لزوم همراه داشتن تست منفی کرونا برای مسافران هرمزگان پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
استقبال خوب گردشگران از تفریحات دریایی در ایام نوروز کیش
تقدیر از دو فعال رسانه ای توسط سازمان منطقه آزاد کیش
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
راه اندازی آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش
اختصاص دستگاه ماموگرافی سه بعدی به بیمارستان کیش
جزیره هندورابی مقصد نوروزی گرشگران دوستدار طبیعت
جزیره کیش میزبان نمایشگاه بین المللی”انجمن صنعت پخش
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

در ستاد استانی کرونای استان هرمزگان مطرح شد:
لزوم همراه داشتن تست منفی کرونا برای مسافران هرمزگان

براساس تصمیم ستاد کرونای هرمزگان، مسافرانی که قصد سفر به این استان دارند باید در مبدا آزمایش کرونا داده و نتیجه آن را که تا ۷۲ ساعت معتبر است، همراه داشته باشند.

  

اعضای ستاد کرونای هرمزگان روز گذشته در استانداری هرمزگان گردهم آمده بودند تا شرایط بیماری و اقدام‌هایی که بایستی در جهت کنترل این بیماری انجام شود را بررسی کنند که در آن گلایه‌های دانشگاه علوم پزشکی این استان از همراهی نامناسب برخی اداره‌های متولی نیز مطرح شد.

براساس تصمیم اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا یک هتل در بندرعباس با ظرفیت حدود ۶۰ تخت برای قرنطینه مسافرانی که بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی وارد هرمزگان می‌شوند و نتیجه آزمایش آنها مثبت می‌شود در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفت.

این افراد به علت رعایت نکردن محدودیت‌های کرونایی و شرایط آن بایستی هزینه‌های ۲ هفته قرنطینه در این هتل را بپردازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: افراد از انجام سفرهای غیر ضروری به این استان به جد بپرهیزند همچنین اجازه ورود به خودروهای شهرهای قرمز کرونایی استان خوزستان در مبادی ورودی به هرمزگان داده نمی‌شود.

ایرج حیدری با بیان ضرب المثل رطب خورده چون منع رطب می‌کند، گفت: مهمانسراهای اداره‌های دولتی مانند استانداری هرمزگان و سایر نهادها حق پذیرش مهمان و مسافر ندارند و بر این نیز نظارت می‌شود.

وی اضافه کرد: ورود مسافر درآمدی دارد اما باید هزینه های آن را هم دید و باتوجه به شرایطی که کرونا بر جامعه تحمیل کرده نباید اجازه داد بندرعباس بارانداز مسافر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان داشت: چنانچه انبوه مسافران وارد بندرعباس شود با مشکل‌های خاص آن نیز روبه‌رو می‌شویم که حل کردن آنها دشوار است.

سرنشینان خودروهای عازم جزیره های استان باید نتیجه آزمایش منفی کرونا همراه داشته باشند

حیدری در خصوص فعالیت قایق‌ها و شناورهای غیر مجاز در زمینه جابه‌جایی مسافران بین بندرعباس به جزایر، ابراز داشت: تردد شناورها و قایق های غیر مجاز به راحتی قابل کنترل است و اداره بنادر و دریانوردی با توجه به در اختیار داشتن شناور ناجی و مشخص بودن مسیر تردد می‌تواند آنها را برگرداند.

وی اشاره کرد: همچنین بنادر و دریانوردی هرمزگان بایستی محل پهلوگیری این شناورها را به اطلاع نیروی انتظامی برساند، افرادی هم که کار ضروری داشته و قصد سفر به جزایر دارند باید از مبدا بلیت اینترنتی تهیه کنند و این در مورد خودروها نیز صدق می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: حتی سرنشینان این خودروها نیز باید در مبدا آزمایش کرونا داده و نتیجه منفی ابتلا به کرونا را همراه خود داشته باشند.

هزینه قرنطینه با مسافران کرونا مثبت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست  نیز گفت: اگر چه موارد منجر به فوت افراد در استان روند کاهش داشته است اما آمار و ارقام افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ را در کشور نشان می‌دهند.

دکتر حسین فرشیدی ادامه داد: با توجه به اینکه هرمزگان و شهرهای گردشگر آن پذیر مانند بندرعباس، قشم، کیش و هرمز با توجه به آب و هوای مطبوع خود در فصل زمستان مسافران را به خود جذب می کند، از کسانی که سفرهای غیر ضروری به این استان داشته باشند در مبادی ورودی از آنها تست کووید ۱۹ گرفته می شود.

وی ادامه داد: کسانی که نتیجه آزمایش آنان مثبت باشد به قرنطینه فرستاده می شوند که هزینه آن را باید خودشان بپردازند و مسافران عازم این جزیره ها و شهرهای هرمزگان در ایام تعطیلات نوروزی و به خصوص در ۲ هفته آینده باید از مبدا با تست منفی مراجعه کنند تا اینجا با مشکل روبه رو نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: کسانی که به هرمزگان سفرمی کنند نتیجه آزمایش آنها تا ۷۲ ساعت ارزشمند است و در صورت گذشت این زمان بایستی مجدد آزمایش کووید ۱۹ بدهند.

شهرستان‌ها حساسیت ویژه ای نسبت به کووید انگلیسی داشته باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: آمار هفته گذشته موارد مثبت نسبت به هفته قبل کاهشی ثبت شد و همین آمار در بیماران بستری و ورودی ها قابل ملاحظه است و از نظر شیوع کووید انگلیسی در چهار شهرستان پاسیان، قشم، بستک و بندرعباس بیماران مبتلا به این نوع از کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند.

فرشیدی بیان داشت: هم اکنون ۲ بیمار با تشخیص کووید انگلیسی بستری هستند لذا باید حساسیت ویژه ای در شهرستان ها نسبت به این بیماری داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: کووید انگلیسی ۲ مشخصه میزان سرایت بیشتر نسبت به ویروس قبلی بیشتر و درگیر کردن جوانان را دارد و میزان کشندگی آن نیز افزون‌تر است.

به گفته فرشیدی، اگر فردی امروز به کووید انگلیسی مبتلا شود ظرف کمتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت دچار علایمی می‌شود که وی را ناگزیر از مراجعه به بیمارستان می‌کند.

مسافران با وجود ممنوعیت به این استان سفر می‌کنند

وی با اشاره به اینکه ، احتمال حذف شدن تورهای گردشگری برای عید نوروز وجود دارد، یاد آور شد: مردم در برنامه های روزانه و مراسم های عزا و عروسی هم پروتکل های بهداشتی رعایلت کنند زیرا خطر کرونا بویژه کرونای انگلیسی جدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: میزان استفاده از ماسک هم در این روزها حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد نسبت به هفته های قبل کاهش داشته که این با شناسایی موارد کرونای انگلیسی همزمان شده است.

دکتر محمود حسین‌پور ادامه داد: در ۳۲ درصد عروسی ها پروتکل های بهداشتی رعایت می‌شود و ۲۰ درصد عروسی ها  هم با هماهنگی مراجع قضایی لغو شده است.

وی اضافه کرد: پروتکل های بهداشتی در ۷۶ درصد مراسم‌های عزا رعایت می‌شود که نشان می دهد مردم در مراسم‌های عزا بیشتر از عروسی ها پروتکل را رعایت می‌کنند.

وی اشاره کرد: میزان استفاده از ماسک توسط کارگران فصلی نیز کاهش یافته که شهرداری بندرعباس و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی در این زمینه حساس بوده و مساله را حل کنند.

مسیر عسلویه پارسیان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به اینکه مسافران خوزستان بیشتر از مسیر عسلویه - پارسیان تردد می‌کنند گفت: این مسیر حساس ترین مسیر بوده که باید با دقت کنترل شود.

دکتر حسین‌پور خاطر نشان کرد: از هفته آینده مبادی ورودی مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه راه آهن بندرعباس با دقت بیشتری کنترل می‌شود و باید به این نکته توجه داشت که میزان حضور مهمانان در نوروز در این استان بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۳۰ هزار کیت برای تشخیص کرونا داریم که برای آن ایام ناکافی است و تهیه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کیت تشخیص هم به هزینه بالایی نیاز دارد، از طرفی نیز هم اکنون که سفر به بندرعباس، کیش و قشم ممنوع است افراد از شهرهای مختلف وارد هرمزگان شده‌اند.

گردش کرونای انگلیسی کنترل شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تنها استانی هستیم که توانسته گردش کرونای انگلیسی را کنترل کند و اگر مصوبه های ستاد استانی کرونا به درستی اجرا شود فشار کاری بر بخش بهداشت و درمان کمتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: فروش بلیت شناورها باید از حالت حضوری خارج شود و کسانی که قصد سفر به جزیره های استان دارند در مبدا تست داده و نتیجه آن را بر روی سامانه فروش بلیت بارگذاری کنند.

 شماره خبر : 1710         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.