مدیرحمل
ونقل عمومی کیش در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگارروزنامه اقتصاد کیش در خصوص موضوع فعالیت
شرکت تپسی در جزیره کیش گفت: راه اندازی تاکسی های اینترنتی در جزیره
کیش طی بررسی های انجام شده وبا کارشناسی های
صورت گرفته در راستای حل و کاهش مشکلات و معضلات تردد شهروندان و گردشگران برابر مصوبه
شورای ترافیک از سال 96 در دستور کار شرکت
عمران، آب وخدمات قرار گرفت.
وی افزود:
آنچه مسلم است رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب وخدمات در برون سپاری
فعالیت ها، عمومیت بخشیدن و رفع انحصار طلبی و تاکید بر ایجاد فضای رقابتی است.
پاشاکی
افزود: برخلاف موضوع مطرح شده از سوی شرکت تپسی مبنی بر جلوگیری از فعالیت این شرکت در کیش
، سازمان منطقه آزاد کیش فضای رقابت را برای همه فعالان این عرصه مهیا کرده است ، اما
دراین مسیر ضمن پرهیز از انحصار در برون سپاری ها ، پس از بررسی و کارشناسی های
لازم ، مجوز فعالیت به متقاضیان داده می شود.
مدیرحمل
ونقل عمومی کیش تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود در مذاکرات اولیه با شرکت تپسی
بدلیل طرح درخواست اولیه مبنی بر انحصار واگذاری امتیاز تاکسی اینترنتی در کیش این
درخواست از سوی شرکت عمران، آب و خدمات و شورای
ترافیک رد شد و درخواست دوم این شرکت که پس از ورود اسنپ وتاکیش ارائه شده است در حال حاضر توسط شورای ترافیک دردست بررسی است .
حمید پاشاکی
تاکید کرد: ایجاد فضای رقابتی شرایطی را فراهم می کند که فعالان در عرصه خدمات دهی
به مردم تلاش بیشتری برای بهبود کیفی و کاهش قیمت ها انجام دهند واین موضوع درراستای
تامین منافع عمومی است لذا در خصوص بکارگیری تاکسی های اینترنتی نیز رویکرد منطقه آزاد
کیش و شرکت عمران، آب و خدمات ایجاد فضای رقابتی بوده وهست.
وی همچنین
درخصوص رسیدگی به وضعیت ظاهری و فنی تاکسی ها و مینی بوس های کیش با توجه به نزدیکی
تعطیلات پایان سال از آغازعملیات نظارت بروضعیت تاکسی ها خبرداد.
پاشاکی اظهار داشت: در این طرح از روز 15 بهمن براساس برنامه
زمانبندی 15 روزه تمامی تاکسی های تلفنی، بی سیم، خطی (عمومی) ومینی بوس های کیش به
منظور رفع نواقص فنی وظاهری مورد بازدید کارشناسان حمل ونقل عمومی قرار می گیرند تا
وضعیت خدمات دهی به شهروندان وگردشگران بهبود یافته و درمنظر شهری نیز ناوگان حمل ونقل
عمومی از ظاهرو کیفیت خوبی برخوردار باشد
|