رعایت پروتکلهای بهداشتی کلید امنیت سلامتی و اقتصادی جامعه پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز

  امروز شمسی

پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز همراه با آخرین و جدیدترین اخبار و رویدادهای محلی ، منطقه ای و کشور
  مناقصه ها و مزایده ها  مناقصه ها و مزایده ها   ارتباط با ما  ارتباط با ما   نیازمندی های کیش  نیازمندی های کیش   نسخه PDF اقتصاد کیش  نسخه PDF اقتصاد کیش   ورود کاربران  ورود کاربران   درباره ما  درباره ما   خانه  خانه  
  خبرهای برگزيده
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک
برگزاری مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد در کیش
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان

  آخرين اخبار
افزایش ماندگاری گردشگر در کیش باید مورد توجه قرار گیرد
موفقیت قابل توجه دانش آموزان کیش در المپیاد کشوری
آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور در مشهد
بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از حوزه قضایی کیش
در مناطق آزاد فقط به دنبال آمار سازی هستند
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ، 16 شوال 1445 ، 25 آپریل 2024 ، شماره 4448 (1832 دوره جدید)
نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش 30 اردیبهشت برگزار می شود
ثبت 7000 اظهار نامه حقیقی و 2200 اظهار نامه حقوقی در کیش
مجوز واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد صادر شده است
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ، 15 شوال 1445 ، 24 آپریل 2024 ، شماره 4447 (1831 دوره جدید)
  پربيننده ترين اخبار
شنبه 1 اردیبهشت 1403 ، 11 شوال 1445 ، 20 آپریل 2024 ، شماره 4443 (1827 دوره جدید)
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 13 شوال 1445 ، 22 آپریل 2024 ، شماره 4445 (1829 دوره جدید)
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ، 12 شوال 1445 ، 21 آپریل 2024 ، شماره 4444 (1828 دوره جدید)
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ، 14 شوال 1445 ، 23 آپریل 2024 ، شماره 4446 (1830 دوره جدید)
تجلیل از پیشکسوتان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش
اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری درتوسعه شهری استان هرمزگان
اعلام برنامه های هفته سلامت در جزیره کیش
ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد
انگیزه و تلاش در ورزش کارگری کیش بالاست
در حوزه بین الملل مناطق آزاد باید قویترعمل کنیم
ا۱۴ دانش‌آموز کیش به المپیاد کشوری راه یافتند
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

رعایت پروتکلهای بهداشتی کلید امنیت سلامتی و اقتصادی جامعه

کووید ۱۹ از ابتدای شیوع تا به امروز نه تنها سلامت جوامع بشری را هدف قرار داده، بلکه آسیب بسیاری بر اقتصاد نیز وارد کرده است و امروز مردم ایران نیز همچون مردم دیگر نقاط این کره خاکی در دو جبهه سلامت و اقتصاد در حال جنگ با این ویروس هستند.

  

ویروسی میکروسکوپی اما مرگبار که هر روز بر شمار قربانیان آن اضافه می شود و امروز آمار مرگ و میرها در استان هرمزگان که از آن به عنوان پایتخت اقتصادی کشور یاد می شود، در چندقدمی چهار رقمی شدن می باشد و اقتصاد مردم آن نیز دچار مشکل شده و آسیب های بسیاری بر این بخش وارد آمده است.

چه بسیار مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری ، ورزشی ، خانگی ، آموزشی ، صنعتی و حتی پزشکی  به دنبال شیوع گسترده کرونا در هرمزگان تعطیل شده و صدها میلیاردها تومان خسارت در این استان به جا گذاشته است، خسارت هایی که به طور یقین تا پایان کامل کرونا که زمان آن را کسی نمی داند، ادامه دارد اما می توان به کاهش این خسارت ها در صورت رعایت پروتکلهای بهداشتی و بهبود شرایط امیدوار بود.

با توجه به تداوم شیوع گسترده کرونا و نگرانی های بسیار از افزایش مرگ و میرها، دولت بر آن شد تا به منظور حفظ سلامت مردم و کاهش آمار قربانیان کووید ۱۹، محدودیت های شدیدتری را به مدت دو هفته اعمال کند که از ابتدای آذرماه این محدودیت ها در هرمزگان نیز همزمان با سراسر کشور شروع شده است.

محدودیت هایی که موافقان و مخالفان بسیاری دارد اما همه این گروه ها تابع قانون بوده و به اختیار و یا به اجبار و ترس از جرایم سنگین ، آن را پذیرفته و اجرا کرده اند.

مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال این محدودیت ها مهمترین دلیلی است که برخی از شهروندان هرمزگانی را مخالف اجرای این طرح کرده که البته با وجود این مخالفت تابع قانون بوده و براساس مصوبه های ستاد مقابله با کرونا رفتار می کنند.

مسلما  لازمه بازیابی کامل اقتصاد در هرمزگان و یا هر نقطه دیگر از کشور در این شرایط کرونایی، هم افزایی و حساسیت مردم در اجرای پروتکلهای بهداشتی می باشد.

پروتکلهایی ساده اما تاثیرگذار که سپر ما در برابر کرونا بوده و می تواند سلامت جامعه را در برابر کووید ۱۹ تا حدودی حفظ کند، اما بی توجهی به آن حتی با الزام قانونی و تداوم محدودیت ها ، ره به جایی در بازیابی سلامت و اقتصاد نخواهد برد زیرا که موفقیت در هر مقوله ای در بعد خرد و کلان در گرو همکاری و مشارکت ویژه مردم است.

ضرورت تلاش همگانی

امروز به اذعان مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، وضعیت شیوع بیماری کرونا در این استان بسیار نگران کننده است و باید همه اقشار و گروه های جامعه تلاش خود را به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری به کار گیرند که تنها با رعایت هر چه دقیق تر شیوه های نامه های بهداشتی امکان پذیر است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اجرای دقیق و درست مصوبات ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را مسئول نظارت مستقیم بر رعایت مصوبات این ستاد، به ویژه در زمینه ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و ختم دانست.

فریدون همتی با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا از اول آذرماه، ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به‌عنوان اصول ضرروی پیشگیری از بیماری کرونا، گفت: شرایط استان برای مجموعه بهداشت و درمان هرمزگان و ستاد استانی قابل قبول نیست و از همه مردم خواستاریم با مشارکت هر چه بیشتر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جهت تحقق شعار هرمزگان بدون کرونا تلاش کنند.

استاندار هرمزگان با درخواست از ائمه جمعه، علما، نخبگان و رسانه ها به‌منظور تببین و تشریح این شعار، گفت: در این طرح یکایک آحاد جامعه اثرگذار هستند و باید ابتدا خود و خانواده را نسبت به رعایت اصول پیشگیری ملزم بدانیم.

همتی افزود:  مشارکت جمعی در زمینه رفع یک تهدید همه جانبه که تمام فعالیت ها را به نوعی تحت تأثیر قرار داده، می تواند زمینه نابودی این ویروس منحوس را سرعت ببخشد.

رییس قرارگاه و ستاد استانی مبارزه با کرونا در هرمزگان، با توصیه به رعایت محدودیت های اخیر اعلام شده از سوی ستاد ملی، بیان داشت: مردم باید مراجعه حضوری به ادارات را کمتر کنند.

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد استانی گفت: برگزاری مراسم عروسی و مجلس ختم در سراسر استان ممنوع است و با بانیان این مراسم ها برخورد قضایی خواهد شد.

همتی اضافه کرد: امیدواریم با تکیه به قانون و رعایت الزامات و محدودیت های مصوب شده ستاد ملی و استانی از سوی مردم، نیاز به اقدامات سلبی نباشد، اما دهیاران، بخشداران و به‌ویژه فرمانداران در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند و باید نظارت لازم را داشته باشند.

به یکدیگر اهمیت رعایت پروتکلهای بهداشتی را یادآوری کنیم

امروز در نتیجه بی توجهی برخی ها به رعایت پروتکلهای بهداشتی، برخی دیگر جانشان و برخی ها نانشان قربانی کرونا شده و شرایط نگران کننده ای بر جامعه حاکم شده است.

حال در این شرایط هر یک از ما باید احساس مسوولیت کرده و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در مکان های پرتجمع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را یک وظیفه خطیر برای خود بدانیم و اهمیت اجرای آن را برای دیگر عزیزانمان نیز گوشزد کنیم تا بتوانیم جلوی پیشروی این ویروس مرگبار را بگیریم و اجازه ندهیم تا جان و نان دیگران قربانی بی توجهی ما شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همکاری مردم در اولین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی مناسب بوده است. مهمترین اقدام پرهیز از تجمع و دورهمی‌هاست زیرا ۵۱ درصد بستری بیماران به علت دورهمی های خانوادگی اتفاق می‌افتد.

 شماره خبر : 1204         آرشيو آخرین اخبار         آرشيو همه اخبار



eghtesad-kish.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری ، تحلیلی اقتصاد کیش نیوز بوده و استفاده از آن با درج منبع بلامانع است.