتل دریایی ترنج :

بروکراسی های اداری یکی از مشکلات اساسی است

سرمایه گذار هتل دریایی ترنج، بروکراسی های اداری را یکی از مهمترین علل اجرایی نشدن طرح های نو در کیش برشمرد.

صدوق سرمایه گذار هتل دریایی ترنج با تشریح روند ساخت هتل ترنج به عنوان ایده ای نو و کاری جدید بر روی آب گفت: بیش از 3 سال در انتظار دریافت مجوز برای ساخت هتل بودم و طی 2سال این طرح ساخته شد و به بهره برداری رسید و مدت ساخت آن از روند مجوز گرفتن کوتا ه تر شد.

وی در ادامه بروکراسی های اداری را یکی از عوامل عدم به ثمر نشستن کارهای جدید در جزیره عنوان کرد و خواستار تشکیل کارگروه ایده های نو با همکاری سازمان و انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران شد که در بررسی ایده های سرمایه گذاران به صورت دقیق و صحیح در این کارگروه امکان پذیذ خواهد بود.

سرمایه گذار هتل دریایی ترنج برقرای پرواز های بین المللی را زمینه ساز ارز آوری و تقویت صنعت گردشگری برشمرد و گفت: شلوغی هتل ها زمانی لذت بخش خواهد بود که با حضور مسافران و گردشگران خارجی اشغال شود و موجب ارز آوری باشد.تاریخ انتشار 29آبان 1400

 

 

 

 

 

 شماره خبر : 2947         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.