اجرای طرح هاي نوآورانه در جزیره کیش با گسترش و توسعه فعالیت دانشگاهها و مراکز علمی در کیش پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با مسئولان دانشگاه علم و صنعت عنوان كرد:
اجرای طرح هاي نوآورانه در جزیره کیش با گسترش و توسعه فعالیت دانشگاهها و مراکز علمی در کیش

جعفر آهنگران در جلسه امضا قراردادی فی مابین سازمان منطقه آزد کیش و دانشگاه علم و صنعت بر افزایش فعالیت های نوآورانه در حوزه های مختلف این منطقه تاکید کرد.

  


به گزارش اقتصاد  کیش دکتر جعفر آهنگران مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش  در جلسه امضا قرارداد تخصیص زمین دانشگاهی به دانشگاه علم و صنعت گفت: کیش به عنوان نسل جدید مناطق آزاد و پيشرو در ايجاد مرکز بین المللی ارائه خدمات مالی، بانکی، بیمه ای و مباحث گردشگری ، باید فعالیت های علمی شرکت های دانش بنیان را با کمک دانشگاه ها در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست افزایش دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:محیط زیست جزیره باید به جد مورد توجه قرار گیرد و توسعه اقتصادی موجب مغفول ماندن عوامل موثرغیر اقتصادی در روند پيشرفت كيش نشود.
دکتر آهنگران افزود: ما بیش از آموزش به دنبال حضور علم و صنعت و فناوری های جدید در کارکرد های منطقه آزاد کیش هستیم و تلاش مي كنيم تا از پشتوانه علمی و مبنا و چارچوب نظری طرح هاي زيست محيطي اطمينان حاصل كنيم.
آهنگران با اشاره به اینکه کشور به زودی از این تحریم ها عبور خواهد کرد گفت: کیش باید با آمادگی کامل برای معرفی خود در عرصه های بین المللی را داشته باشد و استقرار 380 شرکت دانش بنیان و دانشگاه علم و صنعت در مرکز نوآوری کیش می تواند زمینه این امر مهم را فراهم آورد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بستر سازی برای استقرار بورس بین الملل و بانک های آفشور در کیش خبرداد و عنوان کرد: انتظار می رود دانشگاه علم و صنعت و دیگر دانشگاه ها با دارا بودن استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و بحث های نو آوری، سازمان منطقه آزاد کیش را برای دستیابی به اهداف حوزه صنعت و دانشگاه یاری کنند.
سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: در تفاهمنامه ای با وزارت علوم که سال های گذشته به امضا رسیده مباحث مرتبط با دریا، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و گردشگری کیش مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اظهار داشت:اکنون دانشگاه علم و صنعت در پژوهشکده محیط زیست مستقر شده و ما باید با توجه به ابلاغ های طرح جامع که بر حفظ محیط زیست جزیره تاکید دارد، به کمک دانشگاه و محیط زیست، مباحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگ سازی و حفاظت را با محوريت پژوهشکده دنبال کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش این جزیره را یک منطقه آزاد دانشگاهی با رویکرد نسل چهارم برشمرد و افزود: استقبال دانشگاه ها برای حضور در کیش بسیار زیاد است و ما این مسئولیت را داریم تا حمایت بیشتری از آنها داشته باشیم، چرا که دانشگاها می توانند در ابعاد مختلف بین المللی سازی و تقویت رویکرد توسعه دریا محور و مسائل مرتبط با آن همچنین تقویت حفظ محیط زیست، برگزاری دوره های بین المللی، گردشگری علمی و آموزشی و اتصال به بازار جهانی ما را یاری کنند.
سعید پورعلی تبدیل شدن این منطقه به کانون تکاپوهای علمی را یکی از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت: در این صورت به راحتی می توانیم کنفرانس های علمی، پژوهشی، فرهنگی همچنین جشنواره های علمی را در کیش برپا کنیم و مرکز همایش ها های بین المللی جزیره نیز با ظرفیت بسیار خوب آمادگی دارد تا از رویداد های علمی بین المللی دانشگاهی میزبانی کند.
همچنین جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ضمن تشریح برخی اقدامات این مجموعه گفت: اين دانشگاه حدود سه سال است که با نگاهی جدید به جزیره کیش، وارد مذاکره با سازمان شده و ما با توجه به تجربیاتی فعاليت هاي پيشين در جزیره با دیدگاهی فراتر از بحث های آموزشی به فعالیت مشغول هستیم.
وی افزود: با هماهنگی سازمان محیط زیست، وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی برای فعال شدن در حوزه پژوهش در مباحث زیست محیطی و محیط زیست دریا تفاهم نامه ای سه جانبه امضا کردیم تا با تجهیز پژوهشکده، تامین نیروی انسانی متخصص و همکاری های سازمان منطقه آزاد کیش رفع مشکلات زیست محیطی منطقه به ویژه جزیره را پیگیری کنیم.
رئیس دانشگاه علم و صنعت ورود لکه های نفتی به اطراف جزیره را موضوع مورد بحث دیگری عنوان کرد و اظهار داشت : دانشگاه علم و صنعت در دانشکده فناوری های نوین با کمک سازمان بنادر و دریانوردی اين موضوع را پیگیری و دستگاه اسکیمیر نفت روب ساخته و تست شد.
وي افزود : پس از كسب تاييديه ، مقرر شد از طریق یکی از شرکت های وابسته به دانشگاه، این موضوع عملیاتی شود که این اقدام بسیار خوبی برای جزیره خواهد بود.
جبارعلی ذاکری بیان داشت: دانشگاه علم و صنعت در سال های اخیر فعالیت های بسیار خوبی در ایجاد مراکز نوآوری داشته و این امر تحرک و پویایی مطلوبی برای دانشگاه به همراه داشته است، در جزیره کیش نیز یکی از فعالترین نهادها و موسسات مستقر در مرکز نوآوری هستیم.
وی گفت: مرکز نوآوری کیش که دانشگاه علم و صنعت نیز سهم کوچکی در آن دارد، در حوزه فناوری نوآوری و اثر بخشی اجتماعی نقش موثری برای منطقه خواهد داشت و امیدوارم هر روز روند توسعه ای خود را طی کند تا جوانان و مردم ساکن در منطقه با یادگیری مباحث مرتبط بافناوری های نو ظهور گامی بزرگ در جهت توسعه بردارند.

 شماره خبر : 2178         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.