* سید علیرضا علوی رضوی دکترای مدیریت رسانه و روزنامه نگار پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز چهارشنبه 5 شهريور 1404 شمسی مصادف با 3 ربيع الاول 1447هجری قمری

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
درخشش تنیسور‌های کیش در رقابت‌های ساحلی ساری
سند تحول مناطق آزاد به زودی در هیأت وزیران مورد بررسی قرار می‌گیرد
درخشش شناگر کیش، در مناطق شمال و جنوب ایران
توسعه ایران بدون تمرکز بر مناطق آزاد محقق نمی‌شود
رایزنی فعالان اقتصادی کیش با نمایندگان دولت و مجلس برای حل مشکلات جزیره
باید دغدغه های اقتصادی فعالین در مناطق آزاد مرتفع شود
برگزاری نمایشگاه آثار منتخب پنجمین عکسواره سراسری محرم کیش
اگر مدیران اصرار بر تصمیم اشتباه داشته باشند ، از ابزارهای نظارتی استفاده خواهد شد
هدف از ایجاد مناطق آزاد، فاصله گرفتن از بروکراسی‌های اداری است
جزیره کیش محصول مشارکت موفق دولت و بخش خصوصی است
تجلیل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از خبرنگاران
عزم مناطق آزاد کشور برای رفع موانع و یکسان‌سازی فرآیندها
در قوانین مرتبط با مناطق آزاد ضعف‌هایی وجود دارد که باید رفع شود
اسدالله علیزاده سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش شد

  آخرين اخبار
درخشش تنیسور‌های کیش در رقابت‌های ساحلی ساری
سند تحول مناطق آزاد به زودی در هیأت وزیران مورد بررسی قرار می‌گیرد
درخشش شناگر کیش، در مناطق شمال و جنوب ایران
توسعه ایران بدون تمرکز بر مناطق آزاد محقق نمی‌شود
موفقیت جشنواره تابستانی کیش در گرو تبلیغات همه‌جانبه
رایزنی فعالان اقتصادی کیش با نمایندگان دولت و مجلس برای حل مشکلات جزیره
باید دغدغه های اقتصادی فعالین در مناطق آزاد مرتفع شود
برگزاری نمایشگاه آثار منتخب پنجمین عکسواره سراسری محرم کیش
چهارشنبه 5 شهریور 1404 ، 3 ربیع الاول 1447 ، 27 آگوست 2025 ، شماره 4775( 2159 دوره جدید)
اگر مدیران اصرار بر تصمیم اشتباه داشته باشند ، از ابزارهای نظارتی استفاده خواهد شد
  پربيننده ترين اخبار
دوشنبه 3 شهریور 1404 ، 1 ربیع الاول 1447 ، 25 آگوست 2025 ، شماره 4773 ( 2157 دوره جدید)
سند همکاری مناطق آزاد ایران و بلاروس امضا شد
سرمایه گذاری در ورزش هزینه نیست، گامی برای توسعه پایدار جامعه است
فوق العاده خطرناک!
همایش ملی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گذاری مناطق آزاد برگزار می شود
سازمان منطقه آزاد کیش به سمت دولت هوشمند حرکت می کند
تجلیل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از خبرنگاران
اسدالله علیزاده سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش شد
افق‌های روشن همکاری میان مناطق آزاد ایران و بلاروس
سه شنبه 4 شهریور 1404 ، 2 ربیع الاول 1447 ، 26 آگوست 2025 ، شماره 4774(2158 دوره جدید)
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

سازمانهای مدرن، روابط عمومی سنتی نمی خواهند
* سید علیرضا علوی رضوی دکترای مدیریت رسانه و روزنامه نگار

حوزه روابط عمومي، از خصوصيات سازمانهاي مدرن است که می تواند در ارتباطات عمومی جامعه، تحولات گسترده ‎ای ایجاد نماید.

  

اهمیت این بخش از نگاه برخي از صاحب نظران در توصيف روابط عمومي ، انگونه بوده که به آن هنر هشتم لقب دادند. با اين نگاه، روابط عمومي پس از هنرهاي هفتگانه بشر، هنري ممتاز و چند وجهي بوده كه به تعالي سازمان و تقويت مناسبات آن با مخاطبين و ذینفعان، كمك قابل ملاحظه اي مي نمايد.

در تحليل اين كاركرد بايد گفت كه روابط عمومي با بهره گيري از دانش روانشناسي ،جامعه شناسي ، ارتباطات ، تبليغات و چندين دانش ديگر ،بسترهاي ارتباط پايدار و دوسويه اي را براي عملكرد سازمانها فراهم مي آورد كه درگذشته خلا آن مشهود بوده است. در واقع نیاز سازمان ‏های مختلف اعم از دولتی و غیردولتی، به بهینه سازی روابط خود با مخاطبان، پیام گیران، مشتریان و مصرف کنندگان و بالاخره علاقه‏ مندان یا طرفداران و شهروندان باعث شد که تجدید نظر در شیوه‏ های ارتباطی میان سازمان و جامعه صورت گیرد و منجر به طراحی ساختارهای جدید و مدرن در حوزه روابط عمومی شود. چرا که روابط عمومی سنتی، قادر به پاسخگویی به نیازهای سازمانهای مدرن نبوده و نیست.

اما روابط عمومی با توجه به پیچیدگی روابط و مناسبات در سازمانها که در معنای وسیع کلمه از شالوده های اصلی اجتماع کنونی هستند، باید به چه ابزار و لوازمی خود را تجهیز کند؟ در چشم انداز وسیع، به نظر می رسد توجه به موضوع جهانی سازی، فعالیتهای شبکه محور، رقابت و تامین مالی سازمانها، فنآوری و استفاده از ظرفیتهای بی پایان دیجیتال در روابط عمومیها، تعامل با رسانه ها در عصر افزایش مجاری نمایش، تقویت مهارتهای عملی، خلق ارزش، درک تغییر در زنجیره های ارزش، مبحث بسیار اساسی ترغیب و اقناع، توجه به هویت برند، تبدیل سازمان به سازمان یادگیرنده و دارا بودن تفکر استراتژیک از جمله این ضروریات است که باید با همکاری سایر مدیران سازمانی به عنوان ستاد و کارکنان روابط عمومی به عنوان صف به اجرا درآیند.

ایجاد رویکرد راهبردی در مدیریت روابط عمومیها که منجر به توسعه بازار و توسعه محصول می گردد، بدون تحول در نگرش و ایجاد ساختارهای نو دست یافتنی نیست.

قیاس چارچوب مختصر از مبانی نظری مطرح شده با وضعیت عمومی روابط عمومی های کشور که عمدتا به اجرای وظایف جاری و روزمرگی دچار هستند، نشانگر شکافی عمیق است که هریک باید به فراخور حال و بسته به مقدورات، در کاهش آن کوشیده و چالشها را به فرصت تبدیل کنیم.

روابط عمومی در شرایط تازه همچون دیده بان و تحلیلگر باید به تغییرات محیط عمومی، تغییرات سیاسی، اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی، جمعیت شناسی و تغییرات فناورانه حساس باشد تا بتواند قدرت چانه زنی سازمان و مجموعه خود را افزایش دهد.

به عنوان یکی از اعضای خانواده ارجمند روابط عمومی مایلم به این نکته اشاره کنم که هر یک از مدیران و کارکنان برای سنجش موفقیت خود و رضایت از عملکرد می توانند از منظر MVP به نتایج واقعی برسند. " ام وی پی" را محصول اولیه ترجمه کرده اند و مقصود آن است که اگر فعالیت هر فرد یا سیستم در گذر زمان نسبت به خدمت یا عرضه اولیه- بخوانید ام وی پی - تغییر نکرده باشد، باید در مثبت بودن عملکرد خود شک کند. در واقع با این محک، عیار پیشرفت و درجا نزدن به وضوح نمایان می گردد.

خوشحالم که یکسال پس از فعالیت متمرکز در روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به اذعان آمار و خروجی های ملموس، با توسعه کیفی و کمی بسیار زیادی همراه بوده ایم و پس از یکسال، فاصله زیادی با   MVP آن روزها داریم.

اصلاح ساختار روابط عمومی، توجه به هویت بصری برند کیش و سازمان منطقه آزاد کیش، رشد خبر رسانی و تولید محتوا برای همه رسانه های فعال، تعامل سطوح بالادستی و پائین دستی، تحلیل تهدیدها، بهینه کاوی دستاوردهای روابط عمومی نوین و الکترونیک و توجه به موضوع آموزش در بدنه روابط عمومی و نیز سایر ذینفعان و افراد دخیل در این زیست بوم از جمله اقدامات صورت گرفته است که امیدواریم در سال جدید با قدرت بیشتر دنبال گردد. تقویت زیرساختها، توجه بیشتر به منابع انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمان، تامین نیازها، شکل گیری اتاقهای فکر، توسعه تکنولوژی، رشد کیفی و کمی خدمات و تقویت موضوع پنجره واحد برای ارتباط با مخاطبان و مراجعان، بسط نفوذ سازمان و پاسخگوتر نمودن سازمان از ملاحظات تازه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد کیش است.

و کلام آخر، همانقدر که به لطف شبکه ها، تکثر دیدگاهها گسترش یافته و جریانهای یک سویه ارتباطی، تعاملی تر شده اند، ما هم باید سینه را فراخ تر و جا را برای پذیرش دیدگاهها و نظرات بازتر کنیم. تمرین کنیم آزاد اندیشی را در خود بپروریم.  شنیدن، جان پروریدن است.

 شماره خبر : 2043         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.