مراسم تجلیل از روز خبرنگار در منطقه ویژه انتظامی کیش، پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش
مساعدت در تمدید اقامت گردشگران در هتل های کیش
بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش

  آخرين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در کیش برگزار می‌شود
تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت در جزیره کیش
شعبانی مقدم جایگزین زائری در پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شد
بهره برداری از دستگاه ماموگرافی در بیمارستان کیش
شرایط پوشش حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جزیره کیش را فراهم خواهیم کرد
میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
چهارشنبه 29 فروردین 1403 ، 8 شوال 1445 ، 17 آپریل 2024 ، شماره 4442 (1826 دوره جدید)
رئیس جمهور و هیأت دولت نگاه ویژه ای به مناطق آزاد و ویژه دارند
همکاری مشترک کیش و ارس برای تکمیل ظرفیت گردشگری
  پربيننده ترين اخبار
برگزاری جشنواره نان و شیرینی در کیش
دوشنبه 20 فروردین 1403 ، 28 رمضان 1445 ، 8 آپریل 2024 ، شماره 4436 (1820 دوره جدید)
یکشنبه 26 فروردین 1403 ، 5 شوال 1445 ، 14 آپریل 2024 ، شماره 4439 (1823 دوره جدید)
ایرانی‌ها برای خرید به جای کشورهای خارجی باید به مناطق آزاد بروند
برگزاری آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
دولت، در جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد ناکام بوده است
سرپرست جدید مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت در کیش
تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
مسابقات مچ‌اندازی آسیا ، کیش یا دوبی؟
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

مراسم تجلیل از روز خبرنگار در منطقه ویژه انتظامی کیش،

  





مراسم تجلیل از روز خبرنگار در منطقه ویژه انتظامی کیش،

سرهنگ جمالی:همه تلاش ما برای ارتقاء و تقویت امنیت و آرامش در جزیره است

 

به گزارش خبرنگار اقتصاد کیش؛ به مناسبت گرامیداشت  و تجلیل روز خبرنگار نشست خبری فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل این فرماندهی  منطقه ویژه انتظامی کیش برگزار شد. در این نشست سرهنگ علی اصغر جمالی؛ فرمانده  انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش بهمراه معاونین و افسران عالیرتبه منطقه ویژه انتظامی کیش  حضور داشتند.

فرمانده  انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در این نشست ضمن ارائه گزارش مشروحی از اقدامات و خدمات پلیس ویژه کیش در چهار ماهه ابتدایی سال 1398 از همکاری و همیاری اهالی رسانه با پلیس تقدیر کرد و گفت: هدف پلیس قبل از هر گونه اقدام اجتماعی، انتظامی و امنیتی پیش بینی ، پیشگیری و در نهایت اگر موثر واقع نشد، مقابله است. وی افزود : همه تلاش من و همکارانم  در نیروی انتظامی در جهت ارتقا  و تقویت سطح امنیت و آرامش کیش است.

12 اولویت اصلی و پایه در برقرای نظم و امنیت جزیره کیش

سرهنگ علی اصغر جمالی؛ فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: خبر و خبر رسانی از جمله موضوعاتی است که در سطح کلان باید بدان پرداخت .امروز در عصر اطلاع رسانی اخبار بسیار سریع منتشر می شود و شما عزیزان رسالت بزرگی بر دوش دارید و آن این است که اخبار را باید به صورت صحیح و دقیق منتشر کنید.  وی افزود: بسیاری از تصمیماتی که در عرصه های مختلف فردی، اجتماعی،اقتصادی و ...  گرفته می شود می تواند بر اساس اخبار و فعالیت  شما باشد و از این لحاظ مسئولیت خطیری بر عهده شما است. چرا که ممکن است خبری از جانب شما منتشر شود و باعث شود اجتماعی به هم  بریزد و یا پیوند بخورد  به همین خاطر درستی خبر بسیار حائز اهمیت است.  

سرهنگ جمالی افزود: پلیس و حوزه رسانه و خبر دو نهادی هستند که باهم آمیخته اند  تا بتوانند احساس آرامش و امنیت مطلوبی را برای جامعه رقم بزنند. بسیاری از اقدامات و عملکرد پلیس مغفول و نادیده می ماند ولی شما عزیزان می توانید  با قلم و تصویر گری این اقدامات را به اطلاع مردم برسانید و شفاف سازی کنید و همچنین در اجرای صحیح قوانین هم تاثیر گذار باشید.

وی خطاب به اصحاب رسانه جزیره کیش گفت: با انتشار دقیق و به موقع اخبار و اتفاقات و تصمیماتی که در جزیره کوچک کیش گرفته می شود بسیاری از مردم را در تصمیمی که می گیرند یاری می رسانید، پس خیلی مهم است که اخبار از منابع موثق انتشار پیدا کند و از انتشار اخباری که پایه و اساس درستی ندارد اجتناب گردد و این رسالت مهمی است که شما بر دوش دارید.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش افزود: همکاری و همیاری شما با پلیس در سال 1398 شایسته تقدیر است و مایه افتخار است که ما اصحاب رسانه را در کنار خود می بینیم. شما دغدغه های مردم را به گوش مسئولین می رسانید و بسیاری از اوقات باعث اخذ تصمیم گیری های بسیار مهم و دقیقی در حوزه های مدیریتی  جامعه می شوید.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد پلیس کیش در چهار ماهه ابتدایی سال 98 و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته با بیان اینکه وظیفه پلیس برقرای نظم و امنیت عمومی جامعه است، گفت:برای برقراری نظم و امنیت باید برنامه ها و طرح هایی متناسب با اولویت ها و توجه به شرایط زمان و مکان و جامعه داشت.

سرهنگ جمالی گفت: پلیس کیش در سال 1398 اولویت های پایه ای برای خود تعریف کرد که شامل 12 مورد است و از جمله مهمترین آنها مقابله با قاچاق کالا،ارز و سوخت، مبارزه با ورود و ترانزیت و توزیع مواد مخدر و مبارزه با سرقت که در سنوات گذشته هم اولویت ما بود. کاهش تصادفات وتخلفات خودرویی و همچنین برقرای نظم و امنیت در حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی از دیگر اولویت های ما است . پیشگیری از جرایم اخلاقی و مبارزه با مفاسد و جرایم سازمان یافته در فضای مجازی و حقیقی ،ارتقاء و تسریع کیفی و کمی خدمات انتظامی به مردم  و مبارزه با خرید و فروش سلاح از دیگر اولویت های ما در پلیس کیش است.

سرهنگ جمالی با اشاره به مزایا و معایب فضای مجازی و فرصت ها و تهدید های آن گفت: متاسفانه بعضی اوقات فضای مجازی خصوصا در حوزه سرقت غیر واقعیت ها را واقعی جلوه داده و واقعیت ها را محو می کند. فضای مجازی در برخی موارد بزرگ نمایی می کند در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.

وی افزود: علاوه بر 12 اولویت اصلی در حوزه داخلی نیز مواردی چون: جهادی عمل کردن، شایسته سالاری،  سلامت و صیانت پلیس و خانواده های آنان، ارتقاء خدمات معیشتی، فرصت سازی، توسعه بانک های اطلاعاتی، توسعه توان عملیاتی یگان ها، توسعه آموزش مهارت های پلیس و ... از اولویت های  درون سازمانی ما است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش ادامه داد: با توجه به تحولاتی که در جامعه بوجود آمد، برنامه ریزی در چهار ماهه ابتدایی  سال 1398 صورت گرفت و  457 طرح مختلف در معاونت های تخصصی پیشنهاد داده شد و می توان گفت نسبت به مدت مشابه سال قبل که شامل 257 طرح بوده، 77 درصد افزایش طرح ایجاد و نتیجه افزایش این طرح ها باعث افزایش امنیت در جامعه شد.

سرهنگ جمالی افزود: این عملکرد پلیس در ایام نوروز شرایط بسیار بهتری نسبت به سال گذشته را نشان داد و خوشبختانه حتی یک مورد هم تعدی و تعرض نسبت به مسافران گزارش نشد و این خود نشان از خروجی مناسب این طرح ها است. هدف پلیس قبل از هر گونه اقدام اجتماعی، انتظامی و امنیتی پیش بینی ، پیشگیری و در نهایت اگر موثر واقع نشد، مقابله است. سه مرحله؛ پیش بینی ، پیشگیری و مقابله برای ما دارای اهمیت ویژه ای است. 

وی در موضوع پیشگیری و مقابله با سرقت و برخورد با سارقین از دستگیری تعداد 108 نفر سارق در جزیره کیش خبرداد که در مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش دستگیری را نشان می دهد . در حوزه کشفیات سرقت 67 درصد منجر به کشف سرقت شده است که نسبت به مشابه سال قبل 5 درصد افزایش کشفیات را نشان می دهد. سرهنگ جمالی افزود: در حوزه وقوع سرقت ها خوشبختانه آمارها 5 درصد کاهش را نشان می دهد و این در حالی است که امروز در سراسر کشور با توجه به شرایط تورم و تحریم اقتصادی در سایر استانها بالای 30 درصد افزایش سرقت ثبت شده است و از این حیث جزیره کیش پیشرو است.

سرهنگ جمالی با اشاره به حجم گسترده فعالیت کاربران در فضای مجازی افزود: فضاهای مجازی  فرضا تنها سرقت را مطرح می کنند و از جوانب وقوع این سرقت ها آگاه نیستند و تنها می گویند سرقت زیاد شده است. یکی از دلایل احساس ازدیاد سرقت ،گران شدن اجناس است؛ سرقت پمپ آب، کپسول گاز، موتورشارژی و دوچرخه که اقلامی دم دستی است  که  حریمی برای آن وجود ندارد و قابل دسترس است همیشه شنیده می شود. پمپ آبی که 250 هزار تومان بوده امروز بین یک میلیون و 200 تا یک میلیون 500 هزار تومان فروخته می شود. در گذشته به خاطر قیمت پایین این سرقت ها گزارش نمی شد اما امروز قیمت بالای این اقلام تعداد گزارشات را بیشتر کرده و این تصور  را به ذهن ها متبادر می کند که سرقت ها فزونی یافته است.

وی با اشاره به نمودار ترسیم شده از سال 1392 در حوزه سرقت در جزیره کیش افزود: آمار سرقت در طول این سالها روند نزولی طی کرده است و در مقابل کشفیات هم سیر صعودی پیدا کرده اند ، تعداد دستگیری ها در این سالها زیاد شده و این نشان از فعال بودن پلیس دارد و آمار و ارقام واقعی دال بر کاهش سرقت در جزیره کیش است.

سرهنگ جمالی با تاکید بر مسئولیت خطیر رسانه ها در ارائه  آمار و تصویری درست از جزیره کیش گفت: جزیره کیش و چهره آن با ارائه تصاویر نادرست نباید مخدوش شود و باید توسط رسانه ها شفاف سازی و اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، قاچاقچیان و خریداران و فروشندگان مواد مخدر جزء اولویت های ما است، با ارائه گزارش عملکرد پلیس ویژه کیش گفت: ازمعتادان و خرده فروشان مواد مخدر در چهارماهه ابتدایی سال جاری 279 نفر شناسایی و به مراکز درمانی هدایت شدند. 160 نفر لامکان و ولگرد نیز با حضور در کلانتری تعیین تکلیف و به آنها رسیدگی شده است . 138 نفر خرده فروش مواد مخدر و 21 نفر قاچاقچی مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.در مجموع در چهار ماهه ابتدایی سال 98 ،598 نفر دستگیری داشته ایم که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دستگیری را نشان می دهد. در حوزه خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر هم از حیث دستگیری و برخورد پلیس 105 درصد افزایش داشته ایم.

سرهنگ جمالی بیان داشت: همچنین در چهارماهه ابتدایی سال در حوزه کشفیات مواد مخدر نیز افزایش چشمگیری داشتیم که 111 کیلوگرم برآورد شد و در مدت مشابه سال قبل این عدد به 66 کیلوگرم رسید و این 70 درصد افزایش کشفیات را نشان می دهد.  از 111 کیلوگرم کشفیات حدود 70 درصد خارج از حوزه جزیره کیش اما به مقصد جزیره کیش بوده است. با توجه به اشراف پلیس به استان های مقصد و شهرستان های همجوار این محموله ها شناسایی و به صورت عملیات و ماموریت مشترک با پلیس های مبدا شناسایی، کشف و متخلفان دستگیر شده و خوشبختانه محموله ها به کیش نرسیده اند. سرهنگ جمالی خاطر نشان کرد: اگر 10 کیلوگرم مواد مخدر به کیش برسد بین 200 نفر توزیع کننده تقسیم می شود و کشف آن بسیار دشوار خواهد شد ، تمام تمرکز ما بر این است که این جرم ها از مبدا شناسایی و از ورد به جزیره کیش جلوگیری شود.

وی انضباط اجتماعی و ارتقای فرهنگ ترافیکی و وضعیت تصادفات در جزیره کیش را اینگونه تشریح کرد: در چهارماهه نخست سال جاری 90 طرح ترافیکی توسط پلیس راهور کیش اجرایی شده و در مجموع خسارت های تصادفی و جرحی و فوتی ما نسبت به سال گذشته که 117 مورد بوده امسال به 108 مورد رسیده است و 8 درصد کاهش را نشان می دهد. در حوزه تعداد مجروحین برابر هستیم و سال گذشته یک فوت و متاسفانه امسال 2 فوت بر اثر تصادف ثبت شد که نیازمند توجه ویژه مردم به این حوزه است.

سرهنگ جمالی بیشترین علت وقوع تصادفات را به ترتیب: عدم توجه به جلو؛ 34 درصد، عدم رعایت حق تقدم؛ 23 درصد، عدم کنترل وسیله نقلیه؛ 21 درصد، تغییر مسیر ناگهانی؛ 5 درصد و حرکت خلاف جهت را 5 درصد اعلام و در مورد پیک زمان وقوع تصادفات در جزیره کیش گفت: 25 درصد تصادفات معمولا بین ساعت 10 صبح تا 12 ظهر ،23 درصد بین ساعت 22 تا 24 شب ،16 درصد ازساعت 12 تا 14 ظهر و 12 درصد هم از ساعت14بعد از ظهر تا 18 عصر ثبت شده است.

وی برخورد با متخلفین و اعمال قانون در حوزه راهنمایی و رانندگی را در چهار ماهه ابتدایی سال 62 هزار و 14 مورد ثبت شده اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که رقم آن معادل 47 هزار و 250 مورد بود، 31 درصد افزایش تخلفات راهنمایی را نشان می دهد و موید این موضوع است که در حوزه فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات بد عمل کرده ایم و مردم مقررات را زیر پا گذاشته اند.

 فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش اعلام کرد: 3 هزار و 630 مورد تخلفات حادثه ساز اعمال قانون شده اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد رشد داشتیم و اعمال قانون روند افزایشی را نشان می دهد. از این تعداد 3517 مورد تخلف مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی بوده که سال گذشته 2496 مورد در این حوزه ثبت تخلف شده و باز هم متاسفانه 41 درصد افزایش را نشان می دهد و با این احتساب ناوگان حمل و نقل عمومی سهم 6 درصدی را در کل جرایم به خود اختصاص داده اند .  

سرهنگ جمالی از توقیف 870 دستگاه خودرو ،348 دستگاه موتور شارژی و 5 دستگاه موتور بنزینی و انتقال به پارکینگ خبر داد و گفت: توقیف خودرو 24 درصد، موتور بنزینی 100 درصد افزایش  و موتورشارژی 7 درصد کاهش را در مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال با قاچاق سوخت درگیر بودیم و تغییر نرخ ارز باعث شده بود که افراد فرصت طلب و سود جو سرمایه های خود وسایرین را جمع آوری و قصد خروج آن را از کشور داشته باشند، گفت: خوشبختانه 136 هزار و 900 لیتر انواع سوخت قاچاق در حوزه دریابانی کشف و سال گذشته در مدت مشابه این مقدار 27 هزار لیتر بوده است. و با این حساب 407 درصد افزایش کشفیات سوخت ثبت شد. 11 لنح حامل کالای سوخت و 38 نفر قاچاقچی در این رابطه دستگیر و تشکیل پرونده داده اند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در حوزه  برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز تاکید کرد: خوشبختانه در کیش قاچاق کالا نداریم اما کریدور دریایی ما محل تردد و عبور کالای قاچاق و ارز با استانهای همجوار است. در این رابطه 620 میلیارد ریال کشفیات مربوط به استان های همجوار داشتیم که با تشکیل پرونده به استان مقصد ارسال شده است. در حوزه  برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز  41 نفر دستگیر و 7 لنج باری توقیف و نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق و 17 درصد افزایش توقیف  لنج باری به ثبت رسید.

سرهنگ جمالی همچنین در موضوع برخورد با صیادان و صید دریایی غیر مجاز به صورت فرآورده های شیلاتی و آبزیان گفت:    در سال جاری حدود 19 هزار کیلو قاچاق انواع محصولات دریایی و ماهیان به ثبت رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه که 3 هزارو 974 کیلو گرم در حوزه آبزیان دریایی و فرآورده های شیلاتی 370 درصد افزایش کشفیات را نشان می دهد.

وی در خصوص توقیف تورهای غیر مجاز ماهیگیری هم گفت: چهارده هزارو 702 متر تور  و 36 عدد قایق و لنج صیادی که اقدام به قاچاق فراورده های دریایی می کردند شناسایی و 147 نفر صیاد غیر مجاز دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند و این آمار   افزایش 5 برابری  نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در حوزه برخورد با متخلفین صنفی در چهارماهه ابتدایی سال از صدور 507 مورد اخطار به واحدهای صنفی خبر داد که 80مورد منجر به پلمپ و باقی آن از متخلفین اخذ تعهد شده است. 75 مورد از پلمپ ها فک و 5 مورد آن پابرجا است و همچنین 3 نفر متخلف دستگیر و به مقام قضایی معرفی شده اند.

وی در حوزه اتباع خارجی نیز گفت: 12 طرح برخورد با اتباع اجرایی شد و در این رابطه 375 نفر دستگیر شده اند. خوشبختانه آمارها در این حوزه روند کاهشی را نشان می دهد.14 فقره کشف اسناد جعلی از اتباع داشتیم و 8 خودرو هم در این خصوص توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: جرایم مالی و اقتصادی در جزیره کیش متاسفانه روند صعودی داشته که علت آن شرایط بد اقتصادی است این جرایم به پلیس آگاهی ارجاع و رسیدگی شد و 5 پرونده سنگین مالی با موضوعات اخلال در نظام اقتصادی کشور، اخذ وام های سنگین بدون بازپرداخت، تبانی در معاملات دولتی و ... تشکیل و نفرات دستگیر و 13 فقره پرونده در این خصوص تشکیل داده شد آمارها افزایش 92 درصدی برخورد و مقابله با این دسته از جرایم را نشان می دهد.

وی گفت: در حوزه خدمات رسانی پلیس در چهار ماهه ابتدایی سال 98 اقداماتی بدین شرح انجام  شد : در حوزه اتباع و  گذرنامه 15571 مورد تردد مسافری از مرز هوایی خارجی، 1192 مورد تردد خارجی در مرز دریایی ، 1141 مورد صدور پروانه اقامت، 1361 مورد تمدید پروانه اقامت، 821 مورد صدور روادید خروج قطعی ، 2024 مورد صدور روادید خروج مراجعت، 2802 مورد تمدید روادید، 2022 مورد صدور گذر نامه، 114 مورد صدور ویزای تحصیلی و 336 مورد صدور ویزای حق کار ثبت شد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش ادامه داد: در حوزه اصناف 300 مورد بازدید از مراکز اقامتی و 54 هتل فعال انجام شد، 1443 مورد استعلامات و پرونده هایی که متصدیان صنوف جهت اخذ مجوز پیگیری کرده اند به ثبت رسید، 3096 مورد پاسخگویی به مراجعین، 173 مورد صدور مجوز هنری و صنفی و 510 مورد صدور صلاحیت انتظامی و ترافیکی، 10 مورد رسیدگی به شکایات ،91 مورد صدور کارت تاکسیرانی و 5360 مورد بازدید از اماکن و صنوف انجام شد.

سرهنگ جمالی افزود: در حوزه ترافیکی و حمل و نقل نیز خدمات ارائه شده توسط پلیس راهور در 4 ماهه ابتدایی سال شامل: 32مورد مجوز حفاری ، 90مورد مجوز تردد خودروهای سنگین در سطح معابر که دارای شرایط ویژه هستند، 1133 دستگاه خودرو توقیفی و 562 دستگاه موتور سیکلت توقیفی ترخیص شد، تعداد 100 مورد کروکی برای انواع تصادفات ترسیم شد و 20 مورد به پرونده های اعتراضی راهنمایی و رانندگی رسیدگی گردید. در حوزه حمل و نقل 1920 مورد پلاک جزیره کیش و 615 مورد پلاک گذر موقت به متقاضیان تحویل شد. 417 نفربرای صدور گواهینامه ثبت نام  و از 246 نفر آزمون گرفته شده و 289 نفر موفق به اخذ گواهینامه موتور سیکلت و خودرو شدند.

 وی ادامه داد: در حوزه پلیس پیشگیری  در 4 ماهه ابتدایی سال خدماتی به شرح ذیل ارائه گردید: 21854 نفر مراجعه به کلانتری شامل: شاکی، متشاکی، مجرم و متهم صورت گرفت که نیازمند خدمات مشاوره و دریافت خدمات قضایی بودند و تفریبا ماهیانه 185 نفر مراجعه به کلانتری داشتیم . تعداد2656 فقره پرونده قضایی تشکیل و 414 فقره احکام قضایی واصل و نیز 5432 مورد اوراق قضایی ابلاغ گردید و با توجه به فعالیت حوزه مشاوره در کلانتری کیش  تعداد400 مورد مشاوره به متقاضیان داده شد.

سرهنگ جمالی همچنین در حوزه فعالیت فوریت های پلیس 110 گفت: در 4 ماهه ابتدایی سال تعداد  26592 نفر با پلیس 110 تماس گرفتند و از این تعداد7945 فقره  و معادل 30 درصد آن منجر به عملیات پلیسی شد  و موصوع به نحوی حل و فصل شد. از این تعداد  18358 و 70 در صد منجر به اخذ راهنمایی و گرفتن اطلاعات و مشاوره  از پلیس 110 گردید. وی ادامه داد: برگزاری 130 مورد همایش، کنسرت، مراسم ورزشی ، نمایشگاه و ... برگزار شد که امنیت آن ها توسط همکاران ما تامین گردید. 

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل پلیس کیش گفت: در ناوگان خودرویی پلیس کلانتری و یگان امداد اقدامات مثبتی توسط ناجا انجام شده و از سازمان منطقه آزاد کیش انتظار داریم توجه ویژه به حوزه حمل و نقل و تجهیزات خودرویی پلیس کیش داشته باشند. وی با اشاره به فرسودگی ناوگان پلیس ادمه داد: با این خودروهای جدیدی که به ناوگان خودرویی پلیس اضافه شد به یاری خدا  وضعیت بهتری خواهیم داشت .

سرهنگ جمالی در خصوص فعالیت های پلیس فتا و جرایم سایبری و فضای مجازی با ابراز تاسف از افزایش 115 درصدی این جرایم گفت: متاسفانه دشمنان به فضای مجازی ورود کردند ، فضایی که  همه هستند و کنترل و نظارت بر آن بسیار دشوار است اما خوشبختانه کشفیات ما نسبت به سایر استان ها بهتر و بالای 90 درصد افزایش کشفیات داشتیم . سرهنگ جمالی با بیان اینکه   بسیاری از جرایم با منشاء کیش نبوده اند گفت: خوشبختانه رصد ،شناسایی و برخورد به موقع برخی از این جرایم مانند سایت های شرط بندی و قمار بازی سبب شد که این جرایم به کیش نرسد . وی  لزوم اطلاعات  به خانواده ها و مدیریت صحیح فزندان توسط خانواده ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خانواده ها باید در اقیانوس فضاهای اینترنتی اطلاعاتی کسب کنند و مدیریت فرزندان بسیار مهم است . بزرگترین ضعف ما در این حوزه نداشتن اطلاعات سایبری خانواده ها و شکاف بین نسلی است که امروز بسیار دیده می شود و آسیبی جدی است. وی با اشاره به کلاهبرداری در خرید های اینترنتی هم گفت: علی رغم اطلاع رسانی های گسترده سرقت های فراونی رخ می دهد و مردم باید هوشیارتر عمل کنند. وی حضور در شبکه های اجتماعی نوجوانان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان را فراگیر توصیف کرد و گفت:  متاسفانه  در کیش پرونده هایی در این خصوص تشکیل شده و در جریان است.

سرهنگ جمالی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات و خدمات پلیس که خلاصه ای از آن به سمع و نظر شما اصحاب رسانه رسید همگی به خاطر ایجاد فضای امن برای زندگی مردم است و امیدواریم با همکاری و تعامل با شما اصحاب رسانه این ماموریت را به خوبی انجام دهیم و محیط مطلوبی را برای مردم فراهم سازیم.

محمد زنگانه؛ معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش:

420 خبر در چهار ماهه نخست سال جاری مرتبط با پلیس کیش توسط اهالی رسانه مخابره شد

 

محمد زنگانه؛ معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش در نشست گرامیداشت روز خبرنگار نیز ضمن تبریک این روز گفت: نقش رسانه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقشی پر رنگ است و چیزی کم از سایر دستگاه ها ندارد. وی افزود: همراهی شما اصحاب رسانه در چهار ماهه نخست سال جاری باعث شده که ما 420 بار بتوانیم اخباری را مرتبط با پلیس در  رسانه های مکتوب و سایت ها و پایگاه های خبری انتشار دهیم.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش همراهی خوب اصحاب رسانه و نگاه ریزبینانه آنها به الگوهای امنیت و حوزه های مرتبط با آرامش و احساس امنیت در جامعه را شایسته تقدیر دانست و افزود: شما در حوزه هایی در قالب مطالبه گری و درحوزه هایی که خودتان را نسبت به آن موضوعات مسئول می دانستید ورود کردید ، خودتان را همراه پلیس کردید و با قلم های زیبایتان و با دوربین ها اقدامات پلیس را به تصویر کشیدید. وی افزود: در ارتباطات و همراهی ها با اصحاب رسانه و با یاری شما توانستیم به خوبی افکارعمومی را در جزیره کیش مدیریت کنیم. برخی اخبار شما فراتر از جزیره و در سطح ملی بود از این بابت از شما ممنونیم و ان شااله این ارتباط و صمیمیت و همراهی را بیشتر از گذشته داشته باشیم. 

زنگانه با بیان اینکه برخی از رسانه های مکتوب و سایت ها واقعا بیش از صد در صد با ما همکاری داشتند گفت:  خواهش ما از دیگر دوستان هم این است که به این حلقه همکاری بپیوندند.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش تاکید کرد: تامین امنیت و آرامش و ارتقای امنیت اجتماعی و پاسخگویی به خواسته های مردم تحقق پیدا نمی کند مگر اینگه شما خبرنگاران در صحنه حضور داشته باشید و همراه ما باشید.

در ادامه مراسم خبرنگاران سوالات خود را در حوزه های مختلف و مرتبط با پلیس کیش مطرح کردند و توسط مسئولان به آن ها پاسخ داده شد . اهدای لوح تقدیر و هدایا به خبرنگاران پایان بخش این نشست بود.

رونمایی خودروهای جدید

در پایان نشست هم چنین با حضور فرمانده منطقه ویژه انتظامی کیش  از تعداد 10 دستگاه خودرو جدید اهدایی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منطقه ویژه انتظامی کیش رونمایی شد    

 شماره خبر : 155         آرشيو گزارش ویژه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.