تجلیل از اقدام ارزشمند مشاوران املاک و نقش این حوزه در رونق اقتصادی جزیره پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
هدف هیئت ورزش کارگران کیش کمک به توسعه ورزش است
برنامه های رمضان و نوروز جزیره کیش تشریح شد
رضایت‌سنجی از کیشوندان و گردشگران در ایام نوروز با سامانه‌۱۲۴
برنامه‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری کلان پروژه‌ی شهر هوشمند کیش
برای ورود عملیاتی به موضوع شهر هوشمندکیش آمادگی داریم

  آخرين اخبار
ورود تجهیزات و قطعات سامانه شش هزار متر مکعبی آب شیرین کن ماهتاب کیش
ارائه اینترنت رایگان به مسافران نوروزی در کمپ های مسافری
استقرار گروه‌های نظارت نوروزی در بازار‌های کیش
اعلام نرخ جدید کرایه ورود خودرو به جزیره کیش
یکشنبه 27 اسفند 1402 ، 6 رمضان 1445 ، 17 مارچ 2024 ، شماره 4433 (1817 دوره جدید)
صدور و اعطای اولین کارت تردد بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
نشست هماهنگی کارگروه‌های اقتصادی قرارگاه عملیاتی مناطق آزاد
مناطق آزاد باید محرک اقتصادی در کشور باشند
مشاور امور بانوان و خانواده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منصوب شد
برگزاری آزمون هماهنگ استانی کیفیت بخشی دانش آموزان پایه ششم در کیش
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

تجلیل از اقدام ارزشمند مشاوران املاک و نقش این حوزه در رونق اقتصادی جزیره

  





درنشست امام جمعه کیش و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با  اعضاء اتحادیه مشاورین املاک کیش؛

تجلیل از اقدام ارزشمند مشاوران املاک و نقش این حوزه

در رونق اقتصادی جزیره

اقتصاد کیش-سرویس گزارش و گفتگو، ضیافت افطاری اتحادیه مشاورین املاک کیش با حضور حجت الاسلام حسن زاده؛ امام جمعه جزیره کیش، دکتر آخوندی؛ معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، امیر بهمن پویا پور؛ مدیر عامل اتحادیه املاک کیش،اعضای هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک و جمعی از مدیران، سرمایه گذاران و صاحبان صنوف و مشاوران املاک در سالن اجتماعات هتل شایگان برگزار شد.

امام جمعه کیش:

مشاوران املاک با چشم پوشی از حق خود به مردم کمک کردند

در این نشست حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش گفت:من حوزه اتحادیه مشاوران املاک را یک حوزه مثبت می بینم،شاید در کنار این حوزه صحبت زیاد باشد اما این حرکتی که شما در موضوع عدم افزایش نرخ کاری خودتان انجام می دهید حرکتی است برای خانه دار شدن افراد و این موضوع قابل توجهی است.

امام جمعه کیش گفت:از نگاه اسلام،حکومت موظف است که مسکن مناسب را برای مردم تهیه کند.شما کار مقدسی انجام می دهید که کمک می کنید مردم به مسکن دسترسی پیداکنند.ما باید به صنوفی که به مردم کمک می کنند برای زندگی بهتر نگاهی مثبت داشته باشیم و صاحبان صنوف هم باید یک نگاه تقدس به شغلشان داشته باشند و این نوع نگاه در رفتارهای ما نیز تأثیر دارد.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: بارها این موضوع را در نماز جمعه عرض کردیم و شما خود می دانید که امروزه مستاجران بسیار گرفتارند و گرانی مسکن بیشترین تأثیرات منفی را بر مستاجرین گذاشته،ما باید کاری کنیم این تاثیرات منفی کمتر شود.اقتصاد بهم پیوسته است و ما نمی توانیم اجاره بها را کم کنیم.اما هرکسی می تواند بر اساس سهم خودش تلاش کند تا مستاجران راحتتر زندگی کنند.

وی افزود:این دوران سخت اقتصادی تمام می شود و ما دوباره به روزهای اوج اقتصاد پررونق برمی گردیم،اگر این شرایط کنونی را بتوانیم تحمل کنیم روزهای خوبی را در پیش داریم.باهمه سختی ها در آینده راحتی خواهد آمد به شرطی که ما دست به دست هم بدهیم و گذشت هایی نسبت به یکدیگر داشته باشیم .

وی گفت:ماتوقع نداریم شما نقش صد درصد در کاهش نرخ مسکن و یا اجاره نامه ها  داشته باشید .اماهمین که نرخنامه را برای رفاه حال مردم بالا نبردید بسیار ارزشمند است و من به نوبه خودم از شما تشکر می کنم.بسیار کار مثبتی انجام داده اید.این کار را در سایر مناطق هم می توانید رواج دهید ما همیشه برای معرفی کیش می گوییم،کیش سرزمین پرمعنویتی است یکی از کارهای معنوی این است که حالا که مردم گرفتار هستند، مشاورین املاک با چشم پوشی از حق خود به مردم کمک می کنند.

وی افزود:ما میتوانیم نشان دهیم که وقتی کیش در حوزه آموزش مشاورین املاک رتبه دوم را  در کشوردارد،در حوزه توجه به مستاجرین رتبه اول را خواهد داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش:

مشاوران املاک می توانند ورود سرمایه گذار به جزیره را تقویت کنند

 

در ادامه جلسه دکتر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش  گفت:سازمان منطقه آزاد کیش برنامه هایی برای توسعه و رونق اقتصادی جزیره کیش دارد،برنامه های اقتصادی که اگر به درستی اجرا شود و رونق اقتصادی برقرار شود،عزیزانی که در اتحادیه مشاورین املاک فعالیت دارند نقش بسزایی در این زمینه خواهند داشت.

وی گفت: سرمایه گذارانی که در این جلسه حاضر هستند اهمیت خاص خود را دارند.سازمان نیز نقش خود را دارد و در این جلسه قصد دارم برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش را بیان کنم.اگراین فعالیت هایی که آغاز شده ، به نتیجه برسد علی رغم شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است و ماهم تابع آن هستیم، شرایط مان بسیار بهتر از سرزمین اصلی خواهد شد . ما می توانیم با ایجاد رونق اقتصادی و فعالیت های تجاری در بخش صنوف، صنعت ساختمان، گردشگری و توریستی و... نیازهای سرزمین اصلی را تأمین و اثرات این تحریم ظالمانه را کم کنیم.

دکتر آخوندی گفت:همانطور که می دانید اولویت سازمان منطقه آزاد کیش در این است که پروژه های متوقف و نیمه کاره ای که سالها  از آن می گذرد و باعث بی اعتمادی و کاهش تقاضا و کم شدن انگیزه برای سرمایه گذاری شده است را ساماندهی کند. لازم است تا روند قبلی اصلاح و انگیزه و دید سرمایه گذاران جزیره کیش مثبت شود.

وی افزود:ابتدا باید مشکلات کسانی که درگیر هستند را حل کنیم.در این راستا فعالیت هایی را شروع کرده ایم.پروژه شهرآفتاب،رویای کیش،دامون ساحلی و پردیس 3 ،راه اندازی شده اند و به زودی تعدادی دیگر طی دوهفته آینده آغاز خواهد شد.طبیعتا وقتی ما پروژه ای نیمه کاره و نیمه تمام را راه اندازی کنیم ، بخشی از اقتصاد جزیره که گریبانگیر پروژه های متوقف است رونق خواهد گرفت و اعتماد مردم برمیگردد.

دکترآخوندی گفت:اعتمادی که راجع به آن صحبت می کنم،در صنف مشاورین املاک نیز باید وجود داشته باشد،مشاور یعنی امین مردم.نقش این امین یا مشاور را خودمان باید باور داشته باشیم و به این باور برسیم که اطلاعاتی که رد و بدل می شود صحیح است و خدا را گواه و ناظر بر آن بگیریم و به کسی که مشاوره سرمایه گذاری می دهیم، صحیح باشد. باید این امانت در این صنف تقویت شود و ما مقید باشیم به این امانت داری و صداقت سرلوحه کار ما قرار گیرد.، مشاور واقعی بودن برای سرمایه گذار موتور محرکه ای است که ورود سرمایه گذار را می تواند به جزیره تقویت کند.

وی افزود:سرمایه گذاران و سازمان منطقه آزاد کیش و صنوف مختلف و مشاورین املاک مثل چرخ دنده های یک ساعت هستیم که همه باهم می چرخند،اگر هماهنگ نباشند برآیندی که از این کار بیرون می آید،مورد انتظار هیچ کس نیست.تقاضای من از مشاورین املاک این است که در کنار سازمان و سرمایه گذاران و در جهت جذب و حفظ اعتماد تلاش کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش  گفت : در اقتصاد دنیا شرکت های مشاوره ای نقشی برایشان تعریف شده که بررسی و مطالعه کنند و آموزش هایی داشته باشند که سرمایه گذار بداند مشاور املاک دانش  برنامه تبلیغاتی ،بازار سنجی ،بازارداری و بازارسازی دارد و هرگاه که سرمایه گذار نیاز به منابع و نقدینگی دارد مشاورین می توانند در این امر از آنها حمایت کند .در عین حال برای متقاضی وقتی قراردادی می بندد مبنی براینکه ساختمانی را ظرف یک یا دوسال تحویل بگیرد حامی آنها باشد.این امر با تنظیم شیوه نامه هایی که باهمکاری سازمان و سایر صنوف بر طبق شرایط روز اقتصاد تنظیم شده باشد قابل اجرا است.  

وی گفت:برای به حداقل رساندن مشکلات فعلی  به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شیوه نامه هایی که در سالهای اخیر با توجه به شرایط اقتصادی وقت  تنظیم شده اند را بازنگری می کنیم تا به نفع مردم و سرمایه گذار باشد. کلیه قراردادها با نگاهی مثبت بازنگری و تدوین می شود.همچنین همسان سازی دستورات و مقررات در کل سازمانهای مرتبط و شیوه نامه ها در حال اصلاح هستند.

وی گفت:در بحث واگذاری ها در قراردادهای واحدهای صنعتی و گردشگری، ساده سازی فرآیندهای سرمایه گذاری اتفاق می افتد.ما در واقع در کنار سرمایه گذاران که موتور اصلی فعالیت های اقتصادی هستند از نظرات سازنده شان در اتاق فکر استفاده میکنیم،همچنین از مشاورین املاک نظرسنجی کردیم که قابل استفاده و کارشناسی بود، نتیجه ای که گرفتیم مشابه نتیجه ما در سازمان بود و این نشان دهنده این بود که ارزیابی به صورت کارشناسانه اتفاق افتاد و نقش مهمی را برای این عزیزان قائل هستیم.ما انتظارداریم مشکلاتی که قابل حل هستند را با مادر میان بگذارند، مانند مشکلی که در بخش تمدید مجوزها بود و رفع شد.   

آخوندی افزود: سامانه ای در دست طراحی است که کلیه پروژه هایی با محوریت توریستی و گردشگری که در سطح کلاس استانداردهای جهانی هستند را در اختیار مشاورین املاک می گذاریم تا اطلاعات پروژه و طرح و ابعداد و نوع کاربری و ...در دسترسشان باشد و جذب سرمایه گذار کنند و در کنارسازمان این کار را انجام دهند.

دکترآخوندی در رابطه با برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد کیش گفت :پروژه های نیمه کاره زیرساختی در زمانبندی خود به بهره برداری می رسند.حمایت از سرمایه گذاران توسط بانک های مستقر در کیش با اختیارات و تسهیلات برای سرمایه گذاران انجام می شود. وی افزود: دکتر مظفری  با برخی بانکهای مهم کشور تفاهم نامه امضا کرده اند برای بحث ال سی داخلی برای تکمیل پروژه ها و تأمین مالی و ضمانت نامه ها استفاده شود.مرکز مالی و بورس بین المللی ماه آینده درکیش افتتاح می شود؛مرکز شرکت های دانش بنیان با انتخاب شرکت های داوطلب در حال احداث است؛شرکت های استارت آپی در کیش کارخود را تا دوماه آینده آغاز می کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه مرکز مبادلات ارزی در کیش با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته می شود که مرکز آن در کیش باشد و به متقاضیان کمک های ارزی تخصیص داده شود، مکاتباتی در خصوص مجوز حذف ثبت سفارش انجام شده ،ورود خودروهای برقی که مجوزها در ماههای آینده صادر می شود و یه طور کلی در حوزه اقتصادی کیش اتفاقات خوبی در راه است.

مدیرعامل اتحادیه مشاورین املاک کیش:

به سیستم خودکنترلی و خودنظارتی اعتقاد داریم

امیربهمن پویاپور مدیرعامل اتحادیه مشاورین املاک کیش نیز در این ضیافت خرسندی خود را از برگزاری این گردهمایی ابراز کرد و گفت:این جمع ها همواره کمک شایانی به شناخت بهتر صنوف نسبت به یکدیگر خواهد کرد و باعث افزایش سطح همپوشانی و هم افزایی می شود که نتیجه اش در کنار مسئولین با درایت ما باعث رفاه اجتماعی و رونق اقتصادی بهتری در جزیره می شود.

وی گفت:درخصوص بهبود رفاه اجتماعی یکی از تأثیرگذارترین مولفه ها به درستی توجه به مسئولیت های اجتماعی و انجام آنها است که در این مسیراتحادیه مشاورین املاک کیش همیشه سعی کرده است که نشان دهد این موضوع به عنوان رسالتی بزرگ در سرلوحه کار قرار داده شود و همیشه کارهایی را در این حوزه انجام دهد .یکی از مهمترین این موضوعات ، توجه به مبحث آموزش است.باافتخار اعلام می کنم که رشته دانشگاهی املاک و مستقغات پس از تدریس در تهران با رایزنی اتحادیه املاک در جزیره کیش به عنوان اولین شهر تدریس شد و فارغ التحصیلانی در این رشته داشته ایم،ضمن اینکه دوره های بازآموزی املاک و آموزش مشاوران املاک در سنوات گذشته با فراخوان های عمومی که از کیشوندان عزیز هم برای شرکت در این دوره ها دعوت کردیم،در دانشگاه تهران با همت متصدیان دانشگاه برگزار شده و در حال حاضر هم در دانشگاه علمی کاربردی کیش در حال برگزاری می باشد.

پویاپور افزود:باافتخار می گویم اتحادیه مشاورین املاک کیش با اعتقاد به سیستم خودکنترلی و خودنظارتی در جزیره کیش تنها صنفی است که بدون هیچ گونه اجبار و الزام خارجی صرفا به صورت درون سازمانی پرسنل خود را که به عنوان مشاور در دفاتر صنفی املاک مشغول به کار هستند فیلتر می کند و به منظور گرفتن گواهی عدم سوپیشنه و بهداشت به مراجع معرفی می کند که در نهایت منجر به صدور کارت می شود.که به عنوان کارت شناسایی مشاوران شناخته می شود و به منظور این است که هرکسی دارای این کارت باشد از فیلترهای مربوطه عبور کرده است.که گواه این مدعا عزیزان ما در حوزه نظارت بر اماکن عمومی در نیروی انتظامی است.

وی گفت:مورد دیگر هم که لازم است ذکر کنم متاسفانه بحرانی است که در سه ماهه نخست سال98 شاهد آن بوده ایم که افزایش بی رویه اجاره بها بوده که عوامل بسیار زیادی باعث این موضوع شده بود که  جای بحث و بررسی دارد.که با آسیب شناسی موضوع راه حلی را ارائه خواهیم کرد.اتحادیه مشاورین املاک کیش دستور العمل کاهش نرخ را صادر و به کلیه واحدهای صنفی ابلاغ کرده است تا در توان خود بتوانیم در این مسیر قدمی بر داریم.

مدیرعامل اتحادیه مشاورین املاک کیش گفت:در خصوص توجه به رونق اقتصادی هم لازم به ذکر است که اگر صفحه اقتصاد جزیره را یک صفحه شطرنج در نظر بگیریم مسئولان عزیز سازمان منطقه آزاد کیش در نقش وزیر و رخ و مهره های موثر هستند و اعضای اتحادیه مشاورین املاک کیش حکم مهره سرباز را دارند که برای جذب سرمایه گذاران محکوم به حرکت رو به جلو هستند در سالهای گذشته شاهد بودیم که بسیاری از صاحبان سرمایه که به جزیره کیش آمدند نتیجه همین حرکات بوده و در این مسیر با بی مهری هایی هم مواجه شدند ولی درهمین گروه هم عزیزانی را داشته ایم که به خوبی از عهده کار برآمدند.

وی افزود: ضمن اینکه سعی کردم از نقاط قوت این اتحادیه سخن بگویم اما ما نیز از ایرادات و ضعف ها مستثنی نیستیم.با تشکیل گروه های آسیب شناسی سعی در رفع این ایرادات نیز هستیم و تقاضایی که داریم این است که تمامی صنوف با انتقادات سازنده ما را در رفع این ایرادات یاری دهند تا بتوانیم بدون عیب در حوزه اقتصاد انجام وظیفه کنیم.

پویاپور گفت: اتحادیه مشاورین املاک کیش همواره برای بهبود وضعیت اقتصادی کیش همواره پیشنهاداتی را ارائه کرده است که همیشه با استقبال مواجه بودیم وبا توجه به شرایط کنونی امیدواریم بتوانیم در راه بهبود این وضعیت ماهم قدمی برداریم.پیشنهاد برگزاری جلسات جشنواره فروش املاک و مستقلات؛ که اگراین امر به خوبی اتفاق بیافتد که همت و همکاری مسئولین ذی ربط را می طلبد در وقت مناسب خود؛به دلیل اینکه متقاضیان و شرکت کنندگان این جشنواره ها از قشر سرمایه دار هستند می توانند تراکنش مالی خوبی را در تمامی صنوف داشته باشند.

 

 شماره خبر : 135         آرشيو گزارش ویژه         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.